Gå til innhold

Nettopp begynt å prøve!


Attiram

Anbefalte innlegg

Gjest auroravictoria

Dette hørtes ut som en koselig tråd, slenger meg inn her! Jeg er 26, samboer er 31, og vi eier egen bolig. Ble ikke ordentlig prøver før i januar, men fikk heller ikke egen TR tilbake før i dag. Så vi er på pp2 fra og med i dag! :D

(Det kan nevnes at jeg med en eks gikk et halvt år uten prevensjon, men også uten å prøve på noenting, men aldri har vært gravid. Det regnes med når legen ser på hvor lang tid det tar før evt videre henvisning dersom ikke vi blir gravide på egenhånd. )

Dere er lik oss jo! pp to her også da tanta kom i dag! Gøy :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig da :)

Er selv 22 og forloveden min fylte 23 for ikke så lenge siden, ble sammen des 08. Vi har vel ikke offisielt begynt å prøve, men vi har hatt ubeskyttet sex siden et halvt år inn i forholdet, ikke skjedd noe enda.

Har det siste året begynt å virkelig kjenne på det å bli gravid, og er egentlig veldig deprimert for tiden da det begynner å gå opp for meg at dette kommer til å bli vanskelig. Vi har ikke vært hos noen leger enda, tenkte å vente til etter bryllupet da jeg kanskje føler at det bli lettere å få hjelp om det trengs hvis vi er gift?

Svarer på flere av postene dine her.

Kombinasjonen overvekt, veldig uregelmessig mens og manglende graviditet tross flere år med ubeskyttet sex kan bety at problemet er pco. Da har man ofte, men ikke alltid, eggstokker med mye cyster (store eggposer som har stoppet opp og ikke slipper egget), urglm mens og evt økt kroppsbehåring. Gjerne også kviser, og hormonforstyrrelser.

Svært urglm mens betyr ofte sjelden/aldri eggløsning. Det betyr ikke at en er steril, men at en kan trenge medisiner for å nullstille eggstokkene for å få igang eggmpdnongsprosessen, eller styre eggmodningen.med hormoner. Hormonforstyrrelsene øker hvis man er betydelig overvektig, hvis du er langt over normalvekt er det en del som kan få igang eggløsning av å komme ned mot normalvekt, men også slanke kan ha pco.

Kanskje problemet er noe helt annet, eller hos mannen din. Dere trenger ikke være gift for å få behandling.

P-piller normaliserer blødningsmønsteret så du fikk riktig råd av gynekologen, men det skal jo helt andre ting til når man har barneønske. Legen skal hjelpe deg videre med dette.

Anonymous poster hash: 11fec...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne være med å skravle! :) Jeg er 27 og min forlovede er 30...Vi har vært sammen i 5 år og er akkurat ferdig med vår første pp...Litt skuffet i dag siden jeg fikk tr på besøk i dag morges...Men jeg klager ikke, vi har trossalt bare prøvd en gang, så er det bare å kjøre på igjen etter tanta har dratt ;)

Ønsker dere lykke til!

Heisann! Veldig gøy at du vil skravle med oss! :)

Forstår at du er skuffet, man vil jo så gjerne at det skal klaffe med en gang, når man først har bestemt seg for å prøve! :)

For min del må jeg bare vente å se nå.. Ferdig med EL og hopping i høyet i denne prøveperioden, hihi. Skal ifølge kalenderen få tr rundt den 11.april. Håper såklart den uteblir! For selv om dette er vår 1pp også, merker jeg at jeg kommer til å bli litt skuffet om det ikke har klaffet med en gang, det skal jeg være ærlig nok til å innrømme. Meen man gir jo ikke opp av den grunn :D

Masse lykke til , i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg vil også skravle!

Jeg er 26 år og samboer er 31 år. Bor i eget hus litt utenfor Oslo.

Har akkurat sluttet på p-piller, så vi er i PP1 nå. Tror ikke vi kommer til å prøve så hardt nå i begynnelsen, jeg vil heller ha vår-baby enn vinter-baby. Spennende blir det ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vente til hjernen er ferdig utviklet?

Anonymous poster hash: fac9c...bf8

Jeg fikk barn 22 år gammel. Gikk helt fint. Hjernen er da utviklet for lengst?

For å fortelle litt om meg selv... Jeg er 28 år, forlovet med min "gamle flamme" som jeg har kjent i et dusin år før vi "offisielt" var sammen - men da gikk det veldig fort fremover når vi først var sammen :fnise: Har egentlig ikke begynt å prøve enda, men jeg har fjernet spiralen rundt årsskiftet pga smerter og ubehag. Så da bare bestemte vi oss for å droppe prevensjon i det hele tatt og se hva som skjer, og når... Hehe. Men alltid like spennende :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg vil også skravle!

Jeg er 26 år og samboer er 31 år. Bor i eget hus litt utenfor Oslo.

Har akkurat sluttet på p-piller, så vi er i PP1 nå. Tror ikke vi kommer til å prøve så hardt nå i begynnelsen, jeg vil heller ha vår-baby enn vinter-baby. Spennende blir det ihvertfall!

Baare til å skravle med oss! :D

Masse lykke til :) vi hadde de samme tankene først, men så bestemte vi oss for å bare hoppe i det, da vi har hørt mange som sliter med å få det til å klaffe. Om vi får det til å klaffe på pp1, så får vi julebaby :) om ikke, så kommer vi til å være glade vi begynte når vi begynte :)

Slitsomt å gå å vente, da.. Hva om jeg allerede nå er befruktet, liksom??! :D ååh sug i magen av den tanken! Krysser alt jeg har :D

Gleder meg til flere oppdateringer fra deg :)

Jeg fikk barn 22 år gammel. Gikk helt fint. Hjernen er da utviklet for lengst?

For å fortelle litt om meg selv... Jeg er 28 år, forlovet med min "gamle flamme" som jeg har kjent i et dusin år før vi "offisielt" var sammen - men da gikk det veldig fort fremover når vi først var sammen :fnise: Har egentlig ikke begynt å prøve enda, men jeg har fjernet spiralen rundt årsskiftet pga smerter og ubehag. Så da bare bestemte vi oss for å droppe prevensjon i det hele tatt og se hva som skjer, og når... Hehe. Men alltid like spennende :laugh:

Haha, enkelte folk, altså..

Åh så spennende, da! Blir gøy å høre om når det klaffer for dere, masse lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, så hyggelig tråd. :)

Vi er 27 og 29 år, vært sammen i 4 år og bor i eget hus. Vi begynte med prøvingen i desember, så er på 3 pp nå. Skal ha tr om 2 dager, så venter spent om det har klaffet nå. Tør ikke håpe noe, siden jeg ikke har merket noe, ikke en gang murringene jeg pleier å ha. Så får bare vente tålmodig.

Jeg tenkte at jeg ikke skulle tenke på dette og bare la det gå sin gang. Hehe. Men her sitter jeg å leser på forum. Det tar så mye av tida. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig tråd. :)

Vi er 27 og 29 år, vært sammen i 4 år og bor i eget hus. Vi begynte med prøvingen i desember, så er på 3 pp nå. Skal ha tr om 2 dager, så venter spent om det har klaffet nå. Tør ikke håpe noe, siden jeg ikke har merket noe, ikke en gang murringene jeg pleier å ha. Så får bare vente tålmodig.

Jeg tenkte at jeg ikke skulle tenke på dette og bare la det gå sin gang. Hehe. Men her sitter jeg å leser på forum. Det tar så mye av tida. :P

Heihei! :)

Åh så spennende. Du får oppdatere oss når du vet, da :laugh:

Masse lykke til :D

Hehe, jeg klarer i hvertfall ikke å la være å tenke på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, Attiram og spiremor! :) Lykke til med prøvingen på dere også. Håper det klaffer fort for oss alle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 1. April allerede så da håper jeg at dettw blir en fin mnd for oss alle!:-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Min andre pp blir i Roma! Tenk om jeg kunne blitt befruktet der da! :)

Regner med å ha el rundt påsketider rett før vi drar eller når vi har kommet frem. Tar med meg el-tester jeg hehe...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min andre pp blir i Roma! Tenk om jeg kunne blitt befruktet der da! :)

Regner med å ha el rundt påsketider rett før vi drar eller når vi har kommet frem. Tar med meg el-tester jeg hehe... :)

Nææ, tenk så fint det hadde vært! :)

Utifra appen på telefonen min har jeg EL ca på bursdagen min, så jeg tar det som et tegn! :Nikke: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Nææ, tenk så fint det hadde vært! :)

Utifra appen på telefonen min har jeg EL ca på bursdagen min, så jeg tar det som et tegn! :Nikke: hihi

Hihi! Da satser jeg på spire på oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min andre pp blir i Roma! Tenk om jeg kunne blitt befruktet der da! :)

Regner med å ha el rundt påsketider rett før vi drar eller når vi har kommet frem. Tar med meg el-tester jeg hehe...:)

Lykke til! Kan virkelig anbefale Roma :) (hvis du ikke har vært der før da) skikkelig romantisk by ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Lykke til! Kan virkelig anbefale Roma :) (hvis du ikke har vært der før da) skikkelig romantisk by ;)

Tusen takk! Gleder meg så masse! Aldri vært der nei...Ser for meg en romantisk tur nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Molly26, helt fantastisk by! Vi var der for noen år siden, og vi storkoste oss. Hele byen er skjønn, man trenger nesten ikke engang å oppsøke de store turistmålene for å ha en fantastisk tur! Dessuten anbefales Vatikanet, det er så stort at du ikke tror det er sant selv om du står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Enig med Molly26, helt fantastisk by! Vi var der for noen år siden, og vi storkoste oss. Hele byen er skjønn, man trenger nesten ikke engang å oppsøke de store turistmålene for å ha en fantastisk tur! Dessuten anbefales Vatikanet, det er så stort at du ikke tror det er sant selv om du står der.

Åå nå gleder jeg meg jo bare enda mer :) Alt skal besøkes hehe!! Det blir spennende...Vi blir der i 4 dager :) Jeg hadde min siste mensdag i går (den varte bare i to dager denne gangen :O med spotting to dager før det kom friskt blod på søndag) Lurer på om jeg skal telle med spottingen eller fra det kom blod..Litt usikker på det egentlig. Aldri hatt så kort mensen tror jeg. Bruker å vare minimun 3 dager ihvertfall. Men siden i går var min siste dag da, så får jeg vel el rundt 14 -15-16 april..Vi reiser til Roma den 17, så håper jeg ikke får el før da haha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...