Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

En annen ting som irriterer meg grenseløst er da det er en kasse åpen, og kø langt ned til melkehylla. Men de åpner ikke flere kasser. Og det er flere ansatte på jobb, de er bare opptatte med å fylle på i en hylle, rett ved kassa. Da mener jeg det er god service å åpne en kasse til. Det er spesielt en butikk på senteret her som er kriminelle på det der. Jeg har hatt min egen lille boikott mot dem nå. Gidder ikke å gå dit lenger. :fnise:

Dette er jeg enig i. Alle butikkene jeg handler jevnlig i åpner ny kasse om det er mer enn 2-3 personer i kø (litt avhengig av om de i køa har full handlevogn eller bare to pakker melk i nevene). Butikker der jeg jevnt over må stå i kø i evigheter handler jeg ikke lenger hos. For øvrig er Coop ShopExpress en favoritt, der kan det gjerne stå sytten mennesker i kø med full handlevogn for alt jeg bryr meg, da jeg bare kan suse rett forbi køa og sjekke ut meg selv i ShopExpresskassen :D

Anonymous poster hash: 6b2c0...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg enig. Jeg er litt for veloppdradd til at jeg faktisk sier noe på småting som irriterer meg, og i en sånn situasjon ville jeg ikke sagt noe... ikke pga foreldrene, men pga ungen som kanskje ville blitt lei seg uten at det er ungen sin feil. Tror de fleste voksne mennesker ville tenke litt likt med meg der og bitt tennene sammen.

Men om foreldrene til disse stolte barna har litt antenner, så ser dere kanskje noen kunder se litt på klokka og andre små, subtile og utålmodige tegn...

Anonymous poster hash: c882a...90f

Det er jo dette jeg sier, kanskje det ikke har kommet klart nok fram. Jeg lar ungen hjelpe til, men har enda ikke sett noen sure fjes. Og jeg har antenner, og ser om noen står og tripper. Om dette skjer, så oppfordrer jeg ungen til å hjelpe til med noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i det minste legge brus/melk/juice før egg og potetgull. Tar ikke akkurat lang tid å gjøre det, men å måtte strekke oss veldig og "redde varene" tar lang tid for oss i kassa, og for ikke å snakke om hvor mye disse bevegelsene sliter på rygg og skuldre.

Jeg har som sagt jobbet i butikk selv, og opplevde ikke dette som et stort problem.

Jeg slo inn varene, og ømtålelige varer sendte jeg bare på siden av båndet, slik at de ikke ble knust av de tyngre varene som jeg slo inn etterpå.

Det er ikke et større problem enn du gjør det til, hverken som kunde, eller som ekspeditør.

Anonymous poster hash: 14464...b48

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg enig i. Alle butikkene jeg handler jevnlig i åpner ny kasse om det er mer enn 2-3 personer i kø (litt avhengig av om de i køa har full handlevogn eller bare to pakker melk i nevene). Butikker der jeg jevnt over må stå i kø i evigheter handler jeg ikke lenger hos. For øvrig er Coop ShopExpress en favoritt, der kan det gjerne stå sytten mennesker i kø med full handlevogn for alt jeg bryr meg, da jeg bare kan suse rett forbi køa og sjekke ut meg selv i ShopExpresskassen :D

Anonymous poster hash: 6b2c0...91e

Jeg var coop medlem, og prøvde det systemet der.Men kortet mitt funket ikke der hvor du henter de apparatene. Så jeg sa ifra, og du klarte aldri å hjelpe meg med å få ett kort som faktisk funket. Jeg sa opp medlemskapet, og handler der kun visst det er nødvendig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk det. Bare fordi folk får frem et tappert smil og later som ingenting så betyr ikke det at de ikke koker innvendig av raseri.

Derfor må du også ta smilet du får fra dem som sitter i kassa med en stor klype salt. Mange av disse smilene er påklistret og det "hei" du får fra dem er programmert intetsigende. I sannheten hater mange av de som sitter bak kassa kundene sine. Og vil bare bli kvitt dem så fort som mulig.

Så ikke la dere bli lurt av et smil.

Noen ganger synes jeg det faktisk er greiest å vite hvor jeg har hun bak kassa. Så ser hun sur og gretten ut vet jeg ihvertfall at hun har gitt opp å spille rollen som blid og fornøyd kassadame. Om hun da er skikket til servicejobb er en annen sak.



Anonymous poster hash: 6e11d...aea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg voldsomt over at nesten alle kunder legger det tyngste sist oppå båndet. Ofte så er båndet allerede fullt, hvordan skal jeg da hindre at eggene eller potetgullet blir knust av 4-pakken med pepsi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åååå, nei nå ble jeg engasjert i denne tråden. haha.

