Gå til innhold

Nettopp begynt å prøve!


Attiram

Anbefalte innlegg

De fleste blir gravide innen 4-6 mnd uten detaljkunnskap, kalendersex eller testing. Selv hos unge, friske par med normalt sexliv, er sjansen for graviditet i de første syklusene rundt 20-25% per mnd. Om du ikje blir gravid i pp1 og 2, betyr det ikke at dere må ha bommet på EL, det er bare mange faktorer som bestemmer om det blir befruktning. Noen ganger vil f.eks egget bli mistet ut i bukhulen i steder for å bli fanget opp og ført inn i egglederen. Timing er bare en liten del av prosessen.

Hmm.. Interessant det du sier. Hvis egget blir mistet ut i bukhulen, har du ikke menstruasjon denne måneden, eller kommer det likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte plutselig å tenke på en ting... Jeg venter mensen den 14.04 ca, og det er litt over en uke til. Men siden jeg ikke er heeelt sikker, kan det godt hende jeg får mensen før 14 eller etter... Men hvis jeg enda ikke har fått mensen og det er den 14.04, kan jeg teste meg da? Selv om jeg ikke er helt sikker på når jeg skal få mensen...

eller når er det mest riktig å teste seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte plutselig å tenke på en ting... Jeg venter mensen den 14.04 ca, og det er litt over en uke til. Men siden jeg ikke er heeelt sikker, kan det godt hende jeg får mensen før 14 eller etter... Men hvis jeg enda ikke har fått mensen og det er den 14.04, kan jeg teste meg da? Selv om jeg ikke er helt sikker på når jeg skal få mensen...

eller når er det mest riktig å teste seg?

Har hørt at produksjonen av HCG (hormonet som produseres ved graviditet. Correct me if I am wrong) øker dagene etter IKM, så det er den sikreste perioden å teste på. Vil ellers anbefale deg en app til iPhone som heter iPeriod. Den har koll på både eggløsning og mens, og du kan plotte inn dagene så den regner ut for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at produksjonen av HCG (hormonet som produseres ved graviditet. Correct me if I am wrong) øker dagene etter IKM, så det er den sikreste perioden å teste på. Vil ellers anbefale deg en app til iPhone som heter iPeriod. Den har koll på både eggløsning og mens, og du kan plotte inn dagene så den regner ut for deg :)

Ah ja.. akkurat. :) Jeg pleier å få mens to-tre dager etter den datoen jeg forventer det. Så kanskje jeg kan slå til med testen den 15. eller 16. hvis jeg fremdeles ikke har fått noe..? Det er vel den sikreste perioden å teste på vel :plystre: Har forresten Samsung jeg, og har en sånn app der som hjelper meg å holde oversikten. Men likevel er det sjeldent jeg får mens på akkurat den datoen appen gir meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere alle! Har hele tiden sagt til kjæresten at jeg vil ha et kjærlighetsbarn (den forstand ikke med stoppeklokka og temperaturmåling, men spontant og hett!) , men har nå tatt meg selv i å titte og lese om eggløsningstegn og konsistens for utfloden. Jeez! Merker jeg blir litt mer OBS på at vi hvertfall bør ha sex en gang før EL, fremfor å ta det litt etter lysten og .. lidenskapen :) Flere som har blitt litt småcrazy?

Å hode mitt er på høygir så skjønner hva du mener :O Jeg har det alltid i tankene uansett så det blir litt mer på kalenderen enn på lidenskapen men sånn er det vel når man har planlagt å prøve så får det heller bli litt mer lidenskapsdager igjen når man får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tester prøver dere da?

Jeg kjøper som regel RFSU på butikken til 79 kr men har også prøvd CBD med ukeindikator :)

Blir så dyrt på med CBD hele tiden så nå venter jeg på mens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke tester prøver dere da?

Jeg kjøper som regel RFSU på butikken til 79 kr men har også prøvd CBD med ukeindikator :)

Blir så dyrt på med CBD hele tiden så nå venter jeg på mens ;)

Hvus du skal bli testoman, kjøper du strimler på nett. Ebay har, billigetester.no tistreker.no (ta skrivemåten som forslag), de har pakkeløsninger med pris under 10 kr per strimmel. Da kan du teste ubegrenset, uten å tømme kontoen. Jeg har aldri fått feil svar eller forvirrende skyggestrek på mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Interessant det du sier. Hvis egget blir mistet ut i bukhulen, har du ikke menstruasjon denne måneden, eller kommer det likevel?

