Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

Til dere som argumenterer så veldig: For mange av oss er dette et aldeles VANLIG besøk på butikken.

Lett som en plett, ikke slitsomt for oss kunder i det hele tatt!

Og jeg har ikke jobbet i butikk engang.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KG i et nøtteskall for tiden. Alt blir tatt veldig seriøst og trådstartet blir kjeftet på fordi ingen ønsker/eller vil se humoren i det. :P

Haha det er det ekleste jeg har opplevd! Det har skjedd opp til flere ganger + jeg fikk en fyr som var tydeligvis forskjølet som ville at jeg skulle ta imot papiret han hadde snytt seg på. Uff altså. Nei nei nei.

Ja, tydeligvis! Synd folk her ikke har litt selvironi, jeg tar gjerne imot dritt jeg. Men da bør de forstå at innlegget er skrevet med humor, og ikke anta at jeg er en nazikassadame! ;)

Nei æsj! Det har skjedd meg en gang, da løftet jeg bare opp søpleposen så han fikk kaste det selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som argumenterer så veldig: For mange av oss er dette et aldeles VANLIG besøk på butikken.

Lett som en plett, ikke slitsomt for oss kunder i det hele tatt!

Og jeg har ikke jobbet i butikk engang.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Haha, den kan jeg være enig i! Unødvendig å kommentere varene folk kjøper meg seg :)

Den aller verste jeg har fått, var "disse var fine, nytt design!"

Da O.B-tampongene hadde fått nytt limited edition design.

Hva svarer man liksom "Jada, nå kan jeg blø med stil" :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Den aller verste jeg har fått, var "disse var fine, nytt design!"

Da O.B-tampongene hadde fått nytt limited edition design.

Hva svarer man liksom "Jada, nå kan jeg blø med stil" :fnise:

:skratte:

Haha, uff hvem sier noe sånt til kunden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ENESTE jeg ønsker fra den som sitter i kassen er bare et smil - et lystig, blidt ansikt kan virkelig forandre dagen min fra kjip til bra, men til og med dette virker det som om så mange i kassen finner vanskelig! :klo: Jeg tenker selvfølgelig over det hvis jeg kommer seint på butikken og den som sitter der er sliten og har hatt en lang dag, men på noen av de faste butikkene jeg går på så er det gjerne faste mennesker som seriøst ALDRI klarer å skvise frem en liten bue med munnen - uansett når på døgnet!

For meg er en positiv innstilling/utstråling kjempegod kundeservice! :)

Et "hei" fra kassadamen med et smil om munnen skal jo egentlig være en selvfølge. Jeg har selv opplevd å handle steder hvor den som sitter i kassa er paddesur, og det er ikke så hyggelig! Helt enig med deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den aller verste jeg har fått, var "disse var fine, nytt design!"

Da O.B-tampongene hadde fått nytt limited edition design.

Hva svarer man liksom "Jada, nå kan jeg blø med stil" :fnise:

Haha! Tja, er noen kommentarer det er vanskelig å forholde seg til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er for at handelen skal bli effektiv både for oss i kassa OG såklart kunden. Folk er forskjellige, og jeg vet at veldig mange butikkansatte kan se seg enig med meg, hvertfall jeg og vennene mine sitter alltid å irriterer oss sammen ;) Tror ikke jeg har møtt på en butikkansatt som ikke kan si seg enig i det jeg har skrevet. Men som sagt, folk er forskjellig! Og jeg trives med å sitte bak kassa, dette er bare tips for at handelen skal være mest mulig effektiv, og unngå situasjoner hvor andre kunder irriterer seg ovenfor den som står og skal betale.

Men grunnholdningen er feil. Det er ikke kundens jobb å gjøre jobben behagelig for deg, det er din jobb å gjøre opplevelsen behagelig for kunden. Kunder skal heller ikke avkreves å oppføre seg i forhold til andre kunders behov, da får butikken heller organisere seg annerledes, med for eksempel en hurtigkasse og en vanlig kasse. I de fleste bransjer skal man være glad så lenge ikke kunden oppfører seg som en komplett idiot. Så helt ærlig, om kassereren synes det er irriterende å måtte skyve eggene mine inn til siden fordi det kommer en svær skinkestek rett etter den, så kunnde det ikke brydd meg mindre. De fleste møter større irritasjonmomenter i sin jobbhverdag.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

:skratte:

Haha, uff hvem sier noe sånt til kunden!!

