Nordis Skrevet 28. mars 2014 #341 Skrevet 28. mars 2014 FF er et av de beste eksemplene på en ung kvinne med kjerringstil.. Nå må dere FF-fans slutte å bli så iltre bare hun nevnes som eksempel. Hun driver en moteblogg og legger ut antrekk, hun må da kunne oppgis i en diskusjon uten at dere går bananas. Anonymous poster hash: 6c7bc...4af Her ser det ikke ut for meg som at du kommenterer et enkelt antrekk/bilde, men at du slår fast at denne navngitte personen har kjerringstil. Det synes jeg er greit å la være, selv om man måtte mene det innerst inne. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #342 Skrevet 28. mars 2014 Her ser det ikke ut for meg som at du kommenterer et enkelt antrekk/bilde, men at du slår fast at denne navngitte personen har kjerringstil. Det synes jeg er greit å la være, selv om man måtte mene det innerst inne. Nei, jeg har fulgt bloggen i mange år og det er kun når hun er i trenings- eller nattøy at hun ikke kler seg i kjerringstil. Det har jeg lov til å si og mene i en tråd om nevnte tema uten å bli angrepet av FF-apologeter. Anonymous poster hash: 6c7bc...4af 2
Djungelvrål Skrevet 28. mars 2014 #343 Skrevet 28. mars 2014 For de som ikke gadd å trykke på linken før de hylte opp om at FF ikke har kjerringstil. Dette er kjerring så det holder: kjerringstil.jpg Anonymous poster hash: 6c7bc...4af Anonymous poster hash: 6c7bc...4af Du er ikke så oppdatert på motefronten, er du vel? 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #344 Skrevet 28. mars 2014 Du er ikke så oppdatert på motefronten, er du vel? Jo, men selv om noe er på moten (blomstermønster) betyr det ikke automatisk at det er pent, og dette er et grelt eksempel på hvor lite pent det er når man overmatcher antrekkene sine. FF kler seg heller ikke så veldig moteriktig at det gjør noe. Hun kan ha element eller plagg som er i motebildet, men hun lesser på med så mye tilbehør og matcher absolutt alt hun har på seg. Det ser ikke kult eller moteriktig ut for fem øre. Anonymous poster hash: 6c7bc...4af 5
Gjest Nanne70 Skrevet 28. mars 2014 #345 Skrevet 28. mars 2014 Hvorfor kan ikke et par cm av skohælen syns? man skal jo ikke tråkke på buksa heller. Joda, etpar cm skal synes, selvsagt skal man ikke tråkke på buksa
Gjest Nanne70 Skrevet 28. mars 2014 #346 Skrevet 28. mars 2014 Hadde den buksa vært lenger hadde det etter min mening overhodet ikke vært fint, meningen er ikke å skjule skoene fullstendig... Syns den er i lengste laget allerede. Som jeg har nevnt før, blir det et spørsmål om smak og behag. Jeg synes ikke bootcut er så vledig fint i utgangspunktet. Hvis buksa da i tillegg er for kort i beina, sånn som på KG-dama sitt eksempel, så synes jeg at hele den balansegreia som man etter sigende skal få med bootcutjeans, forsvinner.
Gjest Ciegus Skrevet 28. mars 2014 #347 Skrevet 28. mars 2014 Som jeg har nevnt før, blir det et spørsmål om smak og behag. Jeg synes ikke bootcut er så vledig fint i utgangspunktet. Hvis buksa da i tillegg er for kort i beina, sånn som på KG-dama sitt eksempel, så synes jeg at hele den balansegreia som man etter sigende skal få med bootcutjeans, forsvinner. Men hvis den er for lang ser det ikke ut som man har bein lenger, og bare subber med noe stoff i bakken. Det bildet du postet er akkurat på grensa til hva jeg synes fungerer, blir de en cm lengre blir det bare dumt. Etter min smak. Og jeg syns ikke de forrige bildene var for korte. Husker at da jeg var fjortis ikke kunne forstå hvorfor platåsko ikke var moderne HELE tiden, og hvorfor ikke flere voksne brukte det. For platåsko var jo det eneste som så bra ut til bootcut (som var populært da). Og bootcut var de kuleste buksene, så jeg var rimelig overbevist om at bootcut og platåsko var noe jeg skulle digge i mange tiår fremover. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #348 Skrevet 28. mars 2014 Husker at da jeg var fjortis ikke kunne forstå hvorfor platåsko ikke var moderne HELE tiden, og hvorfor ikke flere voksne brukte det. For platåsko var jo det eneste som så bra ut til bootcut (som var populært da). Og bootcut var de kuleste buksene, så jeg var rimelig overbevist om at bootcut og platåsko var noe jeg skulle digge i mange tiår fremover. Blir vel litt det samme som det forholdet mange i tråden har til skinny jeans. De tror det er det eneste som ser bra ut. Anonymous poster hash: 6c7bc...4af 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #350 Skrevet 28. mars 2014 Skinny jeans kommer aldri til å se bra ut.. Det er en god del ungjenter i denne tråden som tror skinny jeans er det eneste alternativet om man vil gå med jeans. Anonymous poster hash: 6c7bc...4af 5
Gjest Nanne70 Skrevet 28. mars 2014 #351 Skrevet 28. mars 2014 Men hvis den er for lang ser det ikke ut som man har bein lenger, og bare subber med noe stoff i bakken. Det bildet du postet er akkurat på grensa til hva jeg synes fungerer, blir de en cm lengre blir det bare dumt. Etter min smak. Og jeg syns ikke de forrige bildene var for korte. Husker at da jeg var fjortis ikke kunne forstå hvorfor platåsko ikke var moderne HELE tiden, og hvorfor ikke flere voksne brukte det. For platåsko var jo det eneste som så bra ut til bootcut (som var populært da). Og bootcut var de kuleste buksene, så jeg var rimelig overbevist om at bootcut og platåsko var noe jeg skulle digge i mange tiår fremover. Det er nettopp noe av disse tingene som gjør bootcut tricky, jeg synes at de er finest når de er så lange at bare tåpartiet på skoene synes. Og de kan ikke brukes sammen med flate sko. Jeg likte ikke bootcut spesielt godt sist de var på mote heller. Jeg brukte de riktignok (de var jo på moten ), men følte alltid at det ikke var noe som stemte helt, og sånn føler jeg det fortsatt. Synes slengbukser er kjempestilig, men den bootcutfasongen blir bare feil - for meg. Det hjelper ikke hvor riktig alle andre synes at den er
Gjest Ciegus Skrevet 28. mars 2014 #352 Skrevet 28. mars 2014 Det er nettopp noe av disse tingene som gjør bootcut tricky, jeg synes at de er finest når de er så lange at bare tåpartiet på skoene synes. Og de kan ikke brukes sammen med flate sko. Jeg likte ikke bootcut spesielt godt sist de var på mote heller. Jeg brukte de riktignok (de var jo på moten ), men følte alltid at det ikke var noe som stemte helt, og sånn føler jeg det fortsatt. Synes slengbukser er kjempestilig, men den bootcutfasongen blir bare feil - for meg. Det hjelper ikke hvor riktig alle andre synes at den er Jeg er helt enig i at flate sko ikke ser bra ut til bootcut. Derfor unngår jeg bootcut, selv om jeg kanskje har en kropp som kler det (i følge mange i tråden og andre tråder). Jeg går nemlig aldri i høye hæler til hverdags, og platåskoene har jeg dessverre kuttet ut.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #353 Skrevet 28. mars 2014 Når alt skal matche sånn som det f.eks FF holder på med hele tiden, så blir det bare kjedelig og krampaktig. Ingen spennede elementer å spore og hun er såpass ung enda at da er det nærmeste ordet for å beskrive det nettopp: kjerringaktig! Hun er ikke alene om å ha denne stilen eller hva man skal kalle det og de synes sikkert de er veldig pene selv og er skikkelig flink til å sette sammen et antrekk, men det virker bare mot sin hensikt. Men det kan de altså ikke forstå selv. Hvis noen kritiserer dem på noen måte får man bare høre at man er såå misunnelige, men det er altså helt feil. Ivertfall for mitt vedkommende. Det er A N T R E K K E N D E deres som er dørgende K J E D E L I G E ! :sleeping: Point taken? Anonymous poster hash: e285c...c85 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #354 Skrevet 29. mars 2014 Det er en god del ungjenter i denne tråden som tror skinny jeans er det eneste alternativet om man vil gå med jeans. Anonymous poster hash: 6c7bc...4af Og det er en god del kjerringer i denne tråden som tror bootcut er det eneste alternativet om man vil gå med jeans Anonymous poster hash: 0fd88...145 4
Berit Skrevet 29. mars 2014 #355 Skrevet 29. mars 2014 Og det er en god del kjerringer i denne tråden som tror bootcut er det eneste alternativet om man vil gå med jeans Anonymous poster hash: 0fd88...145 Men hva mener du egentlig er en kjerring? Er det en kvinne over en viss alder (hvilken?), eller er det hvilken som helst kvinne som kler seg på en spesiell måte? Forstår ikke selve begrepet. Noen mener jo tydeligvis at en ung kvinne kan ha kjerring stil. Betyr det da at hun kler seg som en kvinne over ..... alder? Og så fins der eldre kvinner som kler seg ungdommelig, og derfor er de ikke kjerring? Men er det ikke pent når "eldre" kvinner kler seg annerledes enn en på 20 - 30?
Gjest rådyr Skrevet 29. mars 2014 #356 Skrevet 29. mars 2014 Jeg synes mye av det som er i butikkene nå for våren/sommeren er kjerring. Ser kanskje ok ut på unge, høye og slanke, men er ukledelig på de fleste. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 29. mars 2014 #357 Skrevet 29. mars 2014 Men hva mener du egentlig er en kjerring? Er det en kvinne over en viss alder (hvilken?), eller er det hvilken som helst kvinne som kler seg på en spesiell måte? Forstår ikke selve begrepet. Noen mener jo tydeligvis at en ung kvinne kan ha kjerring stil. Betyr det da at hun kler seg som en kvinne over ..... alder? Og så fins der eldre kvinner som kler seg ungdommelig, og derfor er de ikke kjerring? Men er det ikke pent når "eldre" kvinner kler seg annerledes enn en på 20 - 30? Det er et veldig presist spørmål, jeg lurer egentlig også på akkurat det. Tror det i stor grad er en herlig sammenblanding av oppførsel, utseende, forestillinger, fordommer og personlige oppfatninger. Standard kutymen for drakter i Norge er miniskjørt og litt lang jakke. For mange virker det litt snodig, selv om pene ben aldri har vært forbeholdt en viss alder. - men det gir ofte en veldig underlig fremtoning sett med mine øyne da. Og så synes jeg alle vi som er 'kjerringer' ihht. fødselsattest og alder, skal la tenåringene ha sine moteplagg i fred. For noen få år siden var det bar mave som var hit'en i tenåringsmiljøet, - jeg stod over den gitt - ikke fordi maven er så fæl, men fordi det ville føles ubehagelig avkledd. Så kan tenåringene la oss ha kløften vår lett synlig i forretningslivets off. middager og møter. - jeg sa lett synlig, ikke ned til navlen, ikke puppene på tallerkenen Det skal være litt differanse, - i moteplagg ment for tenåringer og klær for voksne. Og det skal være et stort overlapp-felt hvor klassiske drakter, vesker og stoffer like fint benyttes av en kvinne på 22 , 32, 42, 52, 62 som 72. Måten plaggene brukes på vil selvsagt variere litt, - fordi mennesker har litt ulik stil. 4
Berit Skrevet 29. mars 2014 #358 Skrevet 29. mars 2014 (endret) Det er et veldig presist spørmål, jeg lurer egentlig også på akkurat det. Tror det i stor grad er en herlig sammenblanding av oppførsel, utseende, forestillinger, fordommer og personlige oppfatninger. Standard kutymen for drakter i Norge er miniskjørt og litt lang jakke. For mange virker det litt snodig, selv om pene ben aldri har vært forbeholdt en viss alder. - men det gir ofte en veldig underlig fremtoning sett med mine øyne da. Og så synes jeg alle vi som er 'kjerringer' ihht. fødselsattest og alder, skal la tenåringene ha sine moteplagg i fred. For noen få år siden var det bar mave som var hit'en i tenåringsmiljøet, - jeg stod over den gitt - ikke fordi maven er så fæl, men fordi det ville føles ubehagelig avkledd. Så kan tenåringene la oss ha kløften vår lett synlig i forretningslivets off. middager og møter. - jeg sa lett synlig, ikke ned til navlen, ikke puppene på tallerkenen Det skal være litt differanse, - i moteplagg ment for tenåringer og klær for voksne. Og det skal være et stort overlapp-felt hvor klassiske drakter, vesker og stoffer like fint benyttes av en kvinne på 22 , 32, 42, 52, 62 som 72. Måten plaggene brukes på vil selvsagt variere litt, - fordi mennesker har litt ulik stil. Takk for svar. Leste tidligere i denne tråden at det var en som sa at "Gudrun Sjoden" klær er kjerring stil. Enig i at dette er klær som passer modne og eldre kvinner, men også yngre, synes jeg. Jeg har alltid likt den stilen. Synes også det er stilig å kle seg i vintage og mange slags gjenbruksklær som kan både være god kvalitet og stilige. Uansett om man er ung eller gammel. Har aldri som veldig ung heller gått kledd med stramme sexy klær. Liker å se flott ut, går opp i trening, ha fin holdning Men løse klær synes jeg er mye flottere. Unge med løse pene klær, kanskje litt romantisk stil, er kjempe flotte. Endret 29. mars 2014 av Berit
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #359 Skrevet 29. mars 2014 Hver sin smak. Må være helt greit at noen liker litt løsere klær på kroppen, vel. Mange presser seg inn i alt for trange klær. Er ikke så veldig pent, det heller. Det eneste som jeg synes blir litt feil med vide klær, er når litt tykkere mennesker kler seg i alt for vide klær. Da ser man oftest mye større ut enn nødvendig. Anonymous poster hash: e285c...c85 1
Gjest Riskjeks Skrevet 30. mars 2014 #360 Skrevet 30. mars 2014 Synes det er litt sånn "sporty" stil, uansett. Altså, ikke noe feil med allværsjakker, fjellbukser og turstøvler når man faktisk går tur, men noen bruker jo slike klær hele tiden, og alt de har fra innerst til ytterst er fra et eller annet sports-merke. Kombinert da med kort hår i en kjedelig frisyre og null sminke, blir det litt "kjerring-stil" for min del. Det samme med "sosialarbeider-stilen" - med flagrende gevanter (gjerne i batikk), fotformsko, papegøyeøredobb og hennafarget hår. Sånn, det var dagens fordommer 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå