Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den der typiske formingslærer-psykiater-stilen er for meg ganske kjerring. Type masse farger på klær og tilbehør, store linbukser. Gjerne kombinert med henna-oransje hår og marimekko-veske(handlenett) som veske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at noen mennesker faktisk sliter mentalt og/ eller har dårlig råd her i landet også. Å være en Fashonista da, er vel ikke det man først og fremst har muligheten til å prioritere høyest.?

Anonymous poster hash: e285c...c85

Det er jo faktisk ganske mange "fashionistaer" som har kjerringstil. De tror at de kler seg moteriktig og flatterende, når det egentlig ikke stemmer.

Helen Mirren er et godt eksempel på en eldre kvinne som kler seg helt fantastisk. Hun er virkelig glamorøs og moderne, uten at det blir for krampeaktig og desperat.

Anonymous poster hash: 694d3...251

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men det slår meg hvor lite hyggelige vi er mot hverandre på dette kvinneforumet. Alle disse trådene om alt som er feil ved folk.. - hva er egentlig så interessant med det? Det tar jo ikke slutt på alle disse trådene der vi dømmer folk i hytt og vær.

Det triste er at dette er et speil på samfunnet vi lever i. Ikke rart at folk blir ulykkelige.



Anonymous poster hash: ece5e...80b
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om kjerringstil er så mye verre enn (småtjukk) ungdom som på død og liv ikke kan ha noe annet enn det som er moten akkurat nå, nemlig skinny jeans. Ungdommene eier generelt ikke klessans - de uniformerer seg med det "alle bare MÅ gå med" uten tanke for fasong og personlig stil. Ser bra dumt ut det også, stakkars. Men de vokser nok til :) Noen nevnte tighst og småsko - men det er det vel bare småjenter som bruker, opp til noen og tjue? Sånne tynne leggings-varianter med ballerinasko til, oversized genser og høysåte på toppen av hodet og svære solbriller? Aldri sett noen over 30 med det i hvert fall. Lurer på hvor dere bor som ser disse små ryggsekkene, de forsvant vel ut slutten av 90-tallet? :klo: Ridestøvler/Ilse Jacobsen-stilen med lårlange varianter av "allværskåper" er vel uniformen fra 30 og oppover mange steder. Gleder meg til den forsvinner ut :) Tror fargerike plagg og bling kommer med alderen rett og slett fordi man gir mer blaffen. Kanskje kvinner har vært lei av å gjemme seg i komfortablet innetøy mens de har hatt småbarn, og endelig har tid til å bruke tid og penger på seg selv, så vil de gå vekk fra nøytrale klær og gjøre noe som føles bra for dem. Synes de må få lov til det jeg. Ikke alle som kommer like heldig ut, men jeg har absolutt sett voksne, flotte kvinner med stort smykke og pen topp i en sterk farge (som kler dem). Selv har jeg aldri funnet "min stil", verken da jeg var ung eller nå, aldri hatt penger til å prioritere det, men jeg bryr meg heldigvis ikke heller :) de som kjenner meg vet hvem jeg er som person, det holder for meg... Anonymous poster hash: 1d4bb...bd8

Så de som kler seg likt som hverandre gjør noe galt, men du som selv ikke har en egen stil er like flott i dine nærmestes øyne? Det er litt kjerring-tankegang.

Anonymous poster hash: 87faa...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så galt med å kombinere tights og ballerinasko? Og er det noen av dere som anser seg som eksperter på mote som kan poste noen bilder/ forslag til oss gamle kjerringer over 40 år så vi kan føle oss trygg for motepolitiets olme blikk nå mot vår og sommer? Anonymous poster hash: e285c...c85

Ja, vær så snill, dere! Kan dere fortelle oss fossiler om hvordan dere synes vi skal kle oss? Gjerne beskrivelser av antrekk både til daglig bruk og til festbruk.

Håper på svar!

Endret av Blåklokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Følger du med på mote? Elsker min Birkenstock. Klassikere!

Anonymous poster hash: 134f9...63f

Hehe, nei, jeg følger ikke spesielt med på mote nei. Er disse "in"? :ler: Jeg synes i alle fall de er fæle, og ser for meg sånne middelaldrende damer med hennafarget hår og flagrende gevanter når jeg ser sånne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nei, jeg følger ikke spesielt med på mote nei. Er disse "in"? :ler: Jeg synes i alle fall de er fæle, og ser for meg sånne middelaldrende damer med hennafarget hår og flagrende gevanter når jeg ser sånne :P

Akkurat nå er det jo sånne raw food og hipstere som brukere disse skoa :laugh:

Anonymous poster hash: 694d3...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Akkurat nå er det jo sånne raw food og hipstere som brukere disse skoa :laugh:

Anonymous poster hash: 694d3...251

Haha er ikke de litt kjerring da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringstil er i mine øyne alt som gjør at folk ser kjedelige ut og eldre ut enn de er.

Lag på lag moten er som regel lite kledelig, skjørt utenpå bukser osv..

Veldig lange og gjerne formløse overdeler, vide bukser og den grusomme empire-skjæringen som slutter under puppene. Tunikaer og flate sko kan ofte bli litt kjerringaktig avhengig av resten av antrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg kjøre en liten 'test' på befolkningen?

