Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så snille besteforeldre som spanderer! Vurderer å kjøpe newborn-settet sjøl,men klarer ikke å bestemme meg helt. Tror jeg ser an behovet litt først. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest roseduft
Skrevet

Så utrolig snillt av de å spandere ja :jepp:

Vi kjøpte også tripp trapp stol og newborn settet for litt siden..hvor lenge vil man ha behov for newborn settet egentlig..? Er vel ikke lange stunden før babyen kan sitte selv? Må få kjøpt ett slik bøylesett i andre omgang..syns det ikke fulgte med stolen..

Høres ellers ut som en kose dag du har hatt :kose:

Skrevet

De sitter ikke helt selv før ved ca. et halvt års alder (eller mer, i hvert fall gjaldt det de to største), så vi satser på å bruke Newborn-setet en god stund! Synes det er så genialt å få babyen opp på vår sittehøyde, så kan han sitte med oss ved bordet når vi spiser etc. De vil jo ofte opp og se! :)

Skrevet

Har surfa rundt etter stellematter som passer til kommoden vår, og tror vi lander på denne fra Candide:

mcqc6h.jpg

Den er myk og komfortabel, har anti-skli på undersiden og en sele til å ha rundt babyens mage for å unngå fall. Det er en 12 cm høy kant på sidene og øverst, i mykt skum, og det følger med et laken til å ligge på. Kan også legges på gulvet og fungere som en koselig liten seng. :)

Skrevet

Jeg er evig glad for at vi har new born setet :Nikke: Fikk det i gave av mamma og pappa, men hadde kjøpt det selv om vi ikke hadde fått det. Verdt hver en krone :) Veldig kjekt å ha han ved bordet om han er våken når vi skal spise, har sitter i den på kjøkkenet om jeg har noe småtteri jeg må gjøre osv.. Han storkoser seg og smiler bredt når jeg setter han i stolen :)

Skrevet

Så flott å høre Favole! Nå gleder jeg meg enda mere til å ta det i bruk! :)

Skrevet

Blir jeg også glad for å høre. Vi hadde det ikke sist, men har kjøpt det nå. Gleder meg til å ta det i bruk :jepp:

Skrevet

Har fått min andel kalde middager de ukene når det var som verst med magevondt hos mini på ettermiddag og kveldstid ;) men nå som han har det bedre og ikke krever bæring "hele tiden", så sitter han kjempefornøyd sammen med oss.

Skrevet (endret)

Favole: Så bra! Vi har bæretøy i orden også, så jeg tror vi er godt forberedt på litt av hvert :)

Ble sittende og se på ulike babycall'er i går kveld, mannen vil gjerne ha en som går til iPhone/iPad. Så bl.a. på BabyLink fra Jensen Scandinavia, Nabby babycall m.fl.

(http://www.nabby.no)

Noen som har brukt noe sånt her inne? Funker det bra når man er på et sted uten trådløst nett?

Her snør det i dag! :sjokk:

Vi skal på foreldrekurs om noen timer og snuppa skal på svømming i ettermiddag. Selv våkna jeg med hodepine (har det så å si hver dag nå) men det er bedre nå etter litt Paracet, en halvtimes ekstra søvn, kaffe og frokost. :)

Lillebror begynner å ta veldig plass i magen, og bevegelsene er mye sterkere! Magen beveger seg av og til masse, og det er også mere sånne glidende bevegelser. Det er vel mindre plass der, tenker jeg :)

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Sliten i hodet og kroppen nå. Det er ganske anstrengende å være på foreldrekurset, selv om det er lærerikt og nyttig. Har masse kynnere nå og er glad for at jeg ikke skal noe mer i dag! Middag er fortært, lekser er gjort og mannen og snuppa har reist på svømming.

Henta BabyBox'en til Apotek1 i dag da, der var det jo litt av hvert! F&B-blad, et par bleier, smokk, flaske, våtservietter, ammeinnlegg, bind, div. salver og kremer, et par sokker og en liten leke. Har bestilt noen andre sånne babypakker også, som kan hentes etter hvert. :)

Sitter og planlegger og skriver handlelista til IKEA-besøk i morgen.. Håper det går relativt fort og greit unna.

Endret av La Traviata
Gjest roseduft
Skrevet

Da kan du velfortjent slappe av resten av kvelden :kose:

Ja, mye kjekt i Apotek pakken :) var vel den jeg likte best av de jeg har fått..

Hva skal du handle på ikea da? :)

Skrevet

Hvordan var de andre pakkene du har fått, roseduft? Jeg skal ha den fra Vitus apotek, Rimi og Kiwi(?) også. Husker ikke helt i farten - pregnancy brain :ler:

Vi skal ha Beddinge sovesofa til stua nede:

t7yan6.jpg

Og Benno TV-benk, også til stua nede:

5z2wqp.jpg

I tillegg skal jeg ha noen oppbevaringsbokser, kasser og sånt. :)

Gjest roseduft
Skrevet (endret)

Koselig med shopping da :jepp:

Rimi pakken ja, den var faktisk den kjekkeste kom jeg på nå!

Ellers får du mye av det samme, reklame, sinksalver, tannkremer, shampoo, ansiktskrem til mannen, våtservietter, bleieposer, bleier, smokker, flaske osv :jepp: veldig koselig alt sammen igrunnen :)

Endret av roseduft
Skrevet

Ansiktskrem til mannen? :ler:

Det blir i så fall første gang han har fått noe sånt - og blir neppe brukt.

Gjest roseduft
Skrevet

:ler: ja, i en pakke fra ett apoteket så får du en krem til mannen.

Den er ganske god, og mannen her i huset likte den godt :)

Du kan jo evnt bruke den selv, for tror ikke den lukter noe særlig mann :fnise:

Skrevet

Ja, vi får se hva vi gjør ;)

Auau! Vonde kynnere som gjør at jeg holder pusten ubevisst og gjør meg kvalm :(

Liker ikke..

Skrevet

Huffda. Har du hatt det før og? Vær litt obs, da, og ring føden dersom det blir vondere!

Håper vondtene har avtatt og at kvelden er fin. :)

Skrevet (endret)

Kisskissbangbang: har hatt det før, men ikke såååå vondt! Det var sånn at jeg ble litt bekymra og redd, nevnte det for mannen og han bare sa 'Det er jo fin trening før fødsel det'! Han skjønte jo ingenting :roll:

Men i dag er kynnerne borte, og jeg tenker at jeg rett og slett var sliten i går og at kroppen sa fra at nå må jeg ta det litt pent. Skal til fysio etterpå, og i ettermiddag blir det IKEA (har med to sterke menn, så skal ikke bære noe).

Edit: snuppa har feber og vondt i magen, så da blir det ikke noe fysio på meg. Får se hva vi gjør med IKEA..

Endret av La Traviata
Skrevet

Ansiktskrem til mannen stusset jeg også veldig på :fnise: kjære er ikke noen bruker, så tenker jeg må gi den til en av mine yngre brødre som er på sjekkern om dagen ;)

Jeg liker egentlig å gå på ikea og titte og drømme om løsninger, men i dag var det altså ikke godt. Vondt bekken og følte meg tung og varmt. Sleng på masse mennesker, så blir det ganske ubehagelig :P håper du får en ålreit kveld i kveld med bærehjelp!

God bedring til snuppa di :)

Gjest roseduft
Skrevet

Håper du har en god dag :kose: og godt å høre at kynnerene har gitt seg ja..

Man kjenner det nokk ekstra på kroppen etter en fysisk belastende dag..

Håper du koser deg på IKEA dersom dere ender med å dra dit :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...