Gå til innhold

Min partners barneoppdragelse.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okey. Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aurora1986: Du har HELT rett i å synes at dette er dårlig oppførsel. Også de postene du skrev i dag.

Og det blir ikke ok de tingene du skriver, bare fordi han har lagt sammen litt klær og vært superblid og grei.

Det er bare et "triks", så du skal bli i tvil på dine egne meninger og ikke forlate han.

Det er en slags "hjernevasking".

"Han er jo så grei, det var nok jeg som misforstod.... Jeg overreagerte sikkert" <- Det er AKKURAT det han vil du skal tro!

• Liker 1
Skrevet

Hei alle sammen. Trengte litt tid for meg selv til å tenke. I tia som har gått har jeg kontaktet foreldrene mine og fortalt situasjonen. Har bestemt meg for å gjøre det slutt, noe jeg egentlig har gjort. Men har det veldig vondt nå.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at dette var det riktige å gjøre og ihvertfall når han sprakk på hasj igjen. Men skjønner ikke hvordan jeg skal komme over han. Han er min store kjærlighet. Forelska meg i han på folkehøyskolen. Vi blei sammen seks år etterpå og på de seks åra var jeg like forelska i han hele tiden. Klarte aldri å glemme han. Det er ikke så gøy å tenke på nå for hva om det tar ti år å komme over han? Hva hvis jeg aldri kommer over han? Aldri følt sånn for noen før.

• Liker 1
Skrevet

Har lest gjennom tråden, og vil si at du nå har gjort rett valg! Bra, det var tøft gjort av deg! Kan skjønne at du har det tungt akkurat nå, for det er en stor omveltning å gjøre det slutt med noen man har vært sammen med lenge. Men i det lange løp vil både du og barna få det mye bedre. Håper familien din tar godt vare på deg og sønnen din.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Så bra at du har brutt ut av det dårlige forholdet.

Metoden for å komme over han er å slutte å forherlige hans positive sider, og fokusere sterkt på de negative. Hver gang du tenker på at du savner han, erstatt bildet i hodet med den hasjrøykende late slampen som lot deg gjøre alt arbeidet. Det siste er det virkelige bildet, "idealet" som du savner finnes ikke i virkeligheten.

Lykke til.

Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvor mange forhold som går at skogen pga KG? Klarer du ikke å kommunisere med mannen din selv? Det å få tips her kan neppe gjøre situasjonen bedre. Det eneste du får her er jo et enda større irritasjonsmomemt ovenfor det problemet du har hjemme. Sett fokus på å fikse det der fremfor å få de bekreftet her. Jeg ser liksom ikke helt vitsen.

Det blir som å brenne seg, for så å høre om det er riktig at det gjorde vondt hvor man åpner såret og holder det over et bål igjen. "jepp, den følelsen har jeg følt før, men nå er den enda vondere...."

Det at han startet med hasj igjen kan vell ha et sammenheng med at du har sprengt opp følelsene dine her inne ytterligere og laget ytterligere negativitet hjemme med han? Jeg forstår at han har vært dust som ikke har oppført seg etter boka, men det å bruke mest tid her fremfor å fikse det hjemme blir litt merkelig.

Endret av Timza
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange forhold som går at skogen pga KG? Klarer du ikke å kommunisere med mannen din selv? Det å få tips her kan neppe gjøre situasjonen bedre. Det eneste du får her er jo et enda større irritasjonsmomemt ovenfor det problemet du har hjemme. Sett fokus på å fikse det der fremfor å få de bekreftet her. Jeg ser liksom ikke helt vitsen.

Det blir som å brenne seg, for så å høre om det er riktig at det gjorde vondt hvor man åpner såret og holder det over et bål igjen. "jepp, den følelsen har jeg følt før, men nå er den enda vondere...."

Det at han startet med hasj igjen kan vell ha et sammenheng med at du har sprengt opp følelsene dine her inne ytterligere og laget ytterligere negativitet hjemme med han? Jeg forstår at han har vært dust som ikke har oppført seg etter boka, men det å bruke mest tid her fremfor å fikse det hjemme blir litt merkelig.

Har du lest det samme som oss andre?

Om Psykiosk og fysisk mishandling? Om at det bor barn der, som vokser opp under slike forhold?

• Liker 3
Skrevet

Har du lest det samme som oss andre?

Om Psykiosk og fysisk mishandling? Om at det bor barn der, som vokser opp under slike forhold?

Hvis intensjonen var å få tips til å gå fra fyren så er det greit. Om det ikke var det så ser jeg ikke helt poenget.

