Gå til innhold

Oppdrag:mamma


Cielo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Siam!

Siden jeg var så flink til å lese hjemme i går, skal jeg gjøre det samme i dag.

Deilig å slippe å gå ut i grått høstvær, bare lage seg mer kaffe, ha på seg behagelige klær, sitte på det fine (og utrolig nok ryddige!) kontoret vårt og lese.

Og surfe, men bare litt.

Dag 18 i dag. Personatesten viste sterkere utslag.

EL burde altså være på vei. Vi holder oss fortsatt til annenhver-dag-metoden, og i dag er en av dagene med :kline: .

Jeg kan godt forstå at man kan bli sliten og lei hvis man skal holde på med så strukturert sex over lang tid, men vi har ikke holdt på så lenge at vi er der ennå. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så flink du er til å lese!!!

Det har aldri vært yndlingsaktiviteten min, dvs å lese fag. Skjønnlitteratur er en helt annen ting!! Hvorfor er det sånn??? :klø:

Lurer litt på det der med personatesting... hvor mye koster det, og fra hvilken dag i syklusen tester du? Lurer på om jeg også må gå til innkjøp av sånne, hvis jeg har råd, da. Det er litt skrapet her denne måneden, var ett stort studielånavdrag som lånekassen insisterte på å få... :evil:

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt Persona lenge? (Dvs. har du også brukt den som prevensjon - og er det mange røde dager?) Jeg vet (hittil) bare om folk (to) som har brukt den til det motsatte, så jeg er jo litt spent...

Så bra at du klarer å lese hjemme - så kjekt når været bare er trist. Jeg måtte alltid til lesesalen, og kunne dessuten ikke ha internett tilgjenglig på PCen da jeg skrev oppgave, for da ville jeg nok ha surfet bort absolutt hele dagen. :ler:

(Forresten ville jeg nok lest "Kjøpt og underbetalt" med et litt kritisk blikk, den er veldig sort/hvit i fremstillingen - selv om den helt klart setter fingeren på et av de store samfunnsproblemene i USA. På den andre siden er det mye annet som er galt med det landet som man også burde vurdere å fikse...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir en spennende dag studiemessig.

Jeg skal møte en gruppe medstudenter som jeg skal jobbe sammen med i en prosjektgruppe i ett år, helt til vi er ferdige på studiet. Det vi skal holde på med er viktig trening til vi kommer i jobb, så jeg håper gruppen kommer til å fungere bra.

Tyttebæret: Takk for sist til deg og!

edea: Jeg er ikke alltid så flink til å lese, men nå må jeg for å klare å henge med. Vi har et svært pensum og ikke så mye tid til å lese pga. mye obligatorisk undervisning og praksis. Hjelp...

Ang. Persona så bruker jeg ikke bare testene, som EL-tester, men monitoren og tester sammen. Man bruker åtte tester hver syklus. Jeg vet ikke hva de koster i Norge, jeg får alltid mannen til å kjøpe i England, hvor de koster 100 kr. pr pakke.

Moonchild: Jeg brukte Persona som prevensjon i ca. et halvt år. De to, tre første syklusene var det mange røde dager, etterhvert ble det rundt syv, og det er det fortsatt.

Og: Kjøpt og underbetalt leses selvsagt med samme kritiske blikk som jeg alltid bruker når jeg leser fag og annet som ikke er skjønnlitteratur. Noe om kildekritikk har man da plukket opp etter syv år på Universitetet. :tunge1::wink:

Håper Persona kommer til å fungere bra for deg og!

Den eneste gangen jeg har hatt problemer med den var på bryllupsreisen, den hadde store problemer med å takle tidsforskellen på ni timer, så det ble litt problemer med testingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruppen jeg kom virket ok, læreren var noe spesiell. :-?

Det blir spennende å se hvordan dette semesteret blir...