På lørdag var jeg innom en matbutikk i Oslo, det var en Rimi butikk. Hun som satt bak kassa, så skikkelig stresset ut og begynte og se rundt seg som om hun så etter noen.Så jeg tenkte at enten er hun syk, må tisse eller er fryktelig sulten. Da jeg kom helt fram, så jeg at hun satt med telefonen og sendte sms med noen. Jeg fikk følelsen av at jeg var til bry for henne, fordi hun var opptatt med meldinger. Ikke moro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk det. Bare fordi folk får frem et tappert smil og later som ingenting så betyr ikke det at de ikke koker innvendig av raseri.

Derfor må du også ta smilet du får fra dem som sitter i kassa med en stor klype salt. Mange av disse smilene er påklistret og det "hei" du får fra dem er programmert intetsigende. I sannheten hater mange av de som sitter bak kassa kundene sine. Og vil bare bli kvitt dem så fort som mulig.

Så ikke la dere bli lurt av et smil.

Noen ganger synes jeg det faktisk er greiest å vite hvor jeg har hun bak kassa. Så ser hun sur og gretten ut vet jeg ihvertfall at hun har gitt opp å spille rollen som blid og fornøyd kassadame. Om hun da er skikket til servicejobb er en annen sak.

Anonymous poster hash: 6e11d...aea

Hehe, veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var coop medlem, og prøvde det systemet der.Men kortet mitt funket ikke der hvor du henter de apparatene. Så jeg sa ifra, og du klarte aldri å hjelpe meg med å få ett kort som faktisk funket. Jeg sa opp medlemskapet, og handler der kun visst det er nødvendig. ;)

Uff, så dumt av din filial. Det taper de nok en del kunder på. Min filial har vært svært hjelpsom. Jeg hadde et eldgammelt Coop-kort som ikke var kompatibelt med systemet, og fikk god forklaring på første forespørsel. Fikk hjelp med å fylle ut skjema for "innmelding" i ShopExpress, ble manuelt hjulpet inn første gang siden kortet var for gammelt, og i mellomtiden bestilte de nytt kort til meg sånn at jeg senere kunne ta ut scannere på egenhånd. Trodde det skulle være sånn overalt, jeg :/

Anonymous poster hash: 6b2c0...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til kassedamene:

1. Hver høflig

2. Ikke hver sur

3. Trekk litt på smilebåndene

4. Ikke bare stå å se ut som et naut når man spør om hjelp

5. Rydd bedre i butikkene

6. Si HEI når kundene kommer til kassa

7. Når man spør om pose, SÅ GI EN POSE !

8. Ikke hver grinete

9. Ikke hver så forbanna treg

10. Det var det.....

Beklager, men dette ble litt for mye. Det heter ikke hver, men vær.

Å være - er - var - har vært

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så dumt av din filial. Det taper de nok en del kunder på. Min filial har vært svært hjelpsom. Jeg hadde et eldgammelt Coop-kort som ikke var kompatibelt med systemet, og fikk god forklaring på første forespørsel. Fikk hjelp med å fylle ut skjema for "innmelding" i ShopExpress, ble manuelt hjulpet inn første gang siden kortet var for gammelt, og i mellomtiden bestilte de nytt kort til meg sånn at jeg senere kunne ta ut scannere på egenhånd. Trodde det skulle være sånn overalt, jeg :/

Anonymous poster hash: 6b2c0...91e

Meningen er vel at det skal være sånn overalt, men her fungerte det ikke. Tipper de legger merke til at jeg har boikottet dem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg voldsomt over at nesten alle kunder legger det tyngste sist oppå båndet. Ofte så er båndet allerede fullt, hvordan skal jeg da hindre at eggene eller potetgullet blir knust av 4-pakken med pepsi?

Er bare som meg, jeg gjør vane av de å dytte egg, potetgull, tomater og annet som ville bli knust med litt vekt på siden av båndet! 4/6-pack med brus får jeg ofte med meg og foretrekker å heller søkte det opp på maskinen enn at de legger det på båndet!

Ellers var det mye i lista jeg var uenig med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare som meg, jeg gjør vane av de å dytte egg, potetgull, tomater og annet som ville bli knust med litt vekt på siden av båndet! 4/6-pack med brus får jeg ofte med meg og foretrekker å heller søkte det opp på maskinen enn at de legger det på båndet!

