iingvild Skrevet 5. mars 2014 #281 Skrevet 5. mars 2014 Vi har denne babycallen nå. (Bruker den av og til hvis barna er alene i kjelleren (har trampoline der). Synes den virker bedre enn den andre supernovaen som vi hadde før. http://ringoshop.no/products/smart-nova-digital-babycall Våre to er også super venner, selv om de krangler av og til. Greit med to i så tett alder! Ha en flott dag!
Favole Skrevet 5. mars 2014 #282 Skrevet 5. mars 2014 Så bra at det går riktig vei! og tommel opp for en god natt
Fibonacci Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #283 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Millimani, iingvild og Favole: Takk for hilsener! Vi hadde også SuperNova babycall sist iingvild, men den sviktet etter hvert og er nå kassert. Det var ganske bra på foreldrekurs, hvis man ser bort fra vonde stoler som herpa bekkenet mitt etter ganske kort tid og at de hadde allergiuvennlig bordpynt der, sånne pyntegreiner tatt utenfra. Atsjo! Vi var 5 foreldrepar der, skulle egentlig vært 6. Innså fort at de andre hadde betydelig større problemer enn det vi har, og at vi tross alt er heldige som ikke sliter med sånne ting som raserianfall, tvang og aversjon mot visse klær og mat. Vi har jo mest dette med konsentrasjon, selvstendig jobbing (han 'faller ut' og er i sin egen verden innimellom) og det sosiale. Men han har jo venner, og har empati og omsorg for andre. Han kan henge seg opp i småting, og er litt motvillig til endring i rutiner og sånt, men ikke sånn at det hindrer oss i det daglige eller blir noe problem i helger og ferier. Ser at mange har spesielle måter å få til selv de enkleste ting på (å få ungene til å dusje, få på dem klær, komme seg ut blant folk) og det virker helt fremmed for oss. Det vanskeligste for oss nå for tida er leksene, det er av og til umulig å få gjort alt, for han bruker lang tid, faller ut, blir kjempesliten og klarer ikke fokusere. Han har t.o.m. blitt sjekket for 'skjult' epilepsi. Er veldig sliten nå, ble mye å ta inn og kroppen sa klart fra etter 2 timer på kurs. Masse kynnere, uklart sidesyn og svimmel. Så nå slapper jeg av litt mens snuppa og mannen er på svømming og eldstemann leser eventyr i lekse. Endret 5. mars 2014 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #284 Skrevet 5. mars 2014 Forresten; de støttestrømpene er et lite helvete å få på seg! Magen er jo i veien også. Fikk krampe i foten første gang jeg prøvde! Men det kjentes ikke så verst ut når jeg fikk dem på da
Gjest roseduft Skrevet 5. mars 2014 #285 Skrevet 5. mars 2014 ja.. de kan være litt vanskelige å få på OG av Jeg sliter helst når jeg skal ta de av Håper de gjør nytten da uansett, at det er verdt strevet
kisskissbangbang Skrevet 5. mars 2014 #286 Skrevet 5. mars 2014 Hehe, jeg klarer ikke engang å ta på meg vanlige sokker lengre uten et vanvittig styr, så støttestrømper er totalt uaktuelt her. Har er par ankelboots med glidelås som jeg rett og slett bare går med åpne nå, fordi det er så styrete å lukke de. Sjarmen med disse her svære magene.
Gjest Tekola Skrevet 5. mars 2014 #287 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har bare tatt dem på eldre mennesker, men det var kamp nok! Skal man virkelig kunne ta dem på selv, altså?
Yesterday Skrevet 5. mars 2014 #288 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har bare tatt dem på eldre mennesker, men det var kamp nok! Skal man virkelig kunne ta dem på selv, altså? Samme her Lurer og!
Fibonacci Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #289 Skrevet 6. mars 2014 Jeg må nesten få dem på selv (enn så lenge)! Det er et mareritt! I dag er det 100 dager til termin! Bilen er på verksted, men den blir ikke ferdig i dag, så vi må ha den inn en dag neste uke også Jeg var oppe kl 5 med hodepine i natt, og var helt ødelagt da resten av familien skulle opp. Fikk sovet litt lengre på morgenen da, så nå føler jeg meg bedre. Skal bake scones i dag
Fibonacci Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #290 Skrevet 6. mars 2014 Æsj Bilen er ikke trygg å kjøre sånn som den er nå, så vi får den ikke før i morgen ettermiddag (forhåpentligvis)! Så da blir det å ta bussen + gå et stykke til fysio i morgen. Bekkenet mitt jubler ikke akkurat. Akutt trøtt akkurat nå Barna skal spise middag og gjøre lekser hos besteforeldrene i dag, så jeg har barnefri og kan egentlig bare slappe av - deilig
Favole Skrevet 6. mars 2014 #291 Skrevet 6. mars 2014 Så kjipt med bilen :\ Buss + gåing med et dårlig bekken er en særdeles dårlig kombo! Godt med barnefri, nyt timene med avslapping
Fibonacci Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #292 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Favole: Ja, det var ganske slitsomt, men nå er det i hvert fall unnagjort. Barna går sammen hjem fra skolen i dag, så jeg kan ta det med ro nå en stund Her er det skikkelig drittvær i dag. Regn og kald vind. Skulle egentlig vært trafikkvakt på skolen i morges, men mannen var så snill at han tok vakta mi for meg. Nå har jeg vært hos fysioterapeuten og blitt knadd, og er tilbake igjen. Bekkenet er vondt, og jeg er kjempesulten og trøtt. Skal lage meg en god lunsj med ciabatta og kaffe. Håper vi får bilen før helga i hvert fall! Er veldig avhengig av den... Endret 7. mars 2014 av La Traviata
Gjest Jørild Skrevet 7. mars 2014 #293 Skrevet 7. mars 2014 Bil må man ha! Vi har to biler nå (endelig!) og for en lettelse etter å ha sloss om hvem som trenger den mest og minst. Krysser fingrene for at dere får den i dag!
Fibonacci Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #294 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Barna skulle gå sammen hjem fra skolen i dag, og det gjorde de - gjennom skogen, i det verste regnværet på lenge, og det endte selvsagt med at snuppa datt i en diger gjørmedam og begge to kom hjem gjennomvåte og fulle av gjørme. Alt fra innerst til ytterst på jenta var svart av gjørme, sekken også. Skrellet av alt og sendte henne i dusjen, og etter 1 minutt hører jeg et brak - det var dusjforhengstanga som hadde knekt i begge festene og falt ned... (Vi har badekar på det badet, og dusjer oppi der, med dusjforheng). Heldigvis falt den ikke på henne! Vi har to dusjer, så hun fikk gjort seg ferdig på det andre badet mens jeg prøvde å begrense katastrofe(ne) og lage en kjapp middag samtidig. Nå etter å ha spist litt har jeg stått og skylt gjørme ut av klær (hvis dere lurer på hvor mye gjørme og sølevann det er plass til i en sokk, er svaret '100 ganger mer enn du kan forestille deg'), vaska sekk, vaska bad og gulv, satt i gang klesvask og lurer nå på hvordan jeg best kan vaske to Cherrox som har søle på hele innsiden..? Ryggen verker, og nå har heldigvis mannen tatt over litt. Men on the bright side: Vi har fått tilbake bilen, og det er HELG!! Endret 7. mars 2014 av La Traviata
Mazilla Skrevet 7. mars 2014 #295 Skrevet 7. mars 2014 Oi.... Godt det var noen lyspunkter til slutt der!
Gjest Tekola Skrevet 7. mars 2014 #296 Skrevet 7. mars 2014 Gjørme og sand har en egen evne til å bli evighetsmaskiner når det først havner der det ikke skal være Hurra for bil! Håper den holder seg problemfri fremover!
Fibonacci Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #297 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Ja, det får vi håpe! Skal jo ha ny bil i løpet av våren, men vil jo gjerne selge den i god stand Går det an å vaske Cherrox i vaskemaskin? Endret 7. mars 2014 av La Traviata
Favole Skrevet 7. mars 2014 #298 Skrevet 7. mars 2014 Stakkars liten! Og stakkars mamma som måtte ta rede på litervis med gjørme og sølevann! Hurra for helg og bil som virker
kisskissbangbang Skrevet 7. mars 2014 #299 Skrevet 7. mars 2014 Hehe, huff, for en start på helga. Men så bra med bilen, det er rart hvor avhengig av er av den! God helg til dere!
LovelyMonroe Skrevet 7. mars 2014 #300 Skrevet 7. mars 2014 Hihi, støttestrømper er noe faenskap! Kun tatt dem på eldre jeg også, men fyyy fader, tok 15 min på hver fot jo ... og på seg seeelv som gravid?? Jeeeeezes! Kjekt dere har fått bilen tilbake da, og jepp, det er heeeelg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå