Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Høres ut som en herlig bryllupsreise!

Ellers høres det ut som du har nok å gjøre denne helgen! Håper du får tid til å slappe av litt på kveldene sammen med mannen din og en flaske med vin! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lilly og Veronal!

Kurset er heldigvis over for denne helgen, så jeg har absolutt tid til å slappe av i kveld (og ikke tenke på hjemmeleksene de har gitt oss til neste uke...)

I kveld vil jeg ut! Ut på byen altså.

Ettersom vennekresten vår stort sett er ung og relativt uetablert (ikke mange barn ennå, ihvertfall ikke blant min venninner) er det alltids noen som skal ut. Jeg tror jeg skal ringe en venninne etterpå og høre med mannen hva han kan tenke seg. Men først jeg ha middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på dag 15 og EL nærmer seg.

Jeg har tenkt mye mindre på prøving og antall dager i denne PP og det er deilig. Vi har satset på annenhver-dag-metoden, og kommer til å fortsette med det.

I dag har jeg vært på det kjempespennede kurset jeg tar på mandager igjen. Det er så bra når det er deler av faget som er ordentlig gøy, når jeg gleder meg til undervisningen!

I kveld skal jeg og mannen plukke ut de endelige bryllupsbildene som vi vil at fotografen skal jobbe videre med. Vi håper vi får dem tilbake fra han om ikke så lenge sånn at vi kan begynne å sende ut takkekort ganske snart. Jeg er litt nøye på sånne ting, liker ikke å vente for lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka mi! Koselig at andre leser og legger igjen hilsener..jeg er så sløv selv..smugleser og følger med...skal bli flinkere!!

Gratulerer som (relativt)nygift, og det høres ut som om dere har hatt en flott bryllupsreise (til tross for litt startproblemer...) :)

Skal blir gøy å følge med deg utover høsten...vi må starte en skikkelig blå bølge snart..jeg føler det på meg! Største noensinne på KG... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal blir gøy å følge med deg utover høsten...vi må starte en skikkelig blå bølge snart..jeg føler det på meg! Største noensinne på KG... :Nikke:

Jaaaaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsen i boken min! :bukke: Nå måtte jeg innom deg og oppdatere meg litt. Henger helt etter etter ferien :ler2:

Bryllupsreisen deres hørtes deilig ut! :D

Lykke til med forstående EL! *blå vibber*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsnene Madden og Hulderjenta!

Jeg så at jeg skrev feil i går, jeg var ikke på dag 15, men dag 16. Dag 17 i dag altså. Persona viser ingen tegn til EL foreløpig.

I dag er en av de få dagene jeg har fri til å lese, så jeg burde komme meg i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere henger i..med annenhver dag metoden...og så må du rapportere om det blir fryktelig slitsomt i lengden... :ler: Tenkte vi skulle begynne å trene oss opp slik at vi kan holde ut med annenhver dag når neste pp starter!!! :ler:

(Da burde det være en RIMELIG stor sjanse for at det skal klaffe...jeg orker nemlig ikke stresse med temping og el-tester..da jeg ikke helt har fått det til før..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin dag du og Siam!

Vi henger med på annenhver-dag-metoden, Madden! Er ikke sliten ennå! :sjarmor:

Jeg har ikke vært veldig flink til å lese i dag.

Jeg må slutte å lure meg selv til å tro at jeg klarer å lese hjemme... Det er egentlig spennende ting vi holder på med dette semesteret, så det burde da ikke være så vanskelig? :klø:

I stedet har jeg gått igjennom den andre leselisten min, ikke-fag-leselisten, og den liker jeg mye bedre!

Disse bøkene ligger i en kjempehaug på og ved siden av nattbordet mitt og venter på å bli lest:

*Mark Haddon : The curious incident of the dog in the night-time - holder jeg på med nå.

*Haruki Murakami: Norwegian Wood og Dance, dance, dance. Begge har ventet lenge...

*Georges Perec: Life A users manual.

Ikke en selvhjelpsbok, selv om det høres sånn ut. Våget ikke å prøve meg på originalspråket, fransk...

*Jonny Halberg: Trass.

*Jonathan Franzen: The corrections (het den korrigeringer på norsk?)

* Don de Lillo: White Noise. Har også ligget leeenge...

*Barbara Ehrenreich: kjøpt og underbetalt- om å (ikke) klare seg i Amerika.

*Thure Erik Lund: Grøftetildragelsesmysteriet. Dette er vel den som har ligget lengst.

Jeg leser ganske mye, men ikke på langt nær så mye som jeg gjorde før. Lesing av fag har tatt litt over, og jeg får ofte dårlig samvittighet når jeg leser noe annet, og tenker at jeg heller burde lest fag i stedet. Jeg skal prøve å slutte med det, det er viktig å lese andre ting enn fag hele tiden. :fy:

Nå, derimot, er det midt på dagen og helt på sin plass å dykke ned i den egentlig spennende fagboken jeg holder på med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink!

Jeg har lest!

Jeg skal lese mer!

Jeg lurer på hvorfor Persona eller temperaturmåling ikke har registrert noen tegn til EL ennå... Den pleier å gjøre det rundt dag 16 eller 17.

Men da vet jeg ihvertfall at EL er litt sen denne syklusen, så vet jeg at IKM også må justeres tilsvarende og slipper å få falske forhåpninger.

Jeg tror jeg skal lure mannen med på IKEA i ettermiddag. Jeg har fått et skikkelig behov for å ordne og forbedre leiligheten (tidlig redebygging? :ler: ) og har funnet ut at vi trenger flere hyller. Både bokhyller (vi har mange, men de er sprengt) og hyller til gangen.

Heldigvis har ikke mannen noe i mot å dra på IKEA, så overtalingen burde bli enkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyktige Cielo!! :)

Takk igjen pondusa!

Tilbake fra IKEA, som vanlig med mye mer enn vi hadde planlagt å kjøpe... Tror likevel ikke at vi har gjort noen dumme impulskjøp, bare ting vi faktisk trenger i leiligheten.

Nå sitter mannen og redigerer videoen vi filmet på bryllupsreisen og jeg har planer om å ta meg et lite glass vin og lese i boken min.

God kveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke an å komme seg gjennom IKEA uten å handle for minst 1000 kr. :sjarmor:

Hver gang jeg er der ser jeg på de isbit-dingebomsene med morsomme former.

Hver gang legger jeg et par forskjellige i handlekurven.

Hver gang er de borte når vi kommer hjem.

Hver gang er det min mann som er synderen. :evil:

Neste gang har jeg en idiotsikker plan. *vil-ha-isbitformene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter mannen og redigerer videoen vi filmet på bryllupsreisen og jeg har planer om å ta meg et lite glass vin og lese i boken min.

God kveld til deg også, og drikk et ekstra glass vin (*sukk*) for meg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA, ja.... Dit skal jeg også snart. Bor jo ikke i nærheten - må kjøre ca 2 timer først, men jeg skal få til i hvertfall èn tur i løpet av høsten. Har jo kjøpt nytt hus, så da er det alltid en del ting man har lyst på. *gleder seg*

Sukk, så heldige dere er som har video fra bryllupet. Det har ikke vi..... snufs....

Kos deg med vin og bok. Det hørtes deeeeiiiiiliiiiiig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veronal: Hvis den idiotsikre planen din mot formodning skulle slå feil, si ifra, så skal jeg skaffe deg noen neste gang jeg er på IKEA og smugle dem til deg! :ler:

Kanskje jeg skal ta meg et ekstra glass vin? Kan jo si til mannen at det er for deg. Hi hi. Da hadde han ikke skjønt stort. Tror jeg skal gjøre det. Det blir vel et av de siste glassene denne syklusen, ettersom jeg ikke pleier å drikke mellom EL og IKM.

Hei Lilly.

Gratulerer med nytt hus! Da må du definitivt på IKEA!

Var bare innom dataen for å sjekke noe annet (men endte selvsagt opp her inne...). Nå går jeg tilbake til bok og vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...