Ellers var det mye i lista jeg var uenig med :P

Jeg pleier også å legge de til siden, men hvis båndet allerede er stappfullt av andre kunder sine varer er det ikke bestandig så lett. Jeg foretrekker også å søke opp brusen på kassa, og så pleier jeg å si at kunden ikke trenger å legge den på båndet, men ofte gjør de det likevel "det blir lettere for meg" påsto kunden en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier også å legge de til siden, men hvis båndet allerede er stappfullt av andre kunder sine varer er det ikke bestandig så lett. Jeg foretrekker også å søke opp brusen på kassa, og så pleier jeg å si at kunden ikke trenger å legge den på båndet, men ofte gjør de det likevel "det blir lettere for meg" påsto kunden en gang.

Jeg bruker ofte å la flerpakker med brus stå i vogna, det samme gjør jeg når jeg har flere liter med melk. Da opplyser jeg bare om hvor mange pakker brus, eller liter melk som står i vogna.

Dette blir av og til tatt godt i mot, men like ofte får jeg beskjed om at alt skal opp på båndet, så det finnes ingen fasit på hva ekspeditører foretrekker.

Anonymous poster hash: 14464...b48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg butikkansatte som ikke hoster i hendene sine, eller piller seg i ørene når de sitter i kassa. Det er maten min de skal ta på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste kunden for de bak kassa må vel være de som handler alene, men som har handlevognen STAPPFULL. Tar jo fem år før de har pakket varene sine i posene sine. Og de bak kassa vil kanskje ha problem med å ekspedere neste kunde fordi begge båndene er fulle. Haha. Lættis..

Men som regel ser du de som handler mye er et par som bedriver det reneste teamwork. Mannen el dama står klar til å betale, mens den ene kontinuerlig pakker varene i posene som den reneste doserarbeideren. Verdt et samlivsstudie! ...men står paret å krangler om hvem som skal betale, og de kommer på etterskudd i pakkingen så har teamworket slått sprekker.



Anonymous poster hash: 6e11d...aea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ohhh, du burde handle hos meg :D

Her har dere noen tips som jeg bruker å gjøre for å irritere og stresse kassadama:

1. Sier kassadama hei, ikke si hei tilbake. Ignorér henne. Jeg er ikke ute etter å skaffe meg en ny venn. Tar hun det personlig så får hun grine når hun kommer hjem.

Så lenge jeg får sagt hei er jeg fornøyd, hva kunden velger får da være dems valg ;)

2. Flesteparten av varene slipper hun å slå inn da strekkoden tar seg av slikt, men kjøper du feks en sixpack øl som er festet sammen kan du med fordel løsne disse og legge de hulter til bulter på båndet så hun må registrere de én og én.

Null problem det, å scanne en øl er da ikke noe problem, kun først gangen det tar meg 5 sekunder istedenfor 2 fordi jeg må godkjenne alderskontrollen

3. Det mest ondskapsfulle du kan gjøre i forhold til trekkoden er å ødelegge den. Så knørve eller riv den for å gjøre den ulesbar slik at hun i verste fall må springe borti i hylla for å sjekke prisen og slå den inn manuelt.

Da må du passe på å ta navnet på varen også, for alt kan søkes opp på maskinen :) Og passe på at det er en vare personen ikke vet hva er.

4. Handler du brød, pass på å handle et brød med åpen pose som har masse frø inni, snu posen litt sånn opp ned..opps..så detter det massevis av frø ned på båndet som griser til arbeidsplassen hennes. I verste fall må hun gjøre rent etter meg.

Og derfor har vi en smule oppsamler under kassabåndet vårt, nettopp for slike uhell :)

5. Før du skal betale, be om noe i det lukkede skapet hennes (røyk,snus,paracet etc), så hun må lette på ræva.

Ikke handle på Kiwi da, der er nemlig skapet med røyk og paracet over kassene, og snus befinner seg som oftest utenfor kassaområdet og kunden må finne det selv. Men de aller fleste har fått en slik maskin nå, så da søkes det bare opp.

6. Ikke be om pose. Hun er sikkert drittlei av å spørre om pose så hun kan fint spørre enda en gang og bli enda mer drittlei.

Pose/kvitteringskommentaren kommer gjerne på autopilot, og jeg blander de to ganske ofte sammen! Så en til eller fra gjør meg ingenting! Og har allerede hørt all verdens kommentarer på de, så ignorer de fult ut, og bare smiler!

7. Prøv å betale med kontanter så hun må fikle mer. Men står det en sånn myntkasse så hun slipper å bry seg med mynter så kan du istedet betale med kort, men samtidig be om å ta ut kontanter i tillegg så hun må styre med dette.

Styre med hva? Med mindre du går på rema så har vel de fleste cashguard, ikke må vi tenke, ikke må vi gjøre noe, og uansett hva kunden velger så er det så lite stress ;)

8. Spør hun om du skal ha kvittering så sier du selvfølgelig ja. Hei..hallo?, jeg har kjøpt en vare(er), da er det naturlig å få en kvittering. Spør hun ikke (som mange ikke gjør), så be om å få kvittering.

Når du har tatt med deg alle varene dine og går så lar du kvitteringen ligge igjen på båndet. Er derfor mange av kassadamene ikke vil gi kvittering da de irriterer seg grønn over alle lappene som samler seg igjen på båndet.

Faktisk så spør vi som oftest fordi vi har en printer som ikke gjør det automatisk. Så jeg spør for de som trenger det, og ellers foretrekker jeg å ikke skrive ut for man sparer faktisk miljøet MYE ved å ikke printe ikke ut kvitteringene. Men gjør du det, havner de uansett i papiravfallet og blir nye ruller :)

9. Og sist men ikke minst. Bruk gooood tid når du pakker varene dine i posen(ene) dine. I verste fall er sidemannen din heller ikke ferdig å pakke varene sine og kassadama må manuelt skyve varene på båndet til neste kunde fordi ingen av båndene er ledige.

Null problem for meg! Da spør jeg neste kunde om de skal ha pose med en gang og pakker varene for dem. Tar meg kanskje et par sekunder ekstra, men neste kunde blir dermed enda mer positivt innstilt til butikken min og velger kanskje oss neste gang også :) Er det mye varer stopper jeg bare båndet, men ligger de slik til at de kan pakke mens jeg scanner, til tross for at kunder flest ikke rekker å pakke ned noe ettersom jeg er rimelig rask på scanningen min :)



Anonymous poster hash: 6e11d...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere noen tips som gjør handelen lettere og raskere for deg, OG for den som sitter bak kassa.

1. Legg ALLTID det tyngste på båndet først. Dette gjør at kasserer ikke trenger å måtte flytte alt til siden i fare for at eggene dine blir knust.

2. Om du har kjøpt to av samme vare, oppgi dette med en gang du ser kasserer skal slå inn den ene. Dette gjør at kasserer slipper å taste koden om igjen senere.

3. Stå alltid klar med bankkort/penger til når du skal betale. Ved å gjøre dette slipper kunder bak deg å irritere seg over at du må lete gjennom de førti bankkortene du har i lommeboken, for å finne det rette.

4. Når du skal betale, så vennligst legg på om du snakker i tlf, eller be vedkommende du snakker med om å vente litt. Dette gjør alt lettere for deg, og kasserer.

5. Oppgi alltid om du skal betale med kort eller kontant.

6. Si ALLTID om hvor mange poser du trenger, vi gjennomskuer den gjerrige og mumlende "ja" til om du skal ha poser. Dette blir for dumt. Trenger du poser, må du desverre betale for disse. Så enkelt og greit, si ifra om du i det hele tatt trenger pose og eventuelt hvor mange!

7. Si alltid ifra om du skal ha kvittering eller ikke. Dette er ikke så vanskelig å huske på. Si det alltid rett etter du har betalt.

8. Ikke surr med andre ting når du skal pakke ned varene dine, det er utrolig irriterende når du opptar plassen i kassa med varene dine. Start alltid å pakke med en gang varene er slått inn og betalt, og vent med å ringe venninnen din eller gi barna dine sukkertøy.

9. Når vi er inne på barn, så settes det utrolig stor pris på at du har kontroll over de. Ikke la de fly i hytt og pine, og følg med på de om de sniker til seg godteri. Det er ikke alltid behagelig for en kasserer å måtte si "barnet ditt stjelte et sukkertøy ista". Og er det kø, for guds skyld ikke la ungen din legge varene på samlebåndet. Ja, jeg forstår at det kan være stas for deg som forelder som har en så flink unge som kan flytte varene fra vognen til båndet, men dette tar bare sykt unødvendig mye tid. Er det ikke kø er det ok, men ser du at køen er 10 meter lang så dropp det!

Så, kort oppsummert:

Hei! Trenger 4 poser jeg. Skal betale med kort, trenger ikke kvittering.

hahaha..stakkars mann som gifter seg med deg!

Anonymous poster hash: 6b65c...bd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men dette ble litt for mye. Det heter ikke hver, men vær.

Å være - er - var - har vært

å Herligheten for en ting å henge seg opp i. Bruk tiden din på noe fornuftig heller. Gå tur eks?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å Herligheten for en ting å henge seg opp i. Bruk tiden din på noe fornuftig heller. Gå tur eks?

Wow. Så bloggen din. Du er pen. Veldig pulbar. :-)

Anonymous poster hash: 33cd3...7cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...