tyttebæret Skrevet 1. september 2004 #161 Del Skrevet 1. september 2004 Hei Cielo! 10 dager igjen er lenge...men ikke så lenge likevel når man tanker på at du skal være sammen med venninner hele uka, forbereder og er i praksis, rydder hus og surfer på KG! for rikholdig Blåbærtur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 2. september 2004 Forfatter #162 Del Skrevet 2. september 2004 Du har helt rett Tyttebæret! Jeg har mye å gjøre og det gåår helt fint å vente på IKM, som nå bare er om ca. syv dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 2. september 2004 Forfatter #163 Del Skrevet 2. september 2004 Det er sommer i Oslo igjen jo! Jeg er en kjapp tur hjemme før jeg skal ut og møte venninner. Vi skal spise på Villa Paradiso og så en tur på Parkteateret eller Bar Boca etterpå. Blir sikkert herlig. Men: jeg har ikke lyst til å drikke alkohol når det er så nære IKM og jeg vet at vi har prøvd såpass hardt som vi har... Unnskyldningen (som er helt reell) om at jeg skal veldig tidllig opp i morgen og har en lang dag foran meg blir sikkert godtatt i kveld. Men den sammen venninnegjengen skal på middag hjemme hos meg på lørdag, og ingen vin på meg to jentekvelder på rad, den tror de ikke på! De kjenner meg... Egentlig er jeg veldig overrasket over at jeg ikke har fortalt noen av venninnene mine at vi prøver. De jeg skal ut med i kveld er nære venninner som jeg stort sett deler alt med, men dette vet de ingenting om. Dette er noe som er mellom meg og mannen. Den dagen jeg tester positivt, derimot, tror jeg ikke jeg klarer å holde meg så lenge... Ingen forventer at vi skal få barn nå. Vennene våre er typiske unge akademikere i Oslo, og der er gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende temmelig høy, mange år over min alder ihvertfall. De fleste venter nok at jeg skal bli ferdig utdannet og gjøre karriere først. Det er altså ikke noe press på/ forventninger til oss, og det er deilig. Men det betyr ikke at de ikke kan bli mistenksomme, og det tror jeg de kan bli nå. Hm. Jeg har ikke noe imot å lyve på meg en urinveisinfeksjon, jeg, men dere synes kanskje det er rart? Det som gjør at jeg ikke har lyst til å stå fram som prøver, er at det kan bli så mye fokus på det, at folk kommer til å vite det, spørre, eller ikke tørre å spørre og at det kan bli enda vondere for oss hvis dette tar tid. Og det kan det gjøre, det har jeg skjønt. Jeg vet at jeg ikke er den eneste hemmelige prøveren her inne, så det er sikkert noen som forstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 2. september 2004 #164 Del Skrevet 2. september 2004 Hm. Jeg har ikke noe imot å lyve på meg en urinveisinfeksjon, jeg, men dere synes kanskje det er rart? Ikke rart, men unnskyldningen er kanskje noget "oppbrukt" i tillegg til at det er en myte at man ikke kan drikke alkohol (selvfølgelig med måte - f.eks. 2 glass vin) samtidig som man går på antibiotika. Alkoholfrivin tappet over i en annen flaske er et annet alternativ, men som vi vet er alkoholfri vin udrikkelig. Dessuten sitter man vel sjelden og ruger på sin egen vin (med mindre man er på vorspiel og alle andre drikker pappvin mens man har tatt med seg en amarone - da hadde jeg ruget, ja )? Legger jentene merke til hvor mye du drikker? Kan du nippe til glasset en hel kveld uten at de legger merke til at du ikke drikker? Hvor mange dager etter EL (DPO) er du, forresten? Du har ikke vurdert å teste med Persona eller New Generation i forkant av jentekvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 2. september 2004 Forfatter #165 Del Skrevet 2. september 2004 Mulig det er oppbrukt, men det har altså knapt vært noen graviditeter i min venninnegjeng, bare et par, så den har nok ikke vært brukt mye her. Dessuten hadde en av disse jentene det på ordentlig for et par måneder siden, var ute med oss, drakk endel vin og ble utrolig dårlig, så hun er ihvertfall med på den! Ingen medisinere i gjengen, som du skjønner. Alkoholfri vin utgår etter sterk oppfordring fra deg, Veronal! Nipping er absolutt et alternativ til middagen, men ikke så lett i kveld når vi skal ut. :-? Jeg tar det litt på sparket etterpå, jeg. Er forresten 7 DPO i dag, og dermed 9 DPO på lørdag. Jeg har aldri testet før IKM før. I og med at jeg temper får jeg et temmelig klart svar to dager før mensen kommer, i de seks syklusene jeg har tempet (begynte før prøvingen) har det skjedd hver gang. To dager før synker temperaturen brått fra rundt 37,10 til rundt 36,40/ 36,50. Så selv om IKM er på onsdag eller torsdag kommer jeg, hvis det ikke har skjedd noe, til å få et varsel om det noen dager før. Det korter i det minste ned ventetiden. Nå må jeg løpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 2. september 2004 #166 Del Skrevet 2. september 2004 Det er dog *noen* få antibiotika som absolutt ikke bør kombineres med alkohol - deriblant metronidazol som faktisk kan benyttes ved underlivsinfeksjoner. Tør jeg foreslå en bakteriell vaginose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 2. september 2004 #167 Del Skrevet 2. september 2004 En annen unnskyldning er å si at du ble fristet til å åpne en vinflaske kvelden før.. Og at det ble litt mer enn du hadde tenkt.... Du er liksom ikke fristet til å drikke så mye denne kvelden...(Har såååå vondt i hodet), derfor sitter du bare og nipper.... Litt søkt, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 2. september 2004 #168 Del Skrevet 2. september 2004 Du får rykte på deg som den drankeren nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 2. september 2004 #169 Del Skrevet 2. september 2004 Ikke gjør noe stort nummer ut av det, du. Hvis noen spør kan du vel bare si at du ikke føler deg helt i form (er litt småkvalm, sikkert noe som går...) Om de gjør seg sine tanker har det jo ingenting å si. Spesielt siden dette ikke er et stort tema i gjengen din. Hvis du virkelig ikke ønsker noen spørsmål kan du jo bare helle over eplejuice på en hvitvinsflaske... Er du redd for at andre vil smake kan du jo bare sørge for å ta med en upopulær vin - og drikke fort. Vi har faktisk fortalt alle venner + familie at jeg har sluttet med piller - men at vi har satt det litt på vent. Jeg vet at folk spekulerer uansett, og gjør egentlig ikke så mye ut av det nå som jeg er/har vært/kommer til å bli prøver. Syns det var mye mer slitsomt med alle spørsmålene når vi faktisk ikke var prøvere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 2. september 2004 #170 Del Skrevet 2. september 2004 Mange gode forslag her ja...hadde nok kjørt på med UVI jeg da... bakteriell vaginose er liksom litt mindre stuerent ....iallefall over en middag..!! Du løser det nok helt fint!! Håper du koser deg skikkelig!! Og du..nå begynner det å bli spennende..med snarlig IKM og greier!!! God fra Madden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 3. september 2004 Forfatter #171 Del Skrevet 3. september 2004 Det er dog *noen* få antibiotika som absolutt ikke bør kombineres med alkohol - deriblant metronidazol som faktisk kan benyttes ved underlivsinfeksjoner. Tør jeg foreslå en bakteriell vaginose? Det var det venninnen min hadde, hun som ble så dårlig av å drikke! Har ikke mye lyst til å lyve på meg det... Takk for engasjement og gode råd, jenter! :klem2: Det gikk helt fint i går. Kjempehyggelig middag med mine supervenninner. Jeg sa bare at jeg hadde drukket litt mye vin i går (som du foreslo sirka), at jeg hadde vært tidlig oppe i dag og skulle tidlig opp i morgen også. Ingen reaksjoner på det. På jentemiddagen i morgen tror jeg at jeg går for nipping. Jeg tror ikke noen kommer til å legge merke til det. Jeg har planer om å servere så god mat at det siste de tenker på er hvor mye jeg drikker. Nå er jeg alene hjemme en liten stund mens mannen er på en slags guttemiddag hos en kamerat. Fem minutter etter at han dro kom han halsende inn døren, etter å ha snudd og løpt tilbake fordi han hadde glemt gifteringen sin. Han mente at han følte seg naken uten den. Søt mann! Mannen blir visst ikke lenge, dette er den eneste kvelden vi har sammen før han reiser på kombinert jobb og besøke-kamerat-tur i morgen tidlig. Han blir borte til onsdag. Hm. Onsdag eller torsdag er IKM. Hvis det blir dårlige nyheter, som jeg har en sterk følelse av, jeg vet ikke hvorfor, håper jeg at han har rukket å komme hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 4. september 2004 Forfatter #172 Del Skrevet 4. september 2004 Nå har mannen dratt... Det er rart hvor vant man blir til å være mye sammen med noen, ha dem rundt seg, sove sammen hver natt... På den annen side er det så fint å se hverandre igjen etter å ha vært litt fra hverandre at det er verdt hele fraværet! Nå skal jeg ta fram diverse kokebøker og planlegge hva jeg skal lage til middag til mine fem venninner som kommer i kveld. En av dem kommer et par timer tidligere og hjelper meg å lage maten, så jeg er ikke helt alene om jobben. Jeg må bestemme meg snart, sånn at jeg kan opplyse de andre om hva vi skal ha sånn at de kan ta med vin som går bra til. Kjedelig og grått i Oslo i dag. Det skulle jo bli en siste sommerhelg, jo, sa de ikke det? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 4. september 2004 Forfatter #173 Del Skrevet 4. september 2004 Menyen er klar: Forrett, salat med avocado, mango, ruccola, ristede peanøtter, rødløk og appelsiner. Hovedrett, teriyakimarinerte kyllinglår med båtpoteter og hvitløk. Dessert, sjokoladekake med ripsmarengs. Ganske enkel, men god mat. Salaten lager vi før de andre kommer, hovedretten står i ovnen mens vi spiser forrett og kaken lager jeg ferdig på forhånd. Nå skal jeg ut og handle maten og kjøpe litt blomster. Gleder meg til i kveld! IKM om fire til fem dager. Null symptomer, bare en sterk følelse av at det ikke har klaffet. Det er sikkert bare en mer eller mindre bevisst strategi for å ikke bli så skuffet, men følelsen er så sterk. Jeg bare vet at det ikke har skjedd noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 4. september 2004 #174 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg var 100% sikker på at jeg ikke var gravid da det viste seg at jeg var gravid allikavel.... Så ikke gi opp håpet.. Krysser fingrene for at ikke dukker opp. Menyen ser forresten kjempegod ut.. Ha en flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 4. september 2004 #175 Del Skrevet 4. september 2004 Å--du... Gidder du sende over litt rester eller? det hørtes bare såååå godt ut.... !!! Her i gården blir det kjempespennende mat i kveld da...hjemmelagd pizza...jaja..lenge siden vi har spist det da!! Håper kvelden blir knallbra!! Og du..ikke gi opp enda...det er noen dager igjen! Friskt mot..det er når du minst venter det.....at det skjer!! Ha en SUPER HELG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. september 2004 #176 Del Skrevet 4. september 2004 Innom og ønsker deg god helg og sender blå vibber i forkant av IKM!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 5. september 2004 #177 Del Skrevet 5. september 2004 Håper middagen i ggå var vellyket og at aksjon nippetilglassetlurevenninner gikk bra! Menyen hørtes helt fabelaktig ut! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 5. september 2004 Forfatter #178 Del Skrevet 5. september 2004 Tusen takk for alle de hyggelige hilsnene, sirka, Madden, Hulderjenta og Tyttebæret! :klem2: Kvelden i går var kjempehyggelig. Vi var seks stykker til middag. Fire av mine beste venninner og en jeg ikke kjenner så godt. Vi satt i spisestuen vår hele kvelden, spiste, drakk (ganske lite på meg, man har fortsatt det idiotiske håpet :oops: ), hørte på musikk og skravlet. God mat og god vin. Jeg fikk i meg litt vin jeg og. Jeg brukte nemlig en Persona-test og fikk null utslag, noe som støtter min sterke følelse av at vi ikke har fått det til. Jeg har skrevet før at det er veldig få av mine venninner som har barn. I går var en av de to jeg kjenner som har barn hos meg, og den ene jeg kjenner som er gravid. Hun er 16 uker på vei. Begge to hadde blitt gravide ved et uhell, men er i faste forhold og overlykkelige. Verden er offisielt urettferdig, men det er vel ikke noe nytt... Da vi satt ved bordet i går og selvfølgelig snakket masse om graviditeten, husker jeg at jeg tenkte at dette går helt fint nå, vi har ikke prøvd lenge nok til at jeg har lov til å være misunnelig, men hvis vi ikke får det til på en stund tror jeg det kan bli vanskelig. Det er veldig menneskelig, men ikke spesielt hyggelig å merke sånne sider hos seg selv, men så lenge man er klar over dem og hvorfor de dukker opp, er det vel ikke stort mer man kan gjøre. Nå skulle jeg ønske at mannen var her, men han er borte i fire dager til. Hva skal jeg bruke denne søndagen til? Vente på mensen? :evil: Jeg har vært så mye sammen med venninner i det siste, så det utgår. Forberede meg til framleggingen jeg har på et kurs i morgen? Nei, har det under kontroll. Gå en lang tur alene? Da blir man ihvertfall melankolsk... Jeg må ihvertfall finne på noe for å bli i bedre humør. (Blir forresten veldig glad av alle de koselige hilsnene fra alle de hyggelige jentene her inne!) *gå og lage slagplan* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 5. september 2004 #179 Del Skrevet 5. september 2004 Håper du finner på noe gøy!! Jeg bruker å rømme inn i en bok eller en film..da glemmer jeg absolutt alt annet!! Ha en riktig fin søndagskveld...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 5. september 2004 #180 Del Skrevet 5. september 2004 Verden er offisielt urettferdig, men det er vel ikke noe nytt... Da vi satt ved bordet i går og selvfølgelig snakket masse om graviditeten, husker jeg at jeg tenkte at dette går helt fint nå, vi har ikke prøvd lenge nok til at jeg har lov til å være misunnelig, men hvis vi ikke får det til på en stund tror jeg det kan bli vanskelig. Verden er urettferdig ja Og du har lov å ha såre følelser og kjenne på misunnelse når andre blir gravide, selv om du ikke har prøvd så forferdelig lenge Ønsket og savnet er så strekt når man prøver, og da er det lett å kjenne et stikk i magen når det klaffer for andre. Men det blir vår tur også en gang! :trøste: fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå