Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må man begynne med ekstra folat sånn egentlig når man prøver også? Jeg tar et kosttilskudd allerede, med 50% av dagsbehovet for folat, tror det er 200mcg eller noe sånn...Men det er kanskje ikke nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen da jeg var 12+0 og da sa hun at jeg ikke lenger trenger folat :)

Det er greit å starte med ekstra folat allerede ja ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man begynne med ekstra folat sånn egentlig når man prøver også? Jeg tar et kosttilskudd allerede, med 50% av dagsbehovet for folat, tror det er 200mcg eller noe sånn...Men det er kanskje ikke nok?

De anbefaler vel 400 mcg fra man begynner å prøve, jeg begynte rett rundt el.mds vi bestmte ose litt raskt for at juli var mnd vi skulle starte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :) Jeg får begynne å ta litt ekstra folat da, i tillegg til det andre kosttilskuddet. Som jeg kanskje bør sjekke om er greit at man tar som evt gravid, for det er ganske store mengder av noen av vitaminene (kjøpt i utlandet).

Det var nok om meg og mitt i boka di, Malicious! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tatt folat til 10 uker denne gangen. Skulle egentlig ta det lengre, men de siste to ukene begynte jeg å brekke meg og neste kaste opp hver eneste gang jeg skulle svelge piller, så da jeg gikk tom så fikk jeg meg bare ikke til å kjøpe mer. Men nå er det en veldig god sikkerhetsmargin på den folaten da, som nevnt lenger opp så lukkes nevralrøret i uke 6-7, så så lenge man vet helt sikkert at man ikke er kortere på vei enn man tror, så er det ikke krise om man ikke klarer å ta det helt til 12 uker. :) Jeg har prøvd å spise mat jeg vet inneholder folat som erstatning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk :) Jeg får begynne å ta litt ekstra folat da, i tillegg til det andre kosttilskuddet. Som jeg kanskje bør sjekke om er greit at man tar som evt gravid, for det er ganske store mengder av noen av vitaminene (kjøpt i utlandet).

Det var nok om meg og mitt i boka di, Malicious! :takke:

Hihi! Synes det er koselig med aktivitet her jeg - fortsett! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir siste pille med folat tatt i morgen, tror jeg! Anbefaler dog IKKE gravid-pakken fra apoteket. Den ene pillen der, som inneholder folat 400mg smaker sånn som multivitamin. Brekker meg av smaken! Jeg har siste tiden tatt kun folat i egen smakløs pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har gått så fort for deg, jeg! Allerede i morra er du uke 12! Må være en deilig følelse :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har gått så fort for deg, jeg! Allerede i morra er du uke 12! Må være en deilig følelse :sjarmor:

Hehe, ja, gått litt fort, men samtidig sakte! 12 uker i morra - HJELP! Tør ikke tenke på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt 2 gravidbukser i dag, jeg! Har bare bukser som er høye i livet og de er så sykt ubehagelig å ha på seg. Fant to stk på HM, mørk og lysblå. Er jo basically tights. Blir deilig å ha noe å vokse i :) Håper jeg slipper å gå opp en størrelse senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, jeg har samme i tilskudd for andre trimester, og der er det også en tablett som smaker SKIT! Blir å gå tilbake til nycoplus eller nycomed (det merket jeg hadde i første trimester hvertfall), for de smakte hvertfall tilnærmet ingenting da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har samme i tilskudd for andre trimester, og der er det også en tablett som smaker SKIT! Blir å gå tilbake til nycoplus eller nycomed (det merket jeg hadde i første trimester hvertfall), for de smakte hvertfall tilnærmet ingenting da :)

Oh yes! Det er den mørke ikke sant? I pakken er det 2 omega, en mørk og en hvit. Da kvalmen var på det verste klarte jeg kun EN tablett og jeg valgte den hvite, fordi den så mest medisinsk ut. Leste jo etter 2 uker at folaten var i den mørke :( Håper det likevel gikk greit! Synes det er lite gjennomtenkt å servere gravide tablett som smaker crapolini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lett en slik bukse i morgen, men jeg merker jeg får litt noia! I morgen er det 12 uker og jeg er litt engstelig for tiden fremover. Nå er det liksom forsent og ombestemme seg. Ikke at vi vil det, men likevel for sent. :P Snakk om unødvendig bekymring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sånn.. lilla/rød/brun :P Og smaker skikkelig ekkelt.. Lukter så kraftig også! Så her holder jeg pusten før jeg tar de i munnen, og til jeg har svelget de! :P Og enda brekker jeg meg :P

Jeg hadde litt samme følelse når jeg passerte 12 uker :P Litt sånn akutt "realisation" om at nå er det ingen vei tilbake :) Fortsatt litt åndenød i blant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sånn.. lilla/rød/brun :P Og smaker skikkelig ekkelt.. Lukter så kraftig også! Så her holder jeg pusten før jeg tar de i munnen, og til jeg har svelget de! :P Og enda brekker jeg meg :P

Jeg hadde litt samme følelse når jeg passerte 12 uker :P Litt sånn akutt "realisation" om at nå er det ingen vei tilbake :) Fortsatt litt åndenød i blant :P

Ja! Hadde det på 11 uker, og får det garantert i morgen også. Bah! Jaja, de fleste har det vel sånn innimellom :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med boligkjøp. Dvs. vi har (eh, jeg alene tenker jeg vi sier!) driver og søker om finansieringsbevis fra forskjellige banker. Ettersom jeg er den eneste med fast jobb, så kan jeg ikke tenke meg vi får lånt så mye som vi ønsker. Planen er å kjøpe noe i Oslo-området, men etter å ha sett prisene, så blir jeg bare deppa og vil legge meg i fosterstilling og vugge frem og tilbake. Jeg hater alle som presser opp boligprisene. Det gir ikke oss andre sjans i markedet! :dry:

Typen er ikke ferdig på skolen på en stund, så det er litt lenge å vente på at han får seg fast inntekt. Vi må ha noe større enn disse 40 kvm vi har nå!

Skulle ønske vi kunne flytte til bygda igjen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...