Gå til innhold

Flere og flere menn forblir barnløse, og jeg hater norske damer for det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan legge til dette:

173916.png?_encoded=2f66666666666678302f

Dette er andelen barnløse menn og kvinner i Norge etter årstall. Det er jo usikkert hva som er årsaken, men det har i vertfall vert en sterkere økning i barnløsheten blant menn enn kvinner.

http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-menn-i-norge-er-barnlose

Så kanskje de enten må få ut fingeren og faktisk gjøre noen for å få noen, de kan prøve å gjøre seg selv attraktive (eksempelvis prøve å bli kvitt ting som angst og depresjoner), eller finne noen i utlandet. Om de ønsker barn da. Eller eventuelt overtale kona til å få et barn med han om han alt har noen.

Personlig tror jeg at det handler mest om at mange jobber i det private, noe som oftere er tøft. Har ikke like mye energi verken til å finne noen, eller få barn. Og har en tendens til å utsette og utsette, fordi det er så mye ansvar og forpliktelser. Kanskje barn generelt sett gjør kvinner lykkeligere også.

Kanskje det også kan bli lagt til at det mest sannsynlig er menn som er oppdratt av alenemødre og slikt som ikke greier seg, siden de ikke er blitt lært opp til å være mann.

Klart at det ikke er fristende å få barn med en mann som er totalt utslitt av å jobbe. Men om en mann velger seg en slik altoppslukende karriere, f eks innen finans og aksjer, så må han jo bare stå for valget sitt. Et finne en mindre krevende jobb slik at han også har tid til å få barn og familie. Og kom ikke trekkende med at man MÅ ha master og tjene 1 mill i året for å være attraktiv, det finnes hundretusener av snekkere, rørleggere, butikkmedarbeidere, murere, elektrikere og politimenn som har både familie og barn her i landet.

Anonymous poster hash: 1c8ef...bec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når kvinner skal ha en bestemt kvote innenfor visse prestisjestillinger så strammer dette inn arbeidsmarkedet for menn, det skjønner du? De sosiale følgene for menn som kun jobber på rema er langt verre enn for kvinner i samme stilling. Det er grunner til at menn tyr til kriminalitet, blant annet pga den langt lavere sosiale statusen menn har om de ikke kommer seg opp og frem. Det at du ikke ser noen problemer med at menn må finne seg i å ta til takke med remajobber osv fordi kvotering presser dem ut fra høyere utdanning sier jo noe om hvor lav status menn har. Det er bare å se hvor mange flere studiepoeng kvinner tildeles for å være kvinner, til og med som førstegangssøker. Det er ikke greit at så mange menn har måttet avtjene verneplikt og funnet seg en dårlig jobb rett etter vgs fordi kvinner har førsteretten ved de prestisjefylte studiene. Det skjønner du også.

Jeg venter enda på statistikken din som skal støtte påstandene dine :) Du får det til å høres ut det kvoteres inn kvinner på alle "prestisjestudier" (i den grad vi har det i Norge), men nå overdriver du fælt.

Anonymous poster hash: 4609b...c90

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter enda på statistikken din som skal støtte påstandene dine :) Du får det til å høres ut det kvoteres inn kvinner på alle "prestisjestudier" (i den grad vi har det i Norge), men nå overdriver du fælt.

Anonymous poster hash: 4609b...c90

Kjønnspoeng er kvotering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnspoeng er kvotering.

Ang kjønnspoeng:

For gutter gjelder følgende linje:

- Veterinær samt dyrepleier (Norges Veterinærhøgskole)

For jenter gjelder følgende linjer:

- Maritime høgskolestudier

- Landbruksstudier (statlige høgskoler)

- Ingeniørstudier på 2 og 3 år (unntatt kjemi)

- Sivilingeniørstudiene ved NTNU (integrerte masterstudier) med unntak av industriell design og industriell kjemi og bioteknologi

Anonymous poster hash: 1c8ef...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnspoeng er kvotering.

Ja, hva med det?

Jeg venter enda på statisitkken din :) Igjen - det gjelder ikke for alle studier. Man kan fortsatt studere noe prestisjefylt, eller man kan bli gründer, eller bli barnehageonkel, eller man kan finne på hundrevis av andre ting enn å bli kriminelle. Ser du ikke selv hvor absurd den sammenligningen er?

Anonymous poster hash: 4609b...c90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva med det?

Jeg venter enda på statisitkken din :) Igjen - det gjelder ikke for alle studier. Man kan fortsatt studere noe prestisjefylt, eller man kan bli gründer, eller bli barnehageonkel, eller man kan finne på hundrevis av andre ting enn å bli kriminelle. Ser du ikke selv hvor absurd den sammenligningen er?

Anonymous poster hash: 4609b...c90

Men de studiepoengene kvinner tildeles presser jo fortsatt ut noen menn da. Må det virkelig inn med teskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang kjønnspoeng:

For gutter gjelder følgende linje:

- Veterinær samt dyrepleier (Norges Veterinærhøgskole)

For jenter gjelder følgende linjer:

- Maritime høgskolestudier

- Landbruksstudier (statlige høgskoler)

- Ingeniørstudier på 2 og 3 år (unntatt kjemi)

- Sivilingeniørstudiene ved NTNU (integrerte masterstudier) med unntak av industriell design og industriell kjemi og bioteknologi

Anonymous poster hash: 1c8ef...bec

Dette er særdeles nye tall, og det har ikke vært slik inntil nylig. Uansett er kvoteringen i favør kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som far til flere barn, og glad for det, hater jeg overhodet ikke kvinner. Tvert imot :danse:

Men kan forstå, om jeg skal prøve, frustrasjonen til menn som ønsker familie men blir valgt bort. Hvor mange det er står det ikke noe om. Hvor mange kvinner er ufrivillig barnløse? Det skrives det så lite om. Vi lever i en tid da mange menn velger å feste, reise og jobbe istedet for å slå seg til ro med forhold og barn. I dag er flere menn barnløse, men hvordan ser denne statistikken ut om 10-20 år? Vi er mange damer i 30årene som ikke kommer til å bli mødre av ulike årsaker. For min del blir jeg valgt vekk fordi jeg ikke er "wifey". Jeg er rett og slett ikke pen nok til å få meg egen familie. Ikke så jævlig kult det heller?

Men hvis tallene i aftenposten stemmer finnes det 426.000 menn som ikke er fedre.

Mange av disse mennene opplever å bli valgt bort (skrotet) men at de alikevel må betale for andres moro.

Barnehage, kontantstøtte, fødselspermisjon, kulturtilbud, off.fritidstilbud, skolebusser, babysvømming, barneidrett osv. Men vi betaler alle for "festen" som vi ikke nødvendigvis deltar i selv. Som barnløs og singel kvinne må også jeg betale skatt slik at andre kan få velferdsgoder. Jeg betaler også kreftbehandling til røykere på tross av at jeg ikke røyker selv. Skal legge røykere som gruppe for hat da? Selsagt ikke!

Dette er off, betalte /subsidierte tilbud spesielt rettet til barn . Dvs indirekte subsidier til vinnerene på kjøttmarkedet som de forkastede må være med å sponse. Har jeg sett endel har skrevet. Jeg kan ha empati med tankegangen. Igjen, vi er mange som ikke får det livet vi ønsker oss. Vi kan ikke legge andre mennesker for hat av den grunn. Det hjelper ingenting. Det er en følelsesladet og urasjonell reaksjon og hører ikke hjemme i hodene på voksne folk.

Og jeg kan på en måte forstå at endel er bitre. Noen får kone, barn og a4 familien (alt DE ønsker seg). Og de som ikke er valgt må bli med på spleiselaget.

Slik er jo sosialdemokratiet. Noen får mann, barn og forhold som varer livet ut. Jeg er ikke en av de. It`s` life, man får ikke alt man ønsker seg.

I Kina er det ufattelig mange menn som ikke noensine vil finne seg en kvinne og man frykter at dette kan føre til sosial uro.

