Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg har også migrene men har hatt få anfall i svangerskapet til nå. Hadde en periode hvor jeg var veldig stiv i nakken som utviklet seg til spenningshodepine og så migrene. Da hjalp kiropraktorbehandling. Så hvis du er stiv i nakken i tillegg er det å anbefale:) ellers er det mørkt, kaldt rom og hvile som fungerer her når jeg ikke kan ta annfallsmedisin..:)

Da blir det time til kiropraktor :) snakket med lege og hun sa det var greit å ta medisin denne gangen. Ligget mørkt med kald klut over hodet, og samboer var så snill som kom hjem for å hjelpe til <3 ikke godt når anfallene er så sterke som dette!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyens hjerteslag høres dobbelt så hyppige ut som dine egne, ellers bør du finne normal puls overalt. Har du skaffet deg doppler/angel sound?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig hvis det faktisk var hjertelyden :) mannen hørte også mens han kjente på pulsen min. Han sa også at lyden var mye kjappere enn min puls :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hva ellers det skulle være :) Jeg var så sent ute med å tenke på å kjøpe doppler at jeg heller droppet det. Men neste gang blir det nok å kjøpe inn når jeg får positiv test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant hjertelyden da jeg var 9-10 uker på vei. :)

pulsen skal være den samme i hele kroppen, så det er nok babyen du hørte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på ultralyd ble jeg frarådet doppler. Hu sa at strålingen (tror det var det) var over dobbelt så sterk som ultralydapperatet. :)

Vet ikke om det stemmer eller om det er skremselspropaganda. Uansett kjekt med hjertelyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på ultralyd ble jeg frarådet doppler. Hu sa at strålingen (tror det var det) var over dobbelt så sterk som ultralydapperatet. :)

Vet ikke om det stemmer eller om det er skremselspropaganda. Uansett kjekt med hjertelyd :)

I utgangspunktet skremselspropaganda. ;) De har ikke funnet noen beviser på at det er skadelig å bruke doppler et lite minutt av og til, men de anbefaler likevel måtehold i og med at vi ikke VET at det ikke er skadelig på noen som helst måte.

I tillegg fraråder mange doppler fordi at for det første kan det føre til at gravide blir livredde for at noe er galt, fordi de ikke finner fosterlyden, men så er det bare det at baby ligger sånn til at de ikke finner den. En annen ting er at doppler kan gi en falsk trygghet. Hvis man ut i svangerskapet opplever at det er lite liv, så skal man ringe føden, uansett om man får gode hjerteslag fra doppler eller ikke. Man skal aldri stole på at alt er i orden bare fordi hjertelyden er bra. Det kan i værste fall føre til at baby som kunne blitt hentet ut, dør i magen. Lite aktivitet er ofte det første tegnet på at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter litt sent inn her også. Har vært på OUL og har fått satt terminen til 28. februar, så det kan hende det blir nok et marsbarn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fine gravidklær? Elsker virkelig høst- og vinterklær, gleder meg sånn til å gå i strikk! Men har aldri kombinert noe med stor mage før, så om noen har tips til hva som ser bra ut - kjør på :)

Lurer også på hvor de har de beste gravidbuksene, var noen fine på h&m så jeg. Må man ha gravidbukse, eller går det fint å bruke andre bukser også? Holder for eks. bomullstightser seg oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er fine gravidklær? Elsker virkelig høst- og vinterklær, gleder meg sånn til å gå i strikk! Men har aldri kombinert noe med stor mage før, så om noen har tips til hva som ser bra ut - kjør på :)

Lurer også på hvor de har de beste gravidbuksene, var noen fine på h&m så jeg. Må man ha gravidbukse, eller går det fint å bruke andre bukser også? Holder for eks. bomullstightser seg oppe?

Fra en som alltid har hatt stor mage :fnise: - Det aller meste funker når den store magen gjelder en baby ;) Men det spørs jo helt på om du vil fremheve eller "gjemme" magen :) Men det meste av omslagskjoler og topper, og ting som går inn rett under puppene er veldig fint når man har stor mage, gravid eller ei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som alltid har hatt stor mage :fnise: - Det aller meste funker når den store magen gjelder en baby ;) Men det spørs jo helt på om du vil fremheve eller "gjemme" magen :) Men det meste av omslagskjoler og topper, og ting som går inn rett under puppene er veldig fint når man har stor mage, gravid eller ei :P

Ja, heldigvis har jeg en nydelig og enkel, svart kjole jeg skal bruke til jul som kommer til å passe perfekt med kulemage :) Og det er i tillegg plass til mine to ekstra cupstørrelser, haha :fnise: Når jeg tenker meg om er jeg nok mest redd for at jeg skal se mer "blubbete" ut enn gravid, for jeg var stor en gang, og husker hvor lite morsomt det var å kle seg. Jeg har veldig lett for å legge på meg rundt hoftene og rumpa, så jeg tenker jeg kommer til å gå i mange halvlange cardigans :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis har jeg en nydelig og enkel, svart kjole jeg skal bruke til jul som kommer til å passe perfekt med kulemage :) Og det er i tillegg plass til mine to ekstra cupstørrelser, haha :fnise: Når jeg tenker meg om er jeg nok mest redd for at jeg skal se mer "blubbete" ut enn gravid, for jeg var stor en gang, og husker hvor lite morsomt det var å kle seg. Jeg har veldig lett for å legge på meg rundt hoftene og rumpa, så jeg tenker jeg kommer til å gå i mange halvlange cardigans :P

Det er det som er så fint med gravidthigts og bukser. Det tøystykket til å ha over magen gjør at magen ser rundere og mer "gravidaktig" ut! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det som er så fint med gravidthigts og bukser. Det tøystykket til å ha over magen gjør at magen ser rundere og mer "gravidaktig" ut! :nigo:

Gleder meg til shopping, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til shopping, hihi :)

Ah, jeg også. Må bare få litt bedre lønning først :fnise: og komme litt lenger på vei så jeg kan late som at magefettet mitt er babymagen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg også. Må bare få litt bedre lønning først :fnise: og komme litt lenger på vei så jeg kan late som at magefettet mitt er babymagen :biggrin:

Hihi, glad jeg alltid har hatt muligheten til å fake "6mnd på vei". POW, så er magen der, kjekk egenskap i prøverommet fremover :D (den er der ikke konstant altså, men jeg kan blåse den opp noe hinsides)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, glad jeg alltid har hatt muligheten til å fake "6mnd på vei". POW, så er magen der, kjekk egenskap i prøverommet fremover :D (den er der ikke konstant altså, men jeg kan blåse den opp noe hinsides)

Hahah, så gøy! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...