Gå til innhold

Min partners barneoppdragelse.

Fremhevede innlegg

Gjest Magdalene
Skrevet

Mel det du skriver etter hovedinnlegget er jo noe helt annet enn å klage på uenigheter om oppdragelsen.

Du kommet jo frem med mye info som tilsier at du er temmelig underkuet samboeren din, og at han er temmelig skadet i oppførselen sin.

Hverken du eller barnet godt av å bo med en slik mann.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han satte barnet i bilstolen på timeout, guttungen begynte å bite på hendene sine fordi han var sint, og typen din bant de med en ledning!?

Jeg er glad for å høre at du ikke ga deg på den der, men fy faen jente, kom deg unna.....

Anonymous poster hash: 63194...19a
  • Liker 6
Skrevet

Han HAR vært fysisk med barnet ditt. Det du beskriver er GROV vold. Det er ulovlig, en straffbar handling, å binde fast hendene til et barn på den måten. Å dytte deg er også VOLD. Å true deg med å dytte deg ned trappa er også VOLD. Du lever i et forhold der BÅDE du OG BARNET ditt blir utsatt for VOLD!

Beklager all caps-locken, men jeg blir så opprørt og sint og lei meg når jeg leser det du skriver. Lest innlegget mitt om og om og om igjen til du forstår at du ved å være sammen med denne mannen aksepterer at barnet ditt blir utsatt for vold!

• Liker 8
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva mener du med at han ikke var fysisk mot E? Det var jo nettopp det han var.

Og hva mener du med at det ikke har skjedd noe fysisk siste året? Han har dyttet deg og truet med å kaste deg ned trappen?

Du har allerede flyttet så mange grenser for fredens skyld at du ikke kjenner igjen fysisk vold.

Dette forholdet kan ikke reddes fordi du ikke respekterer de grensene du selv har satt. Du er så kuet og ødelagt at du ikke ser det helt opplagte - noe flere her inne så allerede i første post. Mannen din tåler ikke å bli motsagt, tåler ikke å ta feil og bruker stygt språk og alle andre mulige hersketeknikker for å kue deg,

Er det virkelig noe å lure på? Du har gjort en utrolig tabbe med å bli gravid igjen med denne mannen, men det finnes ikke en eneste god grunn til å utsette deg og barna for fortsatt samliv med denne mannen.

Skrevet

Var en episode her for ikke lenge sia som jeg kan fortelle om. G har det synet at vaksiner ikke er greit. Derfor mangler E to vaksiner. Jeg hørte at det gikk kikhoste rundt og blei redd for den hadde ikke E. Først sa G at jeg kunne gjøre som jeg ville men han støttet det ikke. Men når det var en halvtime til jeg skulle dra å ta de begynte vi å diskutere. Da ville ikke han jeg skulle ta de på E alikevel. Men jeg reiste delvom han ikke ville. Tenkte at for å være rettferdig ovenfor han tok jeg bare den mot kikhoste og ikke den mot hjernehinnebettenelse. Når jeg kom hjem var han khempe sint. Sa jeg bare tok den ene så vi fikk litt vilja våres begge to. Men han var sint og mente at jeg bare kunne tatt den andre også og mens jeg var igang kunne jeg sende E inn til forskning og la de stikke han i øynene også. Så stakk han ut og fiska. Stod der med barn og hus alene. Jeg og E gikk en tur og når vi kom hjem hadde han også kommet hjem. Så da at pcen våres til 8000 var knust.... Han vil heller ikke ha ppt inn i bildet når E sliter litt med konsentrasjonen. Nekter plent.

Skrevet

Barnet ditt lever i en utrygg hverdag, med krangler og vold. Det er ikke rart at det går utover konsentrasjonen til barnet. Kom deg unna.

• Liker 3
Skrevet

Min mann er litt sånn han og.. men han fokuserer mer på sikkerhetsutstyr som sykkelhjelm feks. Det er bare hysteri å sette på en snart treåring hjelm på løpesykkelen.. Og i bilen har hun sete med sånn pute forran, men den synes han er noe tull og fjåseri, så han bruker bare vanlig sele som han atpåtill tar under armen hennes.. Også blir det verdenskrig hver gang det er jeg som kjører med mini fordi jeg bruker denne puta på henne, mens hun slipper mens pappa kjører..Festlig.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er litt sånn han og.. men han fokuserer mer på sikkerhetsutstyr som sykkelhjelm feks. Det er bare hysteri å sette på en snart treåring hjelm på løpesykkelen.. Og i bilen har hun sete med sånn pute forran, men den synes han er noe tull og fjåseri, så han bruker bare vanlig sele som han atpåtill tar under armen hennes..

