Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes nå det er sånn at dagens unge og "kule" damer kler seg skrekkelig blasst og kjedelig, mye duse farger, grått, beige og "nude", så skjønner godt at mange tenker farger=kjerring. :P 

Anonymkode: 435ce...b9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎06‎.‎06‎.‎2018 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Om du med knebukser mener capribukser er jeg dypt uenig i at man må være ung og sprek for å bruke det - tvert i mot er det jo et utmerket alternativ til shorts for dem (oss ;) ) som ikke er unge og slanke, og kledelig på de aller fleste (medmindre man er veldig lav, kanskje). Klart, om det kombineres med flagrende tunika og liten ryggsekkveske kan det som det mye annet være kjerring, men med en skjorte eller kul t-skjorte  er det veldig flatterende, synes jeg.

Anonymkode: 435ce...b9e

problemet med mange av svarene i tråden er at de tar utgangspunkt i en slank 20-åring, og så blir alt sammenlignet med denne. Som en litt overvektig 50-åring er det ikke et mål for meg å sammenligne med denne 20-åringen. Målet er å se ut som den beste versjonen av meg selv. Og JEG ser bedre ut i capris enn i shorts, selv om en 20-åring ser bedre ut i shorts enn i capri.

Det er forbausende å se hvor kørka og lite hyggelige unge damer er. Det er bare en ting som er sikkert, og det er at de blir middelaldrende selv før de får sukk for seg (hvis de er heldige).

Anonymkode: 1a371...10a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/2/2018 at 4:04 PM, AnonymBruker said:

Du verden for en tråd.

Kan ikke "kjerringer" (damer på +32) få lov å bestemme sjøl hva de vil gå i uten at alle andre skal blande seg? 

Er det sånn at det ligger noe slags sjølbekreftelse i å spesifisere det en sjøl ikke går i?

Anonymkode: 39f40...722

Det er tydeligvis slik du sier. Etter å ha lest i tråden, er det absolutt ingen tvil om at:

- Samme hva en voksen, middelaldrende eller eldre kvinne går kledd i, blir det stemplet som "kjerringstil".

Alt blir kritisert av det selvutnevnte motepolitiet. Hva skal voksne kvinner gå kledd i da; ingentig?

Unge kvinner går gjerne i så mye smakløse klær selv, men det er "lov", for de er unge. Dagens unge har jo ikke engang en egen stil: ALT er resirkulerte ideer og dårlige kopier av 70-, 80- og 90-tallsmote, moter som var ungdomsklærne til dagens "kjerringer". Denne idéfattigdommen og fraværet av original nyskaping gjør at "the millennials" stjeler alt mulig og faktisk tror at dette har de funnet på selv, dette er deres. Derfor prøver de å jage vekk de som opprinnelig "eier" disse motene og trendene, og det gjøres ved å håne klærne, hårfrisyrene, sminken, musikksmaken: alt blir liksom galt.

Herlighet, for en arroganse og selvhøytidelighet. Se dere selv i speilet: ser ut som et bomba Vero Moda-billigsalg fra -93 blandet med et loppemarked fra -81.

Anonymkode: 1a4e9...27f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis slik du sier. Etter å ha lest i tråden, er det absolutt ingen tvil om at:

- Samme hva en voksen, middelaldrende eller eldre kvinne går kledd i, blir det stemplet som "kjerringstil".

Alt blir kritisert av det selvutnevnte motepolitiet. Hva skal voksne kvinner gå kledd i da; ingentig?

Unge kvinner går gjerne i så mye smakløse klær selv, men det er "lov", for de er unge. Dagens unge har jo ikke engang en egen stil: ALT er resirkulerte ideer og dårlige kopier av 70-, 80- og 90-tallsmote, moter som var ungdomsklærne til dagens "kjerringer". Denne idéfattigdommen og fraværet av original nyskaping gjør at "the millennials" stjeler alt mulig og faktisk tror at dette har de funnet på selv, dette er deres. Derfor prøver de å jage vekk de som opprinnelig "eier" disse motene og trendene, og det gjøres ved å håne klærne, hårfrisyrene, sminken, musikksmaken: alt blir liksom galt.

Herlighet, for en arroganse og selvhøytidelighet. Se dere selv i speilet: ser ut som et bomba Vero Moda-billigsalg fra -93 blandet med et loppemarked fra -81.

Anonymkode: 1a4e9...27f

haha det er sant!

De kommer til å angre bittert på at de kastet vekk ungdommen&skjønnheten sin på de kjipe klærne og flip-flopene sine.

 

Anonymkode: 1a371...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

problemet med mange av svarene i tråden er at de tar utgangspunkt i en slank 20-åring, og så blir alt sammenlignet med denne. Som en litt overvektig 50-åring er det ikke et mål for meg å sammenligne med denne 20-åringen. Målet er å se ut som den beste versjonen av meg selv. Og JEG ser bedre ut i capris enn i shorts, selv om en 20-åring ser bedre ut i shorts enn i capri.

Det er forbausende å se hvor kørka og lite hyggelige unge damer er. Det er bare en ting som er sikkert, og det er at de blir middelaldrende selv før de får sukk for seg (hvis de er heldige).

Anonymkode: 1a371...10a

Fra 20 - 40 går som et vindpust og da har de kjerringstil selv

Anonymkode: eda07...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis slik du sier. Etter å ha lest i tråden, er det absolutt ingen tvil om at:

- Samme hva en voksen, middelaldrende eller eldre kvinne går kledd i, blir det stemplet som "kjerringstil".

Alt blir kritisert av det selvutnevnte motepolitiet. Hva skal voksne kvinner gå kledd i da; ingentig?

Unge kvinner går gjerne i så mye smakløse klær selv, men det er "lov", for de er unge. Dagens unge har jo ikke engang en egen stil: ALT er resirkulerte ideer og dårlige kopier av 70-, 80- og 90-tallsmote, moter som var ungdomsklærne til dagens "kjerringer". Denne idéfattigdommen og fraværet av original nyskaping gjør at "the millennials" stjeler alt mulig og faktisk tror at dette har de funnet på selv, dette er deres. Derfor prøver de å jage vekk de som opprinnelig "eier" disse motene og trendene, og det gjøres ved å håne klærne, hårfrisyrene, sminken, musikksmaken: alt blir liksom galt.

Herlighet, for en arroganse og selvhøytidelighet. Se dere selv i speilet: ser ut som et bomba Vero Moda-billigsalg fra -93 blandet med et loppemarked fra -81.

Anonymkode: 1a4e9...27f

Respekt til deg. Det er så sant så sant

Anonymkode: eda07...28a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes veldig mange unge jenter kler seg kjerring-aktig, jeg. Den tidlig 90-tallsstilen har jo tatt helt av de siste par årene. Nå går jo alle kledd slik moren min gjorde da jeg var liten... Høyvanns olabukser uten fasong, hvite joggesko og tennissokker, store gensere og runde briller, og så gjerne en sånn lite skinnsekk på ryggen. Lekkert. Men jeg er jo over 30, så skjønner meg vel ikke på det 😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius said:

Synes veldig mange unge jenter kler seg kjerring-aktig, jeg. Den tidlig 90-tallsstilen har jo tatt helt av de siste par årene. Nå går jo alle kledd slik moren min gjorde da jeg var liten... Høyvanns olabukser uten fasong, hvite joggesko og tennissokker, store gensere og runde briller, og så gjerne en sånn lite skinnsekk på ryggen. Lekkert. Men jeg er jo over 30, så skjønner meg vel ikke på det 😂

Helt enig. De yngste ser ganske tantete ut nå. Lenge siden moten har vært så formløs og kjønnsløs. Ikke at det er noe galt i å kle seg sånn, men da synes jeg det blir litt dumt å samtidig angripe middelaldrende kvinner for å kle seg kjerringaktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Synes veldig mange unge jenter kler seg kjerring-aktig, jeg. Den tidlig 90-tallsstilen har jo tatt helt av de siste par årene. Nå går jo alle kledd slik moren min gjorde da jeg var liten... Høyvanns olabukser uten fasong, hvite joggesko og tennissokker, store gensere og runde briller, og så gjerne en sånn lite skinnsekk på ryggen. Lekkert. Men jeg er jo over 30, så skjønner meg vel ikke på det 😂

enig. Jeg svarte litt lenger oppe fra mitt perspektiv som 50-åring. Den stilen de unge har nå er jo nesten identisk med den stilen vi hadde da jeg var i begynnelsen av 20-årene på begynnelsen av 90-tallet. Og den stilen jeg hadde da, er i mine 2018-øyne mer kjerring enn den stilen jeg har nå.

Anonymkode: 1a371...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjerringer" over 35-40 har gjerne funnet sin stil og vet hva de kler. Dette er milevis fra hva vi kan si om dagens 20-åringer som tilsynelatende kler seg i hva som helst så lenge det er moderne. Kan f.eks. nevne de lekre, opprevne jeans -shortsene som viser halve ræva.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i "kjerring-alder". 

Det jeg reagerer mest negativt på av kjerringantrekk er dette: Mange voksne damer ender opp med eplefasong etter overgangsalderen. Altså store pupper, stor mage - mens bena fremdeles er slanke og rumpa ikke så aller verst. Så hvorfor kle seg i nøytral bukse/tight - og t-skjorte/tunika med en masse bling-bling? Snakk om å sette fokus på den mest uheldige delen av kroppen. 

Jeg styrer unna: 

- politiker/offentlig sektor kort-og-morsom frisyre

- gøyale briller, gjerne med farger

- overdeler/t-skjorter/gensere med bling-bling (glitter, perler, blanke stener o.l.) 

- liten ryggsekk (altså ikke ryggsekk i ordets rette forstand, men liten i skinn som er nesten å regne som en håndveske) 

 

Anonymkode: 7bd17...3c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye hæler og sminke. Det er så grusomt!

Anonymkode: 3242d...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høye hæler og sminke. Det er så grusomt!

Anonymkode: 3242d...2e8

Neida, det er det slett ikke. Vi middelaldrende menn må nå ha noe fint å se på.

Anonymkode: 1aed2...415

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest middagshøyden

Jeg er godt voksen selv, og det finnes selvfølgelig plagg og tilbehør jeg unngår fordi de ville trekke meg opp i alder. Greit nok. Og jeg kan så absolutt se at det går an å ha det litt moro med (andres) stiler. Greit det og. Men ellers føyer denne tråden seg inn i rekken av tråder hvor vi kvinner degraderer oss selv. De som er så heldige vil nå "kjerring"-alderen selv en eller annen gang. For mange her ser det ut til å virke utrolig, men det er sant.

Så hvorfor ser vi selv så ned på oss? Er vi så redde for å bli eldre? Tror dere virkelig at dere kommer til å holde på den stilen dere har som unge godt inn i middagshøyden?  Hva ville dere syntes hvis kvinner i femtiårene kjøpte alle klærne sine på Bik Bok? Feil det og, ikke sant..?

Det er nesten så jeg synes det er en skam hvordan vi kvinner latterliggjør hverandre. Aldring er uunngåelig for de fleste, alternativet ønsker vi vel ikke. Stilen VIL endre seg med årene, både fordi vi modnes og fordi vi sammenlikner oss med kvinner i vår egen generasjon. Vi eldres gradvis og stilen endrer seg gradvis.

Tro meg, de fleste her vil komme til et punkt hvor de synes klærne på H&M ungdom hverken er pene eller tjenlige lenger. 

Endret av middagshøyden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights, stor topp som fremhever en stor mage, småsko ala mokkasiner, og en stygg allværsjakke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
På 7.6.2018 den 18.28, Tusseladen skrev:

"Kjerringer" over 35-40 har gjerne funnet sin stil og vet hva de kler. Dette er milevis fra hva vi kan si om dagens 20-åringer som tilsynelatende kler seg i hva som helst så lenge det er moderne. Kan f.eks. nevne de lekre, opprevne jeans -shortsene som viser halve ræva.

Selv om jeg nærmer meg 40, går jeg ikke i kjerringklær er heller ikke kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Apropos kjerringstil: Ingenting kan vel bli mer kjerring enn dette?:fnise:

Bilderesultat for fotformsko

Anonymkode: b9f98...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apropos kjerringstil: Ingenting kan vel bli mer kjerring enn dette?:fnise:

Bilderesultat for fotformsko

Anonymkode: b9f98...bd1

Åh, de der er så gode å gå i

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerring? Tøffe damer som er modne nok til å kle seg som driver sjølv vil. Sjølv om det er motstraums.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kjerringklær og ikke-kjerringklær: 

Jeg har nå i kveld stoppet en god venninne fra å dra avgårde på fest i jeans med svære huller på knærne. Hun er 62. 

Visse typer klær kan de unge ha for seg selv, synes jeg. Er man 18-28 (+/-) kan kanskje hullete jeans fungere. Men ikke når man er veldig godt voksen. 

Anonymkode: 7bd17...3c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...