Vær på vakt om du kjøper tampiser i trøndelag, plutselig snubler du over henne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Vær på vakt om du kjøper tampiser i trøndelag, plutselig snubler du over henne :fnise:

:fnise: Skal være obs på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grunnholdningen er feil. Det er ikke kundens jobb å gjøre jobben behagelig for deg, det er din jobb å gjøre opplevelsen behagelig for kunden. Kunder skal heller ikke avkreves å oppføre seg i forhold til andre kunders behov, da får butikken heller organisere seg annerledes, med for eksempel en hurtigkasse og en vanlig kasse. I de fleste bransjer skal man være glad så lenge ikke kunden oppfører seg som en komplett idiot. Så helt ærlig, om kassereren synes det er irriterende å måtte skyve eggene mine inn til siden fordi det kommer en svær skinkestek rett etter den, så kunnde det ikke brydd meg mindre. De fleste møter større irritasjonmomenter i sin jobbhverdag.

De fleste møter irritasjonsmomenter i sin jobbhverdag ja, men hvis jeg kan unngå å bidra med ytterligere irritasjon gjør jeg det med glede. Der jeg kan.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste møter irritasjonsmomenter i sin jobbhverdag ja, men hvis jeg kan unngå å bidra med ytterligere irritasjon gjør jeg det med glede. Der jeg kan.

Hvertfall ei som tenker seg om, og forstår at vi i kassa er mennesker vi og! All respekt til deg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ei som tenker seg om, og forstår at vi i kassa er mennesker vi og! All respekt til deg :Nikke:

Haha, takk. Når jeg så at tråden var på to sider tenkte jeg det kom til å være en ekstrem liste i hovedinnlegget, men det var jo bare helt elementære ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikee

Men grunnholdningen er feil. Det er ikke kundens jobb å gjøre jobben behagelig for deg, det er din jobb å gjøre opplevelsen behagelig for kunden. Kunder skal heller ikke avkreves å oppføre seg i forhold til andre kunders behov, da får butikken heller organisere seg annerledes, med for eksempel en hurtigkasse og en vanlig kasse. I de fleste bransjer skal man være glad så lenge ikke kunden oppfører seg som en komplett idiot. Så helt ærlig, om kassereren synes det er irriterende å måtte skyve eggene mine inn til siden fordi det kommer en svær skinkestek rett etter den, så kunnde det ikke brydd meg mindre. De fleste møter større irritasjonmomenter i sin jobbhverdag.

Jeg ser faktisk ikke problemet med å påpeke enkelte ting kunden kan gjøre selv for å gjøre sin egen handletur mer effektiv og til en positiv opplevelse. Butikken skal selvføgelig stå for en del, men at kunden velger å bable i tlf mens han/hun skal betale og deretter bli sur fordi kassedamen ikke spurte om pose/kvittering (og ja vi gjorde det, noe kunden hadde hørt om de ikke pratet i tlf). Eller fordi kunden har musikk på øret og ikke hører spørsmålet om pose, kontant/kort og deretter kjefter på personen bak kassen osv. Så kan du sikkert se at det er enkelte ting kunden selv er skyld i, alt er ikke butikken eller kassedamens ansvar.

Personlig har jeg blitt en bedre kunde og ikke minst mer fornøyd kunde etter å ha vært kassedame selv, men det er fordi jeg selv har sett ståstedet (eller sittestedet) fra kassedamen. Kunden liker å tro at de alltid har rett, men i mange situasjoner så har de faktisk ikke det. Dessuten, det er vanlig folkeskikk å høre etter når folk snakker til deg eller kommer med et spørsmål ;)

En god regel for alle er enkel, når du kommer til kassen, prøv å være oppmerksom på det du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faktisk ikke problemet med å påpeke enkelte ting kunden kan gjøre selv for å gjøre sin egen handletur mer effektiv og til en positiv opplevelse. Butikken skal selvføgelig stå for en del, men at kunden velger å bable i tlf mens han/hun skal betale og deretter bli sur fordi kassedamen ikke spurte om pose/kvittering (og ja vi gjorde det, noe kunden hadde hørt om de ikke pratet i tlf). Eller fordi kunden har musikk på øret og ikke hører spørsmålet om pose, kontant/kort og deretter kjefter på personen bak kassen osv. Så kan du sikkert se at det er enkelte ting kunden selv er skyld i, alt er ikke butikken eller kassedamens ansvar.

Personlig har jeg blitt en bedre kunde og ikke minst mer fornøyd kunde etter å ha vært kassedame selv, men det er fordi jeg selv har sett ståstedet (eller sittestedet) fra kassedamen. Kunden liker å tro at de alltid har rett, men i mange situasjoner så har de faktisk ikke det. Dessuten, det er vanlig folkeskikk å høre etter når folk snakker til deg eller kommer med et spørsmål ;)

En god regel for alle er enkel, når du kommer til kassen, prøv å være oppmerksom på det du skal gjøre.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke en eneste gang i løpet av mine 34 år opplevd at en kunde har kjeftet på en kassadame fordi de ikke fikk med seg spørsmål om pose eller kvittering. Er noen 1000 besøk jeg har lagt bak meg i butikker etterhvert, og enda flere 1000 kunder jeg har hatt foran meg i køen på samme tiden, så jeg klarer ikke helt å se at dette skal være noe stort problem. Jeg har heler ikke sett noen bli sur fordi de har fått for mange poser når de bare svarer "ja takk" til om de vil ha pose.

