Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

Wow. Så bloggen din. Du er pen. Veldig pulbar. :-)

Anonymous poster hash: 33cd3...7cb

:daane: Du vurderte ikke å skrive dette på bloggen eller i PM til henne? Men takk for informasjonen, da vet vi at du hadde pult henne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, morsom tråd. Jeg er enig i noen av punktene, men ikke i alle.

Tyngste vare først

Neh! Har aldri tenkt på at varenes tyngde har noe å si, og jeg kommer nok ikke til å følge den regelen. Det er jo mye enklere å bare starte med det som ligger øverst i handlekurven. Har dessuten aldri opplevd at noen varer blir knust, trass i at jeg aldri kan huske å ha sett personen bak kassen endre rekkefølge på varene mine.

Like varer

Å legge like varer etter hverandre på båndet er derimot en selvfølge for meg, samt å ha pengene lett tilgjengelig.

Kort eller kontant

Gidder derimot ikke å si hver eneste gang at jeg skal betale med kort eller kontant, trodde dere bak kassen bare ventet for å se hva jeg dro opp av lommeboken før dere trykket på ene eller andre knappen. Ofte står jeg klar med kortet synlig, da.

Pose og kvittering

Pleier å vente til jeg blir spurt om pose og kvittering. Det er bare blitt en vane, og jeg kan ikke helt forstå at det blir så mye ekstra jobb for personen bak kassen. Jeg pleier dog å svare hvor mange poser jeg trenger, da. Det skal dere slippe å gjette.

Ofte blir jeg ikke spurt om jeg skal ha kvittering forresten, og det er helt greit for meg. Om jeg virkelig vil ha den så spør jeg jo.

Og så et nytt punkt fra meg som kunde til dere andre kunder: Når dere er ferdige med å legge varer på båndet og ser at det er kø bak dere, legg på en sånn Neste kunde-markør! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor greier ikke de bak kassa se forskjell på nektariner og fersken? :laugh:

Fordi ikke alle vet hva det er faktisk! De fem første gangen vi hadde inne fennikel sto jeg der som en idiot og stirret på varen, stirret på kunden, kikket på kassa før jeg måtte gi meg og spørre hva i alle dager det her var :fnise: Samme med en eller annen rar oransje frukt som mange utendlandske bruker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi ikke alle vet hva det er faktisk! De fem første gangen vi hadde inne fennikel sto jeg der som en idiot og stirret på varen, stirret på kunden, kikket på kassa før jeg måtte gi meg og spørre hva i alle dager det her var :fnise: Samme med en eller annen rar oransje frukt som mange utendlandske bruker!

Takk for tipset!!

Da skal jeg handle alle de rare grønnsakene og fruktene så får vi se hvor smart hun bak kassa er. Tipper hun blir lang i maska og springer å sjekker hva det er for noe, for jeg kan ikke hjelpe henne.. Muaahaha

Anonymous poster hash: 6e11d...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere noen tips som gjør handelen lettere og raskere for deg, OG for den som sitter bak kassa.

1. Legg ALLTID det tyngste på båndet først. Dette gjør at kasserer ikke trenger å måtte flytte alt til siden i fare for at eggene dine blir knust.

2. Om du har kjøpt to av samme vare, oppgi dette med en gang du ser kasserer skal slå inn den ene. Dette gjør at kasserer slipper å taste koden om igjen senere.

3. Stå alltid klar med bankkort/penger til når du skal betale. Ved å gjøre dette slipper kunder bak deg å irritere seg over at du må lete gjennom de førti bankkortene du har i lommeboken, for å finne det rette.

4. Når du skal betale, så vennligst legg på om du snakker i tlf, eller be vedkommende du snakker med om å vente litt. Dette gjør alt lettere for deg, og kasserer.

5. Oppgi alltid om du skal betale med kort eller kontant.

6. Si ALLTID om hvor mange poser du trenger, vi gjennomskuer den gjerrige og mumlende "ja" til om du skal ha poser. Dette blir for dumt. Trenger du poser, må du desverre betale for disse. Så enkelt og greit, si ifra om du i det hele tatt trenger pose og eventuelt hvor mange!

7. Si alltid ifra om du skal ha kvittering eller ikke. Dette er ikke så vanskelig å huske på. Si det alltid rett etter du har betalt.

8. Ikke surr med andre ting når du skal pakke ned varene dine, det er utrolig irriterende når du opptar plassen i kassa med varene dine. Start alltid å pakke med en gang varene er slått inn og betalt, og vent med å ringe venninnen din eller gi barna dine sukkertøy.

9. Når vi er inne på barn, så settes det utrolig stor pris på at du har kontroll over de. Ikke la de fly i hytt og pine, og følg med på de om de sniker til seg godteri. Det er ikke alltid behagelig for en kasserer å måtte si "barnet ditt stjelte et sukkertøy ista". Og er det kø, for guds skyld ikke la ungen din legge varene på samlebåndet. Ja, jeg forstår at det kan være stas for deg som forelder som har en så flink unge som kan flytte varene fra vognen til båndet, men dette tar bare sykt unødvendig mye tid. Er det ikke kø er det ok, men ser du at køen er 10 meter lang så dropp det!

Så, kort oppsummert:

Hei! Trenger 4 poser jeg. Skal betale med kort, trenger ikke kvittering.

Jeg har jobbet i butikk i noen år nå, og det jeg har uthevet i innlegget ditt er bare tull.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har jobbet i butikk i noen år nå, og det jeg har uthevet i innlegget ditt er bare tull.

Jeg har også jobbet i butikk. TS burde finne seg en annen jobb. Fortrinnsvis en der hun ikke har stort å gjøre med mennesker. Til alles beste.

Anonymous poster hash: 39338...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Så bloggen din. Du er pen. Veldig pulbar. :-)

Anonymous poster hash: 33cd3...7cb

:fnise::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i det minste legge brus/melk/juice før egg og potetgull. Tar ikke akkurat lang tid å gjøre det, men å måtte strekke oss veldig og "redde varene" tar lang tid for oss i kassa, og for ikke å snakke om hvor mye disse bevegelsene sliter på rygg og skuldre.

Takk. Virker som for disse menneskene her inne at vi er roboter som skal tåle dritt. Det er snakk om ganske logiske og simple ting som jeg tipser om, men virker som det er noe alvorlig til vanskelige og nesten umulige oppgaver å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Virker som for disse menneskene her inne at vi er roboter som skal tåle dritt. Det er snakk om ganske logiske og simple ting som jeg tipser om, men virker som det er noe alvorlig til vanskelige og nesten umulige oppgaver å gjøre.

Jeg har som sagt aldri noen gang opplevd at noen varer blir ødelagt eller knust før de havner i posen.

Kan det ha noe å gjøre med hvordan kassen er bygget? På den lokale Kiwi-butikken min er plassen varene havner på veldig flat, slik at ingen varer sklir ned og smeller inn i hverandre. Muligens er denne delen av kassen mer skrå i butikken hvor du jobber, siden dette er et problem for dere..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke dere kunder komme med noen tilbakemeldinger? Hva vil dere feks. at personen bak kassa skal bli bedre på, eller hvordan de skal oppføre seg? Få høre nå hva dere har å komme med som respons til oss kassadamer! :fred:

Herregud haaaater den trege "biiiip, biiiiiiiip, biiiiiiiiip". Er noen ufattelig trege personer bak kassen altså :P Tenker for meg selv at jeg skal ta livet med ro å ikke stresse over bagateller, men når køen blir lengre å lengre å kassadama tregere å tregere :P Hahah da blir jeg litt gal altså. Å misliker sterkt at man skriver ut kvitteringen å spørr "kvittering" ? Jeg vil gjerne si nei før den skrives ut ! Tenk på miljøet folkens :)

Pluss sure personer bak kassen er det mest irriterende. Jeg forstår at alle kan ha en dårlig dag, men herregud du klarer å si hei eller å smile. Jeg merker at det er noen flotte personer bak kassen som gjør dagen så mye bedre :) Så har du de sure som dreper deg med blikket.

Anonymous poster hash: 98656...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si en ting. Det er mange av dere som forventer at jeg er en skikkelig dårlig kassadame. Da kan jeg fortelle dere så, at jeg får kun hyggelige tilbakemeldinger. Mange av kundene mine går smilende ut døra, og takker for en veldig trivelig handel! Aldri har jeg fått klager, verken fra kollegaer, sjef eller kunder. Jeg oppfatter så og si alle kundene mine som at de trives når jeg sitter i kassa. Jeg sier alltid "hei" med et smil, og jeg mener det. Stamkundene mine elsker jeg, de har jeg virkelig blitt glad i. Ingenting er bedre enn stamkunder. Selvom dere kunder ikke gjør som jeg hadde ment hadde vært best for alle, så betyr det ikke at jeg er ei paddesur kassadame som ikke kan jobbe med mennesker! Dere må slutte å dømme andre basert på hva dere leser. Ja, jeg kan oppfattes som en skikkelig ufornøyd kassadame, men der tar dere feil. Jeg er glad i jobben min, og jeg er glad i kundene mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker dere kassadamer å smånaske litt fra varebeholdningen? Vær ærlig nå! Litt smågodis her og der, et eple, en banan... Hva med utgåtte varer. Tipper endel ansatte sniker med seg noe av dette hjem.



Anonymous poster hash: 6e11d...aea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker dere kassadamer å smånaske litt fra varebeholdningen? Vær ærlig nå! Litt smågodis her og der, et eple, en banan... Hva med utgåtte varer. Tipper endel ansatte sniker med seg noe av dette hjem.

Anonymous poster hash: 6e11d...aea

Der jeg jobbet måtte vi betale (og ha kvittering for) det vi "tok". Noe som gjerne gikk i drikke i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: 39338...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere kassadamer å smånaske litt fra varebeholdningen? Vær ærlig nå! Litt smågodis her og der, et eple, en banan... Hva med utgåtte varer. Tipper endel ansatte sniker med seg noe av dette hjem.

Anonymous poster hash: 6e11d...aea

Jeg har aldri nasket fra verken min egen eller andres butikker. Har tatt en liten godteri kun en gang, og da var jeg livredd for å bli oppdaget. Kan godt tenkes mange andre gjør sånn, men jeg har aldri tatt noe fra min egen butikk, om det så er nye eller varer som er svinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Det mange ikke forstår er at handlingen går kjappere dersom man legger tingene etter hverandre på båndet, gjerne med strekkoden mot deg.

Blir helt sjokkert her i Norge når jeg ser kunder legger alle varene i en stor haug på båndet. Ikke bare tar det lengre tid, men man kan jo risikere å ødelegge noen av varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mange ikke forstår er at handlingen går kjappere dersom man legger tingene etter hverandre på båndet, gjerne med strekkoden mot deg.

Blir helt sjokkert her i Norge når jeg ser kunder legger alle varene i en stor haug på båndet. Ikke bare tar det lengre tid, men man kan jo risikere å ødelegge noen av varene.

Nja, da må man også hele tiden huske på hvilke butikker som har strekkode leseren sin hvor da! Noen butikker har den nede, og andre har den foran! Og selv foretrekker jeg heller en haug på båndet, en enn kunde som skal snu enkel vare, da rekker de så vidt å legge den på båndet før jeg snapper tak i den og scanner den :P Man lærer rimelig kjapt hvor strekkoder befinner seg på hvilke produkter, jeg lærte det før jeg lærte allt PLU kodene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Bruker dere kassadamer å smånaske litt fra varebeholdningen? Vær ærlig nå! Litt smågodis her og der, et eple, en banan... Hva med utgåtte varer. Tipper endel ansatte sniker med seg noe av dette hjem.

Anonymous poster hash: 6e11d...aea

Der hvor jeg jobbet før hadde vi faktisk en skål med smågodt som det var lov å ta av på bakrommet/pauserommet, noen ganger var det frukt i stedet for smågodt. Men det var ikke noe vi tok selv, det var dagligleder som samlet inn litt smågodt eventuelt frukt.

Alt annet som vi tok måtte vi betale for, og vi fikk ansatt rabatt på enkelte ting. Så nei jeg har aldri sneket meg til noe fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det åpenbare problemet med å legge det tyngste først er jo at man gjør det motsatte i kurven. Nyttesløst å grave ned under eggene, jordbærene, kneipbrødet, salathodet, champignonene, ostepopen og Sørlandschipsen for å dra opp skinkesteken.

Så her må jeg ærlig innrømme jeg synder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til dere som kritiserer! Dere skulle prøvd å sittet i kassen på en butikk på en travel lørdag!

Kunder blir sure og irriterte og kjefter på de som sitter i kassen fordi det går seint og køen er lang.

Det er som oftest andre kunder som har skylden i at det går sent, fordi de somler, har glemt en vare å går for å hente selv om det er mange bak de i køen!



Anonymous poster hash: ac1c4...5a7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...