Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi kan slå fast at dersom man kler seg fornuftig (dvs allværsjakke og støvler når det regner og blåser) så er man kjerring uansett alder. Hvis man er over 35 så er man kjerring uansett, enten prøver man for hardt å være "fresh og ungdommelig" eller så går man med forkle, fotformsko og hårruller, og uansett blir det feil :)

Jeg har iallefall ikke sett noen så mange eksempler på hva man tydeligvis skal kle seg i for ikke å være kjerring når man ikke er 20 lenger.

Anonymous poster hash: 1a819...0ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bunad. Æsjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, det er så stygt! Og de stygge kjerring skoene!



Anonymous poster hash: f811b...bab
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kan slå fast at dersom man kler seg fornuftig (dvs allværsjakke og støvler når det regner og blåser) så er man kjerring uansett alder. Hvis man er over 35 så er man kjerring uansett, enten prøver man for hardt å være "fresh og ungdommelig" eller så går man med forkle, fotformsko og hårruller, og uansett blir det feil :)

Jeg har iallefall ikke sett noen så mange eksempler på hva man tydeligvis skal kle seg i for ikke å være kjerring når man ikke er 20 lenger.

Anonymous poster hash: 1a819...0ee

Man kan jo få noen tips ved å se litt på stilen til kvinner på ens egen alder som hverken tyr til kjerringstil eller "prøver for hardt å være fresh og ungdommelig" (som du kaller det)? Kikke litt i blader (se hva kjente personer går med) evt se på andre man synes har en bra stil?

Endret av Nordis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Galt blir det uansett, - fordi ethvert plagg i noens øyne vil være 'kjerring'.

Gi beng og ta på deg akkurat det du trives best i, og om det føles plagsomt at en tenåring i opposisjon mener du har typisk kjerringstil så vet du at du har kledd deg rimelig korrekt.

- dette har blitt en super tråd for kjerringer.

Har vi fått merket en P-plass fopr rulatorene nå? Slik at vi kan subbe bort til kaffebordet i de flate anatomisk korrekte skoene våre og blafre med skjørtekanter og slengen i våre boot cut jeans mens vi kaster skjerfet ba over skulderen på Guess blusen vår?

:skratte:

Beklager avsporing.... :rodme:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tingene jeg setter mest pris på ved å være i kjerring-alder er at jeg er voksen nok til å blåse fullstendig i hva ukjente på et nettforum mener om det jeg har på meg. Jeg syns det kan være gøy å diskutere stil, men om buksene min er kjerring eller ikke er virkelig ikke noe som interesserer meg (. Det jeg bryr meg om er om de kler meg og om jeg liker dem.

Etter hvert legger man jo merke til at moten svinger, men folk som kler seg etter moten har sine helt egne forklaringer på hvorfor de går med det en og ikke det andre. Hunter-støvler er såå praktisk og treningstights er behagelig, mens g-streng er uhygienisk og ekkelt og bootcut er kjerring. Det er i hvert fall ingenting med mote å gjøre, neeeida. Hehe.

Ah, jeg kommer til å bli det hespetreet når jeg blir skikkelig gammal, gleder meg allerede. :twisted:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett kjærringstil på ganske unge jenter også. Kjærringstil har ingen alder.Noen kan kunsten å kle seg, andre ikke. Simple as that :Nikke:



Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest i denne tråden så har jeg begynt å se meg litt rundt. Kjerringenstilen for meg er da:

Litt vidde i buksene fra rumpa og ned.

Flate sko som nok er veldig behagelige, men ikke moderne. Ser veldig traustige ut.
Gjerne en overdel som er litt stor og vid.
Sleng på en vid jakke.

Permanent eller at du ser at frisyren har dårlig klipp/hestehale.
Gikk bak ei som så sånn ut, men da jeg passerte henne så så jeg at hun var i begynnelsen av 30-årene.

Samtidig. Jeg er over 50. Jeg bruker skinny jeans, er kortklipt og har farget hår. Elsker sneakers, men kan godt bruke sko med heler også. Brillene følger moten. Veske følger antrekket og jeg har også en veske fra Guess. Smykker er enkle og nedtonet. Jeg har nok en mer casual stil enn klassisk.Jeg kan ikke være noe annet enn det jeg er. Jeg bruker klær som er meg.



Anonymous poster hash: 844b2...243
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galt blir det uansett, - fordi ethvert plagg i noens øyne vil være 'kjerring'.

Gi beng og ta på deg akkurat det du trives best i, og om det føles plagsomt at en tenåring i opposisjon mener du har typisk kjerringstil så vet du at du har kledd deg rimelig korrekt.

- dette har blitt en super tråd for kjerringer.

Har vi fått merket en P-plass fopr rulatorene nå? Slik at vi kan subbe bort til kaffebordet i de flate anatomisk korrekte skoene våre og blafre med skjørtekanter og slengen i våre boot cut jeans mens vi kaster skjerfet ba over skulderen på Guess blusen vår?

:skratte:

Beklager avsporing.... :rodme:

Når det gjelder boot cut, så er jeg en trofast bruker av disse buksene. Jeg er syyyylslank, men har noe svære hofter. Så å bruke skinny jeans er uaktuelt for meg da jeg hadde sett ut som en pære i trikot :fnise:

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder boot cut, så er jeg en trofast bruker av disse buksene. Jeg er syyyylslank, men har noe svære hofter. Så å bruke skinny jeans er uaktuelt for meg da jeg hadde sett ut som en pære i trikot :fnise:

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

Dette med at boot cut er så stygt er en motegreie, definitivt. Det balanserer silhuetten for de aller fleste med normale hofter. Jeg kan heller ikke gå med skinny jeans, ser ikke bra ut.

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad. Æsjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, det er så stygt! Og de stygge kjerring skoene!

Anonymous poster hash: f811b...bab

????????????????? :sjokkert:

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Dette med at boot cut er så stygt er en motegreie, definitivt. Det balanserer silhuetten for de aller fleste med normale hofter. Jeg kan heller ikke gå med skinny jeans, ser ikke bra ut.

Anonymous poster hash: 6c7bc...4af

Jeg likte ikke bootcut da det var på moten heller, jeg, så for meg er det ikke en motegreie. Jeg synes jeans/bukser med rette ben er vel så flatterende, bootcut er liksom hverken fugl eller fisk og ser ofte litt rart ut, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke bootcut da det var på moten heller, jeg, så for meg er det ikke en motegreie. Jeg synes jeans/bukser med rette ben er vel så flatterende, bootcut er liksom hverken fugl eller fisk og ser ofte litt rart ut, synes jeg.

Jeg har forsøkt rette ben også, men ser fremdeles ut som en pære selv om jeg er tynn...

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke bootcut da det var på moten heller, jeg, så for meg er det ikke en motegreie. Jeg synes jeans/bukser med rette ben er vel så flatterende, bootcut er liksom hverken fugl eller fisk og ser ofte litt rart ut, synes jeg.

Samme her. HELT enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok ikke kledt på meg allværsjakke om det så regnet elefanter.

Hva bruker du å ha på deg når det regner og blåser da?

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Noe som dermed beviser at evnen til å harselere med fordommer ikke gjør at man er utelukket fra å oppfattes tiltrekkende for enkelte (merk begrepet 'enkelte'. Ikke alle, ikke samtlige, - men 'enkelte').

For jeg må nok avkrefte eventuelle feiloppfatninger om rullatorbruk ;)

Vi kan vel si med en vri på et "visdomsord": Ingen kan like alle, men alle kan like noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du å ha på deg når det regner og blåser da?

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

Tror jeg har svart på det tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg har svart på det tidligere i tråden.

Nope.

Anonymous poster hash: 78510...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg har forsøkt rette ben også, men ser fremdeles ut som en pære selv om jeg er tynn...

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

Ok, men det er jo et spørsmål om smak og behag også, da :) Selv om jeg ikke synes bootcut er så fint, så er det jo helt greit at andre liker det :) Det du synes er pæreform, er det sikkert mange andre som synes er feminint og nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.

Anonymous poster hash: 78510...597

Alternativer til allværsjakka (i byen) har jeg vel vært inne på både i innlegg nr 159, 162, 220 og 229.

Er det vind og duskregn/våt snø på vinteren, så bruker jeg gjerne en parkas.

Er det skikkelig høljeregn vår, sommer, høst, går jeg nok mer for regnkåpe (ikke gore tex/softshell - mer den gammeldagse typen) + evt paraply til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det. Men jeg og min datter på 20 byttelåner gjerne plagg. Har jeg kjøpt noe nytt, så kan du være sikker på at hun vil låne det. Jeg låner noen ganger av henne også. Men noen av plaggene hennes styrer jeg unna. Vi byttelåner sko også. Handler kanskje litt om hvordan man setter sammen et antrekk. Jeg husker at jeg lånte plagg av min mor av og til i ungdomstida. Men samtidig var noen av plaggene hennes noe jeg umulig kunne gått med. Så delvis sant, tror jeg.

Det er ikke så enkelt å bytte-låne sko hvis størrelsen til moren og størrelsen til datteren ikke matcher...

Anonymous poster hash: d08c8...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...