Gå til innhold

Oppdrag:mamma


Cielo

Anbefalte innlegg

En strek er en strek - jeg er bare redd for at kroppen skal "ombestemme" seg. :roll:

Ha det kjekt på utdrikkingslaget ditt hvis det blir i helgen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble visst ingen tunfisk på oss, så jeg får arkivere oppskriften din x antall måneder.

*dumme-kvikksølvfisk*

Håper du har en knall helg!

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er laptopen tilbake!

Og mannen også, selvfølgelig! :ler:

Det ble ikke noe utdrikkingslag denne helgen, så nå gjenstår det bare to mulige helger.

Jeg har en mistanke om at det blir den siste helgen før bryllupet, forloveren min skal faktisk bort neste helg (og det er ikke lureri).

Takk for hilsnene Cappo, Siam og Veronal (du må selvsagt skrives i blått, gratulerer igjen!)

Det var så godt å få mannen tilbake i dag!

Han har bare vært borte siden torsdag, men jeg har savnet han utrolig mye (og han har nok savnet meg og, han har ringt hjem mye!)

I dagene som har gått siden ferien begynte har jeg ikke gjort noen ting, bare drevet dank.

Jeg har ordnet endel i leiligheten, spist lunsj med studievenninner på Grunerløkka, drukket kaffe på Java på St. Hanshaugen, vannet blomster og tatt inn posten for foreldrene mine som er på ferie og sovet lenge. Herlig!

Nå må jeg gå og klappe litt på mannen, det er deilig å ha han i hus igjen!

I dag er det forresten dag 25.

Temperaturen bagynte å stige for endel dager siden, men noen dager etter det jeg (og Persona) antok var EL.

Merkelig. Har Persona bommet på EL? Det skal den jo ikke gjøre? I så fall har vi nok ikke truffet...

Men hvis mensen kommer til ventet dato, vil neste EL bli så og si på bryllupsnatten!

Det hadde vært noe, det , unnfanget på bryllupsnatten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville stolt mer på Persona enn temping. :Nikke: (Dvs. så fremt du har fått et positivt utslag på Persona - som for Persona er at teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Hvis strekene er like sterke er det et negativt utslag på Persona.)

Det høres ut som du har en super ferie så langt, og så deilig å få mannen hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mulig det Veronal.

Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal stole mest på, men det viktigste er jo at jeg har hatt EL, noe temperaturstigningen viser (den er fortsatt høy).

Og om det ikke klaffer nå, som jeg av en eller annen grunn har en sterk følelse av, får vi en ny sjanse omtrent rundt bryllupsnatten eller helt i begynnelsen av bryllupsreisen. Det hadde vært ganske kult å få det til da!

I dag er forresten den store ordne-de-siste-småtingene-til-bryllupet-dagen. Vi har en laaang liste med småtteri, og det tar faktisk litt tid å få gjort alt.

Denne pp har jeg nok tenkt mest på det kommende bryllupet og gledet meg til det. Det føles som om tiden går fort, og det er en god ting når man venter på IKM (som er ca. den 11)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tror ikke jeg har lagt igjen spor her inne tidligere.., har vært litt utenfor i det siste :roll:

Men bedre sent enn aldri;

Velkommen til oss, og takker for koselig hilsen i boken min :klem2:

Så spennende da, nermer seg slutten av syklusen :hoppe: Krysser for klaff :tommelsmil:

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, du har lagt igjen spor Bizzy!

Som en av de aller første til og med.

Men det er bare hyggelig med en velkomsthilsen nr. to! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Oups, tullet i alle fall ikke når jeg sa at jeg har vært litt utenfor i det siste.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Oups' date= tullet i alle fall ikke når jeg sa at jeg har vært litt utenfor i det siste.... :ler:

:ler:

Som sagt, bare hyggelig!

Og jeg som trodde jeg hadde ferie...

Det viste seg at det var noe jeg hadde glemt.

Ved siden av studiene har jeg en jobb i et av departementene.

Jeg leser forskningsartikler og skriver sammendrag og kommentarer til sjefen (som uttaler seg i media om ting han ikke har lest fullstendig, bare mine sammendrag).

Dermed er det viktig at jobben blir gjort skikkelig. Og ikke minst at den blir gjort...

I går ringte undersjefen og lurte på hvor det ble av noe jeg skulle ha skrevet. Det hadde jeg helt glemt! :oops:

Utrolig pinlig.

Så nå må jeg regne med å bruke i dag og i morgen på jobb. Sukk.

Si til meg selv nå:

*dette er spennende stoff og relevant for studiene.

*dette er en jobb som gjør seg bra på cven.

*det er hyggelig å være på kontoret og hilsen på kollegaene jeg ikke ser så ofte.

*neste gang jeg ser sjefen på tv er det tilfredsstillende å vite at jeg har gjort jobben som ligger bak det han uttaler seg om. (Nei, forresten, det er ikke helt sant. Skulle gjerne fåt mer oppmerkosmhet for jobben jeg gjør...)

*det blir penger av dette.

*nå har jeg ihvertfall ikke tid til å tenke på at IKM nærmer seg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter fortsatt og jobber mens mannen akkurat har stukket ut for å drikke utepils...

Jeg er misunnelig!

Men det er bare å jobbe seg ferdig. Jeg ville uansett ikke drukket noe øl likevel, sånn i tilfelle, så det er ikke så farlig.