Mensen kommer som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg i ett par timer sittet og lest graviditetsdagbøker. Ooog... det hjelper ihvertfall ikke på tålmodigheten min! :bond: Men det er så gøy og ikke minst koselig å lese slike dagbøker. Begynner å dagdrømme og se for meg den dagen jeg får positiv test, den dagen jeg er på ul og får vite kjønn, de dagene hvor jeg/vi shopper babyklær og er på IKEA for å handle møbler til babyrommet osv. :rodmer:

I dag fikk jeg forresten en pakke fra billige-tester.no! To dager etter bestilling kom det i posten, liker`e! :biggrin: Der lå det 7 graviditettester, 7 EL-tester og to pakker med Folsyre. Tok min første tablett i dag! Anbefales å ta det 3 måneder før prøvingen starter og fram til babyen er 12 uker gammel.

Flere som tar Folsyre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg i ett par timer sittet og lest graviditetsdagbøker. Ooog... det hjelper ihvertfall ikke på tålmodigheten min! :bond: Men det er så gøy og ikke minst koselig å lese slike dagbøker. Begynner å dagdrømme og se for meg den dagen jeg får positiv test, den dagen jeg er på ul og får vite kjønn, de dagene hvor jeg/vi shopper babyklær og er på IKEA for å handle møbler til babyrommet osv. :rodmer:

I dag fikk jeg forresten en pakke fra billige-tester.no! To dager etter bestilling kom det i posten, liker`e! :biggrin: Der lå det 7 graviditettester, 7 EL-tester og to pakker med Folsyre. Tok min første tablett i dag! Anbefales å ta det 3 måneder før prøvingen starter og fram til babyen er 12 uker gammel.

Flere som tar Folsyre? :P

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen!

kjønn, navn, termindato, hvordan fortelle det til kommende besteforeldre, jobbsituasjon, innkjøp... tenker på alt slikt! Prøver å la vær, fordi jeg er redd jeg kommer til å bli ekstra skuffet om det ikke skulle klaffe fort. Meen så er det jo ikke så lett å la være heller da :blush:

Jeg tar folsyre ja, må ta de rett før jeg legger meg for jeg blir veldig kvalm av de :spy:

Når det kommer til å fortelle det til venner, kommende besteforeldre og ikke minst sjefen.. Har dere noen tanker om hvordan dere ønsker å gjøre det? Om det klaffer fort for oss, så ønsker vi å fortelle det til svigermor og svigerfar på bursdagen til svigermor. Da skal jeg pakke inn et par babysokker/en body, og skrive på et kort at vi ikke har kjøpt noen stor gave dette året, men at vi har en hjemmelaget vi tror hun kommer til å bli glad for :rodmer: jeg vet at hun kommer til å hoppe i taket av glede, og jeg er overbevist om at hun kommer til å gråte :fnise: VELDIG lyst til å sette opp et skjult kamera for å få reaksjonen på film :laugh: :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen!

kjønn, navn, termindato, hvordan fortelle det til kommende besteforeldre, jobbsituasjon, innkjøp... tenker på alt slikt! Prøver å la vær, fordi jeg er redd jeg kommer til å bli ekstra skuffet om det ikke skulle klaffe fort. Meen så er det jo ikke så lett å la være heller da :blush:

Jeg tar folsyre ja, må ta de rett før jeg legger meg for jeg blir veldig kvalm av de :spy:

Når det kommer til å fortelle det til venner, kommende besteforeldre og ikke minst sjefen.. Har dere noen tanker om hvordan dere ønsker å gjøre det? Om det klaffer fort for oss, så ønsker vi å fortelle det til svigermor og svigerfar på bursdagen til svigermor. Da skal jeg pakke inn et par babysokker/en body, og skrive på et kort at vi ikke har kjøpt noen stor gave dette året, men at vi har en hjemmelaget vi tror hun kommer til å bli glad for :rodmer: jeg vet at hun kommer til å hoppe i taket av glede, og jeg er overbevist om at hun kommer til å gråte :fnise: VELDIG lyst til å sette opp et skjult kamera for å få reaksjonen på film :laugh: :laugh:

Ja, det er jo nesten det morsomste med alt! Å fortelle nærmeste familie og venner om graviditeten. Den eneste som vet at vi prøver er lillesøstra mi... klarte ikke å la vær å si det... :plystre: Men jeg stoler på henne og vet hun ikke røper noe som helst til noen. Hun syns det er såå spennende og gleder seg til å bli tante.

Faktisk så narret jeg foreldrene mine for noen dager siden på 1.april, haha. Jeg har fra før en nyfødt body og så skrev jeg ved en lapp "I`m 13 weeks old" og la det i gangen hos foreldrene mine (vi har leilighet rett ved siden av), banket på døra og løp inn til leil igjen. Ca 5 minutter senere kommer begge ut, smiler fra øre til øre (jeg ser dem gjennom vinduet) og de kommer på døra. Mamma ler og gir meg en stor klem og gratulerer meg. Pappa smiler også. Og da ble jeg nesten SKUFFET over at jeg måtte si at det bare var aprilsnarr, for jeg trodde virkelig ikke at de skulle bli så glade! Jeg sa "Nei nei, det er aprilsnarr!" Off, de ble litt skuffa, ja :trist: Haha... Så neste gang jeg forteller dem det, skal det være sant!

