Gå til innhold

Betty`s humoristiske betrakninger.


Diaz

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo så koselig å få besøk av deg, så da må man jo gjengjelde besøket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en lang dag, med mye latter og morro,har jeg som vanlig avsluttet lørdagen med en liten stille stund på mammas grav.

Kirkegården ligger i et skogholt med masse markblomster rundt, og det gir en sånn ro i sinnet og bare rusle rundt og plukke en bukett markblomster for og sette dem i vasen på graven til mamma og pappa.

Synes fremdeles jeg kan høre mammas stemme innimellom, og savnet etter henne blir visst aldri helt borte, men nå kan jeg mer og mer ta frem alle de gode minnene og alle de morsomme opplevelsene vi hadde sammen.

Sorgen har vært en vanskelig reise for meg, en reise som har gått fra de dypeste, mørke skoger til nå hvor lyse atter engang har kommet opp på himmelen.

Føler selv at den har lært meg hvor sårbart livet er og hvor sårbare vi blir når sånne ting skjer i livet vårt

Konklusjonen blir vel karnsje at vi må ta vare på hver dag vi har, og ikke minst at vare på alle de vi er glad i.

Dette ble vel ikke bare humoristisk, men innimellom kan selv Betty være alvorlig og litt ettertenksom, spesiellt i sene nattetimer.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det å ta vare på minnene om de som har stått oss veldig nær er viktig og godt. Skjønner veldig godt følelsen av at du "hører" mammas stemme. Har det på akkurat samme måte med faren min.

Pappa døde for 3,5 år siden - men fortsatt "hører" jeg ham i situasjoner. Skjønner da hvor mye av ham jeg har fått med meg. Og at jeg fortsatt har glede/nytte av de kvaliteter han ga meg.

Jeg setter utrolig pris på at jeg klarer å ta ham med meg .. og det har gitt meg styrke i en del meget vanskelige situasjoner - gitt meg på en måte muligheten til å se ting fra "hans" perspektiv.. som har hjulpet meg til å ta noen store avgjørelser.

Sorgen over å ha mistet noen er stor - og tidvis tung, men det å ha minner - gode minner - er utrolig viktig, og det viser oss hvor viktig det er å sette pris på de som betyr noe for oss - og ikke minst vise dem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av hvert å tenke på for oss alle her, jenter... :-(

Så fint at du greier å ta fram de gode minnene, Betty, og ha mammaen din med deg i hverdagen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for for både hilsner og klemmer fra Bille,Alovera,Lunacia, Væren,Hanne, og Saeria :klem: .

Så hyggelig at dere tar dere tid til og lese mine alvorlige betrakninger også.

Sorg er et tema som for mange er tabu og vanskelig og prate om. Slik har det vel også vært for meg, men livet har mange sider, og dessverre så er det en av de.

Heldigvis så har vi alle evnen til og minnes og det er vel kunsten og leve, og kunne kose seg med gode minner og gode opplevelser.

Det hjelper når vi alle opplever tunge og vanskelig ting :wink:

I det Bettiske hus har rengjøring vært det store gjøremålet idag, herren har gått tur med klipperen og mor har luftet støvsuger og langkost.........

Alkoholsjokket har gitt seg igjen for herren, og han har med alvor i stemmen deklarert at det må bli lenge til neste gang, og at han skjønner nå at han ikke er 20 år lenger :ler: .........Det kunne jeg forøvrig ha fortalt han for lenge siden, men herrer er som barn, de må erfare det selv :sjarmor:

Ellers er herren nå opptatt av fiske, fiskestenger og sluker er nøye inspisert, og junior har allerede begynt med tørrtrening på plenen.

Det trenes på kast med stang så blomster og epletrær til stadighet blir besøk av en og annnen sluk :ler:

Far henger da i treet for og få løs sener og kroker, og det ser unektelig komisk ut med far i treet og junior hoiene på bakken...

Men herren mener at man skal tidlig krøkes som god krok skal bli........så det blir nok endel tre-klatreing på far utover..........

