Gå til innhold

Nettopp begynt å prøve!


Attiram

Anbefalte innlegg

Jeg så linken til dagboka di og trykka på den og satt å leste gjennom hele boka. Eller nesten ihvertfall... kom til side 40 eller noe så begynte orda å flytte om hverandre, haha. Ble litt mye lesing tisllutt. Men ser du har mistet en gang og prøvd en liten stund nå. Men jeg tenker alltid sånn "Det skjer når det er meninga at det skal skje" Skjebnen eller noe. Uansett hvor lang tid det vil ta, så blir du jo gravid tilslutt! Det må ha vært vanskelig å gå gjennom tiden etter SA og stadig se blanke tester, så vil bare gi deg en god :hug: Tålmodighet skal du ihvertfall ha! :takke:

Fikk ikke lest resten av boka di, men prøver dere fortsatt aktivt eller har du tatt pause? Gjør dere det fortsatt naturlig eller sånn prøverør/ivf eller hva det het igjen?

Gosh skal si du har lest nok for i dag ihvertfall :fnise::fnise: Vi har prøvd lenge ja, det kan du si ! Men som du sier, alt skjer for en grunn! Vi prøver naturlig en så lenge, men har prøvd ett par hormontilskudd osv, men uten hell. problemet vårt er at jeg mistet Eggløsning etter Spontanaborten og fikk en cyste på den ene eggstokken.. så "kampen" nå er vel å få legene til å bli enige med meg om å operere den bort, da jeg selv tror at det er den som er årsaken til at eggløsningen er borte. Prøver for tiden med Clearblue ferilitetsmonitor for å virkelig få "bevist" at Eggløsningen er fraværende. Så får vi se. PLanen er nok å prøve icsi eller prøverør mot sommeren/tidlig høst :) men håper jo så klart i det lengste at vi skal få det til "på egen hånd" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sluttet på prevensjon. Første skikkelige pp blir i mai. Gleder meg. :)

Syns jeg husker at jeg leste dagboka di for to år siden eller noe. Da du ventet ditt første barn, en gutt. Hvis du evt fortsatt har den dagboka eller har en ny, hva heter den da? 😊😊😊😊😊😊😊😊☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg husker at jeg leste dagboka di for to år siden eller noe. Da du ventet ditt første barn, en gutt. Hvis du evt fortsatt har den dagboka eller har en ny, hva heter den da? 😊😊😊😊😊😊😊😊☺

Hei! Husker deg :) Den gamle er det link til i andre innlegg i den nye dagboka. Den nye er det link til i signaturen min. :) Den heter forresten "spennende tider...veien mot nr to" Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo på doo!

Fram til nå har denne søndagen gått til med rydding og vasking av leiligheten! Og ENDELIG tok jeg meg til å skrubbe og vaske dusjen! Hoho, godt å ha det overstått. Og det var så rent og pent der inne at jeg like gjerne tok en dusj deretter :fnise::laugh: Senga er skiftet på, en haug med håndklær er kastet inn i vaskemaskinen, gulvet er støvsugd og kjøkkenet er ryddet! Det er alltid litt lettere å starte på en ny uke når leiligheten er ren og ryddig :danse:

Ellers er det veldig tydelig at jeg har EL i dag, så har fått på meg ob for å slippe å bli minnet på at vi burde ha sex :ironi: Selv om vi hadde :sengekos: i dag morges. Brukte hoppe av svingen-prevansjon..

Flere som vurderer å lage en graviditetsdagbok når den tid kommer? Jeg er av den typen som liker å få hverdagen min dokumentert ned på arket, så jeg vurderer det! Vurderer til og med "prøvedagbok" også, i slutten av april! Tenk så moro det vil være å lese tilbake om ett år da... mens vi har en liten en på fanget :babysmokk::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har allerede prøverdagbok, en videreføring av den generelle dagboka som jeg har hatt noen år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo på doo!

Fram til nå har denne søndagen gått til med rydding og vasking av leiligheten! Og ENDELIG tok jeg meg til å skrubbe og vaske dusjen! Hoho, godt å ha det overstått. Og det var så rent og pent der inne at jeg like gjerne tok en dusj deretter :fnise::laugh: Senga er skiftet på, en haug med håndklær er kastet inn i vaskemaskinen, gulvet er støvsugd og kjøkkenet er ryddet! Det er alltid litt lettere å starte på en ny uke når leiligheten er ren og ryddig :danse:

Ellers er det veldig tydelig at jeg har EL i dag, så har fått på meg ob for å slippe å bli minnet på at vi burde ha sex :ironi: Selv om vi hadde :sengekos: i dag morges. Brukte hoppe av svingen-prevansjon..

Flere som vurderer å lage en graviditetsdagbok når den tid kommer? Jeg er av den typen som liker å få hverdagen min dokumentert ned på arket, så jeg vurderer det! Vurderer til og med "prøvedagbok" også, i slutten av april! Tenk så moro det vil være å lese tilbake om ett år da... mens vi har en liten en på fanget :babysmokk::rodmer:

Jøss, så flink du er, da!

Her er vaskemaskin nr.2 i gang, og jeg har fått støvsugd stuen, kjøkkenet og kontoret. Alt er bedre enn ingenting :laugh:

Jeg vurderer også sterkt å starte enten prøvedagbok eller vente til jeg kan starte graviddagbok (kommer jo an på hvor lang tid vi må prøve før det klaffer), syns bare det er litt vanskelig å vite hva jeg kan/skal skrive :fnise: men skal ikke se bort fra at jeg lager meg en dagbok, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så flink du er, da!

Her er vaskemaskin nr.2 i gang, og jeg har fått støvsugd stuen, kjøkkenet og kontoret. Alt er bedre enn ingenting :laugh:

Jeg vurderer også sterkt å starte enten prøvedagbok eller vente til jeg kan starte graviddagbok (kommer jo an på hvor lang tid vi må prøve før det klaffer), syns bare det er litt vanskelig å vite hva jeg kan/skal skrive :fnise: men skal ikke se bort fra at jeg lager meg en dagbok, nei!

Ja, lurer på om jeg skal lage prøvedagbok eller graviddagbok... men satser på at det klaffer innen noen mnd på fleste av oss da. Må ikke tenke dumt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å lage en graviditetsdagbok når den tid kommer :laugh: Lite minne om hvordan dagene var!

Så moro da! Jeg vasket hele huset i går så litt mer avslapping i dag :) Vi skal ut å se på bryllupslokalet i dag :) vi har egentlig booket kirke og lokale for noen mnd siden, men det var vist noen som syns dette lokalet skulle være kjempe fint og ny oppusset så vi får ta en titt på det da hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil også være med her, kjekt å lese om dere :) Både jeg og samboer er 24. Har hatt lyst på barn en stund, men valgte å gjøre ferdig høy utdanning først.

Vi er i PP1 nå, venter IKM ca tirsdag 08.04. Jeg er litt testoman og har testet både på morningen i går og i dag. Det har komt opp en svak-svak strek begge dagene på billigtestene jeg har tatt (litt sterker i dag enn i går tror jeg). Men jeg vet ikke helt om jeg tror på det, siden steken har vært så svak. Må nok kjøpe en digital i morgen og ta på tirsdag om ikke mensen dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil også være med her, kjekt å lese om dere :) Både jeg og samboer er 24. Har hatt lyst på barn en stund, men valgte å gjøre ferdig høy utdanning først.

Vi er i PP1 nå, venter IKM ca tirsdag 08.04. Jeg er litt testoman og har testet både på morningen i går og i dag. Det har komt opp en svak-svak strek begge dagene på billigtestene jeg har tatt (litt sterker i dag enn i går tror jeg). Men jeg vet ikke helt om jeg tror på det, siden steken har vært så svak. Må nok kjøpe en digital i morgen og ta på tirsdag om ikke mensen dukker opp...

