Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

Herregud da folkens! Det er jo bare en morsom tråd om hvordan gjøre ting mer effektivt! :rolleyes:

Javisst, like morsomt som å spøke med hvorfor man ikke trenger kvitteringen eller at varer uten pris er gratis.

Anonymous poster hash: b520f...0e5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Whew. Litt av en liste! Har jobbet i kassa selv og det er da null stress å være den som spør om kunde skal ha kvittering? Syns jeg ihvertfall. Ble litt flisespikkeri det her.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er for at handelen skal bli effektiv både for oss i kassa OG såklart kunden. Folk er forskjellige, og jeg vet at veldig mange butikkansatte kan se seg enig med meg, hvertfall jeg og vennene mine sitter alltid å irriterer oss sammen ;) Tror ikke jeg har møtt på en butikkansatt som ikke kan si seg enig i det jeg har skrevet. Men som sagt, folk er forskjellig! Og jeg trives med å sitte bak kassa, dette er bare tips for at handelen skal være mest mulig effektiv, og unngå situasjoner hvor andre kunder irriterer seg ovenfor den som står og skal betale.

Jeg har aldri irritert meg over noe av det du nevner, verken som butikkansatt eller som kunde i kø. Er det virkelig kommet dit hen at man nesten må være robot for å være en god kunde? Det regimet du lager her høres jo ut som opplegget til han suppenazien i Seinfeld :fnise:

Anonymous poster hash: b520f...0e5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette gjelder altså kun på Rimi?



Anonymous poster hash: 66769...b54
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Javisst, like morsomt som å spøke med hvorfor man ikke trenger kvitteringen eller at varer uten pris er gratis.

Anonymous poster hash: b520f...0e5

Ingen grunn til å ta alt veldig seriøst, jeg tolket nå tråden som en morsom måte å få kunder til å bli mer effektive i handlingen. Dessuten så er det som oftest nettopp disse kundene som klager på at ting går aaaaalt for sakte, og skylder på kassedamen. Liten titt i speilet skader ingen ;)

12. Vennligst ikke be kassedamen kaste tyggegummien for deg uten å pakke den inn i noe papir. Helst ikke da en gang. Samme gjelder snus!

:fnise: kjenner jeg er litt glad kassedame dagene mine er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri irritert meg over noe av det du nevner, verken som butikkansatt eller som kunde i kø. Er det virkelig kommet dit hen at man nesten må være robot for å være en god kunde? Det regimet du lager her høres jo ut som opplegget til han suppenazien i Seinfeld :fnise:

Anonymous poster hash: b520f...0e5

Lagde det innlegget her med litt humor i bakhodet, herregud jeg sier ikke at alle MÅ det. Men det hadde vært fint og bare være klar og tydelig på enkelte ting. Jeg takler ikke kunder som feks. snakker i telefonen mens de blir ekspedert eller som mumler om de skal ha pose eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen grunn til å ta alt veldig seriøst, jeg tolket nå tråden som en morsom måte å få kunder til å bli mer effektive i handlingen. Dessuten så er det som oftest nettopp disse kundene som klager på at ting går aaaaalt for sakte, og skylder på kassedamen. Liten titt i speilet skader ingen ;)

12. Vennligst ikke be kassedamen kaste tyggegummien for deg uten å pakke den inn i noe papir. Helst ikke da en gang. Samme gjelder snus!

:fnise: kjenner jeg er litt glad kassedame dagene mine er over!

Bra du klarer å se humoren i det! Tror mange her tar det veldig seriøst, det her skrev jeg jo for at folk skal ta det med en klype salt og kanskje tenke seg litt om når de handler :P

Æsj, det har jeg aldri opplevd! Det hadde jeg aldri gjort :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kommet med spesiellt kommentarer når de kjøper kondomer ol.?



Anonymous poster hash: adb84...4e3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere kunder komme med noen tilbakemeldinger? Hva vil dere feks. at personen bak kassa skal bli bedre på, eller hvordan de skal oppføre seg? Få høre nå hva dere har å komme med som respons til oss kassadamer! :fred:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, jeg har nok fra før", pleier jeg svare på spørsmål om kvittering. Ikke for å være morsom, det er bare blitt en standardfrase. Kvittering SKAL den i kassa spørre om. Det er fordi jeg som kunde ikke vet om du har papir i skriveren din eller ikke. Det kan også hende at jeg skal ha kvittering, men i stresset situasjon (det er litt stress å stå ved kassa som kunde) så glemmer man rent bort det.

