Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Betrakteren skrev:

Jeg tror Anna har tenkt å legge ned bloggen og begynne på skole :tommelopp:

 

 

16.aprilspøk

Hvorfor tror du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎15‎.‎04‎.‎2017 den 12.16, elisaday skrev:

Forstår ikke at hun ikke begriper at det er bloggingen hennes som fører til alle disse fæææle tingene som rammer henne heeeele tiden. Men så eier jo ikke jenta selvinnsikt. Alt er ALLE andre sin feil, alltid. Hun fremstiller seg selv som det mest stakkarslige vesenet i hele verden, men til og med i hennes lille, simple boble er det ikke hun som til syvende og sist er noe offer. Det er det de uskyldige involverte som er.  Snakk om å være sin egen verste fiende. Hun burde slutte å blogge. Leve et "vanlig" liv. For alles skyld.  Enkelt og greit. Det er jo bare vas. Men penger er det viktigste, det viser hun ubevisst med skryting over hvor mye hun tjener og hvor misunnelige folk er på det fantastiske livet hun lever. Hun er jo så fantastisk at ingen lever opp til hennes standard på noen måte. Masse innlegg om hvor fæle folk er hvis de ikke tenker som henne, hun som har stagnert i en evig fjortistadie. Ikke rart hun skriver hun ikke har "mer å gi" , hun har jo gitt absolutt alt hun kan i årevis nå. Alt om seg selv, alt om avkom, alt om barndom, alt om mannedrama, alt om sex, noen nakenbilder innimellom og egentlig jævla mye om ingenting. Tror neppe denne pausen varer lenge, men håper jeg blir positivt overrasket. Det ville i såfall vært for første gang når det gjelder denne bloggeren. 

Ja, du har rett. Utifra et utviklingspsykologisk  syn, så har hun stagnert og kansje også blitt degenerert av å bli mor i så tidlig alder. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 24 år hos jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alex_rude skrev:

Hvorfor tror du dette?

Se det som står med liten skrift nederst i innlegget du siterte :P

 

44 minutter siden, gjest91 skrev:

Jeg håper dette fører til at inntekten hennes stopper opp og hun går på en økonomisk smell og må selge/flytte hjem, for den jenta der trenger faktisk et møte med virkeligheten veldig veldig snart!! 

Men hvor er "hjem" om hun må selge millionvillaen sin? Hun har jo brent alle broer til hele familien sin, alle vennene sine, "hele Stavanger" samt familiene til sine to eldste barn.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting hadde vært bedre enn en nedleggelse av den bloggen . Tenk hvor bra det hadde vært både for barna og Anna selv :phaedra: så håper det blir en evig pause! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trudealutt

Det har liten hensikt i å diskutere dette, egentlig, for ingenting endres om vi diskuterer opp og i mente. AR vil ikke forstå, eller evner ikke å forstå, sammenhengen i noe av det som skjer i livet hennes. J ser heller ikke ut til å forstå, og jeg vil påstå at A var  "bedre" før de to ble et par.

Jeg ser ikke noe som vil hjelpe de videre all den stund de ikke evner å se konsekvenser i det de gjør, sier og blogger. De voksne rundt A har heller ikke gjort det, de har ikke klart å få henne fra å blogge de mest intime ting - og familien til J ser heller ikke ut til å klare det.

Jeg er stygt redd at A kommer til å gå på en megasmell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Trudealutt skrev:

Det har liten hensikt i å diskutere dette, egentlig, for ingenting endres om vi diskuterer opp og i mente. AR vil ikke forstå, eller evner ikke å forstå, sammenhengen i noe av det som skjer i livet hennes. J ser heller ikke ut til å forstå, og jeg vil påstå at A var  "bedre" før de to ble et par.

Jeg ser ikke noe som vil hjelpe de videre all den stund de ikke evner å se konsekvenser i det de gjør, sier og blogger. De voksne rundt A har heller ikke gjort det, de har ikke klart å få henne fra å blogge de mest intime ting - og familien til J ser heller ikke ut til å klare det.

Jeg er stygt redd at A kommer til å gå på en megasmell. 

Ja jeg er veldig enig i dette.. Og kan det være at A har den smellen nå?

Det er liksom ikke happy regnbuefargede glad'innlegg som kommer fra henne...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen er jobben, Anna er utslitt, skal hun kunne kreve sykepenger, kan hun ikke jobbe, dvs blogge. 

Jeg tror ikke denne pausen betyr all verden for henne økonomisk. Men jeg tror hun har betalt en høy pris for livet hun nå lever... 

