Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

HVA?? :hakeslepp: Går det virkelig an???

Som å banne i kirka! :opplyser:

Hahaha jaa! Nå skal det nevnes at jeg generelt aldri har vært glad i søte ting ELLER brødmat.. og gjærbakst har liksom blitt for mye kombinasjon av de to :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i kanelsnurrer! Jeg syns oppskriften på franske kanelsnurrer fra Det Søte Liv er helt fantastisk, selv om det blir MYE av den oppskriften som står der. Kanskje bake halvparten?

Takk for tips! Etter et ønske fra mannen blir det stoore fine fastelavnsboller :) Fyller ikke alle med krem, pleier å bruke samme oppskrift til vanlige hveteboller også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jaa! Nå skal det nevnes at jeg generelt aldri har vært glad i søte ting ELLER brødmat.. og gjærbakst har liksom blitt for mye kombinasjon av de to :fnise:

Det som er så godt :hjerte:

Hos meg går dette med brødmat veldig i perider, men i hovedsak er jeg nok mer glad i knekkebrød enn brød. :)

Jeg er ganske glad i søtt da. ;) Og nå sitter jeg og har sååå lyst til å ta ut en pose med kanelsnurrer, men jeg MÅ klare å motstå det. :P

Edit: Nå fikk jeg lyst på fastelavensboller..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så godt :hjerte:

Hos meg går dette med brødmat veldig i perider, men i hovedsak er jeg nok mer glad i knekkebrød enn brød. :)

Jeg er ganske glad i søtt da. ;) Og nå sitter jeg og har sååå lyst til å ta ut en pose med kanelsnurrer, men jeg MÅ klare å motstå det. :P

Edit: Nå fikk jeg lyst på fastelavensboller..

Ja, nå er jeg veldig enig med deg :ler:

Det klarer jeg ikke å skjønne! Hahah :P Er aldri vært glad i verken knekkebrød eller brød. Alt som kan legges pålegg på liksom... :fnise:

Åååh... fastelavensboller. Men jeg vil bytte ut litt av kremen med vaniljekrem :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg veldig enig med deg :ler:

Det klarer jeg ikke å skjønne! Hahah :P Er aldri vært glad i verken knekkebrød eller brød. Alt som kan legges pålegg på liksom... :fnise:

Åååh... fastelavensboller. Men jeg vil bytte ut litt av kremen med vaniljekrem :sikle:

Men hva spiser du til lunsj for eksempel da? Bare salater, frokostblandinger, omeletter og slikt?

Edit: Jeg blir ikke mett av omelett. :P Altså, av normale mengder. Vet ikke hvorfor. Det bare tilfredsstiller ikke sulten min, på en måte. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva spiser du til lunsj for eksempel da? Bare salater, frokostblandinger, omeletter og slikt?

Edit: Jeg blir ikke mett av omelett. :P Altså, av normale mengder. Vet ikke hvorfor. Det bare tilfredsstiller ikke sulten min, på en måte. :P

Middagsrester, salat, eggerøre/omelett også hender det jo selvølgelig jeg tar meg en baguett eller noe sånt da :Nikke:

Så rart egentlig! Egg er jo liksom noe som man "skal" bli mett av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere flergangsfødende/dere som har kommet lengre enn meg, hvordan kjennes kynnere ut? De siste dagene har jeg opplevd at det av og til strammer seg skikkelig rett over symfysen. Ikke vondt men er slik at det kjennes. Varer bare maks 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tine.no/oppskrifter/bakst/sot-gjarbakst/fastelavensboller-med-vaniljekrem

Brukte denne oppskriften og fikk en skikkelig herlig deig! Første brett i ovnen nå, spent på resultatet :) og såå kjekt å ha ovn med hevefunksjon! Bare å hive deigen i ovnen, og den hevet såå fint :)

Jeg prøvesmaker lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere flergangsfødende/dere som har kommet lengre enn meg, hvordan kjennes kynnere ut? De siste dagene har jeg opplevd at det av og til strammer seg skikkelig rett over symfysen. Ikke vondt men er slik at det kjennes. Varer bare maks 5 min.

Det strammer seg godt i magen ja og når livmoren har kommet litt mer opp og ut så kan man ofte se at magen blir skjev. :)

Ubehagelig, men ufarlig. Jeg har kynnere hver dag. Kan til og med oppstå når jeg ligger i ro. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm ingenting er som gode varme kanelsnurrer og en kopp kaffe nå i disse høstdager. Yummy !!!!! Men de må

Være varme da. Gjærbakst er ikke godt dagen derpå 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, nå har jeg dødslyst til å ta turen bort på Rema for en pose kanelsnurrer som man steker selv, de er sååå gode!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, nå har jeg dødslyst til å ta turen bort på Rema for en pose kanelsnurrer som man steker selv, de er sååå gode!!

Nå er vi på vei til ChangCheng for å spise! :sikle:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er foresten kanelbollens dag på lørdag, da har jeg som mål å lage samt å spise 1 ;D

Endret av lillemeg90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det MÅ jo feires med masse kanelboller! skal i 90-årslag da, så det kan jo være at jeg er så heldig å få det servert der :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...