Hvor stor 'kjerringfaktor' har disse?

- jeg kjenner jeg har urimelig lyst på dem, men de er kanskje ikke for 'kjerringer' som meg? :klo:

44526726md_20_f.jpg

Min helt ærlige mening er at hvis man har tatt vekk sløyfa, og bremmen (kom ikke på noe bedre ord) som står opp så hadde skoen blitt mindre kjerringaktig :kul:

_______________________________

Enkelte klær synes jeg er skikkelig kjerring i seg selv, mens andre ganger så synes jeg at det er selve sammensetningen som gjør at noen ser kjerring ut. F.eks så synes jeg at noen av klærne fra Gudrun Sjøden ser helt greie ut for seg selv, men de blir ikke noe pene når de blir mikset sammen med andre klær på den måten de gjør det på hjemmesiden deres.

En annen side som har det jeg vil kalle for kjerringklær er Klingel. Det er såvidt jeg vil innrømme det, men ofte så klikker jeg inne på den sida for å se hva slags grelle klær de har fått i det siste :fnise:

Dette er vel noen vil kalle for en "artig" topp:

http://www.klingel.no/produktet/topp-paola-209585.html?dmc_mb3_search_pi1%5Bnum%5D=15&_group=7511686

Hva med en "raff" tunika?

http://www.klingel.no/produktet/tunika-960185.html?dmc_mb3_search_pi1%5Bnum%5D=15&_group=7511686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birkenstock kan være elegant også; jeg har kjøpt et par rådyre med "diamanter" som jeg føler meg veldig lekker i og slett ikke kjerring. ( Det er fordi jeg kan ikke bruke høyhælte sko, men det er en annen historie).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vær så snill, dere! Kan dere fortelle oss fossiler om hvordan dere synes vi skal kle oss? Gjerne beskrivelser av antrekk både til daglig bruk og til festbruk.

Håper på svar!

Du, tråden heter ikke "fortell kjærringer hvordan de bør kle seg", tråden omhandler det å definere en spesiell stil. Gratis råd får du fiske etter et annet sted, takk.

Anonymous poster hash: 87faa...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vær så snill, dere! Kan dere fortelle oss fossiler om hvordan dere synes vi skal kle oss? Gjerne beskrivelser av antrekk både til daglig bruk og til festbruk.

Håper på svar!

Det er to andre tråder med forslag til antrekk, i klær og moteforumet. :)

Den ene for kvinner i 40-årene, den andre for kvinner i 50-årene.

Anonymous poster hash: 139e7...f48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramlet visst allerede i kjerring-fella på første side i denne tråden.

22 sider senere har jeg vel i grunn innsett at jeg bryr meg fletta...

Jeans med rette ben (eller liten bootcut), allværsjakke, joggesko...

Det eneste "riktige" er visst håret, som (enn så lenge) er langt.

Når ble skinny jeans det eneste lovlige? Og hvorfor har nesten ingen butikker noen gode alternativer? Med kraftige hofter og lår, samt solide legger, så er smale bukser det siste jeg kunne iført meg (nei, jeg eier ikke en eneste tights annet enn et par som er kun til treningsbruk). Brede og trøblete føtter, sammen med vond rygg gjør at joggesko er min beste venn. Og allværsjakka er jo superpraktisk! Skulle gjerne hatt ei finere jakke til litt finere anledninger, men sliter stort med å finne ei jakke jeg liker og som er fin på min kropp, så enn så lenge blir det heller sjal/cardigan på sommerstid, og parkas vinterstid.

Slenger meg med i fossilgjengen her (er i 30-årene, men det betyr kanskje ikke så mye?), og gleder meg til rullatortreff med bootcut ;)

Angående kjerringstil så kan det være så mangt.

Men synes kanskje at overdreven maritim stil med marineblått og hvitt, med masse gulldetaljer.

Bomullsbukser med legg, litt høye på livet, runde rundt hoftene og så smalere ned mot ankelen. Gjerne kombinert med lys bluse med broderier på kragen/slaget, og brodert strikkejakke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som kler seg likt som hverandre gjør noe galt, men du som selv ikke har en egen stil er like flott i dine nærmestes øyne? Det er litt kjerring-tankegang.

Nei, de gjør ikke noe galt, det er bare lite mangfold og ingen personlig stil.

Meg er det bare en av ;) og utseendet mitt er ikke det som definerer meg. Så om det er kjerringtanker skal jeg hylle den tittelen, og innser i samme øyeblikk at denne tråden nok er for de som er veldig opptatt av utseende. Hver med sitt :)

Anonymous poster hash: 1d4bb...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi må da ha litt selvironi også. Jeg innrømmer gladelig at jeg ser kjerring ut i joggesko og allværskåpe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er KG skadet! Kjøpte nesten en jakke i dag, men så så jeg plutselig at den kunne være kjerring, så jeg hang den tilbake :fnise:

Men hva er en kjerring? Er ikke det bare en gammel kone da? 220px-Old_farmer_woman.JPG



Anonymous poster hash: b22c1...71a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, tråden heter ikke "fortell kjærringer hvordan de bør kle seg", tråden omhandler det å definere en spesiell stil. Gratis råd får du fiske etter et annet sted, takk. Anonymous poster hash: 87faa...6e0

Svarte kjerringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...