Gjest Corto Maltese Skrevet 8. februar 2014 #61 Skrevet 8. februar 2014 Hvis det er riktig å si "vi vant" så er det også riktig å si "dere gasset jøder" når man møter folk fra Tyskland. Jeg synes det blir helt feil. Man er bare ansvarlig for sine egne handlinger, ikke for andres. På godt og vondt. Anonymous poster hash: fbe97...b84 Gratulerer du har akkurat kommet med den mest idiotiske sammenligning som noen gang er skrevet. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #62 Skrevet 8. februar 2014 Det er primitivt å være stolt av andres prestasjoner fordi du har samme pass. Like primitivt å være stolt av andres prestasjoner fordi du har samme hudfarge. Anonymous poster hash: fbe97...b84 Er det mulig å være så idiot eller.. Ingen som sier noe om hudfarge. Hadde da heiet på Marit Bjørgen uansett hvilken hudfarge hun hadde hatt, fordi hun går for Norge. Da er det Norge som vinner om hun vinner, siden hun representerer landet vårt. Man må være ganske dum om man ikke skjønner dette. Anonymous poster hash: 84e27...6fa
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #63 Skrevet 8. februar 2014 Gassingen av jøder ble utført i det ariske fellesskapets navn. Anonymous poster hash: fbe97...b84 Det var ikke bare jødene som ble gasset. Anonymous poster hash: 2ae65...fde
Cuckold Skrevet 8. februar 2014 #64 Skrevet 8. februar 2014 (endret) "Vi vant gull", sier nordmenn. Men har de som sier dette egentlig tatt del i seieren? Har Ola Dunk grunn til å ta en større del av æren når det er Marit Bjørgen som vinner enn når det er en utenlandsk skiløper? Jeg synes hele konseptet med å heie frem norske utøvere er litt skummelt. Det er noe nasjonalistisk over det. Hvorfor skal vi heie mer på en som tilfeldigvis har samme pass? Bør det ikke være viktigere faktorer som avgjør hvilke idrettsutøvere vi skal heie på (som personlighet, verdier og moralsk karakter)? Anonymous poster hash: a606f...650 Jeg irriterer meg over dette. Det er rett og slett tåpelig. Jeg føler overhodet ikke at jeg er en del av et "vi" når idrettsutøvere vinner. Jeg er ikke interessert i sport, og det er meg revnende likegyldig hvem som vinner eller taper. Jeg vil ha meg frabedt å bli dratt med i dette hysteriet. Tror de at alle synes det er spennende å se på siklende skiløpere gå fort på ski? Jeg ser ikke på disse skiløperne som representanter for mitt land, de er kun representanter for seg selv. Anonymous poster hash: 2ed24...dd2 Hvis det er riktig å si "vi vant" så er det også riktig å si "dere gasset jøder" når man møter folk fra Tyskland. Jeg synes det blir helt feil. Man er bare ansvarlig for sine egne handlinger, ikke for andres. På godt og vondt. Anonymous poster hash: fbe97...b84 Nå er jeg ikke så veldig opptatt av sport, men å være litt stolt for at en nordmann vinner er jo beslektet med å kunne føle en viss stolthet når noen i familien din utmerker seg, enten vedkommende blir professor på Harvard eller fiolinist i verdensklasse. Det er selvsagt også dette som gjør at vi kan være stolte av våre felles helter, enten det er Harald Hardråde, Henrik Ibsen, Edvard Munch, Fridtjof Nansen eller Kirsten Flagstad. Vi påstår ikke at vi selv har vunnet, men vi er stolte av at folk i gruppen vi tilhører (i dette tilfellet landet) gjør det bra. Endret 8. februar 2014 av Cuckold 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #65 Skrevet 8. februar 2014 TS: engasjer deg heller i ting som faktisk betyr noe. Anonymous poster hash: 51436...d19
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #66 Skrevet 8. februar 2014 Du er født og oppvokst i Norge? Og du er ikke glad og stolt over landet du kommer fra? Anonymous poster hash: 84e27...6fa Jeg er født og oppvokst i Norge, ja. Men hvorfor i huleste må jeg engasjere meg i skirenn for å kunne være stolt og glad over landet mitt? Mener du det er skiløperne vi skal takke for at vi lever i et velstående land? Ha ha... Anonymous poster hash: 2ed24...dd2 2
Gjest Corto Maltese Skrevet 8. februar 2014 #67 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er født og oppvokst i Norge, ja. Men hvorfor i huleste må jeg engasjere meg i skirenn for å kunne være stolt og glad over landet mitt? Mener du det er skiløperne vi skal takke for at vi lever i et velstående land? Ha ha... Anonymous poster hash: 2ed24...dd2 Det er ingen som sier at du må engasjere deg i skirenn for å være stolt og glad over landet ditt. Men det er heller ikke galt at noen engasjerer seg i skirenn og er stolt og glad at Norge gjør det bra.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #68 Skrevet 8. februar 2014 Men altså, hvis du ikke er sportsengasjert kan du jo bare la vær å se på sport og føle stolthet eller whatever. Anonymous poster hash: da004...6d8
Cuckold Skrevet 8. februar 2014 #69 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Jeg er født og oppvokst i Norge, ja. Men hvorfor i huleste må jeg engasjere meg i skirenn for å kunne være stolt og glad over landet mitt? Mener du det er skiløperne vi skal takke for at vi lever i et velstående land? Ha ha... Anonymous poster hash: 2ed24...dd2 Selvsagt må du ikke være egasjert i skirenn, det tråden handler om er vel tvert imot at de som er stolte av at nordmenn gjør det bra i sport er dumme. Det er to forskjellige ting. Det er forskjell på å ta avstand fra at nordmenn er stolte av at andre nordmenn gjør det bra og selv å være opptatt av eksempelvis sport. Endret 8. februar 2014 av Cuckold 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #70 Skrevet 8. februar 2014 Det er ingen som sier at du må engasjere deg i skirenn for å være stolt og glad over landet ditt. Men det er heller ikke galt at noen engasjerer seg i skirenn og er stolt og glad at Norge gjør det bra. Det var jo nettopp det denne brukeren ga uttrykk for, når han/hun spurte om jeg er født i Norge, og om jeg ikke var glad og stolt over landet mitt. Anonymous poster hash: 2ed24...dd2 2
Mynona Skrevet 8. februar 2014 #71 Skrevet 8. februar 2014 Det var jo nettopp det denne brukeren ga uttrykk for, når han/hun spurte om jeg er født i Norge, og om jeg ikke var glad og stolt over landet mitt. Anonymous poster hash: 2ed24...dd2 Det lå vel et premiss der at du var engasjert i sport også.
Gjest crazycatlady Skrevet 8. februar 2014 #72 Skrevet 8. februar 2014 Teit å si "vi vant" syns jeg. Derimot greit å si at Norge vant. Ser ikke det nasjonalistiske i å heie frem sine egne landsmenn, alle gjør da det! Men når det er sagt gidder jeg ikke se på OL, det interesserer meg en viss plass. 1
Cascade Skrevet 8. februar 2014 #74 Skrevet 8. februar 2014 Ja, og i Sotsji kjøres der på "norsk" is ja, det slutter aldrig dette. Hva er det med nordmenns komplekser? Vi er best i verden dere, også i fotball.
OPIgirl Skrevet 8. februar 2014 #75 Skrevet 8. februar 2014 De representerer jo Norge så jo, vi vant. Og når ble det galt å være nasjonalistisk? Anonymous poster hash: 769e0...061 Jeg lurer også på når det ble galt å være nasjonalistisk? Er ikke folk fra andre land også det i forhold til sitt eget land. Jeg mener det er helt greit å si at vi vant, siden utøverne går for Norge. Alt man skal henge seg opp i altså.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #76 Skrevet 8. februar 2014 Må jo kunne ha litt fellesskapsfølelse i en tid der forrædere og liberalister ønsker splittelse og kaos. Sport på høyt nivå som dette kan derimot demme opp for noen av de destruktive kreftene og personene der ute. Jeg stusser mer på folk som kvier seg for å si at laget i dag gjorde noe stort. Dette er ofte ytterliggående personer og man burde straks settes under etteforskning for landsforræderi om man mener dette. Anonymous poster hash: 09908...06f
Cuckold Skrevet 8. februar 2014 #77 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Jeg lurer også på når det ble galt å være nasjonalistisk? Er ikke folk fra andre land også det i forhold til sitt eget land. Jeg mener det er helt greit å si at vi vant, siden utøverne går for Norge. Alt man skal henge seg opp i altså. Her skal du få et lynkurs i europeisk multikulturalistisk politisk korrekt tenkning: Først et par premisser som er nødvendige for den videre argumentasjon, men som aldri må uttrykkes høyt: Verden består at to grunnleggende forskjellige typer mennesker, på den ene side europeere (de hvite), på den annen alle de andre. Man kan stille helt andre og strengere krav til europeerne og de med europeisk avstamning enn til de andre. Så til de viktigste satsene mulitkulturalister legger til grunn for sin argumentasjon: 1) Alle de andre folk har til gjengjeld rett til å være sinte på og kreve en hel masse av europeeren, de er heller ikke ansvarlige for sine egne handlinger, det er riktig å si at det meste som skjer av undertrykkelse og ugjerninger i disses land er europeernes skyld. 2) De europeiske folk er nazister eller «brune» hvis de føler fellesskap med sitt eget folk, derfor må vi som er europeere late som at landet vårt bare er en tilfeldig samlig enkeltindivider uten noe som helst felles. 3) Alle andre folk har ikke bare rett på å opprettholde sitt folks identitet i landet der folket har sitt sete, det er også avgjørende at alle som innvandrer til Vesten må kunne dyrke opprinnelseslandets identitet i sine barn og barnebarn og oldebarn osv, til evig tid - selv i barn som er født i Vesten. For mens nasjonal identitet latterliggjøres og mistenkeliggjøres hos de europeiske folk er den en svært viktig del av alle ikke-europeiske innvandreres «identitet», selv hos innvandrere av annen og tredje generasjon. Dette er noe de som innvandrer forventer av sine barn og som vestlige myndigheter har plikt til å støtte opp om. For multikulturalisten finnes ikke noe større skjellsord enn assimiliering. Mens nasjonal identet og gruppefølelse er fy-fy for nordmenn er ikke-europeiske innvandreres opprinnelige nasjonale identitet hellig og verdt å bevare i generasjon etter generasjon etter at slekten har bosatt seg i et vestlig land. Endret 8. februar 2014 av Cuckold 3
Gjest Gnosis333 Skrevet 8. februar 2014 #78 Skrevet 8. februar 2014 Ja, folk sier "vi"! "Laget mitt/vårt" osv Alle de vanlige menneskene som ikke har noe ekstra. De liker vel å føle at de er en delav det ved å si det på den måten da? Bæ bæ bæ?
Gjest New_Girl Skrevet 8. februar 2014 #79 Skrevet 8. februar 2014 Heller en del av saueflokken enn å være en sånn særing som må gjøre alt "annerledes". Gud forby at man er sammen om noe liksom! 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #80 Skrevet 8. februar 2014 Det er sikkert primitivt, men til forskjell fra å basere slik støtte på hudfarge og seksuell legning er det å heie på idrettspersonligheter med samme statsborgerskap som en selv helt harmløst. Anonymous poster hash: 522cf...8c7 Det er også "helt harmløst" å heie på utøvere basert på hudfarge eller seksuell legning. Anonymous poster hash: fbe97...b84 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå