Gå til innhold

Baby og tv-titting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så da rekner jeg med at dere som er så redd for disse mulige negative effektene aldri inntar alkohol, godteri, rødt kjøtt eller brus?

Ingenting av dette er nødvendig og vi vet jo at det kan ha negativ effekt.

Og dere lar aldri barna deres under 18 år spise godteri eller brus? Det kan jo ha negativ effekt. Eller lager biff til middag til barn under 18 år? Rødt kjøtt kan ha negativ effekt.

Elleeeeer, alt med måte her også? Man kan jo ikke bli helt hysterisk.



Anonymous poster hash: 56b5e...cf9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da rekner jeg med at dere som er så redd for disse mulige negative effektene aldri inntar alkohol, godteri, rødt kjøtt eller brus?

Ingenting av dette er nødvendig og vi vet jo at det kan ha negativ effekt.

Og dere lar aldri barna deres under 18 år spise godteri eller brus? Det kan jo ha negativ effekt. Eller lager biff til middag til barn under 18 år? Rødt kjøtt kan ha negativ effekt.

Elleeeeer, alt med måte her også? Man kan jo ikke bli helt hysterisk.

Anonymous poster hash: 56b5e...cf9

Poenget er jo at mange her på forumet ER hysteriske, når det kommer til veldig mange ting. Jeg har aldri i det virkelige liv opplevd noen som er så opptatt av sikkerhet for barn. Og kosthold også. Var en tråd her for en tid siden der en mor hadde sett en annen unge i bhg som hadde loff i matpakka. Da løper man altså på kg for å fortelle om det, fordi en er så sjokkert, og flere mente også at det var ille. Dette var bare ETT eksempel av veldig mange, der det er hysteri om det meste. Bare prøv å starte en tråd om bakovervendt vg fremovervendt sete til en toåring...

Men tv-tittingen er hellig, virker det som.

Om sukker, rødt kjøtt eller annen mat hadde påvirket barnets hjerne i en sånn grad at de utvikler de problemene som er knyttet til skjermbruk, så ville jeg kuttet det ut ja. Jeg jobber med barn, og jeg ser hvilke ENORME konsekvenser ADHD eller lese- og skrivevansker kan ha for et barn som prøver å finne sin plass i verden. Det vil jeg gjøre alt for å unngå.

Men så ser jeg veldig lite på tv, så det er ikke noe offer for meg å la den være av mens barna er våkne.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at mange her på forumet ER hysteriske, når det kommer til veldig mange ting. Jeg har aldri i det virkelige liv opplevd noen som er så opptatt av sikkerhet for barn. Og kosthold også. Var en tråd her for en tid siden der en mor hadde sett en annen unge i bhg som hadde loff i matpakka. Da løper man altså på kg for å fortelle om det, fordi en er så sjokkert, og flere mente også at det var ille. Dette var bare ETT eksempel av veldig mange, der det er hysteri om det meste. Bare prøv å starte en tråd om bakovervendt vg fremovervendt sete til en toåring...

Men tv-tittingen er hellig, virker det som.

Om sukker, rødt kjøtt eller annen mat hadde påvirket barnets hjerne i en sånn grad at de utvikler de problemene som er knyttet til skjermbruk, så ville jeg kuttet det ut ja. Jeg jobber med barn, og jeg ser hvilke ENORME konsekvenser ADHD eller lese- og skrivevansker kan ha for et barn som prøver å finne sin plass i verden. Det vil jeg gjøre alt for å unngå.

Men så ser jeg veldig lite på tv, så det er ikke noe offer for meg å la den være av mens barna er våkne.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Men hva med at sukker ødelegger tenner? Rødt kjøtt kan gi tarmkreft? Alt dette vet vi jo, men allikevel så er det ikke snakk om totalforbud her. Her er det snakk om alt med måte. Men TV titting av og til, det skal folk undre seg over.

Anonymous poster hash: 56b5e...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med at sukker ødelegger tenner? Rødt kjøtt kan gi tarmkreft? Alt dette vet vi jo, men allikevel så er det ikke snakk om totalforbud her. Her er det snakk om alt med måte. Men TV titting av og til, det skal folk undre seg over.

Anonymous poster hash: 56b5e...cf9

Er det noen som anbefaler totalavhold mot dette? I så fall vil jeg se en link. ;)

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :biggrin: , han syntes det var SÅ spennende med Mikkes Klubbhus, sikkert mer spennende en kjedelige mamma som bare lager teite lyder. :icon_lol:

Anonymous poster hash: 6064d...b49

Ikke får å bryte inn i noens private liv men å vise han mikkes klubbhus er det siste du burde gjøre

Jeg ville vist han ducktales eller en annen gammel tegneserier slik han fikk gode minner av dette ettersom han ble eldre:) Mikkes klubbhus og alt annet 3d versjoner av klassiske tegnefigurer får meg til å brekke meg, spesielt når dem 3d gjorde brannmann sam og postman pat. Som et slag rett i barndommen

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Er det noen som anbefaler totalavhold mot dette? I så fall vil jeg se en link. ;)

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Har lurt på noe, hva skjer vist man aldri introdusere et barn for godteri eller noe form for sukker til å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som anbefaler totalavhold mot dette? I så fall vil jeg se en link. ;)

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Tror du misforstår meg. Til tross for at vi vet at sukker og rødt kjøtt er skadelig så er det ingen (takk og lov) som innfører totalforbud mot dette. Nettopp fordi at med sunn fornuft så kommer man langt.

Men å plassere ungen foran en tv i noen minutter, det blir det tydeligvis ramaskrik over her inne.

Om vi da tolerer å gi barna snop i ny og ne så tåler de garantert noen minutter foran skjermen.

Anonymous poster hash: 56b5e...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å a barn se på tv, jeg har mange gode minner fra når jeg var barn og så på bombibjørner, ducktales osv:) synd at nå dagens kids bare ser på 3d tull som mikkes klubbjhus...



Anonymous poster hash: ccdd5...5c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg har skikkelig fordommer motiver som plasserer babyer forran tv.. Mer lavmål skal du lete lenge etter, for jeg tenker vel at disse foreldrene er temmelig lettvinte ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å la babien se på tv og spise litt snop:)

Mx6kj.gif



Anonymous poster hash: ccdd5...5c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å la babien se på tv og spise litt snop:)

Mx6kj.gif

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Ja, popcorn skal jo ikke småbarn ha heller. Og det har jeg inntrykk av at de fleste småbarnsforeldre følger.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, popcorn skal jo ikke småbarn ha heller. Og det har jeg inntrykk av at de fleste småbarnsforeldre følger.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Bildet var ment morsomt...

Småbarn kan så vist spise popcorn, du ser jo at babien her spiser popcorn, men skjønner ikke helt hvorfor han eller hun bare staffer fingrene inn i munnen istedenfor å spise vanlig. Denne babien må jo være 2 år eller mer så

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei det er en BABY ikke en toåring!

Har du aldri sett en to-åring før?

Anonymous poster hash: 7947e...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, nei det er en BABY ikke en toåring!

Har du aldri sett en to-åring før?

Anonymous poster hash: 7947e...a83

Hvor mange måneder gjetter du han er? gjetter bare at det er en han siden han har lite hår, menn er kjent til å ha dårlig hårvekts

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn kan så vist spise popcorn, du ser jo at babien her spiser popcorn,

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Åja, javisst, ser man det ja. Ja, da tok jeg nok feil, gitt. Babyer KAN spise popcorn.

Babyer skal ikke spise popcorn, på grunn av kvelningsfaren. Ikke nøtter heller, selv om du sikkert klarer å grave frem et bilde på nett av en baby som spiser nøtter.

Babyen på bildet er vel mellom 8-10 måneder, vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, javisst, ser man det ja. Ja, da tok jeg nok feil, gitt. Babyer KAN spise popcorn.

Babyer skal ikke spise popcorn, på grunn av kvelningsfaren. Ikke nøtter heller, selv om du sikkert klarer å grave frem et bilde på nett av en baby som spiser nøtter.

Babyen på bildet er vel mellom 8-10 måneder, vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Hvorfor ga dem denne babien popcorn da? burde vi kanskje finne foreldrene og melde dem til barnevernet? jeg tipper dette er fra 2013 fordi det ser så nytt ut så det kan hende dem fortsatt propper i den popcorn!

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor ga dem denne babien popcorn da? burde vi kanskje finne foreldrene og melde dem til barnevernet? jeg tipper dette er fra 2013 fordi det ser så nytt ut så det kan hende dem fortsatt propper i den popcorn!

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Popcorn har ingen kjente negative langtidsvirkninger, så enten ble babyen kvalt (veldig lite sannsynlig) og døde, eller så gikk det bra. Så ingen grunn til å ringe barnevernet.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn har ingen kjente negative langtidsvirkninger, så enten ble babyen kvalt (veldig lite sannsynlig) og døde, eller så gikk det bra. Så ingen grunn til å ringe barnevernet.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Men dere sier jo at babier ikke skal spise popcorn!

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere sier jo at babier ikke skal spise popcorn!

Anonymous poster hash: ccdd5...5c5

Det er ikke lov å anklage andre for å trolle her inne. Av og til er det dumt..

Det er anbefalt at babyer ikke skal spise popcorn, på grunn av faren for å bli kvelt. Stort sett blir babyen/barnet ikke kvelt, og da er faren over. På sikt skjer det ingenting med barnet om det spiser popcorn av og til. Men det er potensielt dødelig og bør unngås, ja. Og det tror jeg de fleste mammaer og pappaer i Norge følger, fordi de ønsker det beste for sitt barn. Derfor er det komplett uforståelig for meg at de ikke greier å skru av idiotboksen mens barna er våkne, det er kun egoisme, og å sette sine egne behov for å se på tv før barnets behov.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at foreldre ikke skal få se nyhetene i tilfelle babyen tilfeldigvis kan få et glimt av skjermen?!?! Skulle ikke forundre meg heller, det er det verste av alt!

Hva gjør du når babyen blir til et småbarn på 4-5 år, som absolutt ikke skal se nyheter? Det har da norske eksperter sagt i årevis, helt siden jeg var liten.

Anonymous poster hash: 6305b...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...