Gå til innhold

Oppdrag:mamma


Cielo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer, gratulerer, gratulerer så mye med vel overstått bryllup!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Håper at dere har en produktiv bryllupsreise! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tilbake!

Jeg har hatt en fantastisk bryllupsreise (og et like fantastisk bryllup også, selvfølgelig). Vi kom hjem i dag til en leilighet som flommer over av gaver. :o

Jeg hadde nesten glemt hele gaveaspektet ved det å gifte seg, og siden vi dro dagen etter bryllupet fikk vi nesten ikke sett på noen av gavene før vi dro. Så mye!

Jeg er litt sjokkert...

Selve bryllupsdagen gikk så raskt! Den var over på minutter føltes det som, selv om jeg var oppe grytidlig og vi ikke forlot festen før klokken var halv tre.

Alt i alt var det en utrolig fin, morsom, høytidelig, spennende og stor dag for oss begge.

Tenk at vi aldri kan gjøre deg igjen! Sukk.

Er ikke gravid, men ikke lei meg for det.

Følgende har nemlig skjedd som gjorde at vi gikk glipp av muligheten til å prøve i de fire viktigste dagene i syklusen: mannen ble skikkelig matforgiftet, lå syk og var fullstendig ute av stand til å bedrive noen som helst form for prøving...

Heldigvis var bryllupsreisen vår så lang at de fire sykedagene hans ikke ødela så mye som de kunne gjort hvis vi hadde hatt en kortere ferie, men at det skulle skje akkurat på de viktige dagene! :evil:

Det var selvfølgelig kjedelig at han lå syk, både for han og meg (mest for han, jeg lå på stranden rett utenfor huset vi leide og hadde det helt fint), men vi hadde et par dager før han ble syk og nesten to uker etterpå, så vi har fått en skikkelig bryllupsreise. Og mannen kom seg raskt også.

I og med at vi ikke fikk prøvd på de riktige dagene (men mer enn nok ellers :sjarmor: ),

blir ikke dette noen ordentlig prøveperiode på den måten at det teller med i antall ganger vi kommer til å ha forsøkt, men den teller jo med i den totale tiden vi bruker.

Ja, ja. Dag fire i dag. Full prøving fra om ca. ti dager!

Og nå: tilbake til gavebordet før vi kollapser i seng (vi har reist i over et døgn... Skikkelig grusom reiserute, men vi ble oppgradert til business-class, og det hjalp endel! Jeg er likevel ganske støl og døgnvill.

God (tidlig) natt til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake!

Kjekt å høre at du hadde et flott bryllup og en fantastisk bryllupsreise (minus 4 dager med syk mann). :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Første gang jeg leser i dagboka di, men jeg ønsker deg velkommen hjem alikevel, jeg.

Høres ut som om du har hatt et fantastisk bryllup og en stort sett strålende bryllupsreise. Mannen og jeg giftet oss for litt over ett år siden, og jeg setter utrolig stor pris på minnene fra den dagen.

Sånne dager er gode å se tilbake på resten av livet! :hjerter:

Lykke til med fortsatt prøving! :tommelsmil:

edea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Veronal og edea!

I dag begynte studiene igjen.

Dagen startet med et utrolig spennende kurs som jeg gleder meg til å fortsette med. Nå har jeg fri (men burde jobbe med hovedoppgaven...) fram til fredag, da jeg har et helgekurs hele fredag + lørdag og hele neste helg og. Så begynner det for fullt med masse undervisning fra neste uke. Litt for mye. Vi får nesten ingen tid til å jobbe med hovedoppgaven eller til å lese!

Leiligheten er fortsatt kaos og full av uoppakket bagasje, gaver og emballasje. Å få den i orden er nok første prioritet denne uken.

Jeg så forresten at jeg hadde skrevet feil ang. hvilken dag jeg var på i mitt forrige innlegg. I dag er dag 9, og det er slett ikke lenge til vi kan gå igang med litt ordentlig prøving igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

Mannen (nå kan jeg endelig kalle han det med rette) ringte og fortalte at fotografen i bryllupet hadde gitt han en cd med alle de digitale bildene han hadde tatt.

I kveld skal vi gå igjennom den og plukke ut de vi liker best, så skal han jobbe med dem og behandle dem før vi får det endelige resultatet.

Håper det er mange fine! Hittil har jeg bare sett diverse amatørbilder, og det har vært mange fine der også, men jeg har forventninger til disse. Fotografen, som er en venn, er utrolig dyktig, så det blir nok bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var masse flotte bilder. Kjempegøy!

Jeg er ikke så sikker på at jeg liker denne nye sammenslåingen av alle graviditetsdagbøkene. Man ryker jo ned på side to hvis man ikke skriver flere ganger om dagen, jo... :-?

Nå må jeg få sendt avgårde søknaden om studielån. Jeg glemte det selvsagt midt oppe i alt bryllupsstyret. Det tar sikkert mange uker før jeg får det, men vi har helt god råd nå, så det går bra.

Etterpå skal jeg ned og møte mannen i lunsjpausen hans og ta en og ta en liten gavebytterunde. Jeg liker egentlig ikke å bytte gaver, men når man har fått flere av en ting, så ma man nesten.

Mannen sliter fortsatt med jetlag og våknet i dag opp etter, i følge han, to timers søvn med mørke, mørke ringer under øynene. Jeg har sovet helt utmerket, heldigvis.

Det er deilig å være tilbake, møte venner, se på bryllupsbilder, begynne å studere igjen.

To bekymringer for tiden:

1) hovedoppgaven. :-? Jeg får nesten vondt i magen av å tenke på den, men jeg vet at jeg ikke er den eneste studenten som har det sånn...

2)Barnelagingen i forhold til studiene.

Vi må få det til ganske raskt for at jeg ikke skal falle midt i mellom jobb og studier (og følgelig ikke få noen penger...)Det er et alternativ å utsette innlevering av hovedoppgaven et semester. Da har vi bedre tid på oss.

Det er mulig jeg gjør det uansett. Jeg har ikke så mye studielån (begynte ikke å ta imot lån med en gang) og jeg er faktisk ikke helt klar for å begynne å jobbe ennå.

Jeg føler meg så ung for den veldig ansvarsfulle jobben jeg kommer til å ha... Men uansett om jeg gjør det har vi ikke ikke ubegrenset med tid på oss på å få det til.

Hvis ikke må vi nok vente til jeg har begynt å jobbe.

Det vil ikke være noen krise siden jeg er såpass ung, men jeg kan tenke meg at det blir vanskelig å instille seg på prøverpause i hodet. Vi får se hva som skjer.

Nå: søke om lån!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånesøknad er sendt og gaver er byttet (hos skikkelig muggen dame på Tilbords :evil: ).

Jeg fikk vite at en god venninne av meg er gravid i dag!

12 uker på vei. Min første reaksjon var at jeg ble kjempeglad, og det er jeg glad for. Reaksjonen min altså. Vi har virkelig ikke prøvd så mange ganger at jeg føler at jeg har noen rett til å bli misunnelig.

Hun hadde visst vært i hel elendig form helt fram til nå.

Nå skjønner jeg hvorfor hun hadde på et uvanlig løstsittende, til henne å være, antrekk på bryllupet, og hvorfor hun ikke danset noe og ikke virket i særlig godt humør. Jeg trodde hun og samboeren hadde hatt en krangel på bryllupet da jeg så dem stå i et hjørne alene og snakke. Nå fortalte hun at de hadde vurdert om hun måtte dra hjem fordi hun var så dårlig, stakkars.

Det hadde vært fint å være gravid samtidig som henne. *håpe*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som nygift, og velkommen tilbake fra bryllupsreise! (Kan jeg spørre hvor dere var?)

Jeg kjenner godt igjen den hovedoppgaveklumpen du beskriver - skikkelig stress - og vil faktisk anbefale et ekstra semester, hvis du allerede vurderer det nå. Det gir deg tid til å roe ned, og så slipper du å ergre deg i ettertid over at du enten:

1. stresset deg ferdig og ikke ble 100 % fornøyd eller

2. stresset et helt semester for så på slutten å innse at du uansett ikke ville levere, og derfor stresset unødvendig.

Det beste rådet jeg fikk (og dessverre ikke benyttet, men desto mer har videreformidlet) var å skrive den så ferdig som mulig (inkl. redigering). Legge den fra deg en måned, for så å ta den opp og bruke en ny måned på gjennomgang og redigering.

Og blir det en mai-baby, får du jo enda litt ekstra tid på deg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Moonchild!

Vi hadde en super ferie, en kombinasjon av storby i et par dager først for vi dro videre til en nesten klisjeaktig, men fantastisk, sydhavsøy. *vil tilbake*

Takk for hovedoppgaveråd!

Jeg må virkelig tenke ordentlig igjennom hva jeg skal gjøre ganske raskt, men jeg utsetter det også...

Jeg gruer meg til helgekurset. Det tar opp to hele helger, er i et område av faget jeg ikke er spesielt glad i, involverer å delta i endel faglige ting som virker temmelig skumle og utfrodrende og det er ikke en eneste person jeg kjenner med på kurset. Jeg bør nok forberede meg i kveld.

