Timza Skrevet 29. mai 2014 #62 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Hvor i all verden står det at hun har reagert slik? Jeg vet ikke om du faktisk får med deg hva som står. Jeg velger å ikke svare på resten av det du skriver, for jeg ser ikke at det har sammenheng med ts og hennes oppførsel. Hva synes du om dette da? " Aurora1986, on 28 May 2014 - 20:37, said: Takk, er så godt og høre dette, ikke spesielt gøy å gå å være redd hele tiden. Merker han kan være litt kontrollerende til tider. Hvis jeg skal være streng med sønnen vår fordi han har gjort noe galt så går han alltid imellom og sier "sett han i trappa" "gjør det" "si det" osv. Han skal også bestemme ting som hvilken side bilsetet hans skal sitte på. Selvfølgelig motsatt av hva andre har den på. Hvorfor ikke ha den på den sikreste siden når vi bare har en unge?? Og når han skal stå opp med guttungen så kan han ligge i en time i senga etter at sønnen vår har våkna. Helt greit at han ligger å drar seg litt i senga når (kaller sønnen min bare for "E") E sitter og ser litt på tegnefilm på min tlf. Men når E ikke gidder det mer så går han ned i første etg, noe jeg ikke liker at han gjør alene uten tilsyn. Også blir mannen min sur hvis E har rota i matskuffen fordi han er sulten. Da får E kjeft for det er ikke lov og rote i skuffen. Jeg tenker han får skylde seg sjøl og at det er klart ungen roter i skuffene. HAN ER TRE ÅR, nede alene og sulten. Er dette feil??? Jeg ligger der og tørr ikke si noe for da blir det en svær krangel." Er det helt greit å la unge være alene i en etasje, finne seg mat sjøl fordi han er sulten, fordi faren ligger å drar seg? Å igjen kjefte på ungen fordi han gjorde det? Hva med tobakksepisoden ts forteller om - Greit det også da? Jeg skrev det som et eksempel på en hysterisk kvinne som reagerer med å få panikk fremfor å iverksette letingen etter ungen. Da trenger hun faktisk å få det til seg at hun må roe seg ned, slik at hun rett og slett kan samle tankene sine og gjøre det som telles mest, nemlig at ungen må komme til rette. Altså det var ikke direkte mot TS, mer ment som en mulig årsak til "psykokjerring". Angående siteringen din så er jeg enig og ikke enig basert på hvordan ting i huset er. Det at ungen går ned burde være ok såfremt man er uforsiktig med ting i huset. Når man har unger så barnesikrer man jo ting og tang slik at ungen ikke får tak i kniver og den slags. Er det i orden så ser jeg ikke problemet med at ungen har gått ned. Det å kjefte på ungen for at han gjorde noe han ikke fikk lov til er da normalt det også. Man må jo kjefte for å lære ungen noe, så fremt det blir gjort på en normal måte, og ikke skriking og skråling. Jeg var da ofte aleine i rom selv som 3 og 4 år og lekte med diverse saker og ting. Har man sørget for at leker og den slags ikke er av den farlige sorten, som lego f.eks så syns jeg det er greit. Man skal ikke trenge å mer eller mindre holde en unge i bånd, samt ha oversikt konstant hele tiden. Det å høre på lyder syns jeg burde være nok. Ser man på TV så sørger man for at man kan høre ungen leke slik at lyden fra TV'en ikke overdøver alt. Første stedet man konfronterer det ja. Man kan jo ha gått i flere år å tenkt at det er selv det er noe galt med. Det er vel slik det ofte er. Forum er ofte der man bekjenner seg først - JA. Ja, men dette handlet om oppdragelse av unger, så jeg trur ikke hun blir psykisk misshandlet samt at han er voldelig. Da hadde vell tråden omhandlet det? Syns det er blitt for enkelte her inne å si "dump han!" Der tar du feil. Når man lever med mishandling og vold, flyttes grensene for hva som er normalt. Veldig mange skjønner ikke at det de blir utsatt for er vold før det har gått veldig langt, men grensen for vold er lenge, lenge, lenge før man er så banket opp at man er gul og blå og må ha legetilsyn. Det aller meste av vold foregår også i det skjulte, og den voldsutsatte kan enten være flau/ydmyket eller tro det hun opplever er normalt, og derfor ikke deler det med noen rundt seg, og dermed er det ingenting synlig som venner og familie kan reagere på. Å fortelle hva som foregår, anonymt på et forum, er derimot en veldig god metode å bruke for å kalibrere seg. Hvis det TS skriver faktisk er hennes virkelighetsoppfatning, spiller det ingen rolle hva hans versjon av saken er, relasjonen er i aller høyeste grad usunn. Det jeg mener ar at relasjonen kan bli usunn grunnet missoppfattelser her inne. Om hun virkelig blir psykologisk og fysisk misshandlet så håper jeg da hun kommer seg bort fra fyren, men fra mitt ståsted så er jeg ikke helt enig i alt som folk mener her. Det å kalle dama for "psykokjerring" pga ungen er ute av synet kan handle om flere ting. Kanskje hun overreagerer hver gang, og at han dermed er lei av å måtte komforteire henne hele tiden når hun gjør det? EDIT: Ser nå at dere har hatt rett i deres antagelser hele veien, og jeg legger meg langflat. Fyren er en komplett idiot som burde dumpes og tråkkes på etter oppdateringen til TS som oppklarte masse. Endret 29. mai 2014 av Timza 2
Timza Skrevet 29. mai 2014 #63 Skrevet 29. mai 2014 Okey... Kjenner jeg blir ganske opprørt nå. Grunnen til at jeg har skrivd inn her er fordi jeg er forvirra når det gjelder mannen min. Mine venner, hans familie og min familie ser at noe er galt. Fostermora mi vet han er sånn. Men jeg har prøvd å se de gode tibgene i han siden han har vært skjerpa ocer en lengre periode. Har prøvd å bare fortelle det mildeste om han for å skåne han her inne. Er ute etter bekreftelse for å finne ut av hvem han er og hva som er normalt. Tror noen virkelig at en man ikke kan kalle kona si for psykokjerring uten at hun har gjort noe galt? Jeg grein ikke eller skreik. Stod helt rolig og spurte med redsel i stemmen om hvor E var. Da kalte han meg psykokjerring. Han kjører også uten lappen. Han har slått meg før men det er lebge siden. Før vi flytta fra hverandre hadde vi en krangel hvor det endte med at han tok meg rundt halsen oppetter veggen. Han røyka også hasj den perioden og var nesten ikke hjemme på et år. Da ba jeg han om å flytte pga E. Han kom tilbake å skherpa seg og ga han en ny sjanse. Kan skjønne nå, etterpåklok at jeg har vært naiv for prøver å se det beste i han Har tilogmed ikke sagt alt her inne for vil ikke han skal bli dømt. Men nå har jeg sagt noe. Han har å kalt meg fittekjerring, pilletrynet, hengetrynet, at jeg ikke har sosiale antenner osv... Er dette også sant??? Og veit du hvorfor??? Fordi jeg blei sint fordi han kom hjem rusa for 1000 gang. Skreiv her for å kunne se det alle andre ser. Familie og venner... Vil ha klarhet i ting. Få hjelp til å forstå om han er god og snill, noe jeg har tenkt han er. Eller om han er manipulerende og slem noe andre synes han er Etter denne posten så snur jeg meg selvfølgelig rundt 180 grader og mener at ja, han er en idiot, mangler empati, og at du har rett i det at du ikke er overbeskyttendes lengre, ettersom han mangler antenner på mange områder. Forlat fyren og oppdra ungen din på din måte. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #64 Skrevet 29. mai 2014 Jeg skrev det som et eksempel på en hysterisk kvinne som reagerer med å få panikk fremfor å iverksette letingen etter ungen. Da trenger hun faktisk å få det til seg at hun må roe seg ned, slik at hun rett og slett kan samle tankene sine og gjøre det som telles mest, nemlig at ungen må komme til rette. Altså det var ikke direkte mot TS, mer ment som en mulig årsak til "psykokjerring". Angående siteringen din så er jeg enig og ikke enig basert på hvordan ting i huset er. Det at ungen går ned burde være ok såfremt man er uforsiktig med ting i huset. Når man har unger så barnesikrer man jo ting og tang slik at ungen ikke får tak i kniver og den slags. Er det i orden så ser jeg ikke problemet med at ungen har gått ned. Det å kjefte på ungen for at han gjorde noe han ikke fikk lov til er da normalt det også. Man må jo kjefte for å lære ungen noe, så fremt det blir gjort på en normal måte, og ikke skriking og skråling. Jeg var da ofte aleine i rom selv som 3 og 4 år og lekte med diverse saker og ting. Har man sørget for at leker og den slags ikke er av den farlige sorten, som lego f.eks så syns jeg det er greit. Man skal ikke trenge å mer eller mindre holde en unge i bånd, samt ha oversikt konstant hele tiden. Det å høre på lyder syns jeg burde være nok. Ser man på TV så sørger man for at man kan høre ungen leke slik at lyden fra TV'en ikke overdøver alt. Ja, men dette handlet om oppdragelse av unger, så jeg trur ikke hun blir psykisk misshandlet samt at han er voldelig. Da hadde vell tråden omhandlet det? Syns det er blitt for enkelte her inne å si "dump han!" Det jeg mener ar at relasjonen kan bli usunn grunnet missoppfattelser her inne. Om hun virkelig blir psykologisk og fysisk misshandlet så håper jeg da hun kommer seg bort fra fyren, men fra mitt ståsted så er jeg ikke helt enig i alt som folk mener her. Det å kalle dama for "psykokjerring" pga ungen er ute av synet kan handle om flere ting. Kanskje hun overreagerer hver gang, og at han dermed er lei av å måtte komforteire henne hele tiden når hun gjør det? Unnskyld meg men du høres veldig slapp ut ift barneoppdragelse. Ikke minst litt blind på hva dette egentlig omhandler. Mulig du har misforstått litt. Les ts sitt siste svar kanskje.......... Anonymous poster hash: da6af...f76
Gjest auroravictoria Skrevet 29. mai 2014 #65 Skrevet 29. mai 2014 Etter denne posten så snur jeg meg selvfølgelig rundt 180 grader og mener at ja, han er en idiot, mangler empati, og at du har rett i det at du ikke er overbeskyttendes lengre, ettersom han mangler antenner på mange områder. Forlat fyren og oppdra ungen din på din måte. f.i.n.a.l.l.y 1
King in the North Skrevet 29. mai 2014 #66 Skrevet 29. mai 2014 Ikke bare på et forum, jeg har den samme tankegangen når det gjelder det virkelige liv også. Det å baksnakke folk har jeg lite for, da det alltid er overdrevet. Det skurre med tanke på at hun har valgt å få et barn til. Det kan ikke ta så lang tid å innse at personen man er med er så helt ute på viddene at man får et barn, samt kjører på med flere i ettertid. Er det slik at TS blir psykisk og fysisk misshandlet så trur jeg ikke hun trenger folk på et forum til å vedkjenne det faktum, det burde man forstå selv gjennom misshandlingen, samt eventuelle reaksjoner hos familie og venner. Sett utenfor så er dette galt ja, men hva hvis hun er ei psykokjerring? Hva hvis hun syr puter under ungen konstant der faren hele tiden må minne henne på at det ikke er farlig om ungen en eller annen gang prøver å smake på sand, noe alle unger gjør, og noe de bør få lov til å gjøre for å kunne utvikle seg videre som et individ. Unger lærer av å gjøre feil. Som sagt så hadde det hjulpet å få denne siden fra to sider. Det med at ungen er ute med venner, også da eldre unger i gata ser jeg ikke på som et problem såfremt de eldre ungene ikke er psyko folk som hun ikke stoler på, men det trur jeg neppe de er. Det med vinduet kan være et problem om vinduet er lett tilgjengelig for ungen, men er det ikke det så ser jeg heller ikke et problem med det. Poenget er at vi mangler faktorer for å kunne få et komplett bilde. Er vinduet normalt satt opp i et hus, så skal de være for høyt oppe til at en tre-åring skal kunne klare å komme seg opp ditt. Ja? Hva om hun var det? Er det da normal oppførsel av mannen hennes å rope ut på et kjøpesenter at hun er ei psykokjerring? Og du forstår tydeligvis lite av menneskers atferd, relasjoner og hvordan man generelt sett fungerer. Hadde alle greid å være 100% rasjonelle hadde vi ikke hatt forhold med mishandling, alle hadde nemlig løpt sin vei. Du lever i en naiv, utopisk verden, og tar side med en mann som helt tydelig er nedbrytende og sliter med maange problemer. I tillegg klager du på at TS får feedback på sin side av historien. PÅ ET DISKUSJONSFORUM. Vi får lage en ny regel om at ingen input kan komme fra oss før motparten har registrert seg på kvinneguiden og servert oss en forsvarstale. 1
Timza Skrevet 29. mai 2014 #67 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Og nettopp svaret under HER er hvorfor jeg har skrevet det jeg har skrevet. Skjønner du litt mer nå? Det handler om å lese mellom linjene. Her var det som jeg tidligere fattet misstanke om, verre ting enn barneoppdragelse og også verre enn det vi hadde hørt. Vil du fremdeles høre mannen side, eller begynner du snart å skjønne at dette er en kvinne med behov for hjelp og forståelse for at hennes vonde magefølelse er rett? : Ja, du har rett. Jeg prøvde å se om det fantes andre innfallsvinkler for å prøve å se om det han sa og gjorde kunne forklares, men i dette tilfellet så tolket du det mye bedre enn det jeg gjorde. Unnskyld meg men du høres veldig slapp ut ift barneoppdragelse. Ikke minst litt blind på hva dette egentlig omhandler. Mulig du har misforstått litt. Les ts sitt siste svar kanskje.......... Anonymous poster hash: da6af...f76 Har lest det og har snudd meg 180 grader rundt. Han er en idiot, og TS burde forlate fyren med stor hast. Endret 29. mai 2014 av Timza 2
Tante-Sofie Skrevet 29. mai 2014 #68 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Kanskje hun overreagerer hver gang, og at han dermed er lei av å måtte komforteire henne hele tiden når hun gjør det? Vet ikke hva komfortiere betyr og jeg ser at du har snudd, men jeg må bare kommentere dette likevel. Uansett hvor hysterisk noen er, er det ikke ok å kalle dem psykokjerring eller andre stygge ting. Det man gjør når man forsvarer og sier at kanskje var det sånn eller sånn, er det samme som de som er voldelige selv gjør; de forklarer sin egen vold med faktorer hos den de utsetter for vold. Eks. "Hun var så hysterisk at jeg bare måtte kalle henne psykokjerring for å roe henne ned." kan neste gang bli til "Hun var så hysterisk at jeg bare måtte gi henne en ørefik for å få oppmerksomheten." som igjen blir til "Hun var så hysterisk og jeg var så møkklei at jeg bare måtte banke henne opp." Dette er nøyaktig sånn vold utarter seg i relasjoner. Det er svært sjelden at det begynner med juling, og det er nettopp det som er så skummelt med vold, for hvor går grensen? Når er det ille nok? Endret 29. mai 2014 av Tante-Sofie 2
