Gå til innhold

Nettopp begynt å prøve!


Attiram

Anbefalte innlegg

Er jo alltid litt ekstra koselig å oppkalle ungen etter besteforeldre og lignende da!bare litt synd jeg syns de fleste gamlinger har så rare navn. Haha. Gerd, Margot, Harald og sånne navn. .. ikke helt min smak ^^

Anonymous poster hash: 1f620...b82

haha ja! Vil neppe kalle ungen min bjarne eller gustav. Ikke helt min smak nei 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest auroravictoria

Ååå koselig at dere snakker om navn jenter! Jeg er så usikker på akkurat det. Hvertfall når det kommer til guttenavn..Kanskje vi skulle hatt noen forslag her? Jeg har ikke lest eller sett etter navn altså...Bare tenkt litt på det. Men vært kjekt med inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet ut at vi skal kalle opp første gutten vår(om vi får noen) etter farfaren til gubben som heter Tor, også het jo farfaren min Torstein, så blir jo etter de begge.. Hvordan i alle dager skal vi gjøre det? :P Syns Tor er så gammeldags. :P Også må det vre dobbeltnavn da :P

Eller så har jeg jo lest Sagaen om Isfolket et par ganger, å har falt helt pladask for Heike, Tengel, Tarjei, Vinga og Saga, men gubben er litt mer skeptisk til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kost å se at det ikke bare meg! :laugh:

Jeg er 21 år neste mnd og samboeren/forloveden min er 23 år. Vi ønsker veldig barn og begynte å prøve for 2 mnd siden fremdeles ikke noe.. Vi går nå inn i 3 prøve mnd så spennende :D

Vi bor i et hus vi kjøpte rett før jul, (enebolig) og har veldig lyst på en liten en som kan fylle det ekstra rommet vi har. :) Men ikke noe skjedd enda, blir veldig skuffet når jeg ser "ikke gravid" på testen, selv om jeg vet det kan ta tid :/

Jeg begynte på Foliat, omega 3 osv. da vi bestemte oss for å prøve :)

Godt å høre at det ikke bare er meg som det går tregt med, forhåpentligvis skjer det noe snart. :D Vi skal gifte oss august neste år, men håper på en baby før det :)

Er det noen som prøver noe annet, for å bli fortere gravid ? :) jeg er dessverre veldig utålmodig av meg.. men det er fordi jeg har ønsket meg barn veldig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hei jeg også!

Hei med en liten klump i magen, fordi jeg liker best å lese om andre enn å skrive om meg selv. Vi har ikke offisielt startet noe prøving, mer "det som skjer det skjer". Har litt ubeskyttet sex innimellom, da han ikke er helt klar.. Og får litt fnatt.

Jeg selv har merkelig syklus, så er aldri godt å vite når eggløsning er. Har alt mellom 28 og 32 dager. Gjennomsnittet er på 32 dager. Prøver å lære kroppen å kjenne, sånn at det kan times litt. Er det forresten litt slemt å gå rundt å tenke sånn med timing, når han ikke tenker sånn? Følte plutselig som jeg gikk bak ryggen hans her..

Anyways.. HEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Da satser jeg på spire på oss begge :)

Jeg slenger meg på jeg! lyst til å ha noen å skravle med jeg også!

Jeg skal starte på min 3 periode nå til helga/uka så er veldig spent :)

Vil veldig gjerne at det skal klaffe denne gangen, men har jo gått på p piller i 8 år før jeg begynte på p plaster (som jeg gikk på i 3-5 mnd ) også slutta jeg for å bli gravid :) så trur dessverre det tar langt tid! :o MEN man kan jo håpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier hei jeg også!

Hei med en liten klump i magen, fordi jeg liker best å lese om andre enn å skrive om meg selv. Vi har ikke offisielt startet noe prøving, mer "det som skjer det skjer". Har litt ubeskyttet sex innimellom, da han ikke er helt klar.. Og får litt fnatt.

Jeg selv har merkelig syklus, så er aldri godt å vite når eggløsning er. Har alt mellom 28 og 32 dager. Gjennomsnittet er på 32 dager. Prøver å lære kroppen å kjenne, sånn at det kan times litt. Er det forresten litt slemt å gå rundt å tenke sånn med timing, når han ikke tenker sånn? Følte plutselig som jeg gikk bak ryggen hans her..

Anyways.. HEI!

Hei ! Kost å få noen å snakke med, siden vi holder det skjult for familie og venner enda. :) Jeg gjør også det, liker best å lese om andre, men her er vi jo i samme båt så greit å få ut litt frustrasjon, hvis man kan kalle det det :) Jeg har det sånn nå jeg også etter at jeg sluttet på prevansjon, så nå varierer det mellom 2-4 dager med eggeløsning så jeg går nå på EL test fra clearblue for å passe på de 4 dagene det skal klaffe :) litt dyrt dessverre men så vært det får vi håpe hvis det skjer noe :) Nei, mange prøver vel å time det når man syns det er best. jeg gjorde det helt først men nå bare håper jeg det skjer så nå tar jeg en spire i magen når som helst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Kost å få noen å snakke med, siden vi holder det skjult for familie og venner enda. :) Jeg gjør også det, liker best å lese om andre, men her er vi jo i samme båt så greit å få ut litt frustrasjon, hvis man kan kalle det det :) Jeg har det sånn nå jeg også etter at jeg sluttet på prevansjon, så nå varierer det mellom 2-4 dager med eggeløsning så jeg går nå på EL test fra clearblue for å passe på de 4 dagene det skal klaffe :) litt dyrt dessverre men så vært det får vi håpe hvis det skjer noe :) Nei, mange prøver vel å time det når man syns det er best. jeg gjorde det helt først men nå bare håper jeg det skjer så nå tar jeg en spire i magen når som helst :D

Spennende, når har du EL? Jeg har ca. fra 7 - 11 april. Håper på noe, men tror det tar tid asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare din mann som får litt fnatt, malicious!

Som sagt begynte vi for første gang å prøve i går, men tror ikke vi prøver på ordentlig før neste måned eller om to måneder kanskje. Det på grunn av at samboer helst vil ha fått en ny fast jobb først før vi prøver for alvor. Den jobben han er i nå har han sagt opp og der jobber han foreløpig bare 50% (han jobbet der fullt før, men pga mistrivsel har han trappet ned på stillinga) og ser nå etter en annen jobb. Så vi hadde en samtale i dag og ble enige om at vi tar det litt rolig enda og venter til han fått seg ny jobb :) Jeg ble jo litt skuffet, men samtidig kan jeg jo ikke tvinge mannen til noe heller. Og dessuten er det fornuftig av han å ville vente til han har noe fast og kan føle seg trygg på at vi har god nok økonomi også. Og en-to måneder er jo ikke så lenge å utsette! :lol:

Så vi har foreløpig fortsatt bare prøvd en gang, hehe. Hadde eggløsning fra 29. mars til i dag ca. Venter mensen den 14. april så det er litt under to uker til. Selv om vi bare har gjort det en gang, så er det likevel litt spennnende... altså tenk hvis jeg blir gravid på første forsøk`a? :fnise:

Er sikkert bare helt tilfeldig, men har hatt så sykt "knipe" under magen, rett ved underlivet i nesten hele dag i dag. Og litt hard i magen.. mye luft eller hva det er forno! Haha. Neida, nok bare brødskivene jeg spiste :icon_lol: kommer til å legge merke til ALL slags symptomer framover nå..



Anonymous poster hash: 1f620...b82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

jeg er helt ny på forumet her, men har vært innom og lest litt innimellom.. jeg er ikke prøver enda, men blir det forhåpentligvis snart :P jeg sluttet på p-sprøyten for litt siden, skulle hatt nye for snart 4 uker siden, så nå sitter jeg egentlig bare å venter på at TR skal komme.

har masse rare symptomer nå, som ømme og håvene pupper, kramper i underlivet og stikking i korsryggen, samt oppblåst og hard mage, hehe mye greier, men håper dette er el symptomer og at mensen kommer snart..

jeg har gått på p-sprøyten i 4,5 år ca. begynte august 2009. jeg vet at det kan ta laaang tid før jeg får stabil syklus igjen, derfor jeg slutten på sprøyten nå, og håper virkelig det i september - oktober tider, føler det hadde vært best for meg :D

masse lykke til dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

jeg er helt ny på forumet her, men har vært innom og lest litt innimellom.. jeg er ikke prøver enda, men blir det forhåpentligvis snart :P jeg sluttet på p-sprøyten for litt siden, skulle hatt nye for snart 4 uker siden, så nå sitter jeg egentlig bare å venter på at TR skal komme.

har masse rare symptomer nå, som ømme og håvene pupper, kramper i underlivet og stikking i korsryggen, samt oppblåst og hard mage, hehe mye greier, men håper dette er el symptomer og at mensen kommer snart..

jeg har gått på p-sprøyten i 4,5 år ca. begynte august 2009. jeg vet at det kan ta laaang tid før jeg får stabil syklus igjen, derfor jeg slutten på sprøyten nå, og håper virkelig det i september - oktober tider, føler det hadde vært best for meg :D

masse lykke til dere andre

oi, lykketil! Jeg gikk på p-sprøyte i 1 år og det tok 1,5 år før jeg fikk mensen tilbake. Så det kan ta tid. Håper du er heldig og at det går fort 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, når har du EL? Jeg har ca. fra 7 - 11 april. Håper på noe, men tror det tar tid asså!

Ja, ca 11-13 april så da har vi ca likt :blomst:

Ja trur dessverre det, syns det er så dumt, for er så klar nå, og med tanke på at det er noen mnd man kan glede seg før den lille kommer også så håper jeg det skjer noe snart. :) Vi får krysse fingrene at vi begge får det til neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, lykketil! Jeg gikk på p-sprøyte i 1 år og det tok 1,5 år før jeg fikk mensen tilbake. Så det kan ta tid. Håper du er heldig og at det går fort

ja har lest litt om det på nettet, at det kan gå mellom 4-31 mnd eller noe sånt før man kan få stabil syklus igjen.. kjedelig, så er litt derfor jeg sluttet på sprøyten nå hehe :) har jo selvfølgelig lest overalt på nettet om graviditet etter slutt på p-sprøyte, og blir jo helt galt av lese det! er mange skrekk historier :o heldigvis er jeg fremdeles veldig ung, og har god tid på meg, men vil jo helst ha barn nå da haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja har lest litt om det på nettet, at det kan gå mellom 4-31 mnd eller noe sånt før man kan få stabil syklus igjen.. kjedelig, så er litt derfor jeg sluttet på sprøyten nå hehe :) har jo selvfølgelig lest overalt på nettet om graviditet etter slutt på p-sprøyte, og blir jo helt galt av lese det! er mange skrekk historier :o heldigvis er jeg fremdeles veldig ung, og har god tid på meg, men vil jo helst ha barn nå da haha.

Det går nok bra før eller siden uansett 😊 sikkert bare jeg som var veldig uheldig. Satser på at spiren sitter fort 👍
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malicious, vi får holde hverandre oppdatert :) Hehe. Men er det sånn at dere kommer til å ha sex hver dag/annhver dag mens dere prøver, eller kommer dere til å slå til mest rundt eggeløsning? (3-4 før og litt etter)

