Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ærlig talt, jenta er sunn og frisk. Har god økonomi og en skikkelig plass og bo. Hun gjør en kanonbra jobb med å oppdra Michelle og komme til å gjøre det like bra med nummer 2. Hun har familie som støtter henne og det er mer enn hva andre har. Ung eller gammel.

Vet om folk i 30 årene som ikke økonomi, mann eller hus, men de blir da for faen gratulert med graviditene.

Mange her inne som hyler høyt om hvor ansvarsløs hun er, hva med alle dere som har psykiske problemer og velger å få barn, det har vi et skikkelig diskusjonsemne...

Anonymous poster hash: 716fb...4b2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ærlig talt, jenta er sunn og frisk. Har god økonomi og en skikkelig plass og bo. Hun gjør en kanonbra jobb med å oppdra Michelle og komme til å gjøre det like bra med nummer 2. Hun har familie som støtter henne og det er mer enn hva andre har. Ung eller gammel.

Vet om folk i 30 årene som ikke økonomi, mann eller hus, men de blir da for faen gratulert med graviditene.

Mange her inne som hyler høyt om hvor ansvarsløs hun er, hva med alle dere som har psykiske problemer og velger å få barn, det har vi et skikkelig diskusjonsemne...

Jeg vil si at man har et psykisk problem når man er så pr-kåt og oppmerksomhetssyk at man velger å tjene penger på å eksponere barnet sitt som ikke har noe valg oppi dette. Grov omsorgssvikt vil jeg kalle det også. Så at hun gjør en SÅ bra jobb, er ikke sant. Rart at de fleste som bruker barna sine for å bli populære på internett er den samme aldersgruppen som klassifiseres under unge mødre. Ja, temmelig rart at det ikke er mange 30 åringer som også gjør det.

Anonymous poster hash: 2f55d...f5e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med et forbilde for de 15-16 åringene som går gravide og ikke aner hva de skal gjøre med det?

Du er vel kanskje ikke smart nok til å skjønne at mange av disse 15-16 åringene har blitt gravid med vilje nettopp fordi de ønsker samme type liv som Anna og disse mammabloggene glorifiserer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må si jeg er så innmari glad og stolt over at min tenåringsjente som er like gammel som denne bloggeren grøsser over tanken på å bli mamma i den alderen hun er i nå. Hun er bare 17, men skolesterk og forstandig, kjæreste har hun også, men vett og forstand til å beskytte seg.

Vi snakket om denne bloggeren tidligere idag, og det er ikke sjalusi fra tenåringen min iallefall. Neste år så flytter hun hjemmefra til England, der hun har kommet inn på et bra studie som hun har drømt om siden ungdomskolen og har peilet seg innpå.

Anonymous poster hash: 760a5...9ee
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er dette så fælt? Om dette paret har følt seg klare for barn, så hvorfor ikke? Ung alder er ikke ensbetydende med dårlige foreldre.

Anonymous poster hash: 28491...deb

Jo, når du er 16 så er det det. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25. Hva har en sekstenåring, et barn, å tilby et annet barn? Ingenting.

Anonymous poster hash: 1cf63...d41

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er trist her er jo at hun er alene. Hadde hun nå en gang hatt en mann hun skulle dele dette med så hadde det stilt seg litt annerledes. Hun er ikke 18 engang, og snart alene med to barn med to ulike fedre. Herregud så glad jg er for at det ikke er min datter. Jg hadde ønsket så mye bedre for henne. Og ikke minst for barnebarna. På hvilken måte kan dette overhodet være en positiv nyhet? Hun kommer sikkert til å klare det...ja, får vi jo håpe. Men jeg undrer meg veldig sterkt over hvorfor hun lot dette skje? En gang er på en måte "greit". Men to?? Jeg tenker at det må være planlagt. I det minste "ikke forsøkt forhindret". Hun ser vel på fotballfrue da..og alt hun får sponset til babyen. Og tenker at det får jo hun også, så alt blir bra. Jeg orker ikke lese bloggen hennes lenger...det blir som en bilulykke...men nå klarer jg faktisk å se bort.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også avslutter hun innlegget med et bilde av en Hilfiger-body og gravidtest...I rest my case.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel kanskje ikke smart nok til å skjønne at mange av disse 15-16 åringene har blitt gravid med vilje nettopp fordi de ønsker samme type liv som Anna og disse mammabloggene glorifiserer.