Jeg tenker jeg vil fortelle det på en litt enkel, men koselig måte til foreldrene mine. Ser for meg at jeg får hele familien samlet (altså foreldrene og søsknene mine) og så forteller vi det dem under middag/etter middag. Tar evt med graviditettesten som viser positiv eller noe... hehe. Til venner og andre bekjente vil jeg nok fortelle på facebook. Det er jo så vanlig i dag, å publisere nyheten på facebook med et ultralydbilde :P

Åssen tenkte dere å fortelle? Og når tenker dere å avsløre det? Det er vel mest vanlig og safest å ikke røpe noe før etter 12. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo nesten det morsomste med alt! Å fortelle nærmeste familie og venner om graviditeten. Den eneste som vet at vi prøver er lillesøstra mi... klarte ikke å la vær å si det... :plystre: Men jeg stoler på henne og vet hun ikke røper noe som helst til noen. Hun syns det er såå spennende og gleder seg til å bli tante.

Faktisk så narret jeg foreldrene mine for noen dager siden på 1.april, haha. Jeg har fra før en nyfødt body og så skrev jeg ved en lapp "I`m 13 weeks old" og la det i gangen hos foreldrene mine (vi har leilighet rett ved siden av), banket på døra og løp inn til leil igjen. Ca 5 minutter senere kommer begge ut, smiler fra øre til øre (jeg ser dem gjennom vinduet) og de kommer på døra. Mamma ler og gir meg en stor klem og gratulerer meg. Pappa smiler også. Og da ble jeg nesten SKUFFET over at jeg måtte si at det bare var aprilsnarr, for jeg trodde virkelig ikke at de skulle bli så glade! Jeg sa "Nei nei, det er aprilsnarr!" Off, de ble litt skuffa, ja :trist: Haha... Så neste gang jeg forteller dem det, skal det være sant!

Jeg tenker jeg vil fortelle det på en litt enkel, men koselig måte til foreldrene mine. Ser for meg at jeg får hele familien samlet (altså foreldrene og søsknene mine) og så forteller vi det dem under middag/etter middag. Tar evt med graviditettesten som viser positiv eller noe... hehe. Til venner og andre bekjente vil jeg nok fortelle på facebook. Det er jo så vanlig i dag, å publisere nyheten på facebook med et ultralydbilde :P

Åssen tenkte dere å fortelle? Og når tenker dere å avsløre det? Det er vel mest vanlig og safest å ikke røpe noe før etter 12. uke.

off, på 1.april sendte jeg bilde av en positiv test til samboeren min mens jeg var på jobb. Mest litt for å se reaksjonen siden han syntes alt det her er litt sskummlt. Fikk et bilde tilbake av han som smiler stort å skriver "å, nå ble jeg veldig veldig glad!". Fikk dårlig samvittighet når jeg minte han på datoen å han ble skuffet. Men også litt deilig å se reaksjonen hans. Må også legge til at det ble ekstra koselig action på kvelden (på hans initiativ) lurer på hvorfor, mon tro ;-) hihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, på 1.april sendte jeg bilde av en positiv test til samboeren min mens jeg var på jobb. Mest litt for å se reaksjonen siden han syntes alt det her er litt sskummlt. Fikk et bilde tilbake av han som smiler stort å skriver "å, nå ble jeg veldig veldig glad!". Fikk dårlig samvittighet når jeg minte han på datoen å han ble skuffet. Men også litt deilig å se reaksjonen hans. Må også legge til at det ble ekstra koselig action på kvelden (på hans initiativ) lurer på hvorfor, mon tro ;-) hihi

Off det må ha vært kjipt da. Nesten verre enn min aprilsnarr.. men en dag skjer det på ordentlig da! Forhåphentligvis snart å :biggrin:

Tror dere på den kinesiske kalenderen? Der hvor man beregner kvinnens alder og månedens unnfangelse som bestemmer kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg i ett par timer sittet og lest graviditetsdagbøker. Ooog... det hjelper ihvertfall ikke på tålmodigheten min! :bond: Men det er så gøy og ikke minst koselig å lese slike dagbøker. Begynner å dagdrømme og se for meg den dagen jeg får positiv test, den dagen jeg er på ul og får vite kjønn, de dagene hvor jeg/vi shopper babyklær og er på IKEA for å handle møbler til babyrommet osv. :rodmer:

I dag fikk jeg forresten en pakke fra billige-tester.no! To dager etter bestilling kom det i posten, liker`e! :biggrin: Der lå det 7 graviditettester, 7 EL-tester og to pakker med Folsyre. Tok min første tablett i dag! Anbefales å ta det 3 måneder før prøvingen starter og fram til babyen er 12 uker gammel.

Flere som tar Folsyre? :P

Jeg tar Lifeline sin gravid-pakke med vitaminer, deriblant folsyre. Begynte vel for 3-4 uker siden :)

Det er så koselig å drømme om milepæler som kommer fremover nå. Få tilbake EL etter p-piller, forhåpentligvis en positiv test, tidlig-UL så man kan dele nyheten med andre med et bilde ;) Jeg tror jeg allerede har bestemt meg for barnevogn :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare få en liten utblåsning nå! haha

jeg er bare sååååå hormonell akkurat nå etter jeg slutta på p-sprøyta! jeg har menssmerter, oppblåst mage, sinna og lei meg om hverandre. gråter av ingen ingen.. begynte å gråte i går fordi jeg så to barn på rundt to år som spiste is.... ble også drit sur på sambo fordi han ville gi meg en klem mens jeg lå og sov på sofaen.. haha er forresten kjempe trøtt konstant.. :-(

men det er jo så klart vært det, for tenk om kanskje et års tid har jeg en liten spire i magen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off det må ha vært kjipt da. Nesten verre enn min aprilsnarr.. men en dag skjer det på ordentlig da! Forhåphentligvis snart å :biggrin:

Tror dere på den kinesiske kalenderen? Der hvor man beregner kvinnens alder og månedens unnfangelse som bestemmer kjønn?

ja.. tenkte ikke så langt, jeg skulle jo bare være litt morsom! Men det kom jo noe godt ut av det, nemlig at nnåer han ikke like redd lenger! :-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg i ett par timer sittet og lest graviditetsdagbøker. Ooog... det hjelper ihvertfall ikke på tålmodigheten min! :bond: Men det er så gøy og ikke minst koselig å lese slike dagbøker. Begynner å dagdrømme og se for meg den dagen jeg får positiv test, den dagen jeg er på ul og får vite kjønn, de dagene hvor jeg/vi shopper babyklær og er på IKEA for å handle møbler til babyrommet osv. :rodmer:

I dag fikk jeg forresten en pakke fra billige-tester.no! To dager etter bestilling kom det i posten, liker`e! :biggrin: Der lå det 7 graviditettester, 7 EL-tester og to pakker med Folsyre. Tok min første tablett i dag! Anbefales å ta det 3 måneder før prøvingen starter og fram til babyen er 12 uker gammel.

Flere som tar Folsyre? :P

Hehe, høres ut som meg! :P Jeg leser alt som har med graviditet , barn og slikt å gjøre :) Jeg begynte på folsyre for 2 mnd siden en uke før vi begynte å prøve så godt på det hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen!

kjønn, navn, termindato, hvordan fortelle det til kommende besteforeldre, jobbsituasjon, innkjøp... tenker på alt slikt! Prøver å la vær, fordi jeg er redd jeg kommer til å bli ekstra skuffet om det ikke skulle klaffe fort. Meen så er det jo ikke så lett å la være heller da :blush:

Jeg tar folsyre ja, må ta de rett før jeg legger meg for jeg blir veldig kvalm av de :spy:

Når det kommer til å fortelle det til venner, kommende besteforeldre og ikke minst sjefen.. Har dere noen tanker om hvordan dere ønsker å gjøre det? Om det klaffer fort for oss, så ønsker vi å fortelle det til svigermor og svigerfar på bursdagen til svigermor. Da skal jeg pakke inn et par babysokker/en body, og skrive på et kort at vi ikke har kjøpt noen stor gave dette året, men at vi har en hjemmelaget vi tror hun kommer til å bli glad for :rodmer: jeg vet at hun kommer til å hoppe i taket av glede, og jeg er overbevist om at hun kommer til å gråte :fnise: VELDIG lyst til å sette opp et skjult kamera for å få reaksjonen på film :laugh: :laugh:

Haha, ja har tenkt masse på det med å si det til familie og venner etter hvert hvis det skjer :O Men har alltid sett for meg at jeg ville ventet til første UL slik at jeg kunne lagt et bilde i gave og gitt det til alle sammen på en eller annen bursdag eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har samboer og jeg vært i Sverige. På Nordby senteret. Og der har de fått inn ny babybutikk med utrolig fine ting! Butikken er rett ved siden av RUSTA for de som vet hvor det er. Trodde aldri samboer ville bli med inn i butikken, men det gjorde han. Og han syns også det var mange fine ting der.

Samtalen lød litt mer sånn her:

Meg: Åå så mye fint!
Han: Jah..!

Meg: Åå se da! *peker på fine farge bokstaver*

Han: Ja, det var kult.

Meg: Her må vi ihvertfall handle til babyrom!

Han: Ja det får vi gjøre.

Haha hvem er mest gira her lissåm... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...