Saeria Skrevet 4. juli 2004 #141 Del Skrevet 4. juli 2004 Når de først har satt seg noe fore, disse mennene, så lar de seg nødig stoppe. Du får håpe at han ikke svir av for mye av husholdningens kronasjer for å fange storansjosen neste gang han fisker...Ehh, jeg mener storørreten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. juli 2004 #142 Del Skrevet 4. juli 2004 Høres ut som om dere har hatt en aldelses strålende uke.. Lurer bare på hvordan Bettymannen serverte den store fangsten.. for det hører jo med at den store fiskeren renser og serverer sin "sultende make" et gedigent måltid egenfisket fisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #143 Del Skrevet 4. juli 2004 *humrer over mannen og fiskinga* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #144 Del Skrevet 4. juli 2004 Tja, skulle vi levd på den fangsten til herren ville nok samtlige familiemedlemmer tatt av seg nogle kilo, ja karnsje vi rent ut sagt hadde blitt magre Dessuten må jeg tilføye at herren er en tragedie på kjøkkenet....speilegg og tomatbønner er hans sikringskost hvis fruen ikke er tilgjengelig for matlaging. Så noe fiskemåltid ville nok være en smule over herrens kapasitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #145 Del Skrevet 4. juli 2004 Ja, ja så senker natten seg over det Bettyiske hjem, herren er lagt ( med nyinnkjøpt Tommy&Tigern blad), ungene skulle sovet, men er hvertfall på rommene sine. Og mor nyter atter en gang stillheten og roen som kommer sigende med nattemørket. Herrens matpakke må vel smøres snart, han nemlig en bortskjemt mann, men det får jeg la være og klage på, for det har jeg greid selv................. :oops: Savner nesten litt bjellene til sauene som ruslet rundt soveromsvinduet på Skåbu, men det blir nok ikke lenge før familien nok en gang setter nesa mot innlandet. Og bonderomantikken og ikke minst stor-ansjosen (ehhh ørreten) , for taes skal den sier herren om han vil eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juli 2004 #146 Del Skrevet 4. juli 2004 Din også er bortskjemt, ja. Vi er nok like på den måten at vi skjemmer de bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #147 Del Skrevet 4. juli 2004 Det kalles fordeling av oppgaver - jeg lager maten, han vasker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 4. juli 2004 #148 Del Skrevet 4. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 4. juli 2004 #149 Del Skrevet 4. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2004 #150 Del Skrevet 4. juli 2004 Hei Betty. Måtte jo innom å titte på dagboka di og den er vel værdt og lese.Du skriver på en utrolig morsom måte.Jeg sitter og humrer og ler av dine filosofiske betrakninger av alt og alle jeg Stå på med det gode arbeidet, dette var morro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #151 Del Skrevet 5. juli 2004 God morgen, og takk for fantasifulle og hyggelige innspill i boken min. Godt og se at de er flere bortskjemte menn (Saeria) og dette med oppvasken var en ide (Lunacia), men hva med oppvaskmaskinen da tro ??...... Hyggelig med både smil ( Optimist) og ?? :o (fisken), hmm lurer på hva det skal bety men.... Og tilslutt en hilsen til Ananchet for og ha orket og lest alle mine skriblerier fra 1-10 side, og til og med likt dem. Takker og bukker :bukke: Morgenstund har gull i munn sier de kloke, men fruen er nok mer inn på spore " det er bare tull i grunn"...... Hvertfall når naboen graver opp sine vannrør og bytter til noen nyere (det er jo helt greit..) . Men ikke så greit når vannstrekke går på min tomt :evil: :evil: Intet er jo som og bli vekket av en #!