Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Ariana807 skrev (3 timer siden):

En ting jeg reagerer på, er at den nye traileren har potensial til å trigge trypophobia hos mange 😅jeg blir ikke trigget av det, men gjenkjenner at vanningen ligner veldig på den blomsten som ofte er brukt når det snakkes om denne fobien 😅

Fra Sims 4 traileren:

  Skjul innhold

AD037333-7992-4217-ABD6-8DD5FB8E5757.thumb.jpeg.3573548a36164647129998f912a8f8ae.jpeg

Hva trypophobia er (om du ikke har hørt om det) *ikke åpne spoilertaggen og se om du har denne fobien:

  Skjul innhold

47969020-63C8-483B-8B33-D2CB89BC71BB.jpeg.d97aafd7c50decfd240d3bfc53d9519a.jpeg

 

Tuller du nå?

Anonymkode: 3cbc8...70e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tuller du nå?

Anonymkode: 3cbc8...70e

Nei, hvorfor skulle jeg tulle med det? Det er mange som reagerer sterkt på forskjellige lignende bilder.

Kanskje bare jeg som ser den blomsten i de to sims bildene 😅😂

Endret av Ariana807
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tuller du nå?

Anonymkode: 3cbc8...70e

Nei, jeg har den fobien, og mange folk tror det er tull, men det er det ikke altså

Anonymkode: c0e80...572

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (1 time siden):

Nei, hvorfor skulle jeg tulle med det? Det er mange som reagerer sterkt på forskjellige lignende bilder.

Kanskje bare jeg som ser den blomsten i de to sims bildene 😅😂

Ja, jeg må si at jeg ikke la merke til det før du sa det nå (meg over med trypofobi 😅)

Anonymkode: c0e80...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (På 13.6.2021 den 16.50):

En ting jeg reagerer på, er at den nye traileren har potensial til å trigge trypophobia hos mange 😅jeg blir ikke trigget av det, men gjenkjenner at vanningen ligner veldig på den blomsten som ofte er brukt når det snakkes om denne fobien 😅

Fra Sims 4 traileren:

  Skjul innhold

AD037333-7992-4217-ABD6-8DD5FB8E5757.thumb.jpeg.3573548a36164647129998f912a8f8ae.jpeg

Hva trypophobia er (om du ikke har hørt om det) *ikke åpne spoilertaggen og se om du har denne fobien:

  Vis skjult innhold

47969020-63C8-483B-8B33-D2CB89BC71BB.jpeg.d97aafd7c50decfd240d3bfc53d9519a.jpeg

 

Dette har jeg aldri hørt om før, men jeg har alltid syntes at feks frøene i honningmelon er veldig ekle når man deler den. Jeg vil ikke gå så langt å kalle det en faktisk fobi for min del, men nå vet jeg i det minste at jeg ikke er den eneste som reagerer på sånt😅 Takk for info! (Beklager litt ot)

Anonymkode: 3c4de...f44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken utvidelse og tillegg pakker mener dere er verdt å kjøpe?:)

Anonymkode: 2425e...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken utvidelse og tillegg pakker mener dere er verdt å kjøpe?:)

Anonymkode: 2425e...1fb

Det vil være veldig forskjellig fra hvem som spiller.

Er du en som bygger mye, ville jeg gått inn å sett på hva slags ting du får med hver pakke.

Men om du er interessert i ting som endrer måten man spiller på, som «Seasons», «Parenthood», «Laundary» etc. så er det andre pakker man kanskje bør tenke på.

Disse videoene er litt gamle nå, har kommet noen pakker siden, men det kan kanskje gi deg litt hjelp :)

 

 

 

Anonymkode: 4829b...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vil være veldig forskjellig fra hvem som spiller.

Er du en som bygger mye, ville jeg gått inn å sett på hva slags ting du får med hver pakke.

Men om du er interessert i ting som endrer måten man spiller på, som «Seasons», «Parenthood», «Laundary» etc. så er det andre pakker man kanskje bør tenke på.

Disse videoene er litt gamle nå, har kommet noen pakker siden, men det kan kanskje gi deg litt hjelp :)

 

 

 

Anonymkode: 4829b...df3

Hater når anonymknappen blir trykket på når man prøver å poste noe 😅😬 men var ikke ment for å være anonym.

Ser at den siste videoen kanskje er litt nyere, da jeg tror den vinter pakken er med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 18.11):

Hvilken utvidelse og tillegg pakker mener dere er verdt å kjøpe?:)

Anonymkode: 2425e...1fb

Jeg kan ihvertfall si at vampyrpakka, støvpakka (hater den), cats & dogs, get famous og nifty knitting er de jeg spiller minst med. Samt den magic-pakka. 

De jeg spiller mest med både i spill og bygging er University, snowy escape, dream home decorator, tiny living, kids room, city living, eco lifestyle (mest tingene) & throwback. 

Jeg har alle pakkene bortsett fra batuu moschino, og jungeleventyr, så de som er nevnt er de jeg bruker minst og mest. I perioder spiller jeg mye med simmene, i andre perioder bruker jeg mye tid på bygging. 

Så det blir som Ariana807 sier, det kommer an på hva du foretrekker og hvordan du spiller. Du kan se youtubevideoer fra spillere som går igjennom de ulike pakkene, det er veldig nyttig tenker jeg. Samt at du kan se hva hver og en pakke inneholder dersom du trykker på de inne på Orgin blant annet. 

Jeg aner ikke om jeg har skrevet riktig navn på pakker eller ei, jeg husker aldri hva de ulike pakkene heter, fordi jeg kjøper de på norsk, men er med i masse amerikanske grupper for sims, men jeg håper du forstår hva jeg mener😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 18.11):

Hvilken utvidelse og tillegg pakker mener dere er verdt å kjøpe?:)

Anonymkode: 2425e...1fb

Jeg tenker at det kommer an på hvordan gameplay du foretrekker. Hvis du spiller mest Sims 4 for å bygge, så tenker jeg Snowy Escape, Tiny Living og Eco Lifestyle og den nyeste (Dream Decorater? Usikker på hva den heter). Det er i all fall de pakkene jeg har hatt mest bruk for rent byggemessig.

Årstider anbefaler jeg på det aller sterkeste fordi den gir en følelse av at dagene er ulike. Vær og kalendersystemet adder mye bra til spillet synes jeg!

Ellers så er jeg stor fan av overnaturlig, så jeg elsker vampyrpakka og den med magi. Synes også Island Living var verdt det med tanke på havfruer og at Sulani er en utrolig fin verden å spille i. 

Anbefaler å se de videoene som er postet over her, de gir et veldig bra innblikk i styrkene og svakhetene til hver pakke. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den nye pakken som kommer ut 22 juni, vil være den pakken jeg kommer til å bruke mest! :danser: Jeg gleeeeder meg syyykt. Jeg vil ha en ku!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om Cottage Living ? 😄 Jeg gleder meg skikkelig, men det er noen ting som irriterer meg noe veldig

-Country Kitchen kittet, hvorfor får jeg en følelse av at dette egentlig skulle ha vært i pakken Cottage Living? Det er jo helt vanlig å få to nye kitchen counters i en expansion pack. Det er generelt lite møbler i denne pakken 

-EA nærmest misbruker NPC karrierer. Hvorfor kan ikke NPC karrierene være rabbit holes og ingenting mer? Pub eier, "food delivery guy", mayor, og resten av karrierene i den nye pakken er alle NPC karrierer. Det er tilogmed ingen ny valig karriere med i pakken slik som er vanlig for expansion packs

-Agnes og Agatha Crumplebottom er visstnok udødelige NPCs. Jeg synes at det er litt feil med tanke på at Crumplebottom familien har vært spillbare før og er beslektet med Goth familien (noe de tydeligvis ikke lengre er i sims 4). Når resten av samfunnet i den nye verdenen eldes og skiftes ut så kommer de to fremdeles til å være der. Helt udødelige

-Ingenting tilsier at Cottage Living har en crossover med Cats & Dogs. Det er leit og bare rart dersom en gårdshund ikke har noen interactions med reven som kommer til gården for å herje

-Markedet som skjer hver søndag er visstnok nokså bugged når man ser på videoer på youtube. Få folk som møter opp, simmer som plutselig begynner å gjøre push ups eller andre ting som de absolutt ikke skal, og hele viben forsvinner på null komma niks fordi hele markedet plutselig bare blir til en grønn plen når det er over. Fikk  en veldig følelse av den middelmådige vitnemålssermonien fra University  

-Nokså få og altfor få store lots. Det er én 64 x 64 lot, men huset er jo så flott laget så det vil jeg jo ikke slette med en gang :vetikke: 

Anonymkode: 0b78b...404

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles gira over den interiørdesignerpakka og synes den er gøy, selv om den blir litt repetetiv til tross for mange hus å redesigne.
Men en ting som irriterer meg grønn i det spillet jeg holder på med nå, er at den rampete simmen min tuller med sin egen do. Hun ødelegger doen sin hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen, med å legge sånn lilla stinkbombe (eller hva det nå er) oppi. På toppen av det hele blir hun sur etterpå, og får negativ moodlet "det er bare ikke greit å ødelegge doen sånn! Hvem gjør sånt???" 🙄

Hva er logikken i at rampete simmer pranker seg selv, liksom? Og blir irritert på pranken etterpå? Typisk EA-logikk i sims 4.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 16.44):

Hva synes dere om Cottage Living ? 😄 Jeg gleder meg skikkelig, men det er noen ting som irriterer meg noe veldig

-Country Kitchen kittet, hvorfor får jeg en følelse av at dette egentlig skulle ha vært i pakken Cottage Living? Det er jo helt vanlig å få to nye kitchen counters i en expansion pack. Det er generelt lite møbler i denne pakken 

-EA nærmest misbruker NPC karrierer. Hvorfor kan ikke NPC karrierene være rabbit holes og ingenting mer? Pub eier, "food delivery guy", mayor, og resten av karrierene i den nye pakken er alle NPC karrierer. Det er tilogmed ingen ny valig karriere med i pakken slik som er vanlig for expansion packs

-Agnes og Agatha Crumplebottom er visstnok udødelige NPCs. Jeg synes at det er litt feil med tanke på at Crumplebottom familien har vært spillbare før og er beslektet med Goth familien (noe de tydeligvis ikke lengre er i sims 4). Når resten av samfunnet i den nye verdenen eldes og skiftes ut så kommer de to fremdeles til å være der. Helt udødelige

-Ingenting tilsier at Cottage Living har en crossover med Cats & Dogs. Det er leit og bare rart dersom en gårdshund ikke har noen interactions med reven som kommer til gården for å herje

-Markedet som skjer hver søndag er visstnok nokså bugged når man ser på videoer på youtube. Få folk som møter opp, simmer som plutselig begynner å gjøre push ups eller andre ting som de absolutt ikke skal, og hele viben forsvinner på null komma niks fordi hele markedet plutselig bare blir til en grønn plen når det er over. Fikk  en veldig følelse av den middelmådige vitnemålssermonien fra University  

-Nokså få og altfor få store lots. Det er én 64 x 64 lot, men huset er jo så flott laget så det vil jeg jo ikke slette med en gang :vetikke: 

Anonymkode: 0b78b...404

Ble skuffet selv, enig i alt. Har ikke orket å sett mer enn en trailer og en annen kort video. Kuene og alt er jo rabbit holes! Du kan ikke en gang ha flere kuer, du kan ha bare en og du må ha det dumme huset som hører med. Hønene er søte da men ikke verdt å kjøpe pakken. Skulle ønske vi i det minste kunne ha kaniner som kjæledyr.

Veldig skuffet og kommer nok ikke til å kjøpe den med det første. Føler du må ha det country kitchen kit også, noe jeg enda ikke har kjøpt. Henger så etter med sims 4 men sims 4 har ødelagt spillgelden for min del. Håper sims 5 retter opp alt de har gjort feil med sims 4. 

Anonymkode: aa653...214

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja, folk er forskjellige.. jeg digger den nye pakken. Den har en Haug med gameplay image.png.f7c621780556b429b41db0111618edd8.pngimage.png.043d2288ef99d0eb28f2ab8f8108fcb5.png

Anonymkode: 1bc6d...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 16.44):

Hva synes dere om Cottage Living ? 😄 Jeg gleder meg skikkelig, men det er noen ting som irriterer meg noe veldig

-Country Kitchen kittet, hvorfor får jeg en følelse av at dette egentlig skulle ha vært i pakken Cottage Living? Det er jo helt vanlig å få to nye kitchen counters i en expansion pack. Det er generelt lite møbler i denne pakken 

-EA nærmest misbruker NPC karrierer. Hvorfor kan ikke NPC karrierene være rabbit holes og ingenting mer? Pub eier, "food delivery guy", mayor, og resten av karrierene i den nye pakken er alle NPC karrierer. Det er tilogmed ingen ny valig karriere med i pakken slik som er vanlig for expansion packs

-Agnes og Agatha Crumplebottom er visstnok udødelige NPCs. Jeg synes at det er litt feil med tanke på at Crumplebottom familien har vært spillbare før og er beslektet med Goth familien (noe de tydeligvis ikke lengre er i sims 4). Når resten av samfunnet i den nye verdenen eldes og skiftes ut så kommer de to fremdeles til å være der. Helt udødelige

-Ingenting tilsier at Cottage Living har en crossover med Cats & Dogs. Det er leit og bare rart dersom en gårdshund ikke har noen interactions med reven som kommer til gården for å herje

-Markedet som skjer hver søndag er visstnok nokså bugged når man ser på videoer på youtube. Få folk som møter opp, simmer som plutselig begynner å gjøre push ups eller andre ting som de absolutt ikke skal, og hele viben forsvinner på null komma niks fordi hele markedet plutselig bare blir til en grønn plen når det er over. Fikk  en veldig følelse av den middelmådige vitnemålssermonien fra University  

-Nokså få og altfor få store lots. Det er én 64 x 64 lot, men huset er jo så flott laget så det vil jeg jo ikke slette med en gang :vetikke: 

Anonymkode: 0b78b...404

Vil bare nevne det som disse game changerene selv sier, spillet de har fått utdelt er ikke sistenutgave. Jeg har 100% tro på at det kommer til å være like mange bugs i denne pakken som i den forrige når den slippes. Men vil kanskje tro at sims teamet kanskje ga disse youtuberene tilgang ekstra tidlig for å prøve å luke ut bugs og endre på litt ting.

Personlig håper jeg at de kunne hørt på James Turner og gitt oss det mye runde spisebordet uten duk på 🤞🏻

Det kjøkken kittet, det virker litt mistenksomt, og James Turner ga det en kommentar selv. Men vi vet jo at de vil tjene penger på oss.

Jeg gleder meg til pakken selv. Selv om jeg gjerne ønsket meg en stor bondegår, med masse kyr, griser ol. som en skikkelig storgård. Men denne pakken virker søt. Liter tanken på å måtte leve av maten jeg fanger/høster ol. 😄

Og jeg er fryktelig spent på om katter og hunder kan gjøre noe, for de burde jo det. Jeg har ikke sett på livestreamen til sims folkene selv, så vet ikke om det ble tatt opp der. Men tenker jo at en hund/katt burde kunne jage bort en rev, men blir kanskje skuffet her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (På 12.7.2021 den 19.52):

Og jeg er fryktelig spent på om katter og hunder kan gjøre noe, for de burde jo det. Jeg har ikke sett på livestreamen til sims folkene selv, så vet ikke om det ble tatt opp der. Men tenker jo at en hund/katt burde kunne jage bort en rev, men blir kanskje skuffet her 😅

De kan visstnok reagere på at reven kommer inn på eiendommen og terroriserer simmen eller husdyrene der (inkludert kaniner og fugler som bor der), og jage reven bort, men ut over det høres det ut som at det er veldig lite interaksjon mellom hunder/katter og de ville revene. Kilde: https://screenrant.com/sims-4-cottage-living-expansion-pack-preview/

 

Anonymkode: 844e8...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (På 11.7.2021 den 23.06):

Jeg er fremdeles gira over den interiørdesignerpakka og synes den er gøy, selv om den blir litt repetetiv til tross for mange hus å redesigne.
Men en ting som irriterer meg grønn i det spillet jeg holder på med nå, er at den rampete simmen min tuller med sin egen do. Hun ødelegger doen sin hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen, med å legge sånn lilla stinkbombe (eller hva det nå er) oppi. På toppen av det hele blir hun sur etterpå, og får negativ moodlet "det er bare ikke greit å ødelegge doen sånn! Hvem gjør sånt???" 🙄

Hva er logikken i at rampete simmer pranker seg selv, liksom? Og blir irritert på pranken etterpå? Typisk EA-logikk i sims 4.

Haha sorry at jeg ler🤣 var litt morsomt det du skrev. Har opplevd mye lignende «bugs». Er ofte ting i spillet som av og til ikkje gir mening. Veldig irriterende egentlig men håper de fikser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...