Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Hei Hoppe oppi der og My! :blomst:

Ja, det er en nydelig øy den stranda tilhører. Jeg har vært der to ganger før - og til og med overnattet de to gangene.

Nå var de sørgelig syn å gå i land der. Der det før var åpent landskap og en idyllisk liten restaurant som blir drevet av øyas eneste familie, var det nå piggrtådgjerde (!!) rundt et stor område inkl. restauranten. Det kostet 60 baht å komme inn på området.

Det er ikke mye penger, men de har sikkert vært nødt til å gjøre et sånn pga alle turistene som kom innom bare for å låne toalettene.

Det er 6-8 små hytter der, uten varmt vann, air-condition og lyset slukker klokka tolv på natta. Og akkurat det primitive med dette, gjorde at vi hadde mange fine stunder på den øya.

Nå var liksom alt ødelagt. Og sååååå masse søppel som lå og fløt langs det piggtrådgjerdet. :kjefte: Regner med at familien ikke gidder å rydde opp etter turistene. Og det sier jeg jammen ikke noe på.

Vi toget avgårde til sydspissen av øya, og der fant vi en strand som ikke var så full av mennesker og søppel.

Endret av Aldrisur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke være så enkelt å bo i dette paradiset og skulle ta alt det negative som turistene bringer med seg...med et evig smil. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av desse ferieparadisene sliter med at turistene griser til i paradis. :( Skulle tro at man hadde tid til å rydde opp etter seg? Når ellers har vi så god tid som når vi er ferie? :klo:

Men håper dere kooooooste dere på øyene, tross piggtråd og søppel. *ser for seg herr og fru Aldri i hver sin solstol med en kokosnøtt-drink* :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se det ja! :jepp: Kom igjen bror - vis litt flere av talentene som jeg VET at du har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Flotte bilder og koselige oppdateriger!

Det ser jo harmonisk og fredelig ut på bildene på forige side :rodmer:

Jeg skjønner godt at dette er et land du reiser tilbake og tilbake og atter tilbake

igjen til Aldri. Thailand er ikke så veldig høyt oppe på lista mi, men en vakker dag

så skal jeg oppleve det også!

Det er så trist at turismen ødelegger så mye! Generelt mye!

Det er ikke sikkert det søples så mye mer der enn her i landet, men vi har jo

ihvertfall organisert ryddemannskap. Skjønner godt at denne familien ikke gidder å rydde

opp etter duste turister! De burde fått tak i et skilt hvor det står at de som kaster fra seg søppel blir kastet ned til krokodillene som krokodillamat! :jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Eller i det minste et skilt om at det settes pris på at man rydder etter seg! :danse: Turister som forsøpler områdene er ikke noe særlig for dem som ønsker å være noe attraktivt for andre turister

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart stå-opp-tid i Aldriland, men de fine sover sikkert lenge der ute i verden... :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

god helg aldrisur

Fyf, at turister ødelegger sånn da :bond:

Tusen takk og det samme til deg! :hug:

Ja fyf altså! :sinnatagg: Du og jeg gjør ikke sånt i væffal K. :roser:

Mange av desse ferieparadisene sliter med at turistene griser til i paradis. Skulle tro at man hadde tid til å rydde opp etter seg? Når ellers har vi så god tid som når vi er ferie? :klo:

Men håper dere kooooooste dere på øyene, tross piggtråd og søppel. *ser for seg herr og fru Aldri i hver sin solstol med en kokosnøtt-drink* :fnise:

Mm, :Nikke: vi koste oss noe alldeles inderlid Anje! :hoppendeglad: Ingen solstoler å oppdrive i hele Krabi-distriktet, tror det er en slags policy de bedriver her nede for å stagge parasolldrinkkulturen noe. Men, sandete håndklær og lunka vann på flasker duger i massevis det også! :ler:

:romeo: kore i bakgrunnen

Å vakkert! :rodmer:

Flotte bilder og koselige oppdateriger!

Det ser jo harmonisk og fredelig ut på bildene på forige side

Jeg skjønner godt at dette er et land du reiser tilbake og tilbake og atter tilbake

igjen til Aldri. Thailand er ikke så veldig høyt oppe på lista mi, men en vakker dag

så skal jeg oppleve det også!

Det er så trist at turismen ødelegger så mye! Generelt mye!

Det er ikke sikkert det søples så mye mer der enn her i landet, men vi har jo

ihvertfall organisert ryddemannskap. Skjønner godt at denne familien ikke gidder å rydde

opp etter duste turister! De burde fått tak i et skilt hvor det står at de som kaster fra seg søppel blir kastet ned til krokodillene som krokodillamat! :jolie:

Eller siden det ikke er så mange krokodiller her:

"De som kaster fra seg søppel må overnatte på en øde øy sammen med villhunder, slanger og de skumle, innpåslitne apekattene med gule hoggtenner!" :hoho:

.... Eller i det minste et skilt om at det settes pris på at man rydder etter seg! :danse: Turister som forsøpler områdene er ikke noe særlig for dem som ønsker å være noe attraktivt for andre turister

Nei, det er sant. Jeg blir like overrasket hver gang jeg er ute på reise, over hvor egoistiske og selvsentrerte mange mennesker er. "Først meg selv, og så meg selv, og blir det noe til overs, så tar jeg det også" :jolie:

Nå er det snart stå-opp-tid i Aldriland, men de fine sover sikkert lenge der ute i verden... :jepp:

NÅÅÅÅÅ har jeg stått opp Hoppetussa! Bare litt solbrent på enkelte kroppssteder i dag - så her blir det å holde seg litt i skyggen tror jeg.

:opplyser: Først spise frokost!

Håper du sover nå, men våkner til en fiiiiin søndags :is: morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tapte men kjæresten min scoret et mål

Er du på glattisen med kjæresten din midt i natta Vex? :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...