Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer du har akkurat kommet med den mest idiotiske sammenligning som noen gang er skrevet.

Jeg synes den er god. For den viser hvor urimelig det er å ta ære for andres prestasjoner.

Anonymous poster hash: fbe97...b84

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å være så idiot eller.. Ingen som sier noe om hudfarge. Hadde da heiet på Marit Bjørgen uansett hvilken hudfarge hun hadde hatt, fordi hun går for Norge. Da er det Norge som vinner om hun vinner, siden hun representerer landet vårt. Man må være ganske dum om man ikke skjønner dette.

Anonymous poster hash: 84e27...6fa

Jeg er ikke enig i at du vinner når Bjørgen vinner, selv om du har samme pass. Det virker so du ikke er i stand til å tenke utenfor den nasjonalistiske boksen din

• Liker 1
Skrevet

Jeg bidrar til å støtte henne gjennom skattepengene, så jeg forbeholder meg retter til å ta litt av æren.

Skrevet

Er det mulig å være så idiot eller..

Idiot selv.

Gjest New_Girl
Skrevet

Det er også "helt harmløst" å heie på utøvere basert på hudfarge eller seksuell legning.

Harmløst eller ikke, det er i hvert fall fullstendig meningsløst. Hva har hudfarge og legning med saken å gjøre? Og hvordan mener du det kan sammenlignes med hvilken nasjon man representerer?

Skrevet

Det var ikke bare jødene som ble gasset.

Anonymous poster hash: 2ae65...fde

Det er ikke poenget med denne tråden. Poenget er at det er primitivt å heie på idrettsutøvere basert på hvilket pass de har. Velg heller favorittutøver basert på personlighet, verdier og moralsk karakter.

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg ikke så veldig opptatt av sport, men å være litt stolt for at en nordmann vinner er jo beslektet med å kunne føle en viss stolthet når noen i familien din utmerker seg, enten vedkommende blir professor på Harvard eller fiolinist i verdensklasse.

Familien er du en del av. Du har vokst opp med dem og er en del av deres liv. Bjørgen kjenner du ikke engang. Men nasjonalister ser jo gjerne på nasjonen som en stor familie. Jeg ser ingen større grunn til å juble når en nordmann vinner enn når en svenske vinner.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Det er ikke poenget med denne tråden. Poenget er at det er primitivt å heie på idrettsutøvere basert på hvilket pass de har. Velg heller favorittutøver basert på personlighet, verdier og moralsk karakter.

Hvilke av de norske deltagerne er det som mangler personlighet, verdier og moralsk karakter mener du?

Skrevet

TS: engasjer deg heller i ting som faktisk betyr noe.

Anonymous poster hash: 51436...d19

Skal være den første til å innrømme at dette ikke er den viktigste saken i verden, så tar gjerne imot forslag.

Skrevet

Ser ikke det nasjonalistiske i å heie frem sine egne landsmenn

Virkelig???

• Liker 2
Gjest RompeRusk
Skrevet

WOW, man har det virkelig godt i dette landet når man klarer å klare på SLIKE ting...

Skrevet

Jeg mener det er helt greit å si at vi vant, siden utøverne går for Norge.

Når du sier "vi vant" så antyder du at du var med å vinne (derav "vi" i stedet for hun/de). Men det var du jo ikke. Du gjorde ingenting annet enn å sitte hjemme og glo på skjermen.

• Liker 1
Skrevet

Må jo kunne ha litt fellesskapsfølelse i en tid der forrædere og liberalister ønsker splittelse og kaos.

Anonymous poster hash: 09908...06f

WTF?

• Liker 2
Skrevet

Idrettsutøvere har vært en del av den nasjonale satsingen som er finasiert av skattebetalerne. Anonymous poster hash: b6d52...a0a

Skrevet

Her skal du få et lynkurs i europeisk multikulturalistisk politisk korrekt tenkning:

Først et par premisser som er nødvendige for den videre argumentasjon, men som aldri må uttrykkes høyt:

• Verden består at to grunnleggende forskjellige typer mennesker, på den ene side europeere (de hvite), på den annen alle de andre.

• Man kan stille helt andre og strengere krav til europeerne og de med europeisk avstamning enn til de andre.

Så til de viktigste satsene mulitkulturalister legger til grunn for sin argumentasjon:

1) Alle de andre folk har til gjengjeld rett til å være sinte på og kreve en hel masse av europeeren, de er heller ikke ansvarlige for sine egne handlinger, det er riktig å si at det meste som skjer av undertrykkelse og ugjerninger i disses land er europeernes skyld.

2) De europeiske folk er nazister eller «brune» hvis de føler fellesskap med sitt eget folk, derfor må vi som er europeere late som at landet vårt bare er en tilfeldig samlig enkeltindivider uten noe som helst felles.

3) Alle andre folk har ikke bare rett på å opprettholde sitt folks identitet i landet der folket har sitt sete, det er også avgjørende at alle som innvandrer til Vesten må kunne dyrke opprinnelseslandets identitet i sine barn og barnebarn og oldebarn osv, til evig tid - selv i barn som er født i Vesten.

For mens nasjonal identitet latterliggjøres og mistenkeliggjøres hos de europeiske folk er den en svært viktig del av alle ikke-europeiske innvandreres «identitet», selv hos innvandrere av annen og tredje generasjon. Dette er noe de som innvandrer forventer av sine barn og som vestlige myndigheter har plikt til å støtte opp om.

For multikulturalisten finnes ikke noe større skjellsord enn assimiliering. Mens nasjonal identet og gruppefølelse er fy-fy for nordmenn er ikke-europeiske innvandreres opprinnelige nasjonale identitet hellig og verdt å bevare i generasjon etter generasjon etter at slekten har bosatt seg i et vestlig land.

Er du liberalist?

Gjest New_Girl
Skrevet

Familien er du en del av. Du har vokst opp med dem og er en del av deres liv. Bjørgen kjenner du ikke engang. Men nasjonalister ser jo gjerne på nasjonen som en stor familie. Jeg ser ingen større grunn til å juble når en nordmann vinner enn når en svenske vinner.

Men da har jo ikke du den samme fellesskapsfølelsen som mange andre har. Jeg skjønner bare ikke hvorfor dine følelser er mer riktig og legitime enn mine?

• Liker 3
Skrevet

Heller en del av saueflokken enn å være en sånn særing som må gjøre alt "annerledes". Gud forby at man er sammen om noe liksom!

Hvis du må gjøre alt annerledes så er du også en sau. Da lar du deg styre av andre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bidrar til å støtte henne gjennom skattepengene, så jeg forbeholder meg retter til å ta litt av æren.

Hvis det er tilfelle har du jo faktisk et poeng.

Skrevet

Harmløst eller ikke, det er i hvert fall fullstendig meningsløst. Hva har hudfarge og legning med saken å gjøre?

Ikke mer meningsløst enn å heie på noen på bakgrunn av nasjonalitet.

Hudfarge har ingenting å si. Men nasjonalitet har heller ingenting å si. Det er personlige egenskaper som har noe å si. Holder heller med en sympatisk svenske enn en usympatisk nordmann.

• Liker 1
Skrevet

Det er også "helt harmløst" å heie på utøvere basert på hudfarge eller seksuell legning.

Nei, det er det åpenbat ikke.

Men jeg noterer meg at du dropper å besvare det folk faktisk skriver, du bare klipper ut en og en setning. Jeg antar du innser at dette er for platt og dumt til at du får gjennomslag hvis du først må forsvare innstillingen din. Det er vel ikke annet å forvente. Skjønner bare ikke hvorfor man gidder å ta denne diskusjonen enda en gang, det her kommer jo opp hele tiden - det har bare aldri blitt backet opp med noe som helst.

Anonymous poster hash: 522cf...8c7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...