Gå til innhold

Nettopp begynt å prøve!


Attiram

Anbefalte innlegg

Jeg er så patetisk at jeg sitter å smiler og griner og alt hver dag 10:05 under fødeavdelingen på FEM x)

Har så lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malicious, vi får holde hverandre oppdatert :) Hehe. Men er det sånn at dere kommer til å ha sex hver dag/annhver dag mens dere prøver, eller kommer dere til å slå til mest rundt eggeløsning? (3-4 før og litt etter)

Syns det er så vannskelig jeg, for noen mener jo at man bør ha sex annhver dag hele mnd, mens andre syns man bør "spare" seg for å slå til rundt EL :/

Resten av mnd har ikke noe å si, det kan ikke bli befuktning om det ikke finnes noe modent egg i systemet. Spermiene lever i noen dager, og bør være ganske ferske og på plass i eggleder når egget kommer. Annenhver dag før eggløsning ga raskest graviditet, som et kompromiss mellom kvalitet og kvantitet. Egget dør raskt etter frislipp fra eggstokken, innen 12-24 timer kan det ikke brfuktes lengre. En trenger sånn sett ikke planlegge sexen etter EL, men de færreste vet jo på timen når egget slipper.

De fleste blir gravide innen 4-6 mnd uten detaljkunnskap, kalendersex eller testing. Selv hos unge, friske par med normalt sexliv, er sjansen for graviditet i de første syklusene rundt 20-25% per mnd. Om du ikje blir gravid i pp1 og 2, betyr det ikke at dere må ha bommet på EL, det er bare mange faktorer som bestemmer om det blir befruktning. Noen ganger vil f.eks egget bli mistet ut i bukhulen i steder for å bli fanget opp og ført inn i egglederen. Timing er bare en liten del av prosessen.

Endret av Biloba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mannen på jobbintervju! hehe... etter at vi snakket i går om å vente med å bli aktive prøvere til han hadde fått en ny jobb, har han plutselig fått "dårlig tid" på å få ny jobb? :fnise: Han sier han vil ha baby, men er litt redd. Så klart, det er jo litt skummelt å! Men hælledussen som jeg har venta på å endelig kunne snakke om baby seriøst og til og med begynne å prøve! Det begynner å bli greit å vente i en måned til før vi prøver aktivt, for tror nesten det er bedre å få baby på nyåret istedenfor ^^

Gleder meg til noen av dere får klaff neste uke da! Det er litt ekstra spennende når man kan snakke med noen som er i akkurat samme situasjon! Og ikke minst er vi jo alle nesten jevngamle også... hvis ikke jeg har mistforstått helt nå? :P Jeg er 22 ihvertfall!



Anonymous poster hash: 1f620...b82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSS! Nå har jeg laga meg en ny bruker :D

Nå er mannen på jobbintervju! hehe... etter at vi snakket i går om å vente med å bli aktive prøvere til han hadde fått en ny jobb, har han plutselig fått "dårlig tid" på å få ny jobb? :fnise: Han sier han vil ha baby, men er litt redd. Så klart, det er jo litt skummelt å! Men hælledussen som jeg har venta på å endelig kunne snakke om baby seriøst og til og med begynne å prøve! Det begynner å bli greit å vente i en måned til før vi prøver aktivt, for tror nesten det er bedre å få baby på nyåret istedenfor ^^

Gleder meg til noen av dere får klaff neste uke da! Det er litt ekstra spennende når man kan snakke med noen som er i akkurat samme situasjon! Og ikke minst er vi jo alle nesten jevngamle også... hvis ikke jeg har mistforstått helt nå? :P Jeg er 22 ihvertfall!



Anonymous poster hash: 1f620...b82

PSS! Nå har jeg laga meg en ny bruker, så ingen kjenner meg igjen her. :P Samt kan jeg skrive innlegg uten å måtte huke av for anonym. Hello everyone, im Skyblue! :fnise:



Anonymous poster hash: d99bc...6e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSS! Nå har jeg laga meg en ny bruker :D

PSS! Nå har jeg laga meg en ny bruker, så ingen kjenner meg igjen her. :P Samt kan jeg skrive innlegg uten å måtte huke av for anonym. Hello everyone, im Skyblue! :fnise:

Anonymous poster hash: d99bc...6e9

HAHHA så klarte jeg seff å huke av på anonym alikevel.... HER er jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av mnd har ikke noe å si, det kan ikke bli befuktning om det ikke finnes noe modent egg i systemet. Spermiene lever i noen dager, og bør være ganske ferske og på plass i eggleder når egget kommer. Annenhver dag før eggløsning ga raskest graviditet, som et kompromiss mellom kvalitet og kvantitet. Egget dør raskt etter frislipp fra eggstokken, innen 12-24 timer kan det ikke brfuktes lengre. En trenger sånn sett ikke planlegge sexen etter EL, men de færreste vet jo på timen når egget slipper.

De fleste blir gravide innen 4-6 mnd uten detaljkunnskap, kalendersex eller testing. Selv hos unge, friske par med normalt sexliv, er sjansen for graviditet i de første syklusene rundt 20-25% per mnd. Om du ikje blir gravid i pp1 og 2, betyr det ikke at dere må ha bommet på EL, det er bare mange faktorer som bestemmer om det blir befruktning. Noen ganger vil f.eks egget bli mistet ut i bukhulen i steder for å bli fanget opp og ført inn i egglederen. Timing er bare en liten del av prosessen.

Ja, du har sikkert rett der :) Får vel bare vente å håpe at det ikke tar for lang tid, er så kjedelig å bli skuffet hver gang når man er så klar. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) ja, lettere nå som man har noen å skrive med! Jeg går bare rundt å venter selv og lurer så er så frustrerende :O Kan hende du er gravid da? Har du tatt noen test? Eller bare venter du til neste mnd å ser hva som skjer?:) Jeg skal begynne på min 3 periode neste uke så går bare å venter :laugh: Håper virkelig det klaffer denne gangen, og at jeg ikke mister i løpet av veien det er vel det værste trur jeg.

Hmm det kan jo hende! Håper såklart på det :D har ikke tatt noen test nei, tror bare jeg venter og ser, er ikke såå lenge til jeg forventer mens nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel bare vente å håpe at det ikke tar for lang tid, er så kjedelig å bli skuffet hver gang når man er så klar. :danse:

Det vet jeg mye om;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mannen på jobbintervju! hehe... etter at vi snakket i går om å vente med å bli aktive prøvere til han hadde fått en ny jobb, har han plutselig fått "dårlig tid" på å få ny jobb? :fnise: Han sier han vil ha baby, men er litt redd. Så klart, det er jo litt skummelt å! Men hælledussen som jeg har venta på å endelig kunne snakke om baby seriøst og til og med begynne å prøve! Det begynner å bli greit å vente i en måned til før vi prøver aktivt, for tror nesten det er bedre å få baby på nyåret istedenfor ^^

Gleder meg til noen av dere får klaff neste uke da! Det er litt ekstra spennende når man kan snakke med noen som er i akkurat samme situasjon! Og ikke minst er vi jo alle nesten jevngamle også... hvis ikke jeg har mistforstått helt nå? :P Jeg er 22 ihvertfall!

Anonymous poster hash: 1f620...b82

Ja, det er alltid så spennende så blir gal av å vente og vente :O Ja, moro når vi er på samme alder, jeg blir 21 neste mnd :) Er så spent angående neste uke igjen, håper virkelig det klaffer da, før sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det kan jo hende! Håper såklart på det :D har ikke tatt noen test nei, tror bare jeg venter og ser, er ikke såå lenge til jeg forventer mens nå :)

Okei, så bra du klarer å vente, jeg klarer ikke det jeg :O Må liksom kjøpe en test, men denne gangen skal jeg ikke kjøpe noe men vente på TR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg mye om;-)

Uff, hvor lenge har du prøvd da? :)

Det er vel det som er mest frustrerende å vente de ukene på å se også viser det seg at man ikke er gravid allikavel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hvor lenge har du prøvd da? :)

Det er vel det som er mest frustrerende å vente de ukene på å se også viser det seg at man ikke er gravid allikavel :(

10 mnd, men har fått påvist diverse problemer og trenger assistert befruktning, så ventetiden vil bli lang og hva den ender med er usikkert. IKM var veldig spennende i starten, følte meg litt gravid hver gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 mnd, men har fått påvist diverse problemer og trenger assistert befruktning, så ventetiden vil bli lang og hva den ender med er usikkert. IKM var veldig spennende i starten, følte meg litt gravid hver gang:-)

Uff så kjedelig da!

Hvor lenge ventet du før du gikk til lege da? Er kanskje greit å ta en gynekolog time sånn i starten bare for å sjekke at alt er bra ? ;) Hvis det ikke funker den mnd som kommer heller ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så kjedelig da!

Hvor lenge ventet du før du gikk til lege da? Er kanskje greit å ta en gynekolog time sånn i starten bare for å sjekke at alt er bra ? ;) Hvis det ikke funker den mnd som kommer heller ..

Utredningstimen min kostet nesten 2000, og for deg ville det mest sannsynlig være bortkastede penger;-) Ingen vits å frykte problemer, de aller fleste kommrr raslt i mål uten tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er alltid så spennende så blir gal av å vente og vente :O Ja, moro når vi er på samme alder, jeg blir 21 neste mnd :) Er så spent angående neste uke igjen, håper virkelig det klaffer da, før sommeren :D

Hadde vært en fin start på sommeren hvis noen av oss (eller gjerne alle som ønsker) ble gravide på/rett før sommeren da :laugh: Jeg setter en ekstra finger på mai måned... blir 22 år den måneden også, så hadde vært en kjempebursdagsgave om testen viser positiv rundt den tida!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hærlige jenter dere er! Smiler hver gang jeg leser innpå her 😁 Også så godt å ha noen å snakke med om ting som er litt hemmelig 😊

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utredningstimen min kostet nesten 2000, og for deg ville det mest sannsynlig være bortkastede penger;-) Ingen vits å frykte problemer, de aller fleste kommrr raslt i mål uten tiltak.

Åja, ja jeg håper det! Vil så gjerne bli mamma snart :D Men vil bare at det skal gå fort, og at alt skal gå bra :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært en fin start på sommeren hvis noen av oss (eller gjerne alle som ønsker) ble gravide på/rett før sommeren da :laugh: Jeg setter en ekstra finger på mai måned... blir 22 år den måneden også, så hadde vært en kjempebursdagsgave om testen viser positiv rundt den tida!

Ja å jeg hadde blitt så glad! hvis vi alle kunne blitt gravide før sommeren. Jeg fyller 21 i mai så det hadde vært moro, men hadde vært enda bedre denne mnd! :laugh: VI krysser fingrene for at vi får det til nå snart :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent. Jeg skal (forhåpentligvis ikke) ha mensen neste uke! 😊 veldig spent, men tørr ikke håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere alle! Har hele tiden sagt til kjæresten at jeg vil ha et kjærlighetsbarn (den forstand ikke med stoppeklokka og temperaturmåling, men spontant og hett!) , men har nå tatt meg selv i å titte og lese om eggløsningstegn og konsistens for utfloden. Jeez! Merker jeg blir litt mer OBS på at vi hvertfall bør ha sex en gang før EL, fremfor å ta det litt etter lysten og .. lidenskapen :) Flere som har blitt litt småcrazy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...