Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har fortstått det riktig har eggløsningen skjedd en eller annen gang i dag, altså dagen etter siste positive test, eller 12-36 timer etter LH-stigningen. Altså betyr ikke en positiv test at helt sikkert har EL, men at kroppen prøver og forbereder EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg har fortstått det riktig har eggløsningen skjedd en eller annen gang i dag, altså dagen etter siste positive test, eller 12-36 timer etter LH-stigningen. Altså betyr ikke en positiv test at helt sikkert har EL, men at kroppen prøver og forbereder EL.

Ok. Da kan jeg vel anta at egget ble sluppet i dag da, noe som kan stemme med tanke på at jeg var øm på høyre siden tidligere i dag. I så fall blir vel IKM 10 mai, hvis det er sånn at det går nøyaktig 14 dager fra EL til mensen. Vi prøver jo ikke denne måneden, men vi hoppet av i svingen i går, så er jo sånn sett en øøøøørliten sjanse for å bli gravid, så blir jo spennende likevel..På en måte :fnise:

Altså, hadde det vært krise på jord å bli gravid denne måneden kontra neste måned hadde vi selvsagt avstått helt fra sex i disse dager, men.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn ca 14 dager er det vel som regel. Er litt gøy å bli kjent med kroppen sin også, selvom dere ikke aktivt prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn ca 14 dager er det vel som regel. Er litt gøy å bli kjent med kroppen sin også, selvom dere ikke aktivt prøver :)

Jepp! Jeg er bare glad første syklusen ble normalt lang. 33 dager er jo over gjennomsnittet, men er vel ikke unormalt langt? Bare 5 dager over snittet. Antar neste syklus blir litt kortere. Eventuelt så har jeg bare litt lange sykluser, det får vi se på. :)

Håper jeg ikke rekker å finne så veeeldig mye ut av hvordan syklusen min er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, jeg er spent på dine vegne altså! :nigo:

Takk! :hoppe:

Det er sååå gøy å være i gang! Eller, er jo ikke HELT i gang, men i og med at et par sprellere kan ha klart å unnslippe før R hoppet av i svingen i går så er vi jo LITT i gang :fnise: Såå er det bare å vente på mensen! Er faktisk litt spent på kommende mensen. Lurer på om jeg får sterke menssmerter. Minnes at jeg hadde ganske vondt rundt mensen før jeg begynte på pillen da jeg var 16. Rakk ikke å få tilbake mensen før jeg begynte på pillen igjen etter forrige fødsel, så jeg aner jo ikke hvordan "skikkelig" mensen påvirker meg lenger.

Spennande!

Har funnet ut at jeg har valgt et passende navn til denne dagboka. Tror jeg har nevnt ordet spennende på hver side i denne dagboka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1dpo i dag! Gleder meg bare til å få mensen, slik at jeg kan glede meg over at første pp endelig er i gang! :) Håper kommende syklus blir på 28 dager slik at det blir fem dager mindre ventetid. :)

I dag sov O til 09:45! Det kan man trygt si er soverekord! Han var i seng kvart på åtte i går. Så ingen dagsoving i dag med andre ord. ;) Vi skal spise reinstyrsteik hos svigermor i dag. Svigerfars søsken har kommet hit nå, så blir det begravelse på onsdag.

Nei nå må jeg komme meg i dusjen. Akkurat vært på joggetur med hunden. 6,5 km. Skal si jeg har bedre kondis enn i september, som var sesongens siste joggetur ute i terreng. Litt artig at jeg har klart å forbedre kondisen i løpet av vinteren. Vanligvis er jeg i litt dårligere form i april/mai når joggesesongen starter, også er den på topp i september/oktober. Litt kjedelig å måtte ta hensyn til svake pinglehofter da. Kunne jogget mer hadde det ikke vært for de. :)

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreking! :trene: Har du trent noe spesielt i vinter siden kondisen har blitt bedre?

Her venter jeg på TR, ikke hatt noen symptomer i det hele tatt, og kan ikke huske om jeg hadde noe særlig dagene før TR før jeg begynte på p-piller heller :klo: Burde egentlig bare installere menskoppen så får jeg ingen ubehagelige overraskelser når jeg minst venter det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreking! :trene: Har du trent noe spesielt i vinter siden kondisen har blitt bedre?

Her venter jeg på TR, ikke hatt noen symptomer i det hele tatt, og kan ikke huske om jeg hadde noe særlig dagene før TR før jeg begynte på p-piller heller :klo: Burde egentlig bare installere menskoppen så får jeg ingen ubehagelige overraskelser når jeg minst venter det :fnise:

Ja har trent litt spinning, men mest intervall på mølle! :) Det gjorde susen. :)

Blir spennende å se. Satser på at du ikke får mensen i det hele tatt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg VIL jo ha mensen :fnise: Hadde jeg kunnet satse på at vi treffer på første forsøk hadde jeg ventet til august med å prøve. Jeg vil ha vårbarn nemlig (og helst mai). Februar er greit da, mens januar kan bli litt i tidligste laget hvis man vil sikre seg at man får 2015-barn og ikke 2014 ;) Til syvende og siste er det jo det at vi får barn som er viktigst, og ikke når ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg VIL jo ha mensen :fnise: Hadde jeg kunnet satse på at vi treffer på første forsøk hadde jeg ventet til august med å prøve. Jeg vil ha vårbarn nemlig (og helst mai). Februar er greit da, mens januar kan bli litt i tidligste laget hvis man vil sikre seg at man får 2015-barn og ikke 2014 ;) Til syvende og siste er det jo det at vi får barn som er viktigst, og ikke når ;)

Sånn sett ja! Joda er enig i at januar er i tidligste laget. Synes februar virker som en helt kurant måned å få barn på. Da går det mot vår samtidig som den "verste" og intense nyfødtperioden er over, og man kan få energi av sola og det deilige været. :) Heller det enn å få baby i juni hvor man kanskje blir sittende inne fordi baby gråter så mye, hvis man er uheldig å få en kolikkbaby. :)

Men i så fall krysser jeg fingrene for at du får mensen snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også helst ha vårbarn :fnise: Det virker bare så deilig. Det eneste som ikke virker deilig er en overfylt føden og barsel. Kjenner ei som er JM på barsel og de har MYE å gjøre for tia. Og sommeren er værst.

Når vi prøvde på mini var jeg så opphengt i at jeg ikke ville ha barn i nov-des at vi hoppa over å prøve disse månedene 2 ganger. Men til slutt ga jeg bare blanke og endte opp med termin i desember, gutten ble født i november. Det var egentlig utrolig deilig og få på den tia. Bare så veldig knot med barnehageplass og komunens dustete regler :opplyser:

Lurer på om jeg tørr å ha sex før EL denne måneden. Bare sånn for å se hva som skjer.. Leve litt på kanten :hoho: Skummelt gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo veldig kjipt sånn sett å få barn i februar? Det er jo det året man fyllet ett år at man har krav på barnehageplass, så da må man fort være hjemme til ungen er over 1,5 år. Det er jo litt kinkig! Her tror jeg vi har to opptak da, sånn at man kan få bhg-plass i januar, men er ikke riktig sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja februar er ikke ideelt. Jeg hadde ulønne perm med mini. Så jeg vet ikke om vi har råd til at jeg har lenge ulønna perm igjen. Men det finnes masse dagmammaer, så man finner jo alltids en løsning :)

Men jeg er mest gira på april-mai. Så kjenner jeg flaksen min rett blir det vel midt i fellesferien i juli, eller 2 september.. eller romjula :hoho:

I bunn og grunn så er ikke det så viktig! Det viktigste er at vi får et friskt barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi nok klare å løse det med å ta ut litt ulønnet permisjon. Samboeren min har fri i skoleferien, så hvis vi klarer oss med permisjon + ferie + ulønnet permisjon frem til midten av juni når han får ferie så går det greit ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trooor vi skal klare oss også, men det blir veldig trangt i så fall! Satser på at dersom jeg blir gravid med termin i februar, så får vi barnehageplass til januar året etterpå. :) Håper på det. :)

Men huff, holder på å gå fra sans og samling!! Nå har jeg først ventet siden januar i fjor på å begynne med prøvingen, men da var planen august i år. I midten av februar i år fant vi ut at første pp skulle bli i mai, og siden da har jeg ventet eeeenda mer enn tidligere. Nå er jeg så nært. Venter bare på mensen som kommer om ca 12 dager også kan endelig første prøveperiode begynne. Likevel føles det som en evighet til! At det skal gå an å bli SÅ verpesjuk.. :sjenert:

Samtidig føles det så surealistisk at jeg faktisk skal bli gravid igjen snart :hjerte: Håper bare det går fort, for jeg kjenner ikke at tålmodigheten er der til å måtte vente mange måneder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sender litt TR-støv til deg Teriyaki, med leveringstid om sånn ca 10-12 dager :heks: Vanskelig å forsere dovrefjell og saltfjellet for slikt støv, derfor den lange leveringstiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender litt TR-støv til deg Teriyaki, med leveringstid om sånn ca 10-12 dager :heks: Vanskelig å forsere dovrefjell og saltfjellet for slikt støv, derfor den lange leveringstiden :fnise:

Tas i mot med stor takk :nigo:

Vårbarn anbefales :) Jenta vår blir 3 år imorgen :rodmer:

Nei så koselig! Gratulerer til treåringen om 44 min! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...