Det jeg har fått med meg er at det ikke er noe stort problem at kunden snakker i telefonen samtidig, de klarer fint å kommunisere med personen i kassen fordi om. Jeg har heldigvis sluppet å selv måtte kalkulere meg frem til antall poser som trengs, det klarer den bak kassen å beregne langt bedre enn meg, det er tross alt en del av jobben deres. Ja takk svarer jeg på spørsmålet, og så er den saken ute av verden.

Det burde også til en hver tid være butikkens ansvar at det er nok personer på jobb til at det ikke danner seg kø i kassen, uavhengig av grunn. Om det er på grunn av små barn som vil hjelpe til eller gamle personer som sliter med å telle opp småpengene sine, så bør det være rom for å åpne en kasse til umiddelbart.

Kunder himler ikke med øynene fordi ett barn bruker tid på å hjelpe sine foreldre, men fordi dere som sitter bak kassen ikke gidder å tilkalle en ekstra person som kan åpne en kasse til.

Det koster meg ekstremt lite å velge en annen butikk å handle i. Får jeg den miste følelse av at vedkommende i kassen ikke er på det nivået jeg forventer når jeg handler fordi jeg ikke følger "kassadamens regler", ja da går jeg heller til butikken 200 meter bortenfor videre.

Det samme gjelder forøvrig når jeg skal handle gaver. Er det en butikk som ikke er villig til å pakke inn det jeg kjøper og skal sende med meg papir istedet, da handler jeg heller ett sted der de pakker inn varen for meg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg ikke en eneste gang i løpet av mine 34 år opplevd at en kunde har kjeftet på en kassadame fordi de ikke fikk med seg spørsmål om pose eller kvittering. Er noen 1000 besøk jeg har lagt bak meg i butikker etterhvert, og enda flere 1000 kunder jeg har hatt foran meg i køen på samme tiden, så jeg klarer ikke helt å se at dette skal være noe stort problem. Jeg har heler ikke sett noen bli sur fordi de har fått for mange poser når de bare svarer "ja takk" til om de vil ha pose.

Det jeg har fått med meg er at det ikke er noe stort problem at kunden snakker i telefonen samtidig, de klarer fint å kommunisere med personen i kassen fordi om. Jeg har heldigvis sluppet å selv måtte kalkulere meg frem til antall poser som trengs, det klarer den bak kassen å beregne langt bedre enn meg, det er tross alt en del av jobben deres. Ja takk svarer jeg på spørsmålet, og så er den saken ute av verden.

Det burde også til en hver tid være butikkens ansvar at det er nok personer på jobb til at det ikke danner seg kø i kassen, uavhengig av grunn. Om det er på grunn av små barn som vil hjelpe til eller gamle personer som sliter med å telle opp småpengene sine, så bør det være rom for å åpne en kasse til umiddelbart.

Kunder himler ikke med øynene fordi ett barn bruker tid på å hjelpe sine foreldre, men fordi dere som sitter bak kassen ikke gidder å tilkalle en ekstra person som kan åpne en kasse til.

Det koster meg ekstremt lite å velge en annen butikk å handle i. Får jeg den miste følelse av at vedkommende i kassen ikke er på det nivået jeg forventer når jeg handler fordi jeg ikke følger "kassadamens regler", ja da går jeg heller til butikken 200 meter bortenfor videre.

Det samme gjelder forøvrig når jeg skal handle gaver. Er det en butikk som ikke er villig til å pakke inn det jeg kjøper og skal sende med meg papir istedet, da handler jeg heller ett sted der de pakker inn varen for meg.

Greit nok å bli irritert over for underbemanning eller at ikke de pakker inn. Det som ikke er greit er å ta det ut over den ansatte på en respektløs måte. Den som ekspederer råder faktisk ikke over slike avgjørelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å bli irritert over for underbemanning eller at ikke de pakker inn. Det som ikke er greit er å ta det ut over den ansatte på en respektløs måte. Den som ekspederer råder faktisk ikke over slike avgjørelser.

Psst... Det gjør ikke kunden heller.

Anonymous poster hash: 39338...75b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er opp til kasserer å spør om hvor mange poser som trengs. Og å spør om kvittering er også vår jobb!

Nei, posene er en bestilling og det er kundens ansvar å si hva man vil ha og hvor mange. Burde også være slik at man normalt ikke får kvittering, og at man ikke blir spurt om det, men at man må be om det.

(jobber ikke i butikk)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst... Det gjør ikke kunden heller.

Anonymous poster hash: 39338...75b

Kunden kan ta det opp med den ansvarlige, eller demonstrere det ved å ikke velge butikken.

Underbemanning er noe ansatte sjelden får gjennomslag for å forbedre. (Helsesektoransatte, anyone? :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...