Timza Skrevet 29. mai 2014 #69 Skrevet 29. mai 2014 Ja? Hva om hun var det? Er det da normal oppførsel av mannen hennes å rope ut på et kjøpesenter at hun er ei psykokjerring? Og du forstår tydeligvis lite av menneskers atferd, relasjoner og hvordan man generelt sett fungerer. Hadde alle greid å være 100% rasjonelle hadde vi ikke hatt forhold med mishandling, alle hadde nemlig løpt sin vei. Du lever i en naiv, utopisk verden, og tar side med en mann som helt tydelig er nedbrytende og sliter med maange problemer. I tillegg klager du på at TS får feedback på sin side av historien. PÅ ET DISKUSJONSFORUM. Vi får lage en ny regel om at ingen input kan komme fra oss før motparten har registrert seg på kvinneguiden og servert oss en forsvarstale. Om hun var ei psykokjerring så er hun da det. Men hun er jo tydeligvis ikke det etter siste oppdatering. Jeg har aldri tatt side med mannen, jeg prøvde å forklare hvordan det kunne være logisk å si det han sa, samt forklare hvorfor det er greit at ungen kan være ute, eventuelt vinduet åpent. Jeg regnet da med at mannen var en normal fyr som var oppegående, og tok side for det ettersom det er det vanligste. Nå har det jo vist seg at fyren er en komplett idiot som tar narkotiske stoffer, kvelertak på jenta, og er voldelig. Slik setter jeg på ingen måte meg bak.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #70 Skrevet 29. mai 2014 Dumt at du var så sent med å forstå det da timza. For meg var det åpenbart fra første postAnonymous poster hash: da6af...f76 1
Timza Skrevet 29. mai 2014 #71 Skrevet 29. mai 2014 f.i.n.a.l.l.y Vet ikke hva komfortiere betyr og jeg ser at du har snudd, men jeg må bare kommentere dette likevel. Uansett hvor hysterisk noen er, er det ikke ok å kalle dem psykokjerring eller andre stygge ting. Det man gjør når man forsvarer og sier at kanskje var det sånn eller sånn, er det samme som de som er voldelige selv gjør; de forklarer sin egen vold med faktorer hos den de utsetter for vold. Eks. "Hun var så hysterisk at jeg bare måtte kalle henne psykokjerring for å roe henne ned." kan neste gang bli til "Hun var så hysterisk at jeg bare måtte gi henne en ørefik for å få oppmerksomheten." som igjen blir til "Hun var så hysterisk og jeg var så møkklei at jeg bare måtte banke henne opp." Dette er nøyaktig sånn vold utarter seg i relasjoner. Det er svært sjelden at det begynner med juling, og det er nettopp det som er så skummelt med vold, for hvor går grensen? Når er det ille nok? Har på "autokorrekt", så hender det dukker opp ord som ligner men som ikke skal være der. Det er selvfølgelig ikke greit å si "psykokjerring". Det jeg mente er at slike ting kan glippe om prioriteten er å finne ungen fremfor lysten til å roe ned jenta som mulighetens er hysterisk. Jeg sier ikke at du var det TS, men det kunne jo fremdeles ha vært tilfellet.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #72 Skrevet 29. mai 2014 TS, du er IKKE overbeskyttende! Du er en helt vanlig, ansvarlig forelder! Han derimot er helt på tur, og det kommer bare til å være flaks at det ikke skjer E noe når de to er sammen Til deg som skrev 'foreldrene våre var ute å lekte alene, jeg var ute å lekte alene osv, og ingenting skjedde' Vet du egentlig hvor mange barn som blir påkjørt i året? Sjekk det du, før du sier at alt går så bra. Og så kan du samtidig sjekke hvor mange barn rundt om i verden som dør av å falle ut av et vindu. En overbeskyttende forelder, er de som ikke lar barna sine gå selv, tenk om de faller? som hopper på barna i det de nesten mister balansen, som ikke lar de leke ned andre barn for de andre er så slemme osv osv. TS du er en god mamma! Langt fra overbeskyttende, bare en vanlig god mamma! Du burde snakke med noen om forholdet ditt, du kan ikke ha det sånn som dette, det kommer også til å prege barna dine om noen år...Anonymous poster hash: c1458...75a 1
Timza Skrevet 29. mai 2014 #73 Skrevet 29. mai 2014 Dumt at du var så sent med å forstå det da timza. For meg var det åpenbart fra første postAnonymous poster hash: da6af...f76 Jeg var åpen for begge deler. Men siden så mange tok siden der han var idiot, så ville jeg sjekke om det var andre forklaringer som kunne forklare det motsatte. Jeg tok feil.
