Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70

:helen: Nanne70 for nyttige tips! Vil gjerne ha tips om blogger også, ja :Nikke:

Anonymous poster hash: e285c...c85

Bare hyggelig. Bloggene under er alle av damer 40+, og viser ulike stiler:

http://vibekestiansen.com/category/bra-damer/

http://stylishline.blogspot.no/ (hun har riktignok sluttet, men masse bra inspirasjon)

http://www.the-working-girl.com/

http://gracefully50.com/outfits/ (denne dama er over 50, men sjekk antrekkene!)

http://www.wardrobeoxygen.com/ ("bare" 39, og viser på en ypperlig måte at man ikke behøver å være høy og slank for å ha en bra stil)

http://youlookfab.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmanuelle Alt har en bra stil, synes jeg. Dama blir 47 i år, kler seg etter alderen uten å gå i kjerringfella. Liker også godt hennes naturlige hår/frisyre. Om håret blir for "done" så ser man fort eldre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Emmanuelle Alt har en bra stil, synes jeg. Dama blir 47 i år, kler seg etter alderen uten å gå i kjerringfella. Liker også godt hennes naturlige hår/frisyre. Om håret blir for "done" så ser man fort eldre ut.

Helt enig! Og Isabel Marant, også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempefin bloggliste Nanne70!

Skulle bare ønske at lommeboken også sto i stil med hva disse damene kan kle seg i.Klart man kan kopiere dette med litt billigere klær og sko, men det er en egen shwung over de materialene der!

Drømmer videre, jeg! :hallo:



Anonymous poster hash: e285c...c85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bootcut ser helt grusomt ut med flate sko, jeg, med mindre man er høy. Det mange ikke tenker på når de beskriver bootcut som flatterende for jenter med former, er at samme modell også får beina til å se kortere ut, spesielt med flate sko. Hvis man i det hele tatt skal se sånn noenlunde bra ut i bootcut, må man bruke minst 5-6 cm høye hæler, og kanten på buksebena må ligge på tåpartiet, ellers ser det bare rart ut.

Her er et eksempel på for korte bootcut-jeans:

collage4.jpg

Disse grenset jo nesten til slengbukser. De perfekte bootcukbuksene er trange til over kneet for så å gå ha litt vidde i leggene.

2-Jeans-Boot-Cut-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanne70

Disse grenset jo nesten til slengbukser. De perfekte bootcukbuksene er trange til over kneet for så å gå ha litt vidde i leggene.

2-Jeans-Boot-Cut-3.jpg

Denne buksa er nesten lik i fasongen som nr 3. Den er fortsatt for kort i beina i forhold til skoene som er brukt, og akkurat denne buksa vil pga de blekede partiene og stæsjet på lommene gjøre at både lår og rumpe ser større ut, i tillegg til at disse detaljene bidrar til å gjøre buksa skikkelig harry. Men nå er jo jeg allergisk mot alt av stæsj på jeans, da :P

Her er et eksempel på riktig lengde på bootcutbukse - og den kunne faktisk ha vært enda et par cm lengre, men absolutt ikke kortere:

351690_blue_bleached_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne buksa er nesten lik i fasongen som nr 3. Den er fortsatt for kort i beina i forhold til skoene som er brukt, og akkurat denne buksa vil pga de blekede partiene og stæsjet på lommene gjøre at både lår og rumpe ser større ut, i tillegg til at disse detaljene bidrar til å gjøre buksa skikkelig harry. Men nå er jo jeg allergisk mot alt av stæsj på jeans, da :P

Her er et eksempel på riktig lengde på bootcutbukse - og den kunne faktisk ha vært enda et par cm lengre, men absolutt ikke kortere:

351690_blue_bleached_2.jpg

Hvorfor kan ikke et par cm av skohælen syns? man skal jo ikke tråkke på buksa heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er ikke passert 40, men det skal ikke så langt tilbake før folk hadde svart "Jeans med smale ben og rette ben, æsj" når det eneste kule var bootcut, flare osv, og buksen skulle være lang nok til å rekke godt ned på hælen. De med smale bukser som sluttet godt over skoene da var skikkelige kjerringer ass. Jeg tror nok akkurat dette biten er litt motestyrt.

Men det som jeg har sett felles for kjerringer i alle de årene jeg har levd er store flagrende topper i svart kombinerte med enten mønster eller blonder for at det skal være feminint, uten feminint snill. Altså en kjedelig rundt hals, ingen innsving i midjen, tre kvarts-ermer eller lange ermer som må brettes opp fordi man gjerne må opp en størrelse eller to for å få igjen alle knappene når man går for denne stilen, og toppen skal dekke hele rompa uansett størrelse (for dersom toppen dekker ræva, så er den slank og usynlig nemlig!) og ofte er disse toppene en størrelse større enn kvinnene trenger. Minst. For at bilringer og skavanker ikke skal synes.

Dette er det ultimate kjerringplagget for meg.



Anonymous poster hash: 8c553...959
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok misforstått hva kjerringstil er..

Nei. FF kler seg som ei førti år gammel kjerring.

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Denne buksa er nesten lik i fasongen som nr 3. Den er fortsatt for kort i beina i forhold til skoene som er brukt, og akkurat denne buksa vil pga de blekede partiene og stæsjet på lommene gjøre at både lår og rumpe ser større ut, i tillegg til at disse detaljene bidrar til å gjøre buksa skikkelig harry. Men nå er jo jeg allergisk mot alt av stæsj på jeans, da :P

Her er et eksempel på riktig lengde på bootcutbukse - og den kunne faktisk ha vært enda et par cm lengre, men absolutt ikke kortere:

351690_blue_bleached_2.jpg

Hadde den buksa vært lenger hadde det etter min mening overhodet ikke vært fint, meningen er ikke å skjule skoene fullstendig... Syns den er i lengste laget allerede.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FF kjører for det meste kjerringstil, altså overmatching, mye sminke, "fancy" veske osv. Det blir overlesset og krampaktig.

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2014/03/DSC02483.jpg

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af

Går det ikke an å diskutere noe på dette forumet uten å dra fotballfrue inn i diskusjonen?

Om du mener at det antrekket er typisk kjerringstil, så har du misforstått begrepet totalt.

Anonymous poster hash: 694d3...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å diskutere noe på dette forumet uten å dra fotballfrue inn i diskusjonen?

Om du mener at det antrekket er typisk kjerringstil, så har du misforstått begrepet totalt.

Anonymous poster hash: 694d3...251

FF er et av de beste eksemplene på en ung kvinne med kjerringstil.. Nå må dere FF-fans slutte å bli så iltre bare hun nevnes som eksempel. Hun driver en moteblogg og legger ut antrekk, hun må da kunne oppgis i en diskusjon uten at dere går bananas.

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF er et av de beste eksemplene på en ung kvinne med kjerringstil.. Nå må dere FF-fans slutte å bli så iltre bare hun nevnes som eksempel. Hun driver en moteblogg og legger ut antrekk, hun må da kunne oppgis i en diskusjon uten at dere går bananas.

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af

Jeg er på ingen måte noe fan av ff, men i motsetning til dere haters, så gidder jeg rett og slett ikke å bruke tiden min på en blogg jeg ikke liker. Det er jo rett og slett patetisk.

Anonymous poster hash: 694d3...251

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi trenger kanskje ikke navngi direkte personer som vi synes har kjerringstil? Synes ikke det er god kotyme. Bedre å diskutere på generell basis.

Men tips ang personer med bra stil er vel en bra ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte noe fan av ff, men i motsetning til dere haters, så gidder jeg rett og slett ikke å bruke tiden min på en blogg jeg ikke liker. Det er jo rett og slett patetisk.



Anonymous poster hash: 694d3...251

Herregud. Jeg ga et eksempel på kjerringstil. Ikke ta av med FF-diskusjon, det var ikke det jeg var ute etter.



Anonymous poster hash: 6c7bc...4af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger kanskje ikke navngi direkte personer som vi synes har kjerringstil? Synes ikke det er god kotyme. Bedre å diskutere på generell basis.

Men tips ang personer med bra stil er vel en bra ting.

Jeg linket til et antrekk som var veldig kjerring i stilen. Jeg prøvde da ikke å starte en FF-debatt!

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke gadd å trykke på linken før de hylte opp om at FF ikke har kjerringstil. Dette er kjerring så det holder:

post-37809-0-49422900-1396008329_thumb.j

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af



Anonymous poster hash: 6c7bc...4af
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...