Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er heller ikke naturlig ryddig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som gidder å komme og rydde litt her? :nigo:

Skrevet

Begynner jo så vidt å se mitt eget gulv jo
Skrevet

Men dere snakker om at dere ikke er naturlig ryddige. Jeg er ikke ryddig, punktum. :laugh:

Skrevet

Tror og det naturlig-rydde-genet hoppet over en generasjon.

skippertak er stas :sjenert:

Skrevet

SÅ godt å høre at flere sliter med å holde det ryddig :P Ett av mine hovedproblemer er at jeg er skikkelig dårlig på å kaste ting, som regel så flytter jeg bare på dem :sjenert: ...

Skrevet

Gomme er så godt! Tror jeg skal lage en batch før jul selv ;) Mulig jeg må prøve å få den glutenfri pga venninne som skal feire jul med oss. Kan kanskje lage en liten del glutenfri ihvertfall ;) Det tar jo så lang tid, så man må jo nesten ha fridag for å kunne lage ;) Lager du brun eller hvit gomme?

Glutenfri? Mulig jeg husker veldig dårlig nå, men kan ikke huske det er mel i gomme? :klo: Eller er det det?

Jeg tenkte å lage brun gomme, men liker hvit best. Aner riktig nok ikke hvordan man lager hvit gomme. :P

Mmm, gomme! Laga det før jul i fjor og spiste meg forderva på det hele jula. Så godt!

Mamma og lillesøster er forresten også naturlig ryddig, det er overhode ikke jeg. Stress!

Ja, det er kjempegodt! I alle fall hvis man dropper de ekle rosinene! ;)

Men dere snakker om at dere ikke er naturlig ryddige. Jeg er ikke ryddig, punktum. :laugh:

Hehehe, skulle hatt ryddehjelp! Jeg prøver nå å holde huset på et visst nivå, men jeg har skjønt det at jeg aldri kommer til å bli like flink som mamma/svigermor-generasjonen. :P

Tror og det naturlig-rydde-genet hoppet over en generasjon.

skippertak er stas :sjenert:

Kan nesten virke sånn :fnise:

SÅ godt å høre at flere sliter med å holde det ryddig :P Ett av mine hovedproblemer er at jeg er skikkelig dårlig på å kaste ting, som regel så flytter jeg bare på dem :sjenert: ...

Hehe, jeg er ganske flink til å kaste ting. I alle fall når jeg bestemmer meg for å gå gjennom et rom, en skuffe eller hva det er, og kaste alt jeg vet vi ikke trenger. ;)

___

Nå mååå tiden gå litt fortere!! Vil bare at morgendagen skal fly unna slik at det blir fredag! :nigo:

Skrevet

Glutenfri? Mulig jeg husker veldig dårlig nå, men kan ikke huske det er mel i gomme? :klo: Eller er det det?

Jeg tenkte å lage brun gomme, men liker hvit best. Aner riktig nok ikke hvordan man lager hvit gomme. :P

Jeg (og svigermor) bruker ihvertfall litt mel helt til slutt for å få riktig konsistens. Er ikke snakk om mer enn spiseskje, men det gjør at den blir litt tykkere ;)

Skrevet

Jeg (og svigermor) bruker ihvertfall litt mel helt til slutt for å få riktig konsistens. Er ikke snakk om mer enn spiseskje, men det gjør at den blir litt tykkere ;)

Åja, ja jeg leste at det går an å bruke maizena til det. Er ikke det glutenfritt da? :)

Skrevet

Åja, ja jeg leste at det går an å bruke maizena til det. Er ikke det glutenfritt da? :)

Jo! :nigo: Da vet jeg hva jeg skal gjøre :P

Skrevet (endret)

Jo! :nigo: Da vet jeg hva jeg skal gjøre :P

Fant ut at hvit gomme lages ved å koke i kortere tid, så da tror jeg at jeg skal satse på hvit gomme. Synes på en måte brun gomme smaker litt surere, mens hvit gomme er litt søtere. :P Da har jeg heller ikke brukt hele dagen dersom det viser seg at det blir misslykket med laktosefri gomme.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Gomme smaker risengrynsgrøt

Skrevet

Det synes ikke jeg i alle fall. :) Tror vanlig grøt på brødskiva hadde vært ekkelt.

Skrevet

Har aldri smakt gomme tror jeg..:)

Skrevet

Er noe med sukker og kanel som gjør at det blir litt grøtaktig for meg.

Skrevet

Har aldri smakt gomme tror jeg.. :)

Går det virkelig an å aldri ha smakt gomme? Altså, jeg har ikke selv vokst opp med gomme, men det er fordi jeg har vokst opp med veldig lite tradisjonsmat. :P Skjønner du ikke har giddet å smakt på den fra butikken da, den der firkantige boksen med ei ku på. Den ser ekkel ut. Hjemmelagd gomme er ganske godt! :) Spesielt på julebrød!

Skrevet

Åh, gomme! :sikle: Kanskje jeg skulle prøvd å lage det til jul.

Skrevet

Går det virkelig an å aldri ha smakt gomme? Altså, jeg har ikke selv vokst opp med gomme, men det er fordi jeg har vokst opp med veldig lite tradisjonsmat. :P Skjønner du ikke har giddet å smakt på den fra butikken da, den der firkantige boksen med ei ku på. Den ser ekkel ut. Hjemmelagd gomme er ganske godt! :) Spesielt på julebrød!

Jeg vet ikke hva det er en gang jeg?? :sjenert:

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er en gang jeg?? :sjenert:

:hakeslepp:

Vet ikke hva mer jeg skal si.. :ler: Blir stadig overrasket over at tradisjoner jeg trodde var godt innprentet i hele landet, tydeligvis kanskje hører til i nord?

Skrevet (endret)

Den beste gommen på butikk er den fra Lofoten eller noe, den som er avbildet her

Edit: Jeg ville ikke visst hva gomme var hvis ikke M hadde vært nordlending :P Har aldri smakt hvitgomme heller.. :sjenert:

Edit2: Gomme er vel fra trøndelag og nord-norge? Muligens først og fremst nordland? :klo:

Endret av Nautika

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...