Dag 19 i dag, og EL i dag eller i morgen ser det ut som ut ifra testene. IKM blir da ca. 9 september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt og underbetalt leses selvsagt med samme kritiske blikk som jeg alltid bruker når jeg leser fag og annet som ikke er skjønnlitteratur. Noe om kildekritikk har man da plukket opp etter syv år på Universitetet. :tunge1:  :wink:

:ler: Joda, men jeg må innrømme at jeg lett lar meg "overbevise" av disse skråsikre amerikanske forfatterene som slenger rundt seg med en masse tall og statistikker. Jeg sitter nå og leser en bok som heter "The truth behind the DaVinci Code" - og jeg blir faktisk sjokkert over hvor mye i Dan Browns bok som faktisk er direkte feil. Jeg så forsåvidt noe av det da jeg leste den. Og anså den mer som underholdning enn historie - men det er SKREMMENDE hvor overbevisende "fakta" fremstilles.

Ha en fortsatt trivelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener Moonchild!

Jeg tror forresten at jeg må være den eneste som ikke har lest Da Vinci-koden...

God (overstått) helg til dere også Veronal og Hulderjenta!

I går var siste dag på kurset. Deilig å være ferdig med det.

Jeg og mannen feiret et lite kjærestejubleum i går, og spiste på Ylajali, en av mine absolutte favorittrestauranter i Oslo. Fantastisk mat! jeg kan kjenne smaken i munnen ennå. :wow:

I dag er få-orden-i-leiligheten-dag.

Vi har hatt så mye å gjøre etter at vi kom hjem fra bryllupsreisen at vi knapt har fått gjort noe med kaoset som var der da vi kom hjem... Men i dag skal det ryddes! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status:

Bad og kjøkken OK.

Spisestue og stue: ikke bra. Neste rom på listen, altså.

Vi rydder og vasker begge to, så jeg har tro på at det kan se anstendig ut her innen leggetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ferdig med å rydde, eller? :)

Det beste med å rydde er jo at det blir så fint etterpå...

Ellers håper jeg at du har hatt en fin helg, med romantisk kjærestejubileum. :hjerter:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en arbeidslyst!! Det er jammen deilig da..når en etter mye strev kan sette seg godt tilbake i sofaen og nyte en ren og ryddig leilighet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilly og Madden!

Den arbeidslysten kommer ikke av seg selv, den dukker først opp når det er absolutt nødvendig, og det var det i går. Det så virkelig ikke ut, men nå er det ordentlig fint! :Nikke:

Nå høljer det utenfor og det er utrolig lite fristende å gå ut, men det må jeg. Både praksis og undervisning i dag, nemlig, så det blir en lang dag.

Mannen jobber kvelden hele uken, så jeg har store ambisjoner om å være sosial og møte venninner som jeg har sett altfor lite til både i sommer og etter ferien.

Har en avtale på tirsdag og en på torsdag allerede.

I kveld tror jeg jeg skal holde meg hjemme alene. Det er så sjelden jeg har leiligheten for meg selv.

Selv om vi har en stor leilighet sånn at vi kan være på forskjellige rom og ikke gå oppi hverandre når vi er hjemme begge to, er det deilig å leiligheten helt for seg selv. Herlig hjemme-alene-kveld! Da gjør det ikke noe at jeg har en lang (og litt skummel, rent praksismessig) dag foran meg.

Og siden dette faktisk er en prøvedagbok: i dag er det ca. 10 dager igjen til IKM. Lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: ja...det er lenge!! Du får sørge for å ha noe å henge fingrene i!! og hjemme-alene..det er jeg også..det er litt godt egentlig..nå kan jeg sitte her og surfe i fred..uten at noen vil meg noe!!

Håper du koser deg skikkelig, og at den skumle praksisdagen flyr avgårde og slett ikke er så skummel som du tror!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Håper det gikk bra! og at du overlevde dagen!! Det er alltid skremmende i begynnelsen...var livredd jeg de første månedene etter at jeg var ferdigutdannet...det er så mye å sette seg inn i...og jeg kan ikke være student lenger..nå skal jeg jo vite! og folk spør..det skal være sikkert... :roll: Jaja..erfaring får vi jo etterhvert!!! :)

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for at "Da Vinci koden" er det store litterære tapet selv om "alle" snakker om den og har lest den. :ler: Men liker du å lese krim, og er inneforstått med alle faktafeilene, så er den ganske underholdende.

Jeg skjønner at praksis kan være slitsomt og overveldende, men jeg regner med at du har mulighet til å bli veiledet selv når du er ferdig studert. Man trenger noen år i yrkeslivet med mulighet for kyndig veiledning for å bli stø og trygg på egne faglige vurderinger.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...