Gå til innhold

Betty`s humoristiske betrakninger.


Diaz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, siden gårsdagens utflukt medførte nesten et nervekollaps og også til tider sterk ordbruk har jeg funnet ut at opplevelsen nå må "skrives" av meg...er det ikke slik de "lærde" anbefaler det tro

Nok om det, gårsdagen skulle jo bli en hyggelig tur til Svinesund for mor og henne sto håpefulle engler. Og med fars visakort og masse handlelyst så satte vi nesa mor "søta bror".

Turen gikk greit den, litt trafikk mem med Ravi i høytalerene og karaokestemning i bilen så ble det mye morro og latter.

Vel fremme ble diverse butikker frekventert og visaen gikk såpass varmt at det tid tider var smertefullt og holde på det.

Men da når handlegalskapen var over, bilen var full , nesa skulle atter en gang vendes mot Norge og mor vrir om på tenningen, hva skjer!!? :overrasket:

IKKENOE!

Ikke en lyd, ikke en dur, nada...

Vel, undertegnede er ikke tapt bar en vogn så med startkabler i en hånd og en svenskt offer i en annen fikk skulle jeg prøve om det var batteriet som plutselig ikke ville mer. Men nei, fortsatt ingen tegn til liv!

Da ble herren oppring, og en meeeget oppgitt og ilter frue kom med gloser som ikke her skal gjenntaes :frustrert: . Etter litt veiledning over telefon over hva jeg kunne prøve, og deretter prøving av disse velmenede råd,(uten at det hjalp) fant herren det for godt å kaste seg i sin bil å komme over grensa for å hjelpe sin kjære...

2 timer venting...med unger som igrunnen synes det var nok sverige for denne gang så kom han endelig..

Og væpnet til tennene med verktøy i alle slag skred han til verket..

Intet skjer..bilen er og blir DØ :roll:

Klokken er nå blitt halv seks og falken blir kontaktet, joda de skulle sende en bil med en gang. Mer venting i øs pøs rengevær, inni en bil med våte unger, slitende foreldre og ikke mye optimisme og spore..

Etter 2 1/2 time kommer Falken, det var så masse ulykker på veien så derfor tok det sånn tid..

Nye prøver, intet tegn til liv :sur: , og til slutt i ren desperasjon vurderes det og rett og slett dytte bilen igang, til tross for advarseler mot det i brukerhåndboken til bilen (har visst noe med startsperre og noe greier og gjøre )

Endelig etter et hopp eller to starter den ...

men tomgang vil den ikke gå på , da er det stopp igjen og fortsatt virker ikke starteren så den må dyttes igang igjen.

Eneste måten å holde liv i bilen er å holde turtallet over 1500 altså og ikke slippe gassen.. :roll:

Etter overveielser finner herren og jeg ut at den bilen kan ikke jeg kjøre hjem, klarer ikke å bremse med venstre...

Så jeg tar herrens bil og herren min, så begynner turen hjem hvor jeg må kjøre bak itilfelle bilen stopper igjen, for da må det dyttes...

På Rygge venter hedigvis en kompis for å kjørte etter oss hjem itilfelle det blir stopp i Oslofjortunnelen eller andre egnede steder

Heldigvis kom vi oss hjem alle sammen, og bilen også. Så når klokken var halv tolv i går kveld var det endelig over. Bilen var i garasjen og vi var endelig hjemme :klappe:

Betty kan igrunnen si at svenskehandel nå ikke frister med det første, hvertfall ikke med bil

Tror igrunnen jeg bare skal være hjemme jeg nå i en uke eller to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, skumle greier. Spesielt bremser som ikke funker som det skal.

Er egentlig litt glad for at jeg ikke kjører bil, jeg, det er jo det "farligste" fremkomstmiddelet vi har (bortsett fra kanskje motorsykkel?). Jammen bra det gikk bra med dere til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Det er farlig å dra til det store utland skjønner jeg! Godt dere kom dere trygt hjem til slutt (om enn litt senere enn planlagt...).:klem:

Selv er jeg den heldige eier av en Mazda 1986-modell og har opplevd og overlevd en og annen driftstans ja. Morsomst er det når jeg skal levere hjemmeksamen og dynamoen går på E18 inn til UiO og det er en time til innlevering. :kgblunk:

Kvalmen har holdt meg litt bort fra Kg, mat, drikke (og livet ellers...), men nå er jeg utstyrt med seaband, ingefærkapsler, sykemelding og det som er og føler meg pittelitt bedre igjen. :)

Håper hele familen kommer seg fort over den lange Sverigeturen så dere kan nyte resten sommeren. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Tjaaaa, hva har skjedd siden sist..mye altfor mye til å ramse opp her :sjenert: , meeen jeg har byttet nick, fra Betty til Diaz synes det er mye greiere siden det er navnet mitt på alle andre forum jeg er på..ikke at det er en hel drøss av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt snurt jeg da...når du skriver at du er på andre forum - for det går virkelig ut over Kg-tida di! :fy_fy:

Men gratulerer med nytt nick da! :)

Velkommen til Diaz!

:klem:

Endret av Kverula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli snurt da Kverula :klem: , jeg syens nok KG er et kjempestort forum så derfor har jeg et par småforum som jeg føler det er litt lettere å bli skikkelig kjent med folk på ;)

Men KG vil alltid være mitt først forum, og det som gjorde at jeg ble "hekta" på forumliv... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke forlater Kg helt, så er det greit, Diaz! ;)

:klem:

Hva blir den nye tittelen på dagboka di da? Bare bytte ut Betty, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at dere stikker innom, tenker på å lage en ny bok, blir litt dumt med annet navn på boken enn det nicket mitt er nå..

Her går alt strålende bra, bortsett fra at været er strålende elendig..men men.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...