King in the North Skrevet 29. mai 2014 #74 Skrevet 29. mai 2014 Om hun var ei psykokjerring så er hun da det. Men hun er jo tydeligvis ikke det etter siste oppdatering. Jeg har aldri tatt side med mannen, jeg prøvde å forklare hvordan det kunne være logisk å si det han sa, samt forklare hvorfor det er greit at ungen kan være ute, eventuelt vinduet åpent. Jeg regnet da med at mannen var en normal fyr som var oppegående, og tok side for det ettersom det er det vanligste. Nå har det jo vist seg at fyren er en komplett idiot som tar narkotiske stoffer, kvelertak på jenta, og er voldelig. Slik setter jeg på ingen måte meg bak. Det er kanskje logisk, men aldri greit å kalle kona si for psykokjerring foran flere titalls mennesker. For å være ærlig så har det hele tiden vært åpenbart at mannen er nedbrytende, og eventuelt kontrollerende. På en måte enig i premisset om ikke å dømme hardt etter å hørt én side av en sak, men slik fungerer relasjonen mellom en trådstarter og øvrige debattanter på et forum. Desverre vil noen si, men slik er det nå faktisk. Jeg forsto også at du på ingen måte støtter nedbrytende atferd, men i større grad en form for rettferdighet for den andre part som ikke får forsvart seg. Der er vi nok alle i grunnen enig, men som sagt er vi på et forum og må gå ut ifra den informasjonen vi får servert, og komme med best mulig råd ut i fra det.
Timza Skrevet 29. mai 2014 #75 Skrevet 29. mai 2014 Det er kanskje logisk, men aldri greit å kalle kona si for psykokjerring foran flere titalls mennesker. For å være ærlig så har det hele tiden vært åpenbart at mannen er nedbrytende, og eventuelt kontrollerende. På en måte enig i premisset om ikke å dømme hardt etter å hørt én side av en sak, men slik fungerer relasjonen mellom en trådstarter og øvrige debattanter på et forum. Desverre vil noen si, men slik er det nå faktisk. Jeg forsto også at du på ingen måte støtter nedbrytende atferd, men i større grad en form for rettferdighet for den andre part som ikke får forsvart seg. Der er vi nok alle i grunnen enig, men som sagt er vi på et forum og må gå ut ifra den informasjonen vi får servert, og komme med best mulig råd ut i fra det. Jeg hadde aldri sagt noe slikt selv personlig. Men jeg forstår jo at det kan forekomme om barnet har forsvunnet på samme måte som at brannmenn kan finne på å slå gamle dama på 80 år bevistløs kun for å få muligheten til å få bært henne ut av flammene på en enklere måte om hun motsetter seg og er livredd. Det er alltid to sider av samme sak, men i dette tilfellet så var TS litt forsiktig med å komme med alle detaljene som jo ihvertfall for min del gjorde det overbevisende at fyren var en komplett idiot.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #77 Skrevet 29. mai 2014 Ts, det er noe skummelt, veldig farlig over det du skriver. Det er en slags sinne og trass i mannen din, og han tar det ut på deg og barnet deres! Han nekter å låse vinduet i andre etasje med sikring, hva tror du skjer den dagen sønnen deres faller ut og slår seg halvt i hel? Tror du han står der og tar selvkritikk eller tror du han kommer til å skrike om hvor dum ungen er som klatret opp til vinduet i det hele tatt? Jeg merker det på innleggene dine hvordan han gjør ting på trass bare for å ha sin egen kontroll, alt han sier og gjør er rett, han kjører over deg og guttungen og føler seg som kongen på haugen. Bare det du sier om at han ikke har setet på sikreste side i bilen, trass, kontroll, han bestemmer og ferdig med det, selv om det andre er rett. Du sier du ikke tør å si imot for da blir det store krangler, det sier bare litt. Skal ikke du ha noe å si og bestemme i ditt eget hjem? Den mannen der har store og alvorlige