At du i det hele tatt fikk en svak strek sier jo noe da!! Jeg hadde tatt en Clearblue test for å sjekke enda mer sikkert :) Håper du er gravid da. Og det på PP1, det er ikke dårlig :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh! Krysser fingrene for deg!! Hadde vært gøy om det klaffet på første! Jeg selv venter EL til uken. I følge app på fredag. Litt usikker på når vi skal sette inn støtet. Kanskje onsdag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp! Sjekket litt rundt EL-datoer i 28/32 dagers syklus. Om jeg denne mnd har 28 dager så er faktisk el i morgen! Høres ut som en aktiv kommende uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Sjekket litt rundt EL-datoer i 28/32 dagers syklus. Om jeg denne mnd har 28 dager så er faktisk el i morgen! Høres ut som en aktiv kommende uke ;)

Derfor det er så lurt med EL-test altså. Man vet jo aldri vettu! Plutselig så har du EL i morra selv om du tror du ikke skal få det før om noen dager liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Jeg vil også være med her, kjekt å lese om dere :) Både jeg og samboer er 24. Har hatt lyst på barn en stund, men valgte å gjøre ferdig høy utdanning først.

Vi er i PP1 nå, venter IKM ca tirsdag 08.04. Jeg er litt testoman og har testet både på morningen i går og i dag. Det har komt opp en svak-svak strek begge dagene på billigtestene jeg har tatt (litt sterker i dag enn i går tror jeg). Men jeg vet ikke helt om jeg tror på det, siden steken har vært så svak. Må nok kjøpe en digital i morgen og ta på tirsdag om ikke mensen dukker opp...

Hei Hei :)

Så spennende da! oi da kan det hende du er gravid da! :laugh: Jeg får alltid negativ med sterk rød strek :( nå håper jeg på at i mai vises det en 2 røde positive streker :D hehe. Ja, kjøp en digital de er veldig sikre vet jeg :) Hold oss oppdaterte her inne! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse dere om at det er knallbillig å kjøpe strimler fra eBay! Jeg trodde det var billig fra billigetester.no men de koster jo 7 kr pr test tror jeg! Kjøpte en pakke med 30 tester for 20 kroner på ebay, og hvis dere er like uheldige som meg så går det med en del tester iløpet av månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

Jeg vil gjerne være med å skravle her inne om det er greit :sjenert:

Både meg og min samboer er 25, har en helt fantastisk sønn på 7 mnd og kjenner allerede at til tross for en fødsel fra helvete, at det begynner å klø i eggstokkene igjen :fnise:

Så vidt jeg vet har jeg en syklus som kjører sitt eget løp og manglende eller ingen eggløsning. Gikk på hormonkur for å bli gravid første gang.

Mine tidligere leger sa jeg hadde pco, men etter å ha tatt nye blodprøver, sier min nåværende lege at alt er tipp topp. Om det er fordi jeg har lagt om kostholdet mitt fullstendig vet jeg ikke, men det er jo lov til å håpe:)

I slutten av forrige mnd hadde jeg en liten blødning etterfulgt av eggløsningssmerter. Og disse smertene har jeg ikke følt siden jeg gikk på hormonkur! Fikk ikke testet meg, da jeg ikke hadde noe liggende.

Men nå har jeg kjøpt inn el-tester og tok den første i dag. Den var altså negativ, men det var ikke akkurat noe overraskelse. Må finne den eggløsningen om den finnes!! :fnise:

Ellers prøver jeg å tempe i tillegg. Jeg er en person som glemmer slike prosjekt ganske fort, men skal nå gi det et forsøk!

Så, det var litt om meg:) gleder meg til å titte innom her igjen! :hallo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Johanne88! Er bare moro at flere vil være med å dele opplevelser og erfaringer her inne! Håper denne måneden blir en "jeg er gravid!" måned for mange av oss. Cant wait! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...