Gå til innhold

Oppdrag:mamma


Cielo

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha lest masse i alle graviditets- og prøverdagbøkene her inne tenkte jeg det var på tide å starte min egen.

Jeg er foreløpig litt halvveis prøver, hvis det går an å kalle seg det?

Jeg og mannen gifter oss til sommeren og hadde tenkte å vente til etter bryllupet, men det var ikke så lett... :oops:

Vi slurvet i forrige periode, ja egentlig de to før forrige også, og traff omtrent EL, men jeg har ikke de helt store forhåpningene...

Har IKM til helgen og regner med å begynne første offisielle prøveperiode etter det (selv om jeg kanskje like gjerne kan kalle det pp3), hvis vi ikke feiger ut med tanke på bryllupet og venter en periode til... Det er mulig det er en god idé.

Håper å kunne slå følge med flere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg lagt meg inn under "IKM i juni"-tråden.

Det var jo faktisk en prøveperiode vi har hatt nå (eller tre) , ingen vits i å late som noe annet! :ler:

IKM er ca. 14 juni, altså på mandag...

Regner med at sjansene er relativt små, vi traff ikke helt på EL, men to, tre dager før.

Selv om jeg vet at sjansene ikke er så store er jeg likevel utrolig spent!

Tenker på det hele tiden, mer enn jeg tenker på bryllupet, selv om jeg gleder meg veldig til det også!

Litt om meg:

*Fra Oslo, bor i Oslo.

*Gifter meg med kjæresten min i juli. Gleder meg voldsomt!

*Har ett og et halvt år igjen av en laaaang utdannelse. Kan godt tenke meg å få barn før jeg er ferdig. Det er derfor vi har begynt å prøve allerede. Enten må vi få det til slik at et evt. barn blir født før juni 2005, ellers må vi vente til jeg har fått meg jobb og helst hatt den litt...

Hvor mange prøveperioder gir det oss? :klø:

Vil helst ikke falle midt i mellom studier og jobb med tanke på økonomien, men skulle det skje går det sikkert bra!

Bryllup, barn og hovedoppgave er altså tre ting som opptar mesteparten av min tankekapasitet for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei! Velkommen i gjengen og grattis med prøverdagbok!! :blomst: Skal bli spennende å følge med deg!

:klem: fra Hulderjenta

PS: Ikke meningen å skru opp håpet ditt, men den dagen i syklusen med størst sjanse for klaff, er sex 2 dager før eggløsning!! :wink: Sædcellene skal nemlig helst være på plass i egglederen i det eggløsningen skjer - det gir best sjanse for befruktning! Så hvem vet - kanskje det blir klaff med en gang for dere? :D

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til oss prøvere!

Og gratulerer med forestående bryllupet :):bryllup:

Håper du vil trives og får like mye nytte av forumet som jeg (vi?) andre har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :-)

Håper prøverdagboken din raskt går over til å bli en gravid-dagbok! :wink:

Gratulerer med forestående bryllup også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige velkomsthilsener Hulderjenta, Cappo og Engel!

Det ser ut til at jeg blir prøver en liten stund til ihvertfall:

I forhold til min forrige syklus på 31 dager er IKM på mandag, men denne syklusen var El (ifølge Persona som jeg bruker) på dag 14 (de fire siste syklusene har den vært på ca. dag 17). Da blir IKM ca. 11/12.

Og i morgen hadde temperaturen sunket...

Jeg har nemlig tempet i to sykluser nå og synes det er utrolig fascinerende! Tempingen bekrefter det Persona-monitoren forteller; temperaturen stiger rett etter EL og holder seg høy fram til dagen før menstruasjon. Det skjedde i forrige syklus og det skjedde igjen i morges. :( Dermed er det vel bare å vente på mensen...

Så det ser ut til at jeg ikke blir en irriterende nyprøver som kommer inn hit og blir gravid i første pp! :ler:

Si til meg selv:

I forhold til bryllupet passer det bedre å ikke bli gravid nå, da ville jeg vært midt i den verste perioden med tanke på det å være kvalm. Blir jeg gravid i neste pp er det forhåpentligvis så tidlig at jeg ikke er kvalm. Og hvis jeg må vente enda lenger blir det champagne med mer på bryllupet og bryllupsreisen! (Selv om det koster meg lite å stå over).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen i dagbok gjengen!

:dagensrose: "En innflyttings gave"

Håper du lykkes med å bli gravid

straks etter at bryllupet er over.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til prøver beibsene!

Så deilig med bryllup, babyprøving og søte drømmer!

Jeg håper for deg at dette fort blir en gravid dagbok - for du skal vel være med på den blå bølgen vi har planlagt?

Lykke til med alt sammen!

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for enda fler velkomsthilsener Zianta og Tyttebæret!

Selvsagt blir jeg med på den blå bølgen dere har planlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel litt for godt til å være sant å få full klaff på første forsøk...

I morges hadde temperaturen sunket enda mer og i stad... mensen.

Sukk. Dag 1 altså.

Men da er det ihvertfall sikkert at det blir vindrikking på meg i kveld.

Jeg og mannen skal ut og spise, i dag er det nemlig ett år siden han fridde! :hjerte:

Jeg gleder meg!

Nå må jeg bare komme meg gjennom denne jobbdagen.

Jeg er i praksis på studiet mitt og jobber vettet av meg.

Men det er noe alle må igjennom og det er utrolig spennende, men altså slitsomt.

Ikke har jeg tid til å sitte foran pcen heller, må løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si hei :vinke: og :velkommen: som dagbokskriver og som prøver. Synd det ikke gikk på første forsøk da, mend et er jo sjeldent det går slik. Håper dere slipper å vente lenge i alle fall, men synes det hadde vært greit å slippe å være kvalm på bryllupsdagen da... :roll: Må bare si at prøver og gravidedagbok er skikkelig gerit å ha. Jeg brukte den flittig...

Lykke til med studier og praksis og alt annet du foretar deg om dagen!!

:klem: Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Velkommen som dagbokskriver! Synd 1pp gikk over til 2pp, men en god vin med mannen er heller ikke å forakte. :ler:

Det blir spennende å lese om avsluttende hovedfagsstudier, bryllup og produksjonsforsøk! Jeg starter selv opp med pilotforsøk om en 4 ukers tid! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda flere hilsener! Så hyggelige alle er her inne!

Takk for det magnhild, Bizzy og Veronal!

Jeg skal titte innom deres dagbøker også.

I går var en vanskelig dag på jobben. Mange tunge og innviklete saker. Jeg snakket med mannen og han sa at han kunne komme og hente meg.

Da jeg kom ned til bilen satt han med en svær bukett med store sjokkrosa peoner i fanget, tolv stykker, en for hver måned siden han fridde!

Han sa at han hadde prøvd å få tak i de største, mest fargerike og eksplosive blomstene han kunne finne, for det var sånn det føltes å være forelsket i meg...

Og han hadde skrevet et kort med så utrolig fine ord at jeg ble litt satt ut, nesten. Den mannen er så flink til å skrive.

Jeg gleder med til talen jeg får på bryllupet..

Dagen ble litt bedre etter det! :hjerter:

Vi dro hjem og skiftet og ut og spiste på Ylajali, en av mine absolutte favorittrestauranter.

Så møtte vi noen venner og tok et par drinker på Bar Boca og Parkteateret.

Superkveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har en fantastisk baby, magnhild!

Så fine bilder du har lagt inn av han i albumet.

Du er heldig du og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den enorme buketten med peoner står på stuebordet og minner meg på hvilken fantastisk kjæreste jeg har. :hjerte:

Jeg har bare elleve dager igjen av praksisperioden.

Seks ukers sommerferie venter etter det. :hoppe:

Om nøyaktig seks uker er jeg nygift og på vei til bryllupsreisen med min nybakte ektemann. :hjerter:

Jeg har ingen grunn til å være skuffet over at dette blir en prøverdagbok en stund til, og jeg mener det virkelig, det er ikke bare rasjonalisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke vært før... :sjenert:

Vil ønske deg :velkommen:

Håper dagboken din snart går over fra å være prøverdagbok til graviddagbok.

Vil ønske deg en fin dag.

Klem fra Capri :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært inne hos deg heller, Capricorn.

Lover å stikke innom snart! :)

Nå stikker jeg fra jobb, og har etter denne dagen bare ti arbeidsdager igjen før denne uendelig lange praksisperioden er fullført!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gifte deg om 6 uker :o Heldiggrisen :D

Jeg skulle nesten ønske jeg kunne fått bryllupsdagen vår i reprise jeg.... fineste dagen jeg har hatt foreløpig :hjerte:

Kos deg med de siste forberedelsene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...