Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Apropos kjerringklær og ikke-kjerringklær: 

Jeg har nå i kveld stoppet en god venninne fra å dra avgårde på fest i jeans med svære huller på knærne. Hun er 62. 

Visse typer klær kan de unge ha for seg selv, synes jeg. Er man 18-28 (+/-) kan kanskje hullete jeans fungere. Men ikke når man er veldig godt voksen. 

Anonymkode: 7bd17...3c0

Hvorfor kan man ikke det?

Anonymkode: c9fa9...980

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan man ikke det?

Anonymkode: c9fa9...980

Enig, håper jeg går i hva jeg vil når jeg kommer i den alderen!

Anonymkode: 70217...93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye sårede følelser. Jeg tror vi alle kan være enige i at alle KAN kle seg i det de vil, dette er bare en morsom utveksling av meninger om hvilke typiske "klesfeller" mange godt voksne kvinner går i, som de har felles. Vi gjør jo mange assosiasjoner ut ifra klær, derfor har vi begreper som "mammajeans" og "konebanker" (uten at menn som bruker disse toppene og ikke slår kona går ut og blir sinte/såret over begrepet).

Kjerringstil for meg er når noen ha resignert til en klesstil som har gitt opp det ungdommelige og feminine, og gjør vondt verre. Ofte er det jo i forbindelse med at kroppen har endret seg, men selv kvinner som ikke er sylslanke ser mye bedre ut når de markerer midjen, fremfor å gå i et telt.

Den typiske kjerringstilen for meg er den stilen man legger an når man skal kompensere ved å legge inn "kule" inntrykk. Føler man ikke at man kan gå en i en attraktiv, ettersittende kjole, så må man forsøke å bringe inn femininitet ved sterke farger, mye print, fremtredende øredobber. Ofte er det en slags kombinasjon av at man skal være VELDIG komfortabel (er ikke vits å ofre komforten, så mye bryr man seg ikke), og å ville legge inn noen "morsomme" momenter. Men selvsagt, alt dette handler ofte om at man også har gitt opp figuren litt, og har generelt dårlig smak.

Nå er jeg 27 og anerkjennelsen av kjerringstil betyr vel at jeg er "blind" for at jeg selv blir middelaldrende - jeg kan bekrefte at jeg er informert om livets løp, og også har en mor på 62 som ser vanvittig bra ut uten kjerringelementer. Det er altså mulig.

Anonymkode: 8f9e7...559

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan man ikke det?

Anonymkode: c9fa9...980

Enig med deg. Claudia Scott er smellvakker uansett hva hun tar på seg!

Hun er også jentete selv om hun er i den alderen. Mye mer jentete en et  x antall myyye yngre damer. Noen damer vilalltid bevare jenta i seg, mens noen blir "satte" mens de allerede er i tyveårene...

Alder er og forblir individuelt.

Anonymkode: 5d5f8...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Apropos kjerringstil: Ingenting kan vel bli mer kjerring enn dette?:fnise:

Bilderesultat for fotformsko

Anonymkode: b9f98...bd1

Til info så er det ikke mer enn en 3-4 år siden de der kom i ulike farger med semsket skinn og var veldig populære, og så blande folk på 16-26

Anonymkode: 10992...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Claudia Scott er smellvakker uansett hva hun tar på seg!

Hun er også jentete selv om hun er i den alderen. Mye mer jentete en et  x antall myyye yngre damer. Noen damer vilalltid bevare jenta i seg, mens noen blir "satte" mens de allerede er i tyveårene...

Alder er og forblir individuelt.

Anonymkode: 5d5f8...050

Claudia Scott er vel ikke en typisk 62-åring. Min venninne ligner overhodet ikke på henne, for å si det sånn. 

Jeg synes uansett at jeans med digre hull ikke passer seg for godt voksne damer. Så da får vi vel bare være uenig. 

Anonymkode: 7bd17...3c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Claudia Scott er vel ikke en typisk 62-åring. Min venninne ligner overhodet ikke på henne, for å si det sånn. 

Jeg synes uansett at jeans med digre hull ikke passer seg for godt voksne damer. Så da får vi vel bare være uenig. 

Anonymkode: 7bd17...3c0

Poenget mitt er at det kommer an på dama!

En 62 åring, er ikke nødvendigvis en stereotyp 62 åring...

Hun jeg nevnte ser langt mindre damete ut enn langt yngre damer som kan ha stor kjærringfaktor, selv om de knapt er 30.

Derfor kan man ikke kategorisere alder sånn som du gjør.

Jeg har sett hun Scott i converse sko, og hun kler det kjempegodt! Mens på en annen 62 åring, hadde det kanskje sett latterlig ut...

Vi ER ikke nødvendigvis alderen vår. Vi er individer...

Anonymkode: 5d5f8...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er at det kommer an på dama!

En 62 åring, er ikke nødvendigvis en stereotyp 62 åring...