Ellers så har nok en gang herren funnet frem ynglingsbilde sitt....nei, jeg mener ikke brudeblilde vårt, men blidet av han og en 200 kg kveite :ler:

Beistet fikk han på tur til Vestlandet for flere år siden, og det er vel ikke en fest uten at blidet skal frem og drøftes med samtlige deltagere....

Ja, ja, noe skal jo disse mennene ha og se på også, når konene begynner og bli gammel vane......... :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorg er et tema som for mange er tabu og vanskelig og prate om. Slik har det vel også vært for meg, men livet har mange sider, og dessverre så er det en av de.

*nikke*

Dessuten tror jeg det er viktig å snakke om. Døden er en del av livet, og burde derfor være en naturlig ting å snakkes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde være en natulig del av oss alle, men jeg så bare hvordan mange slet med og snakke med meg i tiden etter både pappa og mamma`s bortgang.

Hva til og med noen som dukket bak reolene i butikken for og slippe og snakke med meg.

Rart og se hvor klønete og rare man blir når det gjelder og takle andres sorg og tårer, det er noe man burde tenke mer over :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorg er ikke alltid enkelt. Mennesker reagerer ulikt, og ønsker gjerne ulik støtte gjennom sorgprosessen. Noen ganger går det "fort", andre ganger tar det år. Noen ganger får ikke sorgen utløp før årevis etter den det blir sørget over har gått bort. Har selv erfaring med den siste. Selv om døden er naturlig, så er det ikke så rart at den kna skremme. Mennesket er, såvidt vi vet, det eneste dyret som er bevisst sin egen død. I dagens samfunn hvor det evigunge er idealet, kan alderdom og død skremme.

Men nok alvor....

Du har en morsom mann du. Driver og tørrtrener med jubior i hagen. Synes jeg ser de, begge to. Far i treet, okkende og sukkende, mens junior roper: "Pappaaaaa? Får du den løøøs?" :ler: Det eneste som mangler da, er at far har en solid snekkerræv, til nabolagets store forlystelse!

Og jeg tror deg så gjerne når du sier at bildet av far i huset og kveita blir tatt frem på hver fest, fpr å bli bønnhørlig fiskutert mellom gutta. Kveiter er egentlig skumle, synes jeg. Ikke noe kult å bade med bilde av en sånn i bakhodet. :o De er jo digre! Tenk om den hadde komt og tatt meg, i det jeg dyppet tærne i sjøen. :oops: Paranoid? Jeg? :ler::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du kan få sagt det :hoho: , Saeria...........

Far har nok ingen snekkerræv, men en liten nusselig elektriker rompe :ler: ...

Og naboen har høydeskrekk, så han tør nok ikke og se opp engang :ler: .

Nå har forresten både fiskestenger, sluker og kveitebilder tatt kvelden, nå er herren mer opptatt av og analysere fotballkampen ikveld :o

Det eneste han mangler nå er gummistøvler........så kunne men nesten tatt feil av han og Drillo :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan få sagt det :hoho: , Saeria...........

Far har nok ingen snekkerræv, men en liten nusselig elektriker rompe :ler: ...

Og naboen har høydeskrekk, så han tør nok ikke og se opp engang :ler: .

Nå har forresten både fiskestenger, sluker og kveitebilder tatt kvelden, nå er herren mer opptatt av og analysere fotballkampen ikveld :o

Det eneste han mangler nå er gummistøvler........så kunne men nesten tatt feil av han og Drillo :hoho::hoho:

Ikke en liten snekkerrumpesprekk der han kavde i treet! Menn pleier alltid å blotte sprekken i slike situasjoner.

Og analysere fortballkamper kan min også, men nå er han på badet og vanner skrotten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Hei Betty!

Fint å høre at du har kommet deg gjennom sorgen etter moren din. Akkurat nå føler jeg at sorgen etter en god venn er uoverkommerlig. Det er godt å høre at andre har klart å komme videre. Det gir større tro på at jeg skal klare det selv.

Har ikke orket å lest så mye her de siste dagene, men det ser ut som om du har hatt det morsomt.

Håper du får en god natt og mye å more deg over i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sove: Sier natta jeg...

Skal bare innom og hente ordet og ta det med til sengs...

Hentet tilbake :hoho:

Natti- Natt, Bille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...