Beklager å si det til deg, men akkurat her har mannen din rette. Se denne videoen, så ser du hva som skjer dersom bilen deres går rundt og barnet ditt sitter i bilstolen med pute forran. http://www.sikkerautostol.dk/wp-content/uploads/2012/10/roll-over-accident.wmv

Anonymous poster hash: 1cc0d...57e

Skrevet

Aurora, jeg blir helt dårlig av å lese alle innleggene dine. Jeg er redd for at du kommer til å fortsette å sitte her og skrive om situasjon etter situasjon og det blir ikke noe bedre og du blir mer og mer kuet. Og sønnen din får det verre og verre. Og snart skal dere ha en baby til, og ting kommer til å bli enda verre da.

Dette er jeg redd for. Jeg håper så inderlig at du ser med objektive øyne på det du skriver her og kommer deg unna.

Har fått inntrykk av at du har både familie og venner (og hans familie til og med) som kan være der for deg og barna, slik at du kommer deg bort. Dette er ikke bra.

• Liker 5
Skrevet

Beklager å si det til deg, men akkurat her har mannen din rette. Se denne videoen, så ser du hva som skjer dersom bilen deres går rundt og barnet ditt sitter i bilstolen med pute forran. http://www.sikkerautostol.dk/wp-content/uploads/2012/10/roll-over-accident.wmv

Hmm.. Fikk ikke til den linken.. Men gjelder dette alle seter med pute forran? Dette setet vi har har vært best i test mange ganger og blir skrytt opp i skyene. Det var nå i allefall det vi fikk anbefallt da vi ikke kunne ha henne bakover lenger. Skal undersøke nermere uansett da.

Poenget er vel at han driter i sikkerheten så lenge han slipper sutring…

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Fikk ikke til den linken.. Men gjelder dette alle seter med pute forran? Dette setet vi har har vært best i test mange ganger og blir skrytt opp i skyene. Det var nå i allefall det vi fikk anbefallt da vi ikke kunne ha henne bakover lenger. Skal undersøke nermere uansett da.

Poenget er vel at han driter i sikkerheten så lenge han slipper sutring…

Videoen viser en testdukke som blir slynget ut av setet under en kollisjonstest der bilen rulles rundt. Bilstoler blir dessverre ikke testet på denne måten, det er helt utrolig at de blir godkjente og faktisk også anbefales. Setet ditt kan brukes som vanlig beltestol, så jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre det. Nekt mannen din å ha barnet med i bil til han fester henne skikkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Han røyker hasj og kjører bil uten lappen. Hvordan i all verden kan du forsvare det på noen som helst måte? Stakkars unge som må leve med en slik pappa.

Anonymous poster hash: d96f3...b3b
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det å være helt hystrisk på ting vil i lengden kunne skade barnet..Jeg ville si til partneren at nå starter dere på nytt!Annen hver gang skal dere ha noe å si hvilket på sikt vil kunne gi dere en mer felles rød tråd. :)Noen ganger må man bite seg i tunga! :) Jeg trodde jeg skulle dø når så så min 4 åring i et tre (waaay high!), men hun kom seg ned uten problemer. Anonymous poster hash: 395a3...184

Annenhver gang?? Det blir lite konsekvent og vanskelig for en treåring å forholde seg til. Nei, vet du hva, i et forhold må man bli enige om barneoppdragelsen, og så være konsekvent overfor barnet.

Som jeg har sagt tidligere, denne faren virker som en usunn person uten empati. Ikke bra for barnet, ikke bra for TS.

Anonymous poster hash: 39027...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okey... Kjenner jeg blir ganske opprørt nå. Grunnen til at jeg har skrivd inn her er fordi jeg er forvirra når det gjelder mannen min. Mine venner, hans familie og min familie ser at noe er galt. Fostermora mi vet han er sånn. Men jeg har prøvd å se de gode tibgene i han siden han har vært skjerpa ocer en lengre periode. Har prøvd å bare fortelle det mildeste om han for å skåne han her inne. Er ute etter bekreftelse for å finne ut av hvem han er og hva som er normalt. Tror noen virkelig at en man ikke kan kalle kona si for psykokjerring uten at hun har gjort noe galt? Jeg grein ikke eller skreik. Stod helt rolig og spurte med redsel i stemmen om hvor E var. Da kalte han meg psykokjerring. Han kjører også uten lappen. Han har slått meg før men det er lebge siden. Før vi flytta fra hverandre hadde vi en krangel hvor det endte med at han tok meg rundt halsen oppetter veggen. Han røyka også hasj den perioden og var nesten ikke hjemme på et år. Da ba jeg han om å flytte pga E. Han kom tilbake å skherpa seg og ga han en ny sjanse. Kan skjønne nå, etterpåklok at jeg har vært naiv for prøver å se det beste i han

Har tilogmed ikke sagt alt her inne for vil ikke han skal bli dømt. Men nå har jeg sagt noe. Han har å kalt meg fittekjerring, pilletrynet, hengetrynet, at jeg ikke har sosiale antenner osv... Er dette også sant??? Og veit du hvorfor??? Fordi jeg blei sint fordi han kom hjem rusa for 1000 gang. Skreiv her for å kunne se det alle andre ser. Familie og venner... Vil ha klarhet i ting. Få hjelp til å forstå om han er god og snill, noe jeg har tenkt han er. Eller om han er manipulerende og slem noe andre synes han er

For å svare på det siste. Han er så langt fra snill og god som det er mulig å komme. Han er manipulerende og slem, ja. Virker som han har et ubevisst sinne mot ungen. Nien med en dårlig oppvekst er så skada at de tenker at deres egene barn i hvert fall ikke skal få det noe bedre. Andre, med renere sjeler, tenker heller at de vil gjøre alt for at barnet får en bedre oppvekst enn de selv hadde. Men typen din tilhører dem som vil la barna gjennomgå, som ikke unner sine barn noe godt.

Som mor har du et ansvar over alt annet - å beakytte barna dine. Da må du bryte relasjonen med kjæresten din. Han er syk, sannsynligvis en uhelbredelig antisosial personlighetsforstyrrelse. Slike mennesker mangler empati og er sinte og voldeligs, kan lyve og stjele, manipulere og djarmere overfladipsk.

Anonymous poster hash: 39027...e21

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS, du må komme deg bort fra denne mannen med en gang for E og det ufødte barnets skyld. Mannen din er uskikket til å ha noe som helst ansvar for barn.

At mannen lar barnet leke i gaten eller ikke har på barnesikring på vinduer er ikke så ille. Det er mye værre at mannen ignorerer barnets behov. Mannen lar være å gi E mat når han er sulten om morgenen, og når E finner seg mat selv får han kjeft.

E blir satt i timeout som straff. Timeout er ikke en straffemetode, men en oppdragelsesmetode. For en treåring skal timeouten bare vare i noen få minutter, og det er viktig å forklare barnet rolig hvorfor det får timeout både før og etter. Det er også viktig å være sammen med barnet. Når timeout brukes som straff kan det gi alvorlige psykiske skader, f. eks angst. Faren er større hvis barnet blir forlatt eller mister bevegelsesfriheten.

Det at mannen din glemte å legge bort tobakk så E fikk tak i det kan ha vært en ren forglemmelse, hvis man ser på hendelsen helt isolert. Det som får faresignalene til å lyse er at mannen din var mer bekymret over at E hadde rotet enn at han hadde spist tobakk.

Dette er bare det du har fortalt, og det er nok til at jeg vil kalle det barnemishandlig. Selv om det ikke er noen fysisk mishandlig så er psykisk mishandling like ille. Derfor mener jeg at du må ta E bort fra mannen din nå. I tillegg blir også du behandlet veldig dårlig av mannen din, så du må også forlate ham for din egen del. Du kan ikke gi ham flere sjangser, for han har allerede vist at han ikke klarer å endre seg. Hvis du er redd for at han vil bli sint kan du vente til med å reise til han reiser ut på nordsjøen.

Endret av Sølvrosen
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har lest alle innleggene, og er ikke i tvil om at du må komme deg ut av dette forholdet så fort som fy. Håper inderlig at du lytter til det folk skriver her inne. Du er så kuet at du har begynt å lure på om det er deg selv det er noe galt med! Det sier veldig mye om hvor stor skade han allerede har påført deg! Vær sterk og ta ansvar for deg og dine barn; kom deg vekk fra denne mannen!

• Liker 3
Skrevet

Enig med de andre; kom deg vekk fra denne mannen!!!!!

Om ikke for din egen skyld så ihvertfall for barna dine! De kan ta psykisk skade av å leve slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei Ts hvordan går det med deg i dag?

Anonymous poster hash: 63194...19a

Skrevet

Du er ikke bare sammen med en inadekvat forelder, du er sammen med en god, gammeldags drittsekk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...