Syns det er så vannskelig jeg, for noen mener jo at man bør ha sex annhver dag hele mnd, mens andre syns man bør "spare" seg for å slå til rundt EL :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra før eller siden uansett sikkert bare jeg som var veldig uheldig. Satser på at spiren sitter fort

hihi satser på det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malicious, vi får holde hverandre oppdatert :) Hehe. Men er det sånn at dere kommer til å ha sex hver dag/annhver dag mens dere prøver, eller kommer dere til å slå til mest rundt eggeløsning? (3-4 før og litt etter)

Syns det er så vannskelig jeg, for noen mener jo at man bør ha sex annhver dag hele mnd, mens andre syns man bør "spare" seg for å slå til rundt EL :/

Blir nok til at det er et par ganger rundt EL, men ikke aktivt, om du skjønner. Jeg er litt på den at jeg vil føle kjærlighet og lidenskap fremfor "Nå må vi ha sex for å bli gravid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til at det er et par ganger rundt EL, men ikke aktivt, om du skjønner. Jeg er litt på den at jeg vil føle kjærlighet og lidenskap fremfor "Nå må vi ha sex for å bli gravid"

Skjønner :) jeg er veldig enig i det! Sånn er jeg også, men nå som jeg er i det moduset på en måte så blir jeg liksom litt innstilt på "Gravid" også, så har det i bakhodet selv om man prøver å ikke tenke så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy at vi blir flere og flere her inne! Og spesielt når alle er i samme båt :laugh: Gleder meg til hver kveld slik at jeg kan lese hva alle skriver :danse:

Jeg har hatt litt merkelige mensperioder i det siste. I mars fikk jeg "mensen" (usikker på om det egentlig var mensen, da det var så lite, og egentlig bare tørr mørk gugge) den 14., og normalt sett har jeg pleid å få mensen rundt den 20.-22. i hver mnd. Så jeg gikk egentlig å venta på at TR skulle komme en gang mellom den 20. og 26. mars, men ingenting. Så da går jeg bare ut i fra at det var mensen jeg fikk den 14.mars. EL var da den 28., og nå forventer jeg å få TR igjen den 11.april. Håper jo ikke den kommer såklart :fnise: Men så var jo mars vår 1pp, så om det ikke klaffet på første forsøk så kan vi ikke klage. Ny EL for meg blir da den 25.april.

Å gå å vente som jeg gjør nå er egentlig det verste. Er jeg gravid? er jeg det ikke? Ååh blir sprø :skratte: Så derfor er det så gøy å lese hva alle skriver her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy at vi blir flere og flere her inne! Og spesielt når alle er i samme båt :laugh: Gleder meg til hver kveld slik at jeg kan lese hva alle skriver :danse:

Jeg har hatt litt merkelige mensperioder i det siste. I mars fikk jeg "mensen" (usikker på om det egentlig var mensen, da det var så lite, og egentlig bare tørr mørk gugge) den 14., og normalt sett har jeg pleid å få mensen rundt den 20.-22. i hver mnd. Så jeg gikk egentlig å venta på at TR skulle komme en gang mellom den 20. og 26. mars, men ingenting. Så da går jeg bare ut i fra at det var mensen jeg fikk den 14.mars. EL var da den 28., og nå forventer jeg å få TR igjen den 11.april. Håper jo ikke den kommer såklart :fnise: Men så var jo mars vår 1pp, så om det ikke klaffet på første forsøk så kan vi ikke klage. Ny EL for meg blir da den 25.april.

Å gå å vente som jeg gjør nå er egentlig det verste. Er jeg gravid? er jeg det ikke? Ååh blir sprø :skratte: Så derfor er det så gøy å lese hva alle skriver her inne :D

Hei :) ja, lettere nå som man har noen å skrive med! Jeg går bare rundt å venter selv og lurer så er så frustrerende :O Kan hende du er gravid da? Har du tatt noen test? Eller bare venter du til neste mnd å ser hva som skjer?:) Jeg skal begynne på min 3 periode neste uke så går bare å venter :laugh: Håper virkelig det klaffer denne gangen, og at jeg ikke mister i løpet av veien det er vel det værste trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...