Det er en enkel jobb å spørre om kunden skal ha kvittering eller ei. Klarer du ikke det får du finne deg en vaskejobb.

"Pøse" sier jeg i fra om. Hvis jeg finner ut av at jeg skal ha flere så føler jeg meg som en tyv og vil gjerne betale. Kommer jeg på eller finner jeg ut av at jeg trenger flere er det ikke for å snyte butikkjeden for 1 krone, da er det fordi jeg var usikker på forhånd på hvor mange poser jeg skulle ha. Noen ganger ber jeg om for mange og lar noen ligge igjen. Det blir ikke satt pris på det heller.

PLU burde da ikke være vanskelig å huske? Jeg har selv jobbet i kasse, man får inn kodene i hodet etter hvert som man er der. Hadde du vært 40 år yngre ville du sett på det å huske PLU som ren latsabb-jobb. På den tiden måtte man huske prisene på alle varene i butikken du. Ingen automatikk.

Betaling, skjønner du ikke at man skal betale med kort når man har stukket kortet i terminalen... vaskejobb.

For øvrig vil jeg foreslå at du tar deg en vaskejobb i stedet. Gjerne på et kontorsbygg der du må stille opp tidlig om morgenen og har lite med mennesker å gjøre. Du virker ikke særlig service-innstilt. Du skal smile til kunder som gjentar vitser du har hørt hundre ganger før, du skal ta i mot alle kunder med lik behandling, om det er Herr Rikus Krøsus eller Herr Ute Ligger. Om det er Herr og Fru Gretten eller Her og Fru Spøkefugl. Smil, det er jobben din.

Jeg er glad for at du ikke jobber på sykehus eller innen eldreomsorg!



Anonymous poster hash: 39338...75b
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har kommet med spesiellt kommentarer når de kjøper kondomer ol.?

Anonymous poster hash: adb84...4e3

Ikke som jeg kan huske, men det er nok noen som har opplevd det ja! Alltid like kleint å ta betalt for kun kondomer, begge vet jo hva de skal brukes til. Ikke at det er flaut for meg, men er litt morsomt å tenke på at kunden tenker sikkert "ja, her er jeg og jeg skal ha sex! Og nå vet du hva jeg skal i kveld." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt umulig for en kunde å vite hvor mange poser som trengs. Det burde være nok å si ja til poser, og så bør den som sitter i kassen ha så pass kontroll over jobben sin at de selv vet hvor mange poser som trengs.

Var forøvrig en helt idiotisk liste du hadde der for en som skal handle!

Om jeg ikke nevner kvittering så er det vel forstått at jeg ikke ønsker kvittering, hvorfor må jeg spesifisere dette mer?

Og du som sitter i kassen ser vel om jeg gir deg kontanter eller ikke? Får du ikke kontanter når du sier beløpet så kan du vel nesten anta at det skal betales med kort?

Og om det er kø fordi noen lar barnet sitt hjelpe til med å legge varer på båndet, ja da får de jaggu meg åpne en kasse til i noen minutter. Får da være måte på hvor strengt det skal være! Minner meg om seinfeld episoden "The Soup Nazi, eller kanskje "The kassadame nazi!



Anonymous poster hash: 66ca0...018
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke dere kunder komme med noen tilbakemeldinger? Hva vil dere feks. at personen bak kassa skal bli bedre på, eller hvordan de skal oppføre seg? Få høre nå hva dere har å komme med som respons til oss kassadamer! :fred:

Det ENESTE jeg ønsker fra den som sitter i kassen er bare et smil - et lystig, blidt ansikt kan virkelig forandre dagen min fra kjip til bra, men til og med dette virker det som om så mange i kassen finner vanskelig! :klo: Jeg tenker selvfølgelig over det hvis jeg kommer seint på butikken og den som sitter der er sliten og har hatt en lang dag, men på noen av de faste butikkene jeg går på så er det gjerne faste mennesker som seriøst ALDRI klarer å skvise frem en liten bue med munnen - uansett når på døgnet!

