Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi jeg har sluppet unna det meste :P

Nå snør det her <3

Hehe, bare vær glad du! :jepp: Jeg slapp også under det meste i første svangerskap! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare deilig med gode dager, så nyt den gode tiden, Bocla :)

Snø her i dag også. De små i barnehagen var superfascinerte over å få snø på utedressene sine :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snødd her også, men er for varmt til at det legger seg noe mer :( Hadde håpt at lille kunne fått lekt litt ute i snøen i morgen, men det ser dersverre dårlig ut :/ Formen her er, tja, opp og ned. Er fortsatt ekstremt sliten innimellom, har en arbeidsplass som tydeligvis bare kan bli mer stressende og vansker med å begrense meg. Er 20% sykmeldt nå så, skal prøve med hele dager fom. neste uke. Håper alle jentene har en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke lett å være gravid likevel, har jeg forstått! Ble plutselig en tur på legevakta i dag. Var på jobb da jeg mistet synet, holdt på å svime av og kastet opp. Var heldigvis ikke noe galt, sikkert bare et kraftig blodtrykksfall! Jeg mistenker også at det kan være noe rar migrene, bare rart at jeg aldri fikk noe spesielt vondt i hodet. De var raske med å ta meg med inn på legevakta da, spesielt etter jeg mistet følelsen i fingertuppene og det ene kinnet :P Fremdeles nummen og ekkel i hodet!

Er så typisk meg å være syk hele tiden. Om det er det ene eller andre, så må jeg alltid gå hjem fra jobb. Frustrerende :P *klageklage* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff frustrerende det. I kveld må du bare hvile masse! Jeg er på besøk hos mor og far denne helgen. spesielt artig og måtte reise på den lokale matbutikken og kjøpe canesten. Som å rope ut til hele verden at jeg kløe nedentil, liksom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff frustrerende det. I kveld må du bare hvile masse! Jeg er på besøk hos mor og far denne helgen. spesielt artig og måtte reise på den lokale matbutikken og kjøpe canesten. Som å rope ut til hele verden at jeg kløe nedentil, liksom! :ler:

Ligget langflat på sofaen etter jeg kom hjem og blir dullet med av en fantastisk samboer. Nesten rørende hvor godt han tar vare på meg! Som jeg sier til alle, elsker han jenta vår like høyt som han elsker meg vil hun få verdens beste pappa! :hug:

Og ja, sopp er noe herk! :fnise:

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke lett å være gravid likevel, har jeg forstått! Ble plutselig en tur på legevakta i dag. Var på jobb da jeg mistet synet, holdt på å svime av og kastet opp. Var heldigvis ikke noe galt, sikkert bare et kraftig blodtrykksfall! Jeg mistenker også at det kan være noe rar migrene, bare rart at jeg aldri fikk noe spesielt vondt i hodet. De var raske med å ta meg med inn på legevakta da, spesielt etter jeg mistet følelsen i fingertuppene og det ene kinnet :P Fremdeles nummen og ekkel i hodet!

Er så typisk meg å være syk hele tiden. Om det er det ene eller andre, så må jeg alltid gå hjem fra jobb. Frustrerende :P *klageklage* :fnise:

oisann, såpass ja! Har selv opplevd blodtrykksfall, men heldigvis bare endt opp med kraftig hodepine og svimmelhet over flere dager. Ta vare på deg selv da, kroppen er hus for en veldig dyrebar liten skatt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke lett å være gravid likevel, har jeg forstått! Ble plutselig en tur på legevakta i dag. Var på jobb da jeg mistet synet, holdt på å svime av og kastet opp. Var heldigvis ikke noe galt, sikkert bare et kraftig blodtrykksfall! Jeg mistenker også at det kan være noe rar migrene, bare rart at jeg aldri fikk noe spesielt vondt i hodet. De var raske med å ta meg med inn på legevakta da, spesielt etter jeg mistet følelsen i fingertuppene og det ene kinnet :P Fremdeles nummen og ekkel i hodet!

Er så typisk meg å være syk hele tiden. Om det er det ene eller andre, så må jeg alltid gå hjem fra jobb. Frustrerende :P *klageklage* :fnise:

:sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann, såpass ja! Har selv opplevd blodtrykksfall, men heldigvis bare endt opp med kraftig hodepine og svimmelhet over flere dager. Ta vare på deg selv da, kroppen er hus for en veldig dyrebar liten skatt <3

Ja, ble veldig redd for lille :( Men hun var i storform hele tiden, kom med skikkelige spark da jeg satt hos legevakta!