Hun jeg nevnte ser langt mindre damete ut enn langt yngre damer som kan ha stor kjærringfaktor, selv om de knapt er 30.

Derfor kan man ikke kategorisere alder sånn som du gjør.

Jeg har sett hun Scott i converse sko, og hun kler det kjempegodt! Mens på en annen 62 åring, hadde det kanskje sett latterlig ut...

Vi ER ikke nødvendigvis alderen vår. Vi er individer...

Anonymkode: 5d5f8...050

Tror at vi i bunn og grunn er enige. Men tro meg også på at venninnen min ikke så bra ut i de hullete jeansene..... 

Anonymkode: 7bd17...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Claudia Scott er vel ikke en typisk 62-åring. Min venninne ligner overhodet ikke på henne, for å si det sånn. 

Jeg synes uansett at jeans med digre hull ikke passer seg for godt voksne damer. Så da får vi vel bare være uenig. 

Anonymkode: 7bd17...3c0

Men du har vel uansett ikke noe med hvordan din venninne går kledd. Så selv om du er «gammel og satt» og ikke syns det passer seg, så må jo hun få lov til å gå kledd i hva hun vil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Men du har vel uansett ikke noe med hvordan din venninne går kledd. Så selv om du er «gammel og satt» og ikke syns det passer seg, så må jo hun få lov til å gå kledd i hva hun vil. 

Men da er det vel ikke noe poeng i å diskutere i denne tråden? Hvis folk kan gå kledd som de vil uansett alder, så er det jo bare å legge ballen død. 

Anonymkode: 10992...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2018 den 9.03, hind skrev:

Sant. Dette er ikke en hyggelig tråd og jeg angrer på at jeg svarte i den. Det eneste middelaldrende kvinner kan iføre seg uten å bli kritisert er nok plagg som gjør dem usynlige.

Neida! Ingen grunn til å skulle please damer på 20 når vi er dobbelt så gamle! La dem ha sine tanker om det, vi tenker jo vårt om hva de går med, det skader ingen så lenge vi ikke hetser hverandre! Ta det som underholdning. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Neida! Ingen grunn til å skulle please damer på 20 når vi er dobbelt så gamle! La dem ha sine tanker om det, vi tenker jo vårt om hva de går med, det skader ingen så lenge vi ikke hetser hverandre! Ta det som underholdning. 

Enig med deg. Ungdommen skal få lov til å synes jeg er kledd som ei kjerring hvis de vil, det plager ikke meg. (jeg vet jo selv at jeg ikke er det ;))  

Anonymkode: cd60b...727

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer jo ofte et skifte når kvinner kommer i 30-årene, de begynner å kle seg mer for komfort enn for å ta seg så godt ut. Ofte løsere klær, klipper seg kort og bruker håndvesker.

Anonymkode: b77ac...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i helvete skal en gå med når en har passert 30??

Håndveske er kjerringaktig? Hæ? Nytt for meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting. Når jeg var ung skulle cross-over henge langt nede på hofte/ lår (og sånn bærer jeg dem enda). Nå er det veldig mange yngre som bærer slike vesker i midjehøyde eller nesten oppunder puppene.  Det var skikkelig kjerring når jeg var ung 😁

Anonymkode: cd60b...727

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer jo ofte et skifte når kvinner kommer i 30-årene, de begynner å kle seg mer for komfort enn for å ta seg så godt ut. Ofte løsere klær, klipper seg kort og bruker håndvesker.

Anonymkode: b77ac...629

Ehhh...nei

Anonymkode: 66162...4e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apropos kjerringklær og ikke-kjerringklær: 

Jeg har nå i kveld stoppet en god venninne fra å dra avgårde på fest i jeans med svære huller på knærne. Hun er 62. 

Visse typer klær kan de unge ha for seg selv, synes jeg. Er man 18-28 (+/-) kan kanskje hullete jeans fungere. Men ikke når man er veldig godt voksen. 

Anonymkode: 7bd17...3c0

 

Min sjef (65) bruker slike og med stil. Synd, du stoppa din venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er blitt gammel og grå, så liker jeg mye (ikke alt) av kjerrings stilen...Jeg liker å kle meg anstendig.

Anonymkode: a0f28...84b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da sitter man her da, men gøyale briller, fresh hårklipp, stor og luftig tunika og knebukse -i en alder av 26. 🤐

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men når skal folk lære at i slike tråder som dette er det mange som sier sin mening, og at det er ikke alle som mener det samme. Jeg ser ved jevne mellomrom i blant annet tråden om stygge klær, og tråden om stygt interiør, at folk bare: "Hva er det som er lov å ha på stua si da?", "Ifølge denne tråden er det nesten ingenting man kjøpe", osv osv.  I slike tråder som dette er det mange folk som deltar, og da vil man få like mange forskjellige meninger. Kjøp det du vil, bruk det du vil, men det er bare sånn at ikke alle er like enige med deg.
Når det er sagt så er det ofte at jeg også ser bilder av ting jeg liker i de nevnte trådene :fnise: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...