Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unnskyld avsporingen, men hva er fotform-sko? Hører ofte det blir nevnt i forbindelse med sosialarbeidere og lærere, men jeg aner ikke hvordan slike sko ser ut! Alle sko har jo "fot-form"?? Mener du slike sko som har "tær", som mange løper i?

Har søkt på google, men fikk da opp bilder av alt fra Doc Martens til joggesko til sandaler.. Er oppriktig nysjerring på dette altså! :fnise:



Anonymous poster hash: 7f464...63d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Unnskyld avsporingen, men hva er fotform-sko? Hører ofte det blir nevnt i forbindelse med sosialarbeidere og lærere, men jeg aner ikke hvordan slike sko ser ut! Alle sko har jo "fot-form"?? Mener du slike sko som har "tær", som mange løper i?

Har søkt på google, men fikk da opp bilder av alt fra Doc Martens til joggesko til sandaler.. Er oppriktig nysjerring på dette altså! :fnise:

Anonymous poster hash: 7f464...63d

Sånne her er typisk :fnise:

https://lillevinkelsko.no/casual-sandaler/birkenstock/arizona-00-sort-syntetisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

'Fotformsko' kjenner jeg at er de første Ecco skoene som kom en eller annen gang på sent 70-/tidlig 80-tallet.... så ut som andeføtter i fasong og helt sikkert var veldig gode å gå med, men ikke appelerte i nevneverdig grad til obsternasig ungdom :fnise:

I denne stilen, men brune:

41RNf6xpvUL._SX395_.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialarbeiderstilen er vel utdødd nå? Men, når jeg tenker meg om, så er det tendenser nå i vår faktisk som går i den retningen. F.eks batikk på tunika og bukser og singlets med flagrende lange flak på sidene ".Fornuftige" sko. Birkenstock sandalene er jo også helt inne nå. Så det eneste som mangler er vel en skikkelig kordfløyel slengbukse og vest utenpå skjorta, så er man helt på 70 tallet igjen..

Synes det er litt kult jeg egentlig.

Er lei av Glamourstilen ivertfall....Om det kan kalles en stil. Mener da løshår, helst bleket/ lyst, heavy sminke,( selv i dagslys) high heels ( som det så fint heter) og et eller annet slutty ( på norsk: ludder) antrekk :kvalm:



Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: til den sosialarbeiderstilbeskrivelsen!

Ofte ser jeg at de bruker slike sko:

87966-a.jpg

150248-f.jpg

Jeg ser egentlig bare for meg muttern i Pelle og proffen-filmene når jeg tenker på denne stilen :fnise:



Anonymous poster hash: 694d3...251
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: til den sosialarbeiderstilbeskrivelsen!

Ofte ser jeg at de bruker slike sko:

87966-a.jpg

150248-f.jpg

Jeg ser egentlig bare for meg muttern i Pelle og proffen-filmene når jeg tenker på denne stilen :fnise:

Anonymous poster hash: 694d3...251

Slike sko skulle ikke vært lovlige! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2013/9/17/1379433575613/Jean-in-Fabulous-Fashioni-010.jpg Haha, jeg måtte bare...

Slik stil hadde min kunst og håndsverklærer. Hun var i 50 åra. Det forbinder jeg med litt eldre damer, spesielt lærere jeg har hatt. http://4.bp.blogspot.com/-QBJASwpGwbE/T5-zSGUM-QI/AAAAAAAAN7c/tpBFpgzRhS8/s1600/DSC04468.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk:

Nå må du ikke begynne å gi de folka ideer :ler:



Anonymous poster hash: 694d3...251
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta mi kjøpte slike røde sko for en stund siden, hun la dem ut på face for å vise alle de leeeeeeeekre nye skoene hennes. Det var rimelig kjerring synes jeg hvertfall.

Ellers er det kjerring med formløse bukser med høyt liv, matchende joggedress, hele antrekket i samme farge, rumpetaske, å kalle absolutt alt for "gøy", "lekker" og "praktisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir for mye av sånt dilldall og gullenker som dere nevner. Type Guess veske med masse bling, armbånd, mye ringer, klokke, og halskjede, og beltespenner for å "matche" ;) . Prøver å se ung ut, men ender opp med å prøve for hardt.

Men guess-veska alene er vel ikke akkurat "kjerring"?

Alt som ligner på et telt er kjerring-stil etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det.. jeg hadde kjøpt de røde skoa glatt!

Men så er jo jeg godt over fnisealderen også, i teorien....!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva kan vi få lov å ha på oss da?

Hilsen kjærring på 48 år



Anonymous poster hash: 56365...c1d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de røde skoa! :D Synes de er ganske kule, men bruker dem ikke så veldig ofte. Fastlegen min har samme. :P Og jeg er ikke kjerring altså, men jeg har innsett at meningene blant mine venner om hvorvidt jeg har kule sko eller ikke, er delt.



Anonymous poster hash: 685f2...61a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Guttekort hår, gjerne med en grå stripe i luggen, eller en blond en. Og med sånne korte vatterte jakker, som ser ut som en hestejakke. Gjerne med noen ulekre svarte og altfor røffe skinnstøvletter til. Korte blazere, og en liten topp inni der man ser en bilring stikke ut. Bukser som er lange på leggen. Anonymous poster hash: 8992d...c4f

Hva er bukser som er "lNge på leggen"? Mener du at de er litt lengre enn skinnyjeans, som gjerne ender på anklene (og gjør at føttene/coverse-skoene til en del jenter ser ut som flytebrygger)?

Anonymous poster hash: c2e2e...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se på den serien; en mann, fire koner, så finner man mange eksempler på kjerringstil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boot cut er litt sleng.

image1xl.jpg

Synes det er flatterende,jeg...

Anonymous poster hash: c2e2e...9ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...