Skrevet

Skjønner at dette var det riktige å gjøre og ihvertfall når han sprakk på hasj igjen. Men skjønner ikke hvordan jeg skal komme over han. Han er min store kjærlighet. Forelska meg i han på folkehøyskolen. Vi blei sammen seks år etterpå og på de seks åra var jeg like forelska i han hele tiden. Klarte aldri å glemme han. Det er ikke så gøy å tenke på nå for hva om det tar ti år å komme over han? Hva hvis jeg aldri kommer over han? Aldri følt sånn for noen før.

Jeg er glad på dine vegne! Du kommer til å få det lettere etter hvert, men det tar nok litt tid. Og en gang finner du kanskje kjærligheten igjen, med noen som faktisk stiller opp og er en positiv del av livet ditt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja... men han mener jeg er hysterisk... Jeg synes ikke han har innebygd en vanlig ansvarsfølelse. Blir bråk hver gang jeg sier noe for det er jeg som er problemet ikke han. Og må si at han har hatt en forferdelig oppvekst med fysisk og psykisk vold... han har nok mista noe på veien

I dette tilfellet ville jeg latt ham få en reell sjanse til å endre sine ganske dårlige foreldreegenskaper.

Ta ham med på familievernkontor, og gjør det klart at du ønsker et foreldrekurs for begge dere to. Vis ham gjerne denne tråden, og at han faktisk ikke får støtte for sine forslag.

Det er veldig vanlig å ha uenigheter rundt barneoppdragelse, men tingene du nevner gjelder ganske grunnleggende temaer som de fleste anser som selvsagt å sikre for(sikkerhet).

Kontrollbehovet hans høres heller ikke helt bra ut.

Spør ham om hva slags pappa og partner han ønsker være, og om hans nåværende oppførsel er noe som vil føre til det. Er svaret ja har han jo ikke akkurat høye ambisjoner om å bli likt og respektert av noen av dere.

Anonymous poster hash: 8f1cd...769

AnonymBruker
Skrevet

Oj, beklager- jeg fikk ikke med meg siste utvikling. Ser du har tatt et valg som er best for dere :)

Lykke til, det bedrer seg etterhvert :)

Anonymous poster hash: 8f1cd...769
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Saken er at TS er gravid, har helseproblemer, ansvar for små barn, er ulykkelig og utslitt, og desverre for henne et veldig lite nettverk, noe som gjør at hun er veldig sårbar for hans maktmisbruk. TS har vært forvirret og manipulert i en grad som har medført at hun ikke engang var helt sikker på om det var ok eller ikke det han gjorde mot henne.

Jeg vil tippe, eller i alle fall håpe, at hadde noen av dine nærmeste blitt utsatt for det samme som TS, ville du blitt skikkelig forbannet og fått henne i sikkerhet umiddelbart, fremfor å be henne om å bruke tid på å "fikse det hjemme".

Jeg tenker at gudskjelov for TS og andre i hennes situasjon finnes KG og mange omtenksomme, oppegående damer som har skrevet saklig i tråden her. Dette forholdet er det ikke kvinner på KG som har ødelagt, det har mannen til TS gjort helt på egen hånd.

Anonymous poster hash: 81c02...901

• Liker 3
Skrevet

Jeg har holdt ut med dette i to hele år uten at han har forandra seg. Så føler jeg har gitt alt. Han vil ikke slutte å røyke sa han når jeg snakka med han sist. Han kan bruke opp 8000 kr på en uke noe han gjorde i april. Kun på seg selv. Han er aldri hjemme heller og jeg må vaske hele huset og ta meg av ungen når jeg er gravid, kaster opp og så lavt blodtrykk at jeg kan besvime. Det er ingen omsorg, oppmuntring eller hjelp å få. Pluss at han mener ik han trenger hjelp. Hadde aldri fått med han på et familiekontor. Og hvis du Timza ikke forstår nå så slutt å skriv her.

• Liker 3
Skrevet

Takk til alle dere andre for støtte. Betyr så mye

• Liker 1
Skrevet

Glad for at du får hjelp av foreldrene dine. :)

• Liker 1
Skrevet

Ja. Fortalte mamma endel av hvordan det var. Hun sa at sånn skal det absolutt ikke være. Så godt med støtte :-)

• Liker 2
Skrevet

Så bra at du har fått hjelp og at du har klart å komme deg unna!

Etterhvert vil nok savnet bli erstattet med en god frihets- og lykkefølelse :)

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Gjest auroravictoria
Skrevet

Hei! Hvordan gikk det med deg? GIkk du fra han?

Skrevet

Ja jeg gikk fra han og sitter nå med en nyfødt baby i armene. Savner han selvfølgelig for fortsatt veldig glad i han. Men ingen tvil i mitt hjerte at jeg tok det rette valget. Ser nå hvor dårlig han faktisk behandla meg. Har det mye bedre nå selvom det er mye og ta seg av med to barn alene :-) Koselig at du spørr :-)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...