problemer.... Du må komme deg vekk, det er ikke bare deg nå, men den lille gutten din og et barn til på vei. Kom deg vekk og oppdra barna dine trygt. Når du bor slik du bor, så lever du i konstant angst og skrekk for å si eller gjøre noe som trigger ham og raseriet hans, du går med på alt han sier for ikke å lage en krangel, barnet merker den usikkerheten og redselen din. Og slik skal du absolutt ikke leve, ikke i nærheten en gang. Han kuer deg og kjører over deg, han har til og med slått deg og tatt nakkegrep på deg, dette kommer aldri til å bli bedre. Han er ikke frisk i hodet, og du kan ikke ha et familieliv med ham med mindre HAN bestemmer seg for å ta grep. Og slik jeg ser det, er han litt for glad i å bestemme og terrorisere både deg og en liten gutt til at han gidder å endre noe.. Anonymous poster hash: 63194...19a 6
Aurora1986 Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #78 Skrevet 29. mai 2014 Takk. Synes dette er vanskelig. For han er jo forandra fra sånn han var før. MEN det skurrer fortsatt litt. Men han mener jeg overreagerer på ting. Jeg mener han ikke hører seg selv og hvordan han snakker. Seinest igår når vi grilla så så ikke jeg at det brant på grillen og kjøttet blei svidd. Det var han som begynte og grille og hadde ansvar for grillen. Men han satt med ryggen til og glrmte den. Jeg så det bare ikke for var så opptatt med å prate og spise så tenkte rett å slett ikke på det. Hanblei skikkelig sur og kasta det svidde kjøttet oppå en plate på bordet og den svidde soppen kasta han utfor hverandaen. Jeg mente jo at det var begges feil. Den ene biten blei ikke svart og kunne fint spises. Det ville han ikke. Et den sjæl sa han. Så slenger han komentar "er det mulig og ikke kunne følge med". Altså det var min feil. E sa da til han "ikke snakk dånn til mamma" han hørte tonefallet hans. Veit detta er en filleting men sånn det er... Han har sjelden feil. Og svarer jeg at det er begges feil blir det krangel.
Tante-Sofie Skrevet 29. mai 2014 #79 Skrevet 29. mai 2014 Takk. Synes dette er vanskelig. For han er jo forandra fra sånn han var før. Les det jeg skriver lenger opp: det begynner aldri dårlig. Om alle mennene som er voldelige mot konene sine hadde vært det fra dag 1, hadde alle kvinner gått fordi de ikke hadde rukket å etablere noen relasjon. Absolutt alle mennesker viser seg fra sin beste side i begynnelsen av forhold. Og det du sier er den aller mest brukte setningen fra kvinner på krisesentre: han var ikke sånn før. 1
Aurora1986 Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #80 Skrevet 29. mai 2014 Ser den. Og helt enig med deg. Men er et år siden dette med meg skjedde nå og harbikke skjedd noe fysisk etter det. Bortsett fra at han dytta meg, ikke veldig hardt en gang. Men han kom med en trusel engang hvor jeg blei skikkelig sur på han fordi han ikke stod opp og det blei en krangel. Da sa han at jeg måtte slutte å oppføre meg sånn ellers kom han til å kadte meg utfor trappa. Og han da han hadde den perioden hvor han var skikkelig dust satt han E i bilstolen sin på timeout for han hadde gjort noe galt. E begynte da og bite seg på hendene fordi han var så sint. Da tok mannen min en ledning og bandt fast henda hans. DA BLEI DET EN SKIKKELIG KRANGEL. Ga meg ikke og han bandt han opp igjen. Noe lignende har ikke skjedd siden. For hadde han vært fysisk med E hadde jeg gått fra han med en gang. Er liksom ute etter at folk ser de tingene han gjør nå, om det er noe galt i det. Ikke de duste tinga han gjorde for lenge siden. For dømmer man han ut ifra det så må jeg jo forlate han. Men er de tingene gan gjør nå nok til at jeg skal gå fra han....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå