Gå til innhold

Flere og flere menn forblir barnløse, og jeg hater norske damer for det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Klart det har en del negative samfunnsøkonomiske konsekvenser, og veldig store for dem det gjelder kan jeg tenke meg.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Så er spørsmålet, hva kan og skal vi gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så er spørsmålet, hva kan og skal vi gjøre med det?

Få dem til å reise til et mer monogamt land, som er mer tilpasset for arbeidere. Eller la dem finne seg ei kone fra et annet land som sikkert vil lære å elske hverandre.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Få dem til å reise til et mer monogamt land, som er mer tilpasset for arbeidere. Eller la dem finne seg ei kone fra et annet land som sikkert vil lære å elske hverandre.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Nøyaktig hvordan vil dette løse problemstillingen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hvordan vil dette løse problemstillingen?

Ved at de reiser ut av landet og til et der de kan bli verdsatt også. Eller finne seg ei kvinne fra et annet land og få unger med.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at de reiser ut av landet og til et der de kan bli verdsatt også. Eller finne seg ei kvinne fra et annet land og få unger med. Anonymous poster hash: 6a393...b83

Å forlate landet står de jo fritt til å gjøre om de vil, å finne seg damer fra et annet land også.

Vil du kanskje ha det litt mer formalisert der de får et brev i posten fra " Avdelong for eksport av barnløse menn uten håp" som skriver:

I forbindelse med deres tydelig lave sjanse til å finne dem en livsledsager og få barn i Norge, har vi besluttet å sende dem til Japan om du fyller kravene med hensyn til fruktbarhet.

De er tildelt en plass som arbeider i mitsubishi s avdeling for å lodde deler til varmepumper.

Biletten får de tilsendt pr Mail, etter at de har tatt offentlig godkjent fertilitetstest hos deres fastlege.

Fyller de ikke kravene om å være fertil, sender vi dem til Kambodsja som har et høyt overskudd av kvinner, samt foreldreløse barn og trenger flere arbeidere i landbruket.

Mvh. Hermandus Stjernestøv

Fylkesavdelingen for eksport av barnløse menn uten håp.

Endret av absinthia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forlate landet står de jo fritt til å gjøre om de vil, å finne seg damer fra et annet land også.

Vil du kanskje ha det litt mer formalisert der de får et brev i posten fra " Avdelong for eksport av barnløse menn uten håp" som skriver:

I forbindelse med deres tydelig lave sjanse til å finne dem en livsledsager og få barn i Norge, har vi besluttet å sende dem til Japan om du fyller kravene med hensyn til fruktbarhet.

De er tildelt en plass som arbeider i mitsubishi s avdeling for å lodde deler til varmepumper.

Biletten får de tilsendt pr Mail, etter at de har tatt offentlig godkjent fertilitetstest hos deres fastlege.

Fyller de ikke kravene om å være fertil, sender vi dem til Kambodsja som har et høyt overskudd av kvinner og trenger flere arbeidere i landbruket.

Mvh. Hermandus Stjernestøv

Fylkesavdelingen for eksport av barnløse menn uten håp.

Ikke dumt, ikke dumt :) Hadde sikkert vert fint for dem faktisk, helt ærlig. Spesielt Japan virker jo relativt fint.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt noe i mot kvinner før jeg hørte om dette, og aldri drevet på å skrivet noe stygt på internett om dem. Men en ting er sikkert, jeg har lagt norske kvinner helt for hat etter jeg hørt om dette. Håper ingen gidder å bo i dette landet av de med hankjønn! Nok er nok, først får dere hjelp og hjelp og mere hjelp. Så att på til dette. Må djevel ta dere!

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hva-skjer-om-de-ikke-far-barn-7584732.html#.U4nlxvl_vgc

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Så trist å høre at du hater meg.

Nå er det for sent for meg å gjøre noe med dette, men jeg forstår at jeg er en del av problemet siden jeg valgte å få mine barn med en og samme mann.

Men hvis jeg får vite hvor mange menn hver kvinne bør få barn med, så kan jeg fortelle datteren min hva hun skal gjøre.

Hun er fremdeles litt for ung til å tenke på barn, men hun er i et stabilt forhold med en ung mann på samme alder som seg selv, og de har planlagt å få barn i løpet av en 5 års tid.

Burde hun prioritere å få barn med en barnløs 40-åring som endelig føler seg klar til å få barn før hun slår seg til ro med sin jevngamle kjæreste, eller er det greit at hun etablerer seg med sin jevngamle kjæreste først, for så å gi en barnløs mann et barn senere hvis forholdet går i oppløsning?

Jeg vil jo ikke at du skal hate oss alle, så jeg er takknemlig for alle tips du kan gi oss.

Anonymous poster hash: d5d6f...400

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er spørsmålet, hva kan og skal vi gjøre med det?

Nøyaktig hvordan vil dette løse problemstillingen?

Hva foreslår du?

Anonymous poster hash: 4023f...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i vertfall mange flere kommer til å ta livet sitt i et samfunn der flere og flere havner utenfor på denne måten ... Av og til lurer jeg på om vi ikke hadde det bedre til sammen for 60 år siden.



Anonymous poster hash: 6a393...b83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle de jeg kjenner som fikk barn i løpet av sine første 20 leveår (kommer fra en liten bygd), er 95% av dem alenemødre, men ikke frivillig. Mesteparten av dem opplevde at partnerene forlot dem a) når de fant ut at de var gravide eller b) snarlig etter barnet var født. Nå ønsker ikke fedrene å vedkjenne at disse barna er deres, men det kreves fortsatt at de skal betale (noe som de synes er urettferdig) barnebidrag, noe jeg synes bare er rett og rimelig når de velger å ha sex med en kvinne de da tydelig ikke kjenner godt nok for å støtte et barn som er deres produkt.

Jeg er mye heller for adopsjon og assistert befruktning enn det å "lure" menn til å tro at kvinnene går på p-piller for at kvinnene skal få oppfylle sitt ønske om å bli gravide og kreve støtte av barnefaren i de neste 18 årene. Jeg synes ikke at kvinnene som benytter disse mulighetene for å oppfylle sine ønsker i livet fortjener mindre støtte fra staten enn de "kvinnene" (les: småjentene) som blir frivillig gravide og alenemødre som 14-16-åringer. Populariteten til mammabloggere oppleves for meg som veldig urettferdig, i og med at de ofte er alenemødre og via klikk og annonser får alle de pengene de ønsker, mens kvinner på 20+ som i utgangspunktet er i mot abort må ta et vanskelig valg mellom det å ha et barn og det å ta abort. Og dette er først og fremst et problem i og med at menn ikke ønsker å støtte ufrivillig barnehavende. Noe som ikke tidligere har blitt belyst i denne debatten. Menn har valgmuligheter i forhold til å vedkjenne seg sitt barn eller ikke, noe jeg opplever at de i de fleste tilfeller velger å ikke gjøre når de ikke er i et stabilt forholdt til moren. Jeg forstår dem godt, ettersom jeg for øyeblikket også holder på å utdanne meg og prioriterer utdanningen over sosialt liv. Men det må da sies at kvinner ikke er de eneste med høye standarder, og kvinner som oppfyller disse standardene og i tillegg er litt "løse" derved har en større sjanse til å reprodusere.

Poenget: Menn har også sin egen skyld i forhold til barnløshet, og kunne godt gjort mer for de jentene de gjorde gravide. Og meg, som enslig kvinne uten en abortstatistikk i min fortid, synes ikke at jjeg heller burde bli ilagt for mot "alle kvinner" simpelthen fordi jeg ikke har valgt å reprodusere med ufrivillig barnløse menn på nærmere 40 når jeg selv var 20. Jeg ville gjerne likt å se disse mennene som hevder at de skal flytte ut av Norge av disse årsakene, og lese deres dagbøker om sukkess fra utlandet når de sikkert har stor suksess med jenter fra u-land som er totalt underlagt "sin mannlige halvdel". I mitt studie (informatikk) er vi omtrent 90% menn, men jeg hater ikke menn eller deres valg av den grunn. Jeg håper bare at jeg selv utdanner meg til noe mennene i denne tråden anser som noe "bra", ettersom 95% av den kvinnelige befolkningen etter deres mening utdanner seg til totalt unyttige yrker. Dersom ingen menn i aldersgruppren 20-30 ønsker å lage barn med meg, må jeg vel "settle" for noen i aldersgruppen 40-60, noe jeg selv ville sett på som et tap, ettersom barna nødvendigvis ville mistet faren sin i løpet av sine første 20-30 leveår, og jeg ville mistet min partner.

Hvodan skal jeg prioritere alle meninger, som en kvinne på 23 år, og ta i betrakning alle disse hatske meningene fra single menn som tydeligvis ikke ønsker å være sammen med meg simpelthen på grunn av at jeg er en norsk kvinne? Tro meg, dersom det hadde vært aktuelt for meg akkurat nå, hadde også jeg flyttet til utlandet. Ikke fordi mennene her ikke er gode nok, men fordi de tydeligvis ikke føler at jeg, som får A i alle universitetsemner, er unederdanig dem nok til å "please" dem i alle aspekter av deres tilværelse.