Så la de bli det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror nok at mammablogger og Unge Mødre kan inspirere unge jenter til å bli unge mødre. Men livet blir nok ganske forskjellige fra det de ser presentert på bloggene. Ikke har de sponsorer eller samarbeidspartnere, og utdanning har de heller ikke fullført.

Anonymous poster hash: 27561...e6f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil si at man har et psykisk problem når man er så pr-kåt og oppmerksomhetssyk at man velger å tjene penger på å eksponere barnet sitt som ikke har noe valg oppi dette. Grov omsorgssvikt vil jeg kalle det også. Så at hun gjør en SÅ bra jobb, er ikke sant. Rart at de fleste som bruker barna sine for å bli populære på internett er den samme aldersgruppen som klassifiseres under unge mødre. Ja, temmelig rart at det ikke er mange 30 åringer som også gjør det.

Jeg vil tro det er mange 30 åringer som ville grepet sjansen hvis de fikk tilbudet, men tingen er jo det at 30 åringer er ikke så interessante å diskutere som en av de som faller i kategorien unge mødre :)

Hadde jenta utsatt barnet sitt for grov omsorgssvikt så ville barnevernet vært inne i bildet for lenge siden, du vet til og med bv har tilgang til internett ;) Så lenge Michelle utvikler seg normalt og har det trygt og godt hjemme, så ser jeg faktisk ikke helt problemet...

Eneste forskjellen på Anna og disse mødrene på facebook som legger ut bilder av barna på potte og som hyler etter cookies er at Anna får betalt oppmerksomhet :)

Det at hun har denne bloggen gjør jo at hun slipper å gå på NAV, hun klarer seg selv. Det er bra både for henne og Michelle, da slipper de det stresset og skattebetalerne slipper det utlegget. Jeg tror det at Anna er veldig smart og oppegående, hun tenker nok hele tiden over hva hun skal legger ut og ikke. Den dagen hun føler at de negative sidene ved bloggen går utover de positive så legger hun den nok ned. Men dette er jo helt og holdent hennes avgjørelse.

Jeg tror av hele mitt hjerte at hun setter Michelle først, og skulle det vise seg at denne bloggen "skader" Michelle på en måte, så legger hun den nok ned.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Så la de bli det?

Det er lov å ha omløp i hodet og reflektere litt. Å si "la de bli det" og slutte å bry oss om ting. Hjernedødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker når jeg var rundt 16 år å leste Malindusbloggen. Jeg var så misunnelig på alt det fine hun hadde rundt seg med barn og det hele som hun skrev så flott om. Jeg ønsket meg rett og slett barn selv, på grunn av bloggen. Heldigvis hadde jeg en vettug kjæreste som overhodet ikke ville ha noe baby og det er jeg veldig glad for idag. Unge jenter i den "rette" alderen blir veldig fort påvirket av andre og jeg syntes overhodet ikke det er sunt. Ettersom jeg har lest MTMbloggen nå etter innlegg herfra kan jeg se at denne bloggen nesten inspirerer enda mere til å få barn som 15-16 åring og det er nok mange jentunger som har gått i fella. SKummelt å tenke på syntes jeg.

Anonymous poster hash: 130c7...d0c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ung mor har større sannsynlighet for å få et barn med en sykdom eller sosiale/psykiske problemer. En ung mor er selv et barn å kan dessverre ikke sammenlignes med en kvinne i eldre alder. Anna er 17-18 å er gravid med barn nr 2. Man kan si så mye man vil om hvor "flink" hun er. Men barneoppdragelse handler om mer enn bare merkeklær å det som vises på bloggen.

Barnets psykiske utvikling blir mye mer redusert i forhold til en voksen kvinnes barn. Det viSer forskning. Sannsynligheten for at michelle vokser opp å får adferdsvansker eller sliter sosialt er mye større.

Syns unge jenter skal få banket vett i hodet å tenke på barna enn seg selv. Egoisme kaller jeg det. Ikke har noen av barna en stabil fAr. De vokser opp med en mor uten utdannelse på grunnlag av at hun ville bli mor ung. Sannsynligheten for at michelle får barn før fylte 16 er veldig stort. Å at hun får barn nr 2-3 med forskjellige fedre. At hun ender opp på NAV uten fullført skolegang. Alt dette er bevist men fortsatt velger foreldre i dag å åpne sine armer når barna deres blir 2 barnsmor som 17-18 åring. Så at Anna går ut å prater om hvor bra å enkelt hun gjør det og at michelle er lykkelig å elsker media styret er å være Naiv! Bloggen er ikke for alltid å blir forbanna når jenter på hennes alder syns det er stas med barn fordi Anna å andre unge jenter forteller om det rosenrøde istedenfor baksiden.