Nå må jeg komme meg tilstudiestedet mitt og kjøpe bøker. Rådyre bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kunne mannen fortelle meg at to av hans venner, som venter barn i oktober og som jeg allid har antatt at fikk full klaff omtrent med en gang virkelig hadde slitt for å bli gravide.

Jeg har alltid trodd at det hendte raskt fordi de aldri snakket om å få barn før hun en dag plutselig var gravid (dette er mannens beste venn og hans kone), men de hadde forsøkt i over et år fortalte mannens venn. Hun hadde visst tatt en kur sa mannen, jeg vet ikke hva, og blitt gravid rett etterpå.

Det er mye man ikke vet om hva folk sliter med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det høljet i Oslo i over en time. :(

Jeg som hadde tenkt å gå opp til Universitetet.

Det får bli trikk i stedet.

Mannen ringte i stad og fortalte at han hadde sagt nei til å bytte sin kveldsuke og jobbe til helgen og i begynnelsen av neste uke. Da er det jo intensiv prøving! Han sa vel neppe det til sjefen sin, bare at han ikke kunne, men jeg synes jeg har en søt og engasjert mann som husker på sånt! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så omtenksom mann! Min ville ikke tenkt på sånt. Håper vi lykkes nå, ellers tror jeg neste eggløsning kommer akkurat når mannen min er på seminar... Kjedelig!

Krysser fingrene for at den intensive prøvinga hjelper! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare stikke innom å hilse på deg... :vinke:

Ja, det er mye man ikke vet om folk..... Bestevenninna mi slet i 5 år (!!!) med å bli gravid, uten å si noe til meg....

Skjønner jo at man vil holde det for seg selv også da...

Nå er hun mor til to søte jenter (tvillinger) unnfanget ved prøverørsmetoden. :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mmmm - hørtes ut som en herlig tur. Jeg elsker storbyer, og sydhavsøyer er jo skap for romantikk og slaraffenliv.

Jeg tror det er veldig vanlig at folk ikke snakker om vanskeligheter - spesielt gutter seg imellom. Og jenter innvier ofte ikke mer enn et par venninner - hvis de gjør det. (Jeg derimot innvier (etterhvert) "hele verden", og kommer sannsynligvis til å fortelle om en eventuell positiv test nøyaktig 0,36 sekunder etter jeg har fått den... :ler: ). Jeg tror i alle fall moralen er at man ikke skal tro at "alle andre" får det til lett som bare det, mens man sliter selv. Det er nok mange fler "slitere" der ute enn man tror. Og at guttene ofte er like klar, om ikke klarere, for å bli fedre når de først bestemmer seg! Noe mannen din kanskje er et bevis på. :wink: Utrolig søtt å ha din EL-perioder i bakhodet når han sa nei til vaktbytte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig hjemme etter første dag på kurset jeg har gruet meg endel til. Det gikk ganske fint, men jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med å tilbringe fire hele dager, deriblant to lørdager, på et kurs som dreier seg om et område av faget som jeg aldri kommer til å jobbe med og som jeg ikke liker spesielt godt.

Dessuten er det masse rollespill. Blah. Liker ikke rollespill! Vi skal spille ulike scenarier og saker og får evaluering fra kurslederne på hva vi gjør bra, hva vi ikke gjør bra, hva vi kunne ha gjort annerledes osv. Hele tiden må vi begrunne hvorfor vi valgte å gjøre som vi gjorde og hvilken effekt vi mener det hadde på jobben vi har levert.

Vi har fått masse å lese til i morgen, så det blir nok en rolig kveld hjemme. Jeg vil ut på byen! :sur:

Nå har mannen dratt for å hente hjem thai-mat fra Nam Fah på Grunerløkka og kjøpe vin til i kveld, så det blir sikkert en fin kveld likevel.

Engel: Han er en meget omtenksom mann, men det må sies at vi et par dager før hadde snakket om at min EL kom til å være i neste uke. Han husker det nok ikke i mange sykluser framover. :ler:

Takk for fingerkryssing! Jeg krysser tilbake for deg og håper for deres skyld at det funker nå så det ikke blir noe krasj med seminar!

sirka: Takk for hilsen og gratulasjon! :)

Moonchild: Tror jeg kommer til å få problemer meg å holde meg jeg også, når den tid kommer!

Du har nok rett i at det er mange fler enn man tror som sliter. Det er bare så lett å anta at ting går så greit for andre.

Nå kommer mannen inn med herlig thai-mat og forhåpentligvis god vin! God helg til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen i dagboka mi, og ikke minst GRATULERER som nygift!!

Moro at vi er "like langt". Skal nok følge med på deg, ja - for å se hva som skjer. Håper på full klaff for oss begge denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...