Jeg håper på å bli ferdig i dag hvis jeg jobber videre hjemme i kveld, og etter det er det bare ferie! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl!

Vin!

Abstinenser!

Jeg har fylt kjøleskapet med Munkholm i ren desperasjon. :hoho:

Det høres ut som en interessant bijobb! Hmmm! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet meg hjem og sitter på arbeidsrommet med vinduet åpent sånn at jeg får inn masse luft.

Mannen fortalte før han gikk at han har brukt dagen på å skrive på talen til meg. Gleder meg så utrolig til å høre den! :hjerter:

Munkholm er et bra alternativ til øl, synes jeg, Veronal, men nå er ikke jeg så opptatt av øl, da.

Jeg tror jeg kommer til å savne vin mer, når den tid kommer. Jeg vet ikke om det finnes noen alkoholfrie alternativer som er, vel, i det minste anstendige? Frykter at det ikke gjør det...

Bijobben min er spennende, altså, det hørtes kanskje ikke sånn ut da jeg skrev om den i stad.

Den er utfordrende og faglig relevant, og jeg er så ung at jeg fortsatt synes det er gøy å jobbe et så "voksent" sted. Dessuten har jeg hatt min del av faglig irrelevante jobber (butikk, helsevesen) til å sette pris på en jobb som jeg får bruk for i mitt framtidige yrke.

Jeg liker jobben, bare ikke når jeg skulle hatt ferie! (Men det er jo bare min egen feil at jeg ikke har gjort det før... :oops: )

Nå: oversetting av meget tung, men interessant artikkel!

Kanskje noen Munkholm når mannen kommer hjem? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munkholm er et bra alternativ til øl, synes jeg, Veronal, men nå er ikke jeg så opptatt av øl, da.

Jeg tror jeg kommer til å savne vin mer, når den tid kommer. Jeg vet ikke om det finnes noen alkoholfrie alternativer som er, vel, i det minste anstendige? Frykter at det ikke gjør det...

Jeg liker egentlig ikke øl unntatt et par ganger om sommeren når det er skikkelig varmt. Er vinelsker på min hals og akkurat nå kunne jeg tenke meg en avkjølt Alsace-vin. *sukk*

Det blir Munkholm i all desperasjon. Det finnes absolutt ingen alkoholfrie vinalternativer som klarer å lure ganen min i hvert fall. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er redd du har rett... :(

Jeg kommer til å få det like ille som deg.

Men tenk på at du er flink! Ikke alle er like opptatt av å holde seg unna alkohol under svangerskapet.

Så hold ut! Tenk på spiren!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen har sunket.

Det betyr mensen i morgen eller på søndag, akkurat som forventet. :(

Ja, ja. Da behøver jeg ihvertfall ikke å bekymre meg for å måtte skjule at jeg ikke drikker alkohol på utdrikkingslaget mitt neste helg.

Og jeg kan drikke champagne og all den gode vinen vi skal ha på bryllupet!

Og neste EL er mens vi er på bryllupereise! :sjarmor:

Å få det til på bryllupsreisen hadde jo vært fantastisk!

Krysser fingrene for det! Kryss! Kryss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad oppdaget jeg at da mannen hadde sittet og skrevet på talen sin i går, hadde han hørt på masse musikk som tydeligvis minner han om meg/oss.

Han hadde lagt fram en stor bunke med cder som jeg husker at vi hørte mye på da vi møttes, sanger som er spesielle for oss o.l.

Søt mann! :hjerter:

Gleder meg til å gifte meg med han!

Er bare litt skuffet over at mensen kommer straks (den er i det minste i rute...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du - jeg tenker som så at kanskje det er like greit at du får mensen nå. Da slipper du å være dårlig eller sliten i bryllupet, du får "vært med" på både utdrikningslag og bryllupsfest, du kan nyte bryllupsnatten - og kjærlighetsbarnet kan unfanges på bryllusreisen. (Jeg er faktisk unfanget på bryllupsreisen til mine foreldre, og syns det er ganske romantisk og hyggelig å vite!)

Menn som legger masse tid ned i talene sine er bare herlig. Jeg fikk en utskrift av talen til mannen min - og den gir meg fortsatt litt lykketårer i øynene.

:hjerter:

Ha en fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som romantikken blomstrer, ja. :hjerter:

Jeg mente forresten at bijobben høres veldig interessant ut. Jeg hmmmm-et litt fordi jeg ble fryktelig nysgjerrig hvem du hjelper til å komme med de riktige faglige uttalelser (så for meg at du hjalp en eller annen politiker til å si de riktige tingene, men det er kanskje helt feil). Det høres uansett ut som vi lever i noenlunde samme faglige retning. :wink:

Jeg må fortelle at vi sank så dypt i går at vi prøvde Ariel Chardonnay til ca 90 kroner (< 0.5% alkohol). :kvalm: Styr unna. Det var helt forferdelig. Kommer ikke til å prøve flere alkoholfrie vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen sjans for at det blir utdrikkingslag denne helgen? Jeg ser at du skriver at det blir neste helg, men kanskje de narrer deg? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Ville bare titte innom for å si hei. spennende å følge med deg. Jeg giftet meg i juli selv og er nå 8 uker på vei med barn. kjempe gøy!! fortsett å test EL for før eller siden dukker den opp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...