Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe, får akkurat smygt meg til å hoppe litt på kjøkkenet her hjemme. Men siden det er god plass her inne i dagboken, så hopper jeg litt borti hjørnet her jeg.

Ser deg nok borti hjørnet der Cordelia! :hoppe: Hoppetihopp!

Jo det går greit her også :)

Det er bra å høre Rumle. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da starter vi dagen med litt frisk og kjekk musikk med en viss optimisme i seg :jepp:

Så hyggelig med litt frisk musikk da! :fnise: Fikk et snev av syttitallsglede her jeg sitter jeg. :strix:

------------------------------

Nå er vi godt innlosjert i den nye kåken, spist middag på italiensk restaurant, jeg har bestilt meg nye lesebriller med progressivt glass, og vi har hilst på den gode gamle skredderen vår. Eller det vil si det er mor og sønn som driver skredderiet.

Nå hadde vi ikke sett dem på tre år, men de hylte og skreik når vi nærmet oss markedet - kjente oss igjen med en gang.

Detersomåkommehjemtilbygdavettu! :skya:

Flyplassen på Koh Samui må være den koseligste i hele verden!

kPKz0tl.jpg

Her bor vi!

:blink: Alt dere ser på bildet har vi kjøpt og betalt for i ni dager. Så nå er det vårt! :hoppendeglad: Det er to bygninger, stor uteplass med sofaer bord og stoler, solsenger og stort badebasseng som det går an å svømme ordentlig i!

Og alt ligger helt nede på stranda. Johoooo! :duskedame:

s2vfSKo.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å bli mange trivelige døgn der. En fin plass ser det ut til å være.

...og så koselig å bli gjenkjent og ønsket velkommen da gitt! :jepp:

Hva skal du få sydd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhh... det så flott ut!!

Tenk at dere har vært borte en uke alt. Tiden flyr her. Sikkert der og.

Ja, hva skal dere få sydd dere da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å bli mange trivelige døgn der. En fin plass ser det ut til å være.

...og så koselig å bli gjenkjent og ønsket velkommen da gitt! :jepp:

Hva skal du få sydd?

Ja, det er så fint her. Og den stranda er den fineste på hele øya!

Vi skal ikke få sydd noe denne gangen, men sist vi var her fikk herr Aldri sydd seg smoking, dress, skjorter og håndsydde smokingsko!

Jeg er ikke så veldig glad i sånn skreddersydde Thailandklær må jeg innrømme. Men herreklær blir gjerne ganske vellykkede.

Ha-ha ballongduk! Ja da hadde vi i hvert fall blitt husket i hundre år til! :ler:

Åhhhh... det så flott ut!!

Tenk at dere har vært borte en uke alt. Tiden flyr her. Sikkert der og.

Ja, hva skal dere få sydd dere da?

Tiden flyr veldig fort, men vi trivdes ikke så veldig godt på det forrige stedet, så nå skal vi passe på å nyte hvert minutt My.

Som sagt, skal ikke sy noe, men bare hilste på denne gangen. ;)

Men altså, jeg har bestilt meg briller med skikkelig fin titaninnfatning og det hele. De brillene med samme type glass koster 9 000 kroner hjemme og jeg betaler 3 000 for dem her. Så det er et godt kjøp synes jeg.

Bilde av stranda kommer i morgen. Nå er det bekmørkt her. :briller2:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha...ja jeg skjønner jo det der med brillekjøp. Og optikere utenlands er vel så gode som dem vi har selv.

Ahh...se frem til et deilig slaraffenliv i mange døgn, Aldri. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha...ja jeg skjønner jo det der med brillekjøp. Og optikere utenlands er vel så gode som dem vi har selv.

Ahh...se frem til et deilig slaraffenliv i mange døgn, Aldri. :rodmer:

Flinke folk de derre optikerne her, så man kan føle seg trygg pådet man kjøper.

Litt morsomt med de håndsydde skinnskoene til herr Aldri. Når vi kom for å prøve skoene (ja, han altså, ikke jeg), så viste det seg at de hadde sydd to venstresko! :fnise: Det så så snodig ut på føttene!

Herr Aldri spurte om det var meningen at han bare skulle gå i ring! :hoho: Jaja, de sydde en ny en da - så han reiste hjem med et par riktig "pene sko - en til hver fot". :bigfoot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også til Thailand, men sist mista jeg passet mitt. Å var alene i Bangkok i 4 dager, da var jeg 16 år gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hahahaaa, jeg synes jeg ser HerrA gå i spinn med 2 venstresko :hoho:

Brillekjøpet var jo helt genialt bra og lurt da! Det er lurt å tenke på sånne ting, og tannlegebehandlng og sånne der ting når man er i det store utland :Nikke:

Husker du hvor mye dere måtte ut med for smokingen, skjorta og skoene? Det hadde ihvertfall garantert blitt en formue her til lands!

Så artig at skredderne kjente dere igjen! Har dere vært der omtrent alle 10 gangene dere har vært i Thailand eller?

Og for et sted dere bor på da! Det virker jo helt perfekt! (...og kanskje ikke såå turismepreget?)

La oss håpe at de 8 gjenværende dagene blir helt perfekte der dere er nå! :skya:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger ikke tenke på briller, jeg får veldig god rabatt siden mamma jobber på brillebutikk. Det er jo egentlig glassene som koster her i Norge. Det er nok ikke billig å produsere de, å de skal jo lages spesifikt til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott sted dere er på nå! :rodmer: Og kjempesmart å kjøpe briller som er sååå mye billigere! :jepp:

Kos dere videre i varmen! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...