Formen er bedre nå da :) Men i morgen er det hviledag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ut som en veldig skummel opplevelse å miste synet og bli nummen og greier. Skjønner godt at du dro på legevakten! Selv om de ikke fant noe denne gang, så kunne det jo ha vært noe. Bedre å sjekke en gang "for mye" enn en gang for lite! Håper du føler deg bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke lett å være gravid likevel, har jeg forstått! Ble plutselig en tur på legevakta i dag. Var på jobb da jeg mistet synet, holdt på å svime av og kastet opp. Var heldigvis ikke noe galt, sikkert bare et kraftig blodtrykksfall! Jeg mistenker også at det kan være noe rar migrene, bare rart at jeg aldri fikk noe spesielt vondt i hodet. De var raske med å ta meg med inn på legevakta da, spesielt etter jeg mistet følelsen i fingertuppene og det ene kinnet :P Fremdeles nummen og ekkel i hodet!

Er så typisk meg å være syk hele tiden. Om det er det ene eller andre, så må jeg alltid gå hjem fra jobb. Frustrerende :P *klageklage* :fnise:

Huff ikke noe greit! Bra det ikke var noe galt!

Hvordan er formen nå da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva tenker dere om barnets soveplass i starten? Som førstegangs er vi helt grønne! Jeg arver vogga jeg brukte som baby, men vi skal også kjøpe sprinkelseng(den blir nok tatt i bruk når hun begynner å reise seg opp i vogga). Og så klarer jeg ikke å bestemme meg for hva som er best, skal hun sove inne hos oss eller på eget rom? På dagtid kan hun også sove i vogna/bagen.

Dere som har barn fra før, hvordan gjorde dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om barnets soveplass i starten? Som førstegangs er vi helt grønne! Jeg arver vogga jeg brukte som baby, men vi skal også kjøpe sprinkelseng(den blir nok tatt i bruk når hun begynner å reise seg opp i vogga). Og så klarer jeg ikke å bestemme meg for hva som er best, skal hun sove inne hos oss eller på eget rom? På dagtid kan hun også sove i vogna/bagen.

Dere som har barn fra før, hvordan gjorde dere det?

Det er anbefalt (og langt enklere!) at barnet sover på samme rom som foreldrene det første året for forebygging av krybbedød. De første månedene er det i alle fall viktigst å ha baby på samme rom. :) Baby faller ikke i like dyp søvn når den hører lyder og pust fra foreldre, og mor som gjerne våknet av den minste lyd vil kunne oppfatte små knirkelyder baby lager ved ubehag, som hun ikke ville lagt merke til ellers. Dermed er sjansen for å oppdage om baby ligger sånn at den ikke får nok oksygen større enn hvis man ligger på hvert sitt rom.

Vi har hengevugge som vi henger i taket på min side, så der sover han til han skal på eget rom. Forrige ble lagt på eget rom ved fire mnd. Vi våknet sånn av hverandres lyder at det ble dårlig med søvn. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg hatt han lenger inne på rommet, for det er så mye mer behagelig å slippe å stå opp om natten. Denne gangen blir det nok litt lenger, fordi at for at barna skal få hvert sitt rom, så må vi foreldre flytte opp, og det er ikke gunstig å ha en baby alene på rommet sitt i en annen etasje.

Vi har jo babycall, men uansett. :) Dessuten veldig tunvint å måtte gå ned for hver gang baby våkner. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er anbefalt (og langt enklere!) at barnet sover på samme rom som foreldrene det første året for forebygging av krybbedød. De første månedene er det i alle fall viktigst å ha baby på samme rom. :) Baby faller ikke i like dyp søvn når den hører lyder og pust fra foreldre, og mor som gjerne våknet av den minste lyd vil kunne oppfatte små knirkelyder baby lager ved ubehag, som hun ikke ville lagt merke til ellers. Dermed er sjansen for å oppdage om baby ligger sånn at den ikke får nok oksygen større enn hvis man ligger på hvert sitt rom.

Vi har hengevugge som vi henger i taket på min side, så der sover han til han skal på eget rom. Forrige ble lagt på eget rom ved fire mnd. Vi våknet sånn av hverandres lyder at det ble dårlig med søvn. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg hatt han lenger inne på rommet, for det er så mye mer behagelig å slippe å stå opp om natten. Denne gangen blir det nok litt lenger, fordi at for at barna skal få hvert sitt rom, så må vi foreldre flytte opp, og det er ikke gunstig å ha en baby alene på rommet sitt i en annen etasje.

Vi har jo babycall, men uansett. :) Dessuten veldig tunvint å måtte gå ned for hver gang baby våkner. ;)

Tenker også det er best at hun sover inne hos oss i starten, men i egen seng/vugge. Så får vi evt. se an når det passer å flytte henne over til sitt eget rom :) Bekymrer meg litt for at vårt rom kanskje blir litt kaldt om vi ikke monterer den ovnen vi har snakket om siden kulda kom :fnise: Soverommet vårt er fryktelig dårlig isolert, så regner med det blir ovn på rommet innen vinteren, ellers er jeg redd vi kommer til å fryse ihjel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...