Hun er 20 år og lever på mange måter livet som mange på 35. Tre barn, enebolig, stasjonsvogn og bryllup i planlegging. Det er en hverdag de færreste finner inspirerende å lese om. Derfor ble hun ukritisk til hva hun delte i en periode, og det fikk konsekvenser hun ikke hadde ventet. Nå sitter hun med innboksen full av skjegg, og har ikke mer og gi. 

Dette tror jeg må være første gang jeg støtter valget hennes, en pause kan gjøre godt for henne. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marthe75 skrev:

Bloggen er jobben, Anna er utslitt, skal hun kunne kreve sykepenger, kan hun ikke jobbe, dvs blogge. 

Jeg tror ikke denne pausen betyr all verden for henne økonomisk. Men jeg tror hun har betalt en høy pris for livet hun nå lever... 

Hun er 20 år og lever på mange måter livet som mange på 35. Tre barn, enebolig, stasjonsvogn og bryllup i planlegging. Det er en hverdag de færreste finner inspirerende å lese om. Derfor ble hun ukritisk til hva hun delte i en periode, og det fikk konsekvenser hun ikke hadde ventet. Nå sitter hun med innboksen full av skjegg, og har ikke mer og gi. 

Dette tror jeg må være første gang jeg støtter valget hennes, en pause kan gjøre godt for henne. 

Skriver unna på den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, fjær skrev:

bloggen blir nå diskutert i stort og smått på face..

Hvor på Face? Ikke på siden til Anna, der er det bare hjerter og god'ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Anna har opplevd vonde ting i barndommen, har hun skrevet om tidligere. Dette preger henne i voksen alder, og har gjort henne til den hun er i dag. At Anna har vanskeligheter med å etablere relasjoner, og har et stort kontrollbehov, forstår man etter å ha fulgt henne noen år.

Mye av det hun har gjort den seinere tid, har vært kritisert. Å skyte i øst og vest er ikke greit, men det kan kanskje forklares med hennes psykiske tilstand. Det må være ensomt å ha det sånn Anna har det. Så styrt av kommersialisme, så mange brutte relasjoner og så mange konflikter. 

Personlig ønsker jeg henne alt godt, og jeg håper hun får orden på livet sitt. For selv om hun har god økonomi, er flink med penger og har det meste reint materielt - så mangler hun det viktigste. Familien sin, venner, relasjon til barnefedre og det å føle seg trygg. 

Anna skriver at det er mye vi ikke vet. Helt sikkert. Men det hjelper ikke å bruke blogg og bokskriving  som våpen mot andre.  

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en eks hun langer ut mot når det gjelder alkoholinnlegget? Jeg leser ikke hennes blogg fast, og tenkte først Jan, men det stemmer vel ikke.

Denne utmattelsen hennes kom etter dette innlegget? Fått velfortjent pes nå da som hun ikke takler?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Ingenting hadde vært bedre enn en nedleggelse av den bloggen . Tenk hvor bra det hadde vært både for barna og Anna selv :phaedra: så håper det blir en evig pause! 

Men det hadde nok vært kjedelig for alle som liker å lese bloggen for å finne ting de kan kritisere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep, spekulasjoner og svar til disse.

sofie777, mod

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://m.side2.no/aktuelt/--han-gikk-til-fysisk-angrep-pa-oss/3695153.html

 

http://www.seher.no/kjendis/anna-rasmussen-valgte-intimkirurgi-etter-voldtekten/64089834

 

http://www.tv2.no/a/7993095/

 

Tre artikler dersom man googler "anna rasmussen angrep"

 

Hun sier selv at hun deler hendelser på blogger for å bryte tabu, og å komme seg etter opplevelsen(e). Episoden fra 2013 har hun vært i kontakt med politiet. Men etter voldtekten, og hendelser fra barndom har hun ikke anmeldt (hun har riktignok selv blitt anmeldt etter å ha delt historier fra barndommen). 

Er ikke en anmeldelse en bedre måte å håndtere slike ting enn blogginnlegg? 

Jeg vet at straffer for denne type forbrytelser er heøt latterlig, men samtidig er det bare en liten del av offer for overgrep/vold som anmelder. Her burde Anna gå frem sol et eksempel. Og vise at slike handlinger ikke får slippe unna politi/rettsvesen. Selv uten dom har man gjerne "hengt bjella på katten".

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wildfig

Hvem gidder å lese en hel bok av/om henne da? Synes det er helt sprøtt at Sophie Elise hadde noe å fylle permen med jeg, og hun har i det minste litt tæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...