Gå til innhold

Hva er kjerring-stil for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor er det det dere ser alle disse studentene i allværsjakker? Ikke her jeg bor i alle fall. Men nå er det jo heller ikke slik at studenter har fasitsvar på hva som er kjerring og ikke. (Ingen av oss som har det fasitsvaret forresten :)) Noe av det mest kjerringaktige jeg ser er komboen allværsjakke, "damestøvletter" og "dameveske."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er det det dere ser alle disse studentene i allværsjakker? Ikke her jeg bor i alle fall. Men nå er det jo heller ikke slik at studenter har fasitsvar på hva som er kjerring og ikke. (Ingen av oss som har det fasitsvaret forresten :)) Noe av det mest kjerringaktige jeg ser er komboen allværsjakke, "damestøvletter" og "dameveske."

Allværsjakke, damestøvlettee og dameveske. Jepp, VELDIG kjerring!

Anonymous poster hash: 685f2...61a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det det dere ser alle disse studentene i allværsjakker? Ikke her jeg bor i alle fall. Men nå er det jo heller ikke slik at studenter har fasitsvar på hva som er kjerring og ikke. (Ingen av oss som har det fasitsvaret forresten :)) Noe av det mest kjerringaktige jeg ser er komboen allværsjakke, "damestøvletter" og "dameveske."

Oslo og Sandvika. Eller er seilerjakke det samme som allværsjakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det det dere ser alle disse studentene i allværsjakker? Ikke her jeg bor i alle fall. Men nå er det jo heller ikke slik at studenter har fasitsvar på hva som er kjerring og ikke. (Ingen av oss som har det fasitsvaret forresten :)) Noe av det mest kjerringaktige jeg ser er komboen allværsjakke, "damestøvletter" og "dameveske."

Her i vår by går nesten alle ungdommer i DENNE grusomme jakka. Tror kanskje det er den det siktes til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringstil? hmmm da tenker jeg klaer fra Husfliden, kombinert med rare smykker derifra:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om kjerringstil er så mye verre enn (småtjukk) ungdom som på død og liv ikke kan ha noe annet enn det som er moten akkurat nå, nemlig skinny jeans. Ungdommene eier generelt ikke klessans - de uniformerer seg med det "alle bare MÅ gå med" uten tanke for fasong og personlig stil. Ser bra dumt ut det også, stakkars. Men de vokser nok til :)

Noen nevnte tighst og småsko - men det er det vel bare småjenter som bruker, opp til noen og tjue? Sånne tynne leggings-varianter med ballerinasko til, oversized genser og høysåte på toppen av hodet og svære solbriller? Aldri sett noen over 30 med det i hvert fall.

Lurer på hvor dere bor som ser disse små ryggsekkene, de forsvant vel ut slutten av 90-tallet? :klo:

Ridestøvler/Ilse Jacobsen-stilen med lårlange varianter av "allværskåper" er vel uniformen fra 30 og oppover mange steder. Gleder meg til den forsvinner ut :)

Tror fargerike plagg og bling kommer med alderen rett og slett fordi man gir mer blaffen. Kanskje kvinner har vært lei av å gjemme seg i komfortablet innetøy mens de har hatt småbarn, og endelig har tid til å bruke tid og penger på seg selv, så vil de gå vekk fra nøytrale klær og gjøre noe som føles bra for dem. Synes de må få lov til det jeg. Ikke alle som kommer like heldig ut, men jeg har absolutt sett voksne, flotte kvinner med stort smykke og pen topp i en sterk farge (som kler dem).

Selv har jeg aldri funnet "min stil", verken da jeg var ung eller nå, aldri hatt penger til å prioritere det, men jeg bryr meg heldigvis ikke heller :) de som kjenner meg vet hvem jeg er som person, det holder for meg...



Anonymous poster hash: 1d4bb...bd8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjerring (40) og bruker ofte tights (både leggings og jeggings). Kanskje ikke med ballerinasko, men med en litt lang topp og en cardigan utenpå eller under et kort skjørt eller en kjole. Kunne lik egjerne ha brukt en tykk strømpebukse, men liker ikke helt at føttene mine er innestengt :) Men da har jeg gjerne boots eller noe til.. selv om småsko (sandaler eller noe sånt) også funker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridestøvler/Ilse Jacobsen-stilen med lårlange varianter av "allværskåper" er vel uniformen fra 30 og oppover mange steder. Gleder meg til den forsvinner ut :)

Anonymous poster hash: 1d4bb...bd8

Uff, gikk i den fella i fjor og kjøpte Ilse Jacobsen støvler. Desperat forsøk for ei over 40 som ønsket å fjonge seg opp litt. Føler meg skikkelig kjærring når jeg bruker dem. Ekle å gå i er de også.

Anonymous poster hash: 134f9...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilse Jacobsen er da ikke kjerring!

Anonymous poster hash: 685f2...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år og elsker Gudrun Sjöden! Syns de har noen innmari fine kjoler/tunika, jakker, bukser, vesker og skjerf, og de har verdens beste strømpebukser spør du meg! MEN, jeg går aldri i Gudrun fra topp til tå, det blir fort litt "k&h-lærer"/kjerring. Plaggene må velges ut og kombineres med omhu. :)



Anonymous poster hash: ddbd1...17d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men guess-veska alene er vel ikke akkurat "kjerring"?

Alt som ligner på et telt er kjerring-stil etter min mening.

Neida, vesken alene trenger absolutt ikke være kjerring :) . Men noen av eksemplene jeg har sett irl har hatt disse veskene, og jeg har lagt merke til det pga stor og tydelig logo og at det gjerne har vært veskevariantene med masse bling og dilldall på. Og når resten av disse damene var full i bling og dilldall fra før, så ble det litt mye ;)

Endret av Zinnia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Ellers er det kjerring med formløse bukser med høyt liv, matchende joggedress, hele antrekket i samme farge, rumpetaske, å kalle absolutt alt for "gøy", "lekker" og "praktisk".

Glem ikke "sprek" :) Hårsveisen pleier å bli kalt "sprek" når man klipper håret kjerringkort :fnise:

Mønstrete/blomstrete topper i tynne vide stoffer som liksom skal skjule muffinsmagen, er skikkelig kjerringete! Og når man velger praktiske sko med god gummisåle istedenfor stiletter, bør klokkene ringe ;) (Og nei, jeg snakker ikke om når man skal på tur i skogen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er så galt med å kombinere tights og ballerinasko? Og er det noen av dere som anser seg som eksperter på mote som kan poste noen bilder/ forslag til oss gamle kjerringer over 40 år så vi kan føle oss trygg for motepolitiets olme blikk nå mot vår og sommer?



Anonymous poster hash: e285c...c85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så galt med å kombinere tights og ballerinasko? Og er det noen av dere som anser seg som eksperter på mote som kan poste noen bilder/ forslag til oss gamle kjerringer over 40 år så vi kan føle oss trygg for motepolitiets olme blikk nå mot vår og sommer?

Anonymous poster hash: e285c...c85

En viktig og ganske artig del av det med å være voksen er jo at det ikke er så viktig hva andre mener.

Kle deg i det som du føler deg vel i og som du selv synes er pent.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det gjør jeg, ja! :danse:

Igjen: Å ha såkalt kjerringstil har ingenting med alder å gjøre. At man er ung betyr ikke at man er ekspert på hva som er kledelig. Det får man bevis for daglig. Et " antrekk" man ser ganske ofte er: Converse og seilerjakke, skinny jeans og en kjempeveske ( ala ishockeybag) over armen. Det er ikke akkurat så veldig pent. Ser rett og slett litt kjerring ut :fnise:



Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er sykt kjerring i min praktiske allværskåpe (med trenchcoat-snitt!) og behagelige joggesko (i fresh knallfarge).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når overvektige truer på seg en dongribukse fra Cubus, og en svar tskjorte derifra. De skjortene har ingen fasong. Så har de rund hals, som får de til å se ennå tykkere ut. Så har de lite stelt hår, burde vært klipt for et år siden, grå hår stikker ut over alt.

Disse damene hadde fått av seg 15 år,bare ved å gå til frisøren, fått en skjorte med fasong,og bttet bukse



Anonymous poster hash: 52548...64e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant - det er hva slags type du er, og kombinasjonen mental alder, hårsveis, holdning og klær som avgjør om du er kjerring eller ei - iallfall ikke alderen!

Utrolig mange eksempler på dårlig smak blant fjortisene (en mote diktert av hvilke merker som er dyre og kule - og hiv dem gjerne sammen i vilt kaos, fremfor hva som er fint), og utrolig mange godt voksne damer som holder seg godt og kler seg akkurat passe for alderen.

Kjerring er når du er altfor overvektig og har gitt helt opp både sminke og klær og gått over til "komfortabel". Det er prototypen - det oser småbarnsperiode, deltidsjobb og rustent ekteskap og nødløsninger over hele linja :sjenert:

Med andre ord; man er ikke kjerring før man har gitt opp, enten det er når du er 25 eller 55...



Anonymous poster hash: 1d4bb...bd8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at noen mennesker faktisk sliter mentalt og/ eller har dårlig råd her i landet også. Å være en Fashonista da, er vel ikke det man først og fremst har muligheten til å prioritere høyest.?



Anonymous poster hash: e285c...c85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...