Om utviklingen fortsetter og 1 av 3 menn blir valgt bort om noen år vil det antagelig ikke føre til opptøyer, men det ikke sikkert denne gruppen menn vil betale sin skatt med glede og kreve endringer. :vetikke:Det samme kommer til å skje i India. Legger du skylden for at jentefostre velges vekk på kvinner også?

Anonymous poster hash: 9778b...5f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva slags "grunnleggende" er du enig med meg i da? At du som kvinne skal slippe å betale for singelmødres avkom? Vel, hvordan tror du det føles for menn å betale for singelmødres avkom når dette nettopp er grunnen til at mange menn vil ende barnløse? I det minste betaler du for noe du selv kan velge å få uten en manns samtykke. Eller å aborter uavhengig av hva han mener.

Avkom? Du er også noens avkom. Din mor er sikkert stolt av deg. Eller er hun årsaken til ditt kvinnehat og dine foraktelige holdninger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er særdeles nye tall, og det har ikke vært slik inntil nylig. Uansett er kvoteringen i favør kvinner.

Fordi menn ansetter menn. Dere kvoterer hverandre inn i arbeidslivet. Kvotering av kvinner i særlig mannsdominerte yrker er et motmiddel for dette.

Anonymous poster hash: 9778b...5f6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølelig skal velferdsstaten bestå, men når 50 % av befolkningen er tilbudt muligheter som gjør deres familiestiftelse være en selvfølge som samtidig gjør det enda vanskeligere for den andre halvdelen av befolkningen, så må de finansiere dette selv. I andre tilfelelr så speleiser folk på at alle skal få LIK behandling i helsevesenet. Dette er ikke tilfellet når mannlige skattebetalere må betale for kvinnelige alenemødre som bevisst velger bort menn fra livet og barna sine.

Mødre er gjerne kvinner :fnise: .

Anonymous poster hash: 729a0...b1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er særdeles nye tall, og det har ikke vært slik inntil nylig. Uansett er kvoteringen i favør kvinner.

Ja vel? Og hvordan så "de gamle" tallene ut da? Husk å legge ved link til en troverdig kilde.

Anonymous poster hash: 1c8ef...bec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Et skikkelig svar har du fått. Klart skal ikke kun menn belastes for at menn generelt møter mer diskriminering og må klare seg selv i samfunnet. Dette kunne man like greit ment at kvinner skulle betale for, siden det er alle disse kjønnspoengene og kvinnekvotene i utdanning som presser menn og gutter ut i kriminalitet. Men nå er jeg rimelig raus og mener at kvinner først og fremst skal betale for sine egne abort og kvinnerettigheter som stønader for singelmødre. Det er bare rett og rimelig.

Tror du virkelig for ramme alvor at alle enslige mødre har valgt dette selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Og når fikk kvinnene et overordnet ansvar for at menn skaffer seg unger?

Slik jeg forstod linken fra TS, så var det ikke det at damene har ansvar for at enkelte menn blir barnløse. Poenget i teksten var vel at teoriene går ut på at DAMENE velger BORT mennene og krever for mye av sin partner i dagens samfunn. Nå er ikke jeg enig i det altså, men ville bare forklare....

Samfunnet har endret seg så drastisk de siste årene, at jeg skjønner mange faller utenfor det gode selskap. Klart det føles sårt for mange menn å miste sin verdighet. Det tror jeg de fleste av dere damer skjønner også. Kan være greit å reflektere noen ganger om mye av hysteriet om penger og karrierekavet er sunt for begge kjønn.

Litt artig å prate med foreldrene mine om slike ting. De forteller om sin ungdomstid og en mye større harmoni og tilfredshet med sin partner og venner enn det vi som unge idag opplever.

Statistik viser jo også at flere og flere VELGER å være single fordi det forenkler livet deres.....Hva er da galt med samfunnet?!?! Hvorfor møtes ikke kvinne og mann på halveien i den grad lenger?

En ting er sikkert...Vi går ikke mot lysere tider sånn rent sosialt sett. Virker som samfunnet blir kaldere og kaldere, mindre empati og mindre sympati. mer grådighet og mer egoisme.

Trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Veldig enig med deg! Erfarer det selv i vennegjengen, midt i 30-årene. Flere av oss har begynt å tenke på å ta turen til Stork, for guttene vi treffer på vår alder er jo ikke interessert i å slå seg til ro.

Blir spennende å se tallene for kvinner i 40-årene om en ti års tid. Hvor mange som har skaffet barn på egen hånd, evt er forblitt barnløse...

Tror du har mye rett i det du sier her. Veldig mange menn er for rastløse og karrierefokusert til å slå seg til ro. Flere av dem burde innse at det å ha dame og barn og det å pleie familielivet virkelig er lykken!

Jobb er bare noe vi trenger for å livnære oss rent fysisk. Omsorg og familie er mye viktigere for å fungere mentalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de studiepoengene kvinner tildeles presser jo fortsatt ut noen menn da. Må det virkelig inn med teskje?

Ja jeg er klar over det. Og jeg er imot kvotering (som jeg har nevnt flere ganger).

Er det vitenskapelig bevist at mennene som taper disse studieplassene i større grad enn andre studenter blir kriminielle? Kan ikke disse mennene studere andre "prestisjestudier" der man stiller likt som kvinner? (i et forslag på å være litt løsningsorientert) Det er det vi diskuterer. Må det virkelig inn med t-skje?

Og hva er dette snakket om nye tall? Det har da vært slik lenge?

Anonymous poster hash: 4609b...c90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg er klar over det. Og jeg er imot kvotering (som jeg har nevnt flere ganger).

Er det vitenskapelig bevist at mennene som taper disse studieplassene i større grad enn andre studenter blir kriminielle? Kan ikke disse mennene studere andre "prestisjestudier" der man stiller likt som kvinner? (i et forslag på å være litt løsningsorientert) Det er det vi diskuterer. Må det virkelig inn med t-skje?

Og hva er dette snakket om nye tall? Det har da vært slik lenge?

Anonymous poster hash: 4609b...c90

*Teskje".

Bilder av teskje

Anonymous poster hash: 729a0...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 9778b...5f6

Som jeg skrev: Jeg skylder ikke på noen. Har barn og er vel en "vinner" sånn sett. Og hater ihvertfall ikke kvinner.

Jeg forsøker å se dette fra en annen vinkel og forteller om argumentene som brukes.

Om menn prioriterer feil og ender opp barnløse partyløver på 44 år eller kvinner har urealistiske høye krav og lever i en disneyverden med for få hvite hester med prinser oppå får andre "forske" på.

Håper at alle når sine mål og blir fornøyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinner skal ha en bestemt kvote innenfor visse prestisjestillinger så strammer dette inn arbeidsmarkedet for menn, det skjønner du? De sosiale følgene for menn som kun jobber på rema er langt verre enn for kvinner i samme stilling. Det er grunner til at menn tyr til kriminalitet, blant annet pga den langt lavere sosiale statusen menn har om de ikke kommer seg opp og frem. Det at du ikke ser noen problemer med at menn må finne seg i å ta til takke med remajobber osv fordi kvotering presser dem ut fra høyere utdanning sier jo noe om hvor lav status menn har. Det er bare å se hvor mange flere studiepoeng kvinner tildeles for å være kvinner, til og med som førstegangssøker. Det er ikke greit at så mange menn har måttet avtjene verneplikt og funnet seg en dårlig jobb rett etter vgs fordi kvinner har førsteretten ved de prestisjefylte studiene. Det skjønner du også.

Jepp. Menn får så lav sosial status når de kvoteres ut av arbeidsmarkedet, at de tyr til kriminalitet for å kompensere. Alle vet jo at dette gjør _noe_ med ens sosiale status. Grattulerer med å servere århundrets mest gjennomsiktige resonnement (eller forsøk på et slikt). Gjennomsyret av din personlige hat-agenda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...