For meg er en positiv innstilling/utstråling kjempegod kundeservice! :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Bra du klarer å se humoren i det! Tror mange her tar det veldig seriøst, det her skrev jeg jo for at folk skal ta det med en klype salt og kanskje tenke seg litt om når de handler :P

Æsj, det har jeg aldri opplevd! Det hadde jeg aldri gjort :fnise:

KG i et nøtteskall for tiden. Alt blir tatt veldig seriøst og trådstartet blir kjeftet på fordi ingen ønsker/eller vil se humoren i det. :P

Haha det er det ekleste jeg har opplevd! Det har skjedd opp til flere ganger + jeg fikk en fyr som var tydeligvis forskjølet som ville at jeg skulle ta imot papiret han hadde snytt seg på. Uff altså. Nei nei nei.

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, jeg har nok fra før", pleier jeg svare på spørsmål om kvittering. Ikke for å være morsom, det er bare blitt en standardfrase. Kvittering SKAL den i kassa spørre om. Det er fordi jeg som kunde ikke vet om du har papir i skriveren din eller ikke. Det kan også hende at jeg skal ha kvittering, men i stresset situasjon (det er litt stress å stå ved kassa som kunde) så glemmer man rent bort det.

Det er en enkel jobb å spørre om kunden skal ha kvittering eller ei. Klarer du ikke det får du finne deg en vaskejobb.

"Pøse" sier jeg i fra om. Hvis jeg finner ut av at jeg skal ha flere så føler jeg meg som en tyv og vil gjerne betale. Kommer jeg på eller finner jeg ut av at jeg trenger flere er det ikke for å snyte butikkjeden for 1 krone, da er det fordi jeg var usikker på forhånd på hvor mange poser jeg skulle ha. Noen ganger ber jeg om for mange og lar noen ligge igjen. Det blir ikke satt pris på det heller.

PLU burde da ikke være vanskelig å huske? Jeg har selv jobbet i kasse, man får inn kodene i hodet etter hvert som man er der. Hadde du vært 40 år yngre ville du sett på det å huske PLU som ren latsabb-jobb. På den tiden måtte man huske prisene på alle varene i butikken du. Ingen automatikk.

Betaling, skjønner du ikke at man skal betale med kort når man har stukket kortet i terminalen... vaskejobb.

For øvrig vil jeg foreslå at du tar deg en vaskejobb i stedet. Gjerne på et kontorsbygg der du må stille opp tidlig om morgenen og har lite med mennesker å gjøre. Du virker ikke særlig service-innstilt. Du skal smile til kunder som gjentar vitser du har hørt hundre ganger før, du skal ta i mot alle kunder med lik behandling, om det er Herr Rikus Krøsus eller Herr Ute Ligger. Om det er Herr og Fru Gretten eller Her og Fru Spøkefugl. Smil, det er jobben din.

Jeg er glad for at du ikke jobber på sykehus eller innen eldreomsorg!

Anonymous poster hash: 39338...75b

For det første; at kunder tar feil av antall poser de trenger forstår jeg jo såklart. Men det er når jeg spør de om de trenger pose, og de mumler eller ikke svarer, det er irriterende. Har du betalt for feks. en pose, men finner ut etterpå at du trenger en til er jo ikke det noe stress for meg å gi den gratis. Jeg spør alltid om kvittering, men jeg sier det hadde vært fint om kunden kunne si ifra selv også.

Er det en vare man sjeldent selger, feks. asparges eller noe i den duren da, og man må søke opp koden så er det greit at folk kan si ifra at "den er det to av forresten!"

Det er greit å si ifra om man skal betale med kort eller ikke, det gjør hvertfall alltid jeg. For jeg vet at det er greit å si ifra.

Ellers vil jeg bare si takk for du er en ordentlig menneskekjenner via nett, du treffer meg ikke i det hele tatt. Jeg får kun positive tilbakemeldinger fra kundene, som sier at dette har vært en trivelig handel når jeg har sittet i kassa. Jeg er alltid blid, og det skal mye til om jeg blir furt på en kunde. MYE. Jeg tåler en del når det kommer til vanskelige situasjoner, og jeg løser de alltid på den beste mulige måten og på en hyggelig og ryddig måte. Jeg spøker alltid tilbake med kunden om de spøker med meg, jeg liker å ha en samtale med de som er stamkunder. Jeg spør alltid hvordan det går, eller "nå er det lenge siden du har vært innom! alt bra?". Så du har nok desverre tatt helt feil av hvordan jeg er som person, både på jobb og privat. Jeg har aldri fått en klage, i løpet av de 5 årene jeg har jobbet med mennesker i servicebransjen. Men takk for at du tok deg tid til å slenge ut om hvordan du oppfatter meg som et menneske, i et innlegg som er skrevet med et glimt i øyet :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hyssingen

Til kassedamer på rimi, drit i å kommenter varene mine. "Den ser god ut" "Har du smakt den før" "kose seg i kveld ja" "må ikke bli for full nå", irriterer på meg makk. Hold kjeft.

Til kassadamene på spar. Takk for alle de gratis posene og at du ikke spør om jeg vil ha kvittering, du bare slenger den med :laugh:

Til kassadamene på Prix: Legg på telefonen.

Tror de type-caster kassadamer her jeg bor, for alle er like i de forskjellige butikkene!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt umulig for en kunde å vite hvor mange poser som trengs. Det burde være nok å si ja til poser, og så bør den som sitter i kassen ha så pass kontroll over jobben sin at de selv vet hvor mange poser som trengs.

Var forøvrig en helt idiotisk liste du hadde der for en som skal handle!

Om jeg ikke nevner kvittering så er det vel forstått at jeg ikke ønsker kvittering, hvorfor må jeg spesifisere dette mer?

Og du som sitter i kassen ser vel om jeg gir deg kontanter eller ikke? Får du ikke kontanter når du sier beløpet så kan du vel nesten anta at det skal betales med kort?

Og om det er kø fordi noen lar barnet sitt hjelpe til med å legge varer på båndet, ja da får de jaggu meg åpne en kasse til i noen minutter. Får da være måte på hvor strengt det skal være! Minner meg om seinfeld episoden "The Soup Nazi, eller kanskje "The kassadame nazi!

Anonymous poster hash: 66ca0...018

Nei, for mange kunder blir irriterte om jeg slenger med feks. 3 poser om jeg ser de trenger det. Da blir de som oftest utrolig sinte, og føler seg snytt! "JEG SKAL IKKE HA SÅ MANGE POSER DA HERREGUD!". Så derfor er det fint om dere kan si ifra SELV! Hender jeg spør om hvor mange poser tror du at du trenger, om de kun sier ja til pose. Jeg ser an personen.

Det er ikke alle som sier ifra om de skal ha kvittering, og det er ikke så jævla lett for oss i kassa og forstå på kroppspråket om du skal ha den eller ikke.

Mange kunder står i lommeboken og drar opp kort, men ombestemmer seg og tar opp kontanter istedet. DA har jeg allerede trykket på "betale med kort" knappen.

Det er ikke snakk om at det er forbudt, men det går an å tenke seg om to ganger når det gjelder barn som skal putte på varer. Jeg synes det er en fin ting, og sier alltid hvor flink barnet er, men når jeg ser kunder bak i køen ruller med øynene så er det greit å la vær å gjøre dette en gang i blandt. Det er ikke alltid det er tilgjengelig å åpne to kasser, for man er som regel to på jobb på dag og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Er det noen som har kommet med spesiellt kommentarer når de kjøper kondomer ol.?

Anonymous poster hash: adb84...4e3

Ikke akkurat kondomer, men en gang opplevde jeg noe som gjorde at jeg ble flau. En kar betalte for noen stringtruser i leopardmønster og glitter, i det jeg skanner dem inn i kassen presterer han å lene seg mot meg og si: Høhø gjett om jeg skal kose meg ikveld!

:flau: Både jeg og damen som stod bak ham i køen ble like flaue og jeg bare stammet frem; God...god helg da!

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kassedamer på rimi, drit i å kommenter varene mine. "Den ser god ut" "Har du smakt den før" "kose seg i kveld ja" "må ikke bli for full nå", irriterer på meg makk. Hold kjeft.

Til kassadamene på spar. Takk for alle de gratis posene og at du ikke spør om jeg vil ha kvittering, du bare slenger den med :laugh:

Til kassadamene på Prix: Legg på telefonen.

Tror de type-caster kassadamer her jeg bor, for alle er like i de forskjellige butikkene!

Haha, den kan jeg være enig i! Unødvendig å kommentere varene folk kjøper meg seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...