#% gravemaskin klokken 7 om morgenen , som attpå til graver opp MIN hage . Kjenner at tempraturen stiger i hodet mitt bare av og skrive det ....Nei, mor dette har du ikke godt av og tenke på nå......bort med ¤#"#¤"gravemaskinen, ned med persienne, si noen "hyggelige ord om naboen" #"%&%¤# ....... også ferdig med tema...........for denne timen :evil: ( skal nok få laget meg en kompost haug rett i tomtegrensa mot plattingen hans etterpå, ja ) (Lukter godt av slikt..........) Nei, nok om dette, kan ikke kaste bort et eneste minutt lenger av denne dagen på en tulling som han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. juli 2004 #152 Del Skrevet 5. juli 2004 God morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 5. juli 2004 #153 Del Skrevet 5. juli 2004 Skjønner dette ikke er en god morgen.. men ønsker deg likevel en god dag... Forhåpentligvis har du fått skjelt ut de som fortjener kjeft.. og ting er litt bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. juli 2004 #154 Del Skrevet 5. juli 2004 dette med oppvasken var en ide (Lunacia), men hva med oppvaskmaskinen da tro ??...... Oppvaskmaskin? Fremmed ord, det. Neida, men noe slikt har ikke vi. Hvertfall når naboen graver opp sine vannrør og bytter til noen nyere (det er jo helt greit..) . Men ikke så greit når vannstrekke går på min tomt :evil: :evil: Intet er jo som og bli vekket av en #!#% gravemaskin klokken 7 om morgenen , som attpå til graver opp MIN hage . Urk. Kjipt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 5. juli 2004 #155 Del Skrevet 5. juli 2004 Sånt er fryktelig kjipern gitt. DA jeg var hos Mylian, holdt de på å bytte tak, så det ble en del lyder på morgenkvisten, for å si det sånn. Men Fisken, hun sov hun - hva det betyr? Fisken har skjulte sider :D Også har hun en fryktelig søt stump, så hun viser den frem mest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #156 Del Skrevet 5. juli 2004 Endelig en oppklaring, som Sherlock ville formulert seg, det er Fisken sin stump som til stadighet dukker opp her i boka .........Og jeg som trodde hun mente at dette var drittprat , ja,ja Takk for flere hilsner, Bille og Lunacia (karnsje jeg må koble fra oppvaskmaskinen, ja........... ) Nå har fruen roet seg ned etter sitt opphissende raseriutbrudd på morgenkvisten. Har nå funnet roen i og planlegge hva naboen må erstatte av tapte hekker, plen og trær på tomten, og det er deilig ........ Kjenner nærmest hornene vokser i panna, og til Øystein Sunde fengende vers "skriver regning med gaffel" sitter mor og nynner og koser seg. Neida, dette blir ikke billig gitt!!!!!!!!! Intet er som gartnere i hagen som jobber på andres regning Ungene har benket seg ned foran Tv, med Fox Kids på full styrke og ferien er i gang, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. juli 2004 #157 Del Skrevet 5. juli 2004 Vet du om dette med erstatning går av seg selv, eller må du stille kravet på en eller annen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #158 Del Skrevet 5. juli 2004 Alt som blir ødelagt ved graving på annen manns tomt, har man krav på og få satt i den stand det var. Dvs ny plen, nye hekkplanter og nye buskertrær. Ved siden av det har man krav på gartnertilsyn i 2 år for og se at alt gror orntlig og at det ikke blir settningskader i plenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. juli 2004 #159 Del Skrevet 5. juli 2004 Jo, det er jo greit nok, men hvordan ordnes dette? Må du ikke "kreve" det på en eller annen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #160 Del Skrevet 5. juli 2004 Kreve, vel normalt sett blir eiendonmmen filmetevt tatt bilder av før oppstart, så blir det da naboens oppgave og sette det tilbake i stand igjen. Og da har man jo bilderfilm og gå ut ifra. Man har jo også en kontrakt inngatt mellom de som skal ha gravet (naboen) og de graver (entreprenøren), og der står det også deltaljert hva som skal gjøres. Hvis det evt oppstår en tvist, da kan det bli nødvendig og gå inn med skriftelige krav mot naboen . (håper jo jeg slipper det......... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå