Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

Nei, posene er en bestilling og det er kundens ansvar å si hva man vil ha og hvor mange. Burde også være slik at man normalt ikke får kvittering, og at man ikke blir spurt om det, men at man må be om det.

(jobber ikke i butikk)

Takk! Bra noen forstår det :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud for noen kjipinger dere er ass! Jeg syntes butikkturen er en superhyggelig affære jeg. Pleier å være effektiv og hyggelig, lar meg ikke irritere og stresser ikke. Når jeg kommer til kassen slenger jeg som regel inn en hyggelig kommentar som feks "Hei hei, deilig vær i dag!" og når jeg får spørsmål om kvitteringen sier jeg alltid "Nei takk, den kan du få lov til å kaste" med et smil om munnen og hyggelig tone. Når de i kassen kommenterer varene mine, så er jeg alltd hyggelig tilbak og svarer høflig, enten med en vits eller noe annet.

Kjøpte et duftelys her om dagen, og hun i kassen skrøt fælt av lukten. Syntes slikt er bare koselig jeg. Gald for at jeg ikke har kommet over noen skikkelige surkeftter enda. Noen har det jo vært, men da har jeg vært så hyggelig at de sikkert har kastet opp etterpå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...regler for å handle i kassen? Trenger man virkelig det? Det er jo bare å legge på varene, betale og putte i pose, hvor vanskelig kan det være? Og for kassekjerringa er det bare å "beepe" varer og trykke på noen knapper, et barn kan jo utføre den jobben... Ikke gjør ting vanskeligere enn det er :)

Anonymous poster hash: bb0cc...ef5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske de hadde slike max 5 varer kasser på kiwi/rema/meny osv. Det har de i utlandet, veldig kjekt og du bare skal ha f.eks røyk og øl.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder forøvrig når jeg skal handle gaver. Er det en butikk som ikke er villig til å pakke inn det jeg kjøper og skal sende med meg papir istedet, da handler jeg heller ett sted der de pakker inn varen for meg.

Du aner ikke hvor irriterende det er midt i julerushen når man har pakket inn litt i underkant av 1000 gaver. Likevel stiller jeg meg frivillig til det, fordi det er mest interessante jeg kan få ut av jobben :fnise:

Jeg pakker inn gavene uansett om det er irriterende eller ikke for min egen skyld, jeg liker ikke å kommunisere med stressa julekunder, når jeg heller kan stå å småprate med dem mens de får seg det lille pusterommet sitt og jeg gjør jobben for dem.

Ellers +1 på posten din. Enig i hva du skriver.

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske de hadde slike max 5 varer kasser på kiwi/rema/meny osv. Det har de i utlandet, veldig kjekt og du bare skal ha f.eks røyk og øl.

Det er jeg helt enig i. Men det får vi nok ikke gjennom!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg helt enig i. Men det får vi nok ikke gjennom!

Lurer på hvorfor, tror det hadde blitt superpoppis!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor, tror det hadde blitt superpoppis!! :)

I Oslo hadde ingen benyttet seg av de "vanlige" kassene, utenom på tacofredag. Heia småhandling! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo nesten å handle på coop obs. Da "piper" en varene etterhvert som en putter de i poser, og når en kommer til kassen er det ingen kø, en betaler og er ferdig. Ingen kassadamer med strenge regler eller annet en må forholde seg til, for en har alt gjort jobben deres selv underveis på handleturen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ei som tenker seg om, og forstår at vi i kassa er mennesker vi og! All respekt til deg :Nikke:

Så åpningsinnlegget var ikke ironi og spøk likevel, men skrevet i fullt alvor?

Som kunde skjønner jeg veldig godt at den i kassa er et menneske og behandler selvsagt butikksansatte best mulig. Da jeg jobbet i butikk visste jeg også at kundene var mennesker på godt og vondt, ikke supereffektive roboter som gjør alt riktig. Så lenge både kunder og ansatte oppfører seg pent og høflig er jeg fornøyd.

At man ikke ler hjertelig av denne tråden kan jo kanskje også ha sammenheng med at temaet er noe oppbrukt. Det er blant annet en ganske fyldig tråd her som heter noe ala "kjære kunde".

Anonymous poster hash: b520f...0e5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hurtigkasser enkelte steder i Oslo? Trenger ikke dra utenlands for det..



Anonymous poster hash: ccf46...588
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så åpningsinnlegget var ikke ironi og spøk likevel, men skrevet i fullt alvor?

Som kunde skjønner jeg veldig godt at den i kassa er et menneske og behandler selvsagt butikksansatte best mulig. Da jeg jobbet i butikk visste jeg også at kundene var mennesker på godt og vondt, ikke supereffektive roboter som gjør alt riktig. Så lenge både kunder og ansatte oppfører seg pent og høflig er jeg fornøyd.

At man ikke ler hjertelig av denne tråden kan jo kanskje også ha sammenheng med at temaet er noe oppbrukt. Det er blant annet en ganske fyldig tråd her som heter noe ala "kjære kunde".

Anonymous poster hash: b520f...0e5

Jeg skrev den med et glimt i øyet, jeg hadde satt pris på om kundene mine kunne gjort dette. Det er ikke så mye å forlange, mesteparten av det er logisk. Det at vi i kassa er på jobb, betyr ikke at vi ikke kan få ha meninger vi også. Som jeg har skrevet tusen ganger i denne tråden, så skrev jeg dette for at kundene skulle få en rask og effektiv handel! De fleste vil jo fortest mulig hjem, og ikke surre bort tiden sin i en dagligvarebutikk. Jeg ber dere bare tenke dere om, være litt logiske. For meg er det ikke noe stress at kundene ikke gjør det jeg har skrevet, men jeg hadde satt pris på det. For jeg kan ha en drittdag jeg og på jobb, og da hjelper det ikke med "dumme" kunder. Spesielt ikke kunder som blir irriterte selv, når enkelte ting er ens egen feil.

Jeg visste ikke at det fantes en lignende tråd, men hva så om jeg opprettet en ny? Er ikke KG laget for å si sine meninger, selvom andre har skrevet sine lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere kunder komme med noen tilbakemeldinger? Hva vil dere feks. at personen bak kassa skal bli bedre på, eller hvordan de skal oppføre seg? Få høre nå hva dere har å komme med som respons til oss kassadamer! :fred:

Service. Følge med på om jeg skal betale med kort eller kontant, gi meg riktig antall poser, spørre meg om jeg vil ha kvitteringen, ikke surre med andre ting, være mest mulig effektiv og være blid og hyggelig.

Anonymous poster hash: ae323...ee4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Service. Følge med på om jeg skal betale med kort eller kontant, gi meg riktig antall poser, spørre meg om jeg vil ha kvitteringen, ikke surre med andre ting, være mest mulig effektiv og være blid og hyggelig.

Anonymous poster hash: ae323...ee4

Når man ikke tatt seg høyere utdanning, som VG, så er det tydeligvis vanskelig og komplisert.

Sagt med samme glimt i øyet som TS har.

Anonymous poster hash: 39338...75b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke tatt seg høyere utdanning, som VG, så er det tydeligvis vanskelig og komplisert.

Sagt med samme glimt i øyet som TS har.

Anonymous poster hash: 39338...75b

Det er ikke så komplisert nei, men dere her på KG har jo tydeligvis ikke noe form for selvironi, og er ikke istand til å se seg selv i speilet og tenke at man kan faktisk gjøre dagen til andre mennesker også hyggelig. Jeg sier ikke at jeg hater jobben min, eller at jeg hater kunder som ikke gjør som jeg tenker hadde vært best. Ta nå et fuckings innlegg med et smil, for en gangs skyld og ikke skyld på at vi ikke gjør jobben vår. Hvis vi skulle gitt så faen som dere mener vi gjør, så hadde vi ikke hatt kunder i det hele tatt. Dere skulle bare visst hvor mange butikkansatte som irriterer seg over nettopp disse tingene jeg skrev. Jeg sier heller ikke at vi er perfekte, men for faen, det går da an å tenke seg litt om noen ganger. Jeg har blitt ferdig med VGS, men det er ikke alle som vet hva de vil utdanne seg som resten av livet, noen trenger litt mer tid enn andre. Så det å komme med slike nedverdigende kommentarer kan du spare meg for.

Endret av nillepose
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke tatt seg høyere utdanning, som VG, så er det tydeligvis vanskelig og komplisert.

Sagt med samme glimt i øyet som TS har.

Anonymous poster hash: 39338...75b

Jeg vet om flere folk med høyere utdanning som jobber i butikk, fordi arbeidstidene er gunstige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har dere noen tips som jeg bruker å gjøre for å irritere og stresse kassadama:

1. Sier kassadama hei, ikke si hei tilbake. Ignorér henne. Jeg er ikke ute etter å skaffe meg en ny venn. Tar hun det personlig så får hun grine når hun kommer hjem.

2. Flesteparten av varene slipper hun å slå inn da strekkoden tar seg av slikt, men kjøper du feks en sixpack øl som er festet sammen kan du med fordel løsne disse og legge de hulter til bulter på båndet så hun må registrere de én og én.

3. Det mest ondskapsfulle du kan gjøre i forhold til trekkoden er å ødelegge den. Så knørve eller riv den for å gjøre den ulesbar slik at hun i verste fall må springe borti i hylla for å sjekke prisen og slå den inn manuelt.

4. Handler du brød, pass på å handle et brød med åpen pose som har masse frø inni, snu posen litt sånn opp ned..opps..så detter det massevis av frø ned på båndet som griser til arbeidsplassen hennes. I verste fall må hun gjøre rent etter meg.

5. Før du skal betale, be om noe i det lukkede skapet hennes (røyk,snus,paracet etc), så hun må lette på ræva.

6. Ikke be om pose. Hun er sikkert drittlei av å spørre om pose så hun kan fint spørre enda en gang og bli enda mer drittlei.

7. Prøv å betale med kontanter så hun må fikle mer. Men står det en sånn myntkasse så hun slipper å bry seg med mynter så kan du istedet betale med kort, men samtidig be om å ta ut kontanter i tillegg så hun må styre med dette.

8. Spør hun om du skal ha kvittering så sier du selvfølgelig ja. Hei..hallo?, jeg har kjøpt en vare(er), da er det naturlig å få en kvittering. Spør hun ikke (som mange ikke gjør), så be om å få kvittering.

Når du har tatt med deg alle varene dine og går så lar du kvitteringen ligge igjen på båndet. Er derfor mange av kassadamene ikke vil gi kvittering da de irriterer seg grønn over alle lappene som samler seg igjen på båndet.

9. Og sist men ikke minst. Bruk gooood tid når du pakker varene dine i posen(ene) dine. I verste fall er sidemannen din heller ikke ferdig å pakke varene sine og kassadama må manuelt skyve varene på båndet til neste kunde fordi ingen av båndene er ledige.



Anonymous poster hash: 6e11d...aea
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere noen tips som jeg bruker å gjøre for å irritere og stresse kassadama:

1. Sier kassadama hei, ikke si hei tilbake. Ignorér henne. Jeg er ikke ute etter å skaffe meg en ny venn. Tar hun det personlig så får hun grine når hun kommer hjem.

2. Flesteparten av varene slipper hun å slå inn da strekkoden tar seg av slikt, men kjøper du feks en sixpack øl som er festet sammen kan du med fordel løsne disse og legge de hulter til bulter på båndet så hun må registrere de én og én.

3. Det mest ondskapsfulle du kan gjøre i forhold til trekkoden er å ødelegge den. Så knørve eller riv den for å gjøre den ulesbar slik at hun i verste fall må springe borti i hylla for å sjekke prisen og slå den inn manuelt.

4. Handler du brød, pass på å handle et brød med åpen pose som har masse frø inni, snu posen litt sånn opp ned..opps..så detter det massevis av frø ned på båndet som griser til arbeidsplassen hennes. I verste fall må hun gjøre rent etter meg.

5. Før du skal betale, be om noe i det lukkede skapet hennes (røyk,snus,paracet etc), så hun må lette på ræva.

6. Ikke be om pose. Hun er sikkert drittlei av å spørre om pose så hun kan fint spørre enda en gang og bli enda mer drittlei.

7. Prøv å betale med kontanter så hun må fikle mer. Men står det en sånn myntkasse så hun slipper å bry seg med mynter så kan du istedet betale med kort, men samtidig be om å ta ut kontanter i tillegg så hun må styre med dette.

8. Spør hun om du skal ha kvittering så sier du selvfølgelig ja. Hei..hallo?, jeg har kjøpt en vare(er), da er det naturlig å få en kvittering. Spør hun ikke (som mange ikke gjør), så be om å få kvittering.

Når du har tatt med deg alle varene dine og går så lar du kvitteringen ligge igjen på båndet. Er derfor mange av kassadamene ikke vil gi kvittering da de irriterer seg grønn over alle lappene som samler seg igjen på båndet.

9. Og sist men ikke minst. Bruk gooood tid når du pakker varene dine i posen(ene) dine. I verste fall er sidemannen din heller ikke ferdig å pakke varene sine og kassadama må manuelt skyve varene på båndet til neste kunde fordi ingen av båndene er ledige.

Anonymous poster hash: 6e11d...aea

Jaja, whatever makes you sleep at night :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg forventer av en kassedame:

1.Se kunden i øynene, og si hei. Har en bekjent/venninne/familiemedlem handlet, så skal samtalen slutte idet det blir den neste kundens tur. Det finnes ikke noe verre enn kassedamer som ignorer kundene, og slarver med bekjente, som holder på å pakke inn varene.

2. Når man får pengene kontant eller kortet til kunden blir godkjent, skal det være en selvfølge at kassedama sier takk og smiler. Dessverre er det mange butikkansatte som lider av "værsågod-syken", når det egentlig er de som skal takke kunden.



Anonymous poster hash: b4174...c20
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg forventer av en kassedame:

1.Se kunden i øynene, og si hei. Har en bekjent/venninne/familiemedlem handlet, så skal samtalen slutte idet det blir den neste kundens tur. Det finnes ikke noe verre enn kassedamer som ignorer kundene, og slarver med bekjente, som holder på å pakke inn varene.

2. Når man får pengene kontant eller kortet til kunden blir godkjent, skal det være en selvfølge at kassedama sier takk og smiler. Dessverre er det mange butikkansatte som lider av "værsågod-syken", når det egentlig er de som skal takke kunden.

Anonymous poster hash: b4174...c20

Det der kan jeg si meg enig i. Mange ganger jeg er i en eller annen butikk og får ræva behandling, og som kassedame selv bemerker jeg meg slike ting veldig godt. Det beste en kan gjøre er å være så hyggelig man kan, eller forstyrre samtalen for å påpeke at "nå er du på jobb, snakke kan du gjøre etter jobb."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...