Gå til innhold

Prøvere til høsten 2014? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått mannen min med på å begynne å prøve på nr 2 en måned tidligere, så da er det bare en måned til vi starter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på denne tråden! Spennende tider! Aldri prøvd før så jeg aner ikke hva jeg går til eller hva jeg skal "se etter" med tanke på EL osv. Håper vi får det til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også. Virker som en fin tråd :)

VI har prøvd en stund, og håper høsten skal gjøre så det klaffer :P Det tok en stund før syklusen ble noge lunde stabil. Jeg er nå 3 dager over IKM og håper testen skal bli positiv etter hvert, men den har vært negativ til nå, så venter egentlig på mensen skal komme snart :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er klare for barn i hus :-) jeg stresser dessverre allerede, da vi begge jobber offshore og ikke har fri samtidig alltid. Slik som nå dro jeg nettopp ut og har kanskje eggløsning på tirsdag(hadde 35 dagers syklus nå første gang etter pilleslutt og går ut fra det). Alle sier en ikke må stresse, men jeg tenker mye på det da vi ikke alltid har sjans til å treffe EL :( hvor mange dager før/etter EL kan man treffe? *prøver å fortelle meg selv at jeg må slappe av*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt sommerfugler i magen, for nå har vi bestemt oss for å begynne å prøve NÅ. Vu tenkte det var greit mtp å få barnehageplass og siden han mest sannsynlig blir bortreist neste periode. Så da får vi se :)

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jenter! Blir med her, jeg :) Vi er i vår første pp og har ikm til fredag. Jeg er 31 og han er 28 og ingen av oss har barn fra før. Så dette blir spennende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å prøve nå! Sluttet på p-piller forrige uke, er ferdig med mensen nå og venter på eggløsning om ca 10 dager. Forrige gang klaffet det etter 2 mnd, så håper det skal gå like fort denne gang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi akkurat gikk glipp av EL denne måneden :( Jeg har alltid hatt helt stabil syklus og visst nøyaktig når EL er (mer eller mindre), men forrige måned var mens tre dager forsinket, betyr det da at EL denne måneden er forsinket? Jeg hadde El-slim fram til igår, men idag er det ingenting. Så da lurer jeg på om vi var for sent ute idag?! Etter beregning av mens skulle EL skje igår. Er det fortsatt håp for denne måneden da, mon tro?

Beklager hvis det ble rotete, mye tanker som måtte ut :)

Edit: Jeg fikk EL-smerter idag, så da er det vel ikke for sent da :D

Endret av Dyregod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her :) Sluttet på pillen i midten av juli og her har heldigvis alt gått tilbake til normalen. fikk mensen 5 uker etter pilleslutt :biggrin: Har en mann som jobber i nordsjøen, så må bare ha tålmodighet :bond:

Etter å ha lest gjennom tråden her, har jeg skjønt at jeg ikke har lest for mye om dette temaet ;) Hva betyr alle forkortelsene? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke forkortelser er det du tenkter på?

el - eggløsning

IKM - ikke kommende mens, eller da du ksla ha mens, men håper den ikke kommer

pp - prøveperiode

tr - tanterød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her :) Sluttet på pillen i midten av juli og her har heldigvis alt gått tilbake til normalen. fikk mensen 5 uker etter pilleslutt :biggrin: Har en mann som jobber i nordsjøen, så må bare ha tålmodighet :bond:

Etter å ha lest gjennom tråden her, har jeg skjønt at jeg ikke har lest for mye om dette temaet ;) Hva betyr alle forkortelsene? hehe..

hehe var deg jeg svarte foressten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi akkurat gikk glipp av EL denne måneden :( Jeg har alltid hatt helt stabil syklus og visst nøyaktig når EL er (mer eller mindre), men forrige måned var mens tre dager forsinket, betyr det da at EL denne måneden er forsinket? Jeg hadde El-slim fram til igår, men idag er det ingenting. Så da lurer jeg på om vi var for sent ute idag?! Etter beregning av mens skulle EL skje igår. Er det fortsatt håp for denne måneden da, mon tro?

Beklager hvis det ble rotete, mye tanker som måtte ut :)

Edit: Jeg fikk EL-smerter idag, så da er det vel ikke for sent da :D

Hva er el-smerter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

eggløsnings-smerter

Ja det forstod jeg..

Jeg mente heller; kan du gi eksempler på hva el-smerter er?

Er de like mens-smerter?

Hvilke tegn kan jeg se etter?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det forstod jeg..

Jeg mente heller; kan du gi eksempler på hva el-smerter er?

Er de like mens-smerter?

Hvilke tegn kan jeg se etter?

:)

Jeg pleier ikke å få menssmerter, bare ELsmerter. For meg er det veldig stikking i siden, det gjør ekstra vondt å bevege seg når det pågår. Men det går vanligvis over etter en time eller max et døgn. Jeg aner ikke om jeg får disse smertene etter el eller når den er. Skulle gjerne visst ;) Skal teste el neste måned så jeg vet bedre :)

Nå er jeg 4-5 dpo, ingen tegn enda naturlig nok. Sist gang fikk jeg festesmerter ca 6 dpo, så håååper på dette de nærmeste dagene ;) Det var liknende el smerter bare at det var kraftigere og varte kun et øyeblikk. Dagen etter spottet jeg bittelitt, så forvant det igjen etter noen timer. Da skjønte jeg hva som var i gjære :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det forstod jeg..

Jeg mente heller; kan du gi eksempler på hva el-smerter er?

Er de like mens-smerter?

Hvilke tegn kan jeg se etter?

:)

Det er ikke alle om opplever el-smerter. Første gang jeg fikk det så skjønte jeg ikke hva det var og trodde jeg hadde fått blindtarmbetennelse å lurte på om jeg burde dra på legevakta :fnise:

Hadde en stikkende, krampeaktig smerte i ene siden av magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for svar begge to.

Det er så mye nytt jeg ikke har tenkt over før som man burde sette seg inn i. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...