Anonymous poster hash: adca3...7ce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hva foreslår du?

Anonymous poster hash: 4023f...879

Vanskelig å komme med konkrete forslag uten at en har gjort grundige undersøkelser for å finne ut hvorfor flere og flere menn forblir barnløse og ikke minst, hva er langtidskonsekvensene av dette. Både for individet og samfunnet.

Hvis jeg skal spekulere så vil jeg tro at på sikt så vil det å tillate å velge jente fremfor gutt ved kunstig befruktning være et gode. Enn hvor kontroversielt det er. Dernest så tror jeg vi trenger å akseptere at menn ikke er kvinner, og at det er forskjellige behov for stimulans i oppveksten for begge kjønn. Å homogensiere kjønnene er å være på ville veier. Jeg er for, jeg er ikke bare for, jeg forventer og forlanger like muligheter for alle. Men, å viske ut skillene mellom menn og kvinner mener jeg er galskap. Vi må hjelpe menn på vei til å få lov å definere seg selv. Vi trenger gode maskuline forbilder for at mennene skal kunne utvikle seg slik det føles riktig for dem. Det synes for meg som fellesnevneren for de menn som faller utenfor at de har mistet maskuliniteten sin.

Nå sier jeg ikke at alle menn skal være Rambo, men en kan heller ikke forlange at alle menn skal finne sin Billy Elliot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er, som det fremgår et x antall ganger i denne tråden og i et x antall artikler om emnet, at det er flere årsaker til at menn og kvinner (ja - kvinner også...) forblir barnløse.

At menn er i et økende overtall skyldes ifølge flere studier både i Norge og andre rike land, at flere kvinner enn menn faktisk ønsker seg barn. Menn ønsker å få barn senere, de ønsker færre barn og flere menn ønsker seg ikke barn i det hele tatt.

Kvinner som vil ha barn må velge menn som ønsker seg barn.

Det er forøvrig verdt å merke seg at barnløsheten øker hos menn med lav utdanning, mens menn med høy utdanning får flere barn enn før.

http://www.klikk.no/foreldre/article747473.ece



Anonymous poster hash: b11c9...918
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er rapportert. Vi trenger ikke enda en "jeg hater kvinner"-tråd. Disse trådene er bare støy som forsøpler forumet, og jeg har håper at KG-ledelsen gjør noen grep for å begrense dette snart.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg (kvinne 35) sitter her klar, jeg! :hallo:

Jeg tar vare på meg selv utseendemessig, har egen leilighet og utdannelse/jobb, varierte hobbyer og får ofte høre at jeg er både hyggelig og morsom å være sammen med. Bestemte meg på 29-årsdagen min at nå har jeg faktisk lyst på familie, men seks år senere har det fremdeles ikke blitt en realitet..

Jeg ble dumpet i fjor, fordi jeg stilte et ultimatum til mannen jeg var samboer med etter flere år med "joda, jeg vil ha barn med deg, bare ikke akkurat nå" fra hans side. Jeg sa til slutt at enten begynner vi å prøve nå, ellers så må jeg gå videre i livet. Og han valgte friheten. Han mente han trengte flere år som fri til å drikke øl og se fotball på ettermiddagen og reise på tur med kompisgjengen uten store forpliktelser hjemme..

Denne mannen var 36, nå 37!

Dere menn må faktisk innse realitetene her. Vi kvinner har en biologisk klokke, enten dere liker det eller ikke. Hvis dere vil ha barn med oss, må dere gripe sjansen når dere har den, for vi har ikke tid til å gå rundt og vente på at dere skal føle dere klare i mange år. Da velges dere bort som familiemenn. En del av dere tror kanskje at når dere føler dere klare for barn som 45-åringer, så vil 15 år yngre kvinner stå linet opp for dere, men jeg for min del gidder ikke ta til takke med en middelaldrende ungkar med begynnende ølvom. Da reiser jeg faktisk heller til Danmark og står løpet ut alene, når jeg tross alt har både økonomi og tid til å være alenemor for et barn. Så blir heller menn noe jeg bruker for litt moro og sex på siden.

Konklusjon: hvis dere ønsker barn så veldig sterkt, så er det fullstendig bakvendt å droppe "ei jævlig bra dame" (min eks sine ord om meg) som 36-åring fordi du ikke føler deg helt klar ennå. Da får du bare takke deg selv om ti år..



Anonymous poster hash: 444ba...349
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe i mot kvinner før jeg hørte om dette, og aldri drevet på å skrivet noe stygt på internett om dem. Men en ting er sikkert, jeg har lagt norske kvinner helt for hat etter jeg hørt om dette. Håper ingen gidder å bo i dette landet av de med hankjønn! Nok er nok, først får dere hjelp og hjelp og mere hjelp. Så att på til dette. Må djevel ta dere!

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hva-skjer-om-de-ikke-far-barn-7584732.html#.U4nlxvl_vgc

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Pøh, mange menn som ikke vil ha damene som prøver å sjekke dem opp, så mannen kan takke seg selv. Enten er dama ikke pen nok, ikke slank nok, ikke nok venner, ikke god nok jobb, ikke sunn nok... vet dere menn egentlig hvor vanskelig det er å få dere til kjæreste?

Anonymous poster hash: 6d8f7...cb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, jeg (kvinne 35) sitter her klar, jeg! :hallo: Jeg tar vare på meg selv utseendemessig, har egen leilighet og utdannelse/jobb, varierte hobbyer og får ofte høre at jeg er både hyggelig og morsom å være sammen med. Bestemte meg på 29-årsdagen min at nå har jeg faktisk lyst på familie, men seks år senere har det fremdeles ikke blitt en realitet.. Jeg ble dumpet i fjor, fordi jeg stilte et ultimatum til mannen jeg var samboer med etter flere år med "joda, jeg vil ha barn med deg, bare ikke akkurat nå" fra hans side. Jeg sa til slutt at enten begynner vi å prøve nå, ellers så må jeg gå videre i livet. Og han valgte friheten. Han mente han trengte flere år som fri til å drikke øl og se fotball på ettermiddagen og reise på tur med kompisgjengen uten store forpliktelser hjemme.. Denne mannen var 36, nå 37! Dere menn må faktisk innse realitetene her. Vi kvinner har en biologisk klokke, enten dere liker det eller ikke. Hvis dere vil ha barn med oss, må dere gripe sjansen når dere har den, for vi har ikke tid til å gå rundt og vente på at dere skal føle dere klare i mange år. Da velges dere bort som familiemenn. En del av dere tror kanskje at når dere føler dere klare for barn som 45-åringer, så vil 15 år yngre kvinner stå linet opp for dere, men jeg for min del gidder ikke ta til takke med en middelaldrende ungkar med begynnende ølvom. Da reiser jeg faktisk heller til Danmark og står løpet ut alene, når jeg tross alt har både økonomi og tid til å være alenemor for et barn. Så blir heller menn noe jeg bruker for litt moro og sex på siden. Konklusjon: hvis dere ønsker barn så veldig sterkt, så er det fullstendig bakvendt å droppe "ei jævlig bra dame" (min eks sine ord om meg) som 36-åring fordi du ikke føler deg helt klar ennå. Da får du bare takke deg selv om ti år.. Anonymous poster hash: 444ba...349

Jeg føler med deg, dessverre er dette en historie som skjedde med flere av mine venninner også, det høres veldig kjent ut. Som sagt tidligere, så tror jeg det vil ordne seg for deg - det har i hvertfall ordnet seg for flere av mine venninner, de fant raskt menn som ville ha barn. :) men jeg skjønner ikke de mennene, de jeg kjenner er nå i slutten av tredve årene, og fortsatt foretrekker å feste og singellivet, men skjønner de ikke at det ikke er lenge til toget er gått, for dem også? Samme artikkel nevner jo at blannt menn som er barneløse ved 40-års alder, de fleste vil forbli barnløse, de kommer ikke til å få barn i det hele tatt.. Er ikke den tanken skummel?

Anonymous poster hash: e4d57...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er rapportert. Vi trenger ikke enda en "jeg hater kvinner"-tråd. Disse trådene er bare støy som forsøpler forumet, og jeg har håper at KG-ledelsen gjør noen grep for å begrense dette snart.

Hvorfor, det er jo bare en person som skriver de. Meg.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke ufrivillig barnløse kvinner, de er vel en del av unntaket. Det er heller ikke så mange av dem.

Anonymous poster hash: 6a393...b83

Stadig flere norske kvinner og menn lever uten barn står det å lese i betalutgaven i Dagbladet, og de er visst like lykkelige som de som er foreldre. Men dette er jo de som har valgt det frivillig. Det sto også å lese, som noen allerede har referert til, at menn venter for lenge før de bestemmer seg for å få barn. Kvinner venter også lengre enn før men kvinner har kun en viss tid på å reprodusere seg så de velger en mann tidligere og får barn med han, og da er gjerne den aldersgruppen 40-åringen ønsker å jakte på allerede etablert og kun et fåtall får seg en kvinne i 20-årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...