Anonymous poster hash: a8c1b...a4b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å ha omløp i hodet og reflektere litt. Å si "la de bli det" og slutte å bry oss om ting. Hjernedødt.

Hvorfor skal jeg bry meg om hva andre driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Hvorfor skal jeg bry meg om hva andre driver med?

Nei, for all del. Ikke ha meninger. Da blir man klok. Kanskje ikke bry seg med at andre bryr seg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiezeKatze

Det som gjør det hele ganske trist er at hun mest sannsynlig ikke er sammen med barnefaren, og at denne ungen også kommer til å vokse opp med lite kontakt eller kanskje ingen kontakt til faren. Jeg håper virkelig at hun og en kompis har gjort en eller annen avtale med hverandre om å få dette barnet og oppdra det sammen, og ikke at hun har lurt en eller annen uskyldig gutt på byen.

Endret av MiezeKatze
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mangel på livserfaring beviser bare enda mer hvor dumme norske unge jenter kan være. Det er virkelig ingen smart avgjørelse å få barn, ikke minst TO, i en alder av knappe 18. Enda verre blir det når hun atter en gang får barn med en "ukjent" mann, som tydeligvis er ute av bilde. Bloggen er bare en midlertidig ting, den kan heller ikke gi en særlig trygghet. I og med at man kan falle langt nedover på topplisten bare på en dag. Jeg hetser ikke Anna for at hun valgte å beholde Michelle, hadde det vært mitt valg hadde jeg uten tvil valgt det samme selv. Men jeg hadde aldri eksponert datteren min på den måten. Man har ingen anelse over hvor mange mennesker som har en annen intensjon enn hva bildene egentlig skulle være til. Syntes også det er forferdelig å lage en egen åpen instagramkonto til en 2 åring.. Det beviser bare hvor virkelighetsfjern hun må være. Beklager. Anna er helt sikkert en fantastisk mor, men noen ganger handler morsrollen om mer enn dyre merkeklær og reiser.

Denne kommentaren er ikke ment som noe negativ rettet mot Anna, heller det at jeg stiller meg kritisk til valgene hennes. I en alder av 18, er det på tide å legge drømmene til side og møte realiteten.

Anonymous poster hash: 86cfa...f3d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ung mor har større sannsynlighet for å få et barn med en sykdom eller sosiale/psykiske problemer. En ung mor er selv et barn å kan dessverre ikke sammenlignes med en kvinne i eldre alder. Anna er 17-18 å er gravid med barn nr 2. Man kan si så mye man vil om hvor "flink" hun er. Men barneoppdragelse handler om mer enn bare merkeklær å det som vises på bloggen.

Barnets psykiske utvikling blir mye mer redusert i forhold til en voksen kvinnes barn. Det viSer forskning. Sannsynligheten for at michelle vokser opp å får adferdsvansker eller sliter sosialt er mye større.

Syns unge jenter skal få banket vett i hodet å tenke på barna enn seg selv. Egoisme kaller jeg det. Ikke har noen av barna en stabil fAr. De vokser opp med en mor uten utdannelse på grunnlag av at hun ville bli mor ung. Sannsynligheten for at michelle får barn før fylte 16 er veldig stort. Å at hun får barn nr 2-3 med forskjellige fedre. At hun ender opp på NAV uten fullført skolegang. Alt dette er bevist men fortsatt velger foreldre i dag å åpne sine armer når barna deres blir 2 barnsmor som 17-18 åring. Så at Anna går ut å prater om hvor bra å enkelt hun gjør det og at michelle er lykkelig å elsker media styret er å være Naiv! Bloggen er ikke for alltid å blir forbanna når jenter på hennes alder syns det er stas med barn fordi Anna å andre unge jenter forteller om det rosenrøde istedenfor baksiden.

Anonymous poster hash: a8c1b...a4b

Kan du gi meg kilde på alle disse påstandene? Du prater så bastant. Mener du at unge mødre ikke kan være gode mødre?

Anonymous poster hash: 28491...deb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...