Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For damer i alle aldre tror jeg det er en fin linje mellom "nerdete" og "kjerringete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Peanut

Hmm. Lurer på om jeg har nådd kjerringstadiet. Over 50, kort hår og Guessveske..

Sheesh. Jeg er under 50 med langt hår, og kjøpte meg en Guessveske i går.

Går med skinnies gjør jeg og. Jeg har faktisk et par jeans i bootcut-fasong, men de har blitt for store, så derfor brukes de ikke lenger. O_o

Vel, hvis du bruker 5 minutt på å gre og tørke håret så har du ikke langt, tykt hår.

Jeg lurer på hva mitt hår er da..? o_O Jeg har litt nedenfor livet med hår og lufttørker det alltid- bruker da 1 time for å bli tørt. Tørker jeg det med føner (har en gammel en så vet ikke om hvor fort det ville gått med en nyere en), så går det ca. 10-13 minutter før det blir helt tørt. <_<

Kjerringstil- da tenker jeg sånn som Susan Boyle så ut før hun ble "ny".

Ellers var det fascinerende å gugle etter "kjerringstil"- opp på bildene kom det masse rart gitt. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Da trenger du ny hårføner. Jeg har langt tykt hår og det bruker dagesvis på å tørke naturlig, men med hårføneren så tar det bare noen minutter, og den er så heftig at hele stua blir varm når jeg føner meg i stua. Så kjøp en ny, stor og karftig i morgen. Ikke noe reiseføner på Nille.

Anonymous poster hash: 2413e...c5a

Jeg har ikke noe Nille-klipper - jeg har en vel-fungerende Phillips-tørker som ikke er så veldig mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Sheesh. Jeg er under 50 med langt hår, og kjøpte meg en Guessveske i går.

Går med skinnies gjør jeg og. Jeg har faktisk et par jeans i bootcut-fasong, men de har blitt for store, så derfor brukes de ikke lenger. O_o

Jeg lurer på hva mitt hår er da..? o_O Jeg har litt nedenfor livet med hår og lufttørker det alltid- bruker da 1 time for å bli tørt. Tørker jeg det med føner (har en gammel en så vet ikke om hvor fort det ville gått med en nyere en), så går det ca. 10-13 minutter før det blir helt tørt. <_<

Kjerringstil- da tenker jeg sånn som Susan Boyle så ut før hun ble "ny".

Ellers var det fascinerende å gugle etter "kjerringstil"- opp på bildene kom det masse rart gitt. <_<

Vel, hvis jeg skulle luft-tørke håret mitt da det var langt så var det vått hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis jeg skulle luft-tørke håret mitt da det var langt så var det vått hele kvelden.

Jeg har hår til skuldrene, men det lufttørker ikke på mindre enn 3 timer likevel. Det er nemlig skikkelig tykkt.

Anonymous poster hash: 78510...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pop: Du tar vel kaka i dumme kommentarer.... :fnise:

Går an å tenke før man hamrer løs på tastaturet vet, du. Refererer nå til din siste kommentar her blant annet vås.



Anonymous poster hash: e285c...c85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Eg trur eg må skilje mellom kjerringstil og slik "sitje fast i for unge klede"-stil, sjølv om det er veldig kjerring å sitje fast i for unge klede.

Men eg kom på ein ting til, slike Oleana-strikkeklede, det er kjerring, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Eg trur eg må skilje mellom kjerringstil og slik "sitje fast i for unge klede"-stil, sjølv om det er veldig kjerring å sitje fast i for unge klede.

Men eg kom på ein ting til, slike Oleana-strikkeklede, det er kjerring, det!

Juhu ! - her er en kjerring som eier noen høyste elskede Oleana jakker :fnise:

Bruker de med sorte blyantskjort og ensfarvede, kroppsnære helt enkle bluser/skjorter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birkenstock kan være elegant også; jeg har kjøpt et par rådyre med "diamanter"

Hva leste jeg nå....

Anonymous poster hash: a4b9d...3c9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva leste jeg nå....

Anonymous poster hash: a4b9d...3c9

La meg nå leve i den troen på at rådyre Heidi Klumdesigna flate sko med blingbling ikke er dønn kjerring. (Siden jeg ikke kan dolle meg opp i høghæla.) Men kommer til å bruke dem uansett hva som blir sagt her inne, haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

En del av dere som svarer og kommenterer hva som er kjerring-stil - hvor gamle er dere?

Det virker som om de fleste som skriver her er i 20-årene .. mener dere virkelig at kvinner i 40-50 årsalderen skal kle seg som 20-åringer?

Dere sier at en "frisk" stil er en kjedelig stil. Og dere drar inn Narvasete som prototypen på kjedelig damestil. Hun er i slutten av 50-årene og jeg synes hun kler seg elegant for alderen. Hun gjør det beste utav seg og det er befriende og se i stedet for middelaldrende kvinner med langt, pistrete hår, stramme jeans, høye støvletter og stramme topper. DET er IKKE elegant og stilig med mindre du heter Elle Mac Pherson og er stylet for den røde løper.

Nå liker jeg personlig en litt annen stil enn Liv Narvasete, men jeg synes ingen kvinner som KAN kle seg og gjør det med stil er kjerringer. Liv Narvasete KAN kle seg dermed blir det helt bak mål å kalle henne kjerring med negativt fortegn slik som dere gjør her i denne tråden.

Og alle vet at de færreste godt voksne kvinner kler langt hår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

50 :nigo:

- Og gir sånn passelig blanke f**en i hva tenåringene mener jeg bør/kan/skal gå kledd i.

Edit: Og selvsagt er det en stor brukergruppe i 20-årene, og betraktelig mye yngre også, her inne.

Man kan jo selv erindre kjerringbegrepet og de bilder det skape den gang for 25 år siden.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg ramlet visst allerede i kjerring-fella på første side i denne tråden.

22 sider senere har jeg vel i grunn innsett at jeg bryr meg fletta...

Jeans med rette ben (eller liten bootcut), allværsjakke, joggesko...

Det eneste "riktige" er visst håret, som (enn så lenge) er langt.

Når ble skinny jeans det eneste lovlige? Og hvorfor har nesten ingen butikker noen gode alternativer? Med kraftige hofter og lår, samt solide legger, så er smale bukser det siste jeg kunne iført meg (nei, jeg eier ikke en eneste tights annet enn et par som er kun til treningsbruk). Brede og trøblete føtter, sammen med vond rygg gjør at joggesko er min beste venn. Og allværsjakka er jo superpraktisk! Skulle gjerne hatt ei finere jakke til litt finere anledninger, men sliter stort med å finne ei jakke jeg liker og som er fin på min kropp, så enn så lenge blir det heller sjal/cardigan på sommerstid, og parkas vinterstid.

Slenger meg med i fossilgjengen her (er i 30-årene, men det betyr kanskje ikke så mye?), og gleder meg til rullatortreff med bootcut ;)

Angående kjerringstil så kan det være så mangt.

Men synes kanskje at overdreven maritim stil med marineblått og hvitt, med masse gulldetaljer.

Bomullsbukser med legg, litt høye på livet, runde rundt hoftene og så smalere ned mot ankelen. Gjerne kombinert med lys bluse med broderier på kragen/slaget, og brodert strikkejakke.

Støtter fullt det der med buksene. Siden jeg har de samme hoftene og lårene som deg, har jeg gitt opp å finne noen brukbare jeans/bukser i butikkene. Jeg handler på LaRedoute istedet. Der har de mange fine til oss "usymmetriske". :blomst:

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg nå leve i den troen på at rådyre Heidi Klumdesigna flate sko med blingbling ikke er dønn kjerring. (Siden jeg ikke kan dolle meg opp i høghæla.) Men kommer til å bruke dem uansett hva som blir sagt her inne, haha.

Hvilke er det da?

Anonymous poster hash: 2413e...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Michael Kors- veske, Hunter- støvler, lang cardigan...



Anonymous poster hash: 3ab7d...ab1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael Kors- veske, Hunter- støvler, lang cardigan... Anonymous poster hash: 3ab7d...ab1

Det er jo fjortis-stil..

Anonymous poster hash: c90b8...47b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plagg som ser ut som gardiner.

Anonymous poster hash: c2f01...70b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fjortis-stil..

Anonymous poster hash: c90b8...47b

Overraskende mange "trendy" mødre i 40årene som har kopiert denne stilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest kjerringaktige jeg vet om er "hipp" og "spenstig" kortklippet, rød sveis.